Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 699
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 696

Følg bodybuilding.dk på

Acne - hvad virker???

Udskriv emne

Spørgsmål til pleje af kroppen

Tilbage til Kropspleje

Hey BB

Første gang forsøgte jeg mig med nogle piller ved navn Erycin til behandling af problemet, men jeg er vildt dårlig til at sluge piller, så det gik ikke.
Prøvede efterfølgende Basiron 5%, men efter endt brug virker det selvfølgelig ikke længere.

Var så ved min hudlæge forleden. Han anbefalede isotretinoin, også kendt som Roaccutan i Danmark. Desværre er jeg ikke meget for at tage sådanne midler, som kan give så stærke bevirkninger.
Så det er droppet, og kommer ikke rigtig nogen vegne.

Er rimelig overbevist om, at det er piller, der virker, så vil forsøge mig med det igen, men med nogle andre måske? Har hørt lidt om Tetracyklin? Er det meget stærkere end Erycin eller hvordan? Nogen der har erfaring med det?

Tak :wink:

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

hey

jeg gik til min hudlæge og spurgte om han ikke havde nogle piller i mod det han sagde jo kan desvære ikke huske navnet lige nu... men vis man køre hele piller parken ud.. så er de væk for altid.... de er bare så stærke af man ikke må indtag noget med alkohol i for så dø din lever.... held og lykke med det

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Dødløft: 130.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

BSN-PUMPER skrev:hey

jeg gik til min hudlæge og spurgte om han ikke havde nogle piller i mod det han sagde jo kan desvære ikke huske navnet lige nu... men vis man køre hele piller parken ud.. så er de væk for altid.... de er bare så stærke af man ikke må indtag noget med alkohol i for så dø din lever.... held og lykke med det

Roaccutan har det nok været.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Tetracyclin er det samme som roacutan. Jeg har været på roacutan engang for nogle år siden.. Det er skrappe sager, men det fungerede sgu... Jeg var virkelig plaget, især på ryggen. Det startede stille og roligt med puberteten og tog så til som tiden gik.. Og det var sådan enkelte steder der virkelig kom flere store nærmest bylder oven i hinanden, det var så vildt. Når de værste stod på ku man se en lille knold gennem mine t-shirts..

Som sagt, roacutan kuren var skrap, med bivirkninger som udtørring (især læberne, jeg havde altid en læbepomade i lommen, ellers flækkede min læber på en halv time..), lidt udslæt på armen osv.. Men ikke noget der ikke kunne overleves. Det værste , rent livsstils mæssigt, var at alkohol er 100% no go på sådan en pille kur, du risikerer simpelthen at smadre din lever for good. Men det er jo op til en hvad man vil mest..

Jeg får til tider stadig lidt på ryggen, men slet ikke i samme omfang som før kuren.. Nu døjer jeg bare med mange grimme ar, nogle meget "røde" og fremtrædende.. så et godt råd allerede nu: Lad for helvede bumserne være, uanset hvor svært det er.. de giver VIRKELIG nogle grimme ar!
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

der finde en cram der fjener arne lidt... mener den kan fåes i matas

Styrkeliste
- Dødløft: 130.00

Dingo skrev:Tetracyclin er det samme som roacutan. Jeg har været på roacutan engang for nogle år siden.. Det er skrappe sager, men det fungerede sgu... Jeg var virkelig plaget, især på ryggen. Det startede stille og roligt med puberteten og tog så til som tiden gik.. Og det var sådan enkelte steder der virkelig kom flere store nærmest bylder oven i hinanden, det var så vildt. Når de værste stod på ku man se en lille knold gennem mine t-shirts..

Som sagt, roacutan kuren var skrap, med bivirkninger som udtørring (især læberne, jeg havde altid en læbepomade i lommen, ellers flækkede min læber på en halv time..), lidt udslæt på armen osv.. Men ikke noget der ikke kunne overleves. Det værste , rent livsstils mæssigt, var at alkohol er 100% no go på sådan en pille kur, du risikerer simpelthen at smadre din lever for good. Men det er jo op til en hvad man vil mest..

Jeg får til tider stadig lidt på ryggen, men slet ikke i samme omfang som før kuren.. Nu døjer jeg bare med mange grimme ar, nogle meget "røde" og fremtrædende.. så et godt råd allerede nu: Lad for helvede bumserne være, uanset hvor svært det er.. de giver VIRKELIG nogle grimme ar!

okay, jamen for mit vedkommende er det også på ryggen, den er gal. Roaccutan lyder jo til at virke rimelig godt, men er skide bange for de bivirkninger, det kan have. Altså aggressivitet, angst, depression, humørsvingninger, hårtab osv. Derfor tyr jeg helst til ALT andet, der ikke er ligeså stærkt som Roacuttan, men noget som stadig virker! Vil prøve næsten alt, sålænge det ikke kan have stærke kosekvenser :| ..

Tror virkelig ikke du skal være bange for den slags, det er jo virkelig sjældne bivirkninger med ting som depression osv. Og hvis man mærker det mindste, kontakter man jo lægen og kan stoppe med det samme og så forsvinder det.. mit er permanent væk, bortset fra de småknopper jeg stadig får nogle gange.. Min ryg er smadret, men sådan er det.. og jeg undersøgte hvad en slibning og peeling af arene ville koste hos en kosmetolog.. vi snakkede 5-6000 kr :? :shock: :shock: :shock:
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Dingo skrev:Tetracyclin er det samme som roacutan.

Nej, Tetracyklin er mildere og sædvanligvis skridtet inden man påbegynder behandling med Roaccutan.

Jeg har selv været på begge to og det var først, da jeg begyndte på Roaccutan, at resultaterne kom. Det er et stærkt præparat, som udelukker nogle ting fra hverdagen, men det er det hele værd!
Jeg oplevede - ligesom Dingo - en del tørhed på især læberne og derudover fik jeg pludseligt næseblod omkring 5 gange om dagen. Så udover læbepomaden, var jeg udstyret med papir ligemeget hvor jeg skulle hen :lol:
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50

Brugte også noget tetracyklin for mange år siden.

jeg lagde mærke til at huden overhovedet ikke tåler kunstig sol, hvis man tager tetracyklin. Det vidste jeg ikke da jeg startede.

Tetracyklin virkede i meget begrænset omfang. Det var ligesom man blev resistent overfor det. Man kunne rende rundt og være on/off.

Tetracyklin er ikke noget jeg ville have de kæmpestore forventninger til, hvis jeg var dig.

Geografisk sted: Århus

Anders E skrev:Tetracyklin er ikke noget jeg ville have de kæmpestore forventninger til, hvis jeg var dig.

Enig - det virker, hvis du har akne i en meget mild grad. Ellers skal du på Roaccutan.

Få snakket med din hudlæge, men det udelukker bl.a. sol og alkohol.
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Har også lige været på en roaccutan kur. Havde stort set ingen bivirkninger, og jeg har har aldrig haft en pænere hud end den jeg har nu! Så jeg vil helt klart anbefale dig, at gå på Roaccutan. Og husk lige ALT medicin har bivirkninger når man overstiger de anbefalede værdier (Roaccutan overstiger den anbefale A vitamin værdi voldsomt).
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Geografisk sted: køge

Styrkeliste
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Dengang jeg havde haft mega acne, fik jeg sådanne nogle røde piller jeg skulle æde nogle af om dagen . Og det virkede fandme, skulle til blodprøve hver måned . De virkede satme, men de er mega farlige hvis man får for mange da det smadre din lever
Et liv - én krop - én sjæl - få det bedste ud af det!

Mål
Lavere fedt % og stige i styrke

Tjek min log viewtopic.php?t=25187&highlight=
Brugeravatar

Geografisk sted: Augustenborg

Træner her: Sport og fitness Augustenborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (7)

Hold da op, overvejer godt nok Roaccutan. Men virkelig kun hvis ALT andet ikke virker. Det jeg specielt også er ret ked af ved Roaccutan er det med, at man ikke må drikke alkohol. Desuden er jeg på kontaktlinser, og skidtet udelukker vist også vrug af linser :? ?? Jeg tænker måske også lidt på kosttilskud som WG, kreatin osv.? Må man godt tage det, hvis man er på Roaccutan?

Selvfølgelig kan du indtage de tilskud du har lyst til. Roaccutan er altså ikke så slemt, som det ofte bliver gjort til. Jo højere dosis destro kraftigere bivirkninger, så hvis du skal på Roaccutan håber jeg ikke, at din acne er særlig slem.
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Styrkeliste

Lige af ren nysgerrighed. Hvor lang tid varer en Roaccutan kur ? :)

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 7.00
- Squat: 9.00
- Dødløft: 13.00

Behandlingstiden afhænger af hvor svær acne den enkelte har, og hvad ens hudlæge anbefaler en. Min behandlingstid var på fire måneder med 40 mg. En forholdsvis lav dosis for mig, men det har fungeret rigtig godt.

Styrkeliste

Det afhænger af sværhedsgraden af aknen. Hvis du finder det muligt, at du har behov for en kur, så hiv fat i din hudlæge :)
Brugeravatar

Moderator

The Gym

Styrkeliste

Kommer bumserne ikke bare igen når man ikke tager pillerne mere, eller hvordan ?

Skal det være en hudlæge der ordinerer ?

Jumper skrev:Kommer bumserne ikke bare igen når man ikke tager pillerne mere, eller hvordan ?

Skal det være en hudlæge der ordinerer ?
I næsten alle tilfælde er virkningen permanent.
Og ja du skal henvises til en hudlæge som skal ordinere meddicinen. I hvert fald roaccutan, ved ikke om det forholder sig ligesådan med tetracyklin
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Har selv været meget plaget af acne, nok også mere end de fleste!
Da jeg langt om længe fik mig taget sammen til at tage til hudlæge fik jeg nogle piller som hedder Accutin (stavefejl er gratis) og var på en kur i 6 måneder hvor jeg skulle spise en pille 3 gange om dagen, og det var bare noget der virkede, plus jeg tabte fedt masse i et uhørt højt tempo! :) Så hvis det er skulle du tage at spørge ind til disse piller hos din hudlænge! Vil ihvertfald godt give en underskrift på at det er noget der virker! :)

Geografisk sted: Varde

Grow-up skrev:Har selv været meget plaget af acne, nok også mere end de fleste!
Da jeg langt om længe fik mig taget sammen til at tage til hudlæge fik jeg nogle piller som hedder Accutin (stavefejl er gratis) og var på en kur i 6 måneder hvor jeg skulle spise en pille 3 gange om dagen, og det var bare noget der virkede, plus jeg tabte fedt masse i et uhørt højt tempo! :) Så hvis det er skulle du tage at spørge ind til disse piller hos din hudlænge! Vil ihvertfald godt give en underskrift på at det er noget der virker! :)

Hvordan er de ellers mht bivirkninger? og er det os sådan at man ikke må indetage alkohol osv
"Success rests not only on ability, but upon commitment, loyalty, and pride"
Brugeravatar

Sprinto skrev:
Grow-up skrev:Har selv været meget plaget af acne, nok også mere end de fleste!

Hvordan er de ellers mht bivirkninger? og er det os sådan at man ikke må indetage alkohol osv

Det er også sådan noget strong shit, hvor vi snakker noget i stil med Isotretinoin, altså Roaccutan :twisted: Derfor samme bevirkninger som Roaccutan, og burde kun anvendes som sidste udvej :)
Læs evt. om det her:
http://www.netdoktor.dk/interactive/medicin/praeperatinfo.php?docid=praeparat_info&id=2827

Prøv at lade vær med at spise noget med hvedemel og mælkeprodukter, i et stykke tid, og se om det hjælper. Det gjorde det for mig.

Geografisk sted: Bjerringbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 192.50

jeg ved at mange har gode erfaringer med at tage sol om det virker på mere merkante tilfælde af acne ved jeg ikke.

en fra min gamle klasse havde ekstremt meget acne og han fik den hårdeste kur sagde han i hvert fald, og på ham virket det rigtig godt, men det er med at behandle det inden det bliver for omfattende, da det ellers kan give grimme ar
It's A Bird, It's A Plane, no It's Cykelmyggen egon verdens sejeste superhelt
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2009

Jeg så 'The Doctors' forleden på tv3.. -og den ene af dem anbefalede eddike :shock: ..han havde en skrubbe-ting til ryggen, hældte bare en lille smule eddike på 'hovedet' af skrubben - og anbefalte så at bruge den i badet - men kun 1 gang om dagen.
Peace, Love, Black Metal
Brugeravatar
Moderator

Geografisk sted: Frederikssund

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 135.00
- Dødløft: 180.00

kan ikke lige finde prisen #-o er det ikk mega
dyrt ?? :?

Geografisk sted: Viborg

Cykelmyggen Egon skrev:en fra min gamle klasse havde ekstremt meget acne og han fik den hårdeste kur sagde han i hvert fald, og på ham virket det rigtig godt, men det er med at behandle det inden det bliver for omfattende, da det ellers kan give grimme ar
Lyder som accutin / roaccutan.. Også det jeg fik i tidernes morgen..

Og ja det med arrene kan jeg skriver under på #-o :evil:
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

mic skrev:Jeg så 'The Doctors' forleden på tv3.. -og den ene af dem anbefalede eddike :shock: ..han havde en skrubbe-ting til ryggen, hældte bare en lille smule eddike på 'hovedet' af skrubben - og anbefalte så at bruge den i badet - men kun 1 gang om dagen.

Ja, det så jeg også :) Tror alligevel jeg holder mig fra at fyre eddike ud over mig selv hehe :wink:

Dette er helt klart værd at prøve, det er et trick jeg har læst mig frem til og som kommer fra Ole Henriksen. Det virker og er billigt.

Sådan gør du:

Fylder håndvasken med lunkent vand.

Drypper 20 dråber af Eucalyptus olie i vasken.

Tager en klud og dypper den i vandet, holder derefter kluden på ansigtet i 5 sekunder ca. Dette gentager du en 5-10 gange.

Efter få dage kan man helt klart se forbedringer. Jeg gør dette én gang om dagen, efter jeg har været i bad.

Det kan købes her, eller i Matas. Det skal bare være æterisk olie og det koster omkring kr. 35,-

http://pakua.dk/_terisk_olie_eucalyptus ... ?cat_id=31

ACCUTIN FTW !
ting tager den tid ting skal ta' ..

Geografisk sted: Randers

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00