Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 797
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 794

Følg bodybuilding.dk på

Åh-nej-ikke-endnu-et-spørgsmål-om-doping – nu med et tvist;)

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ja, det havnede her, da det ikke så meget er et spørgsmål om doping, som om træning – Men det vil fremgå:

Når jeg nu har set hvor mange teorier der efterhånden er omkring forskellige træningsmetoder, og da min gode gamle Arnold-inspirede-old-school-træning får en del hug med på vejen, er jeg selvfølgelig begyndt at stille spørgsmål ved hvor god en træning jeg selv udfører.

Samtidig ser jeg flere og flere unge knægte der vokser eksplosivt hurtigt. Om de er på dope eller ej, kan jeg ikke umiddelbart bedømme, men jeg spørger mig selv om visse af de træningsprogrammer der bliver brugt rundt omkring virkelig er så gode, eller de kun fungerer i kraft af at der bruges doping i forbindelse med dem.

Altså, er der programmer (og hvilke), der er særligt udviklet til brug i forbindelse med doping? – Og vil disse således ikke give god effekt ved clean træning?

Vh
Søren
Loggen på min hjemmeside: morinist.dk
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2008

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hygind, Vestfyn

Træner her: Fitness World Assens

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Spændene spørgsmål :)
- kigger lige med ;)
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan

Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

Umiddelbart vil jeg tro at et program som "Dual Factor Hypertrophy Training" ville gøre sig godt på folk som er på AAS. Da man restituerer meget hurtigere med AAS, og dermed kunne man formentlig køre dette program i 10-12 uger og mere måske. Jo oftere end muskel bliver stimuleret, des bedre (Meget sort/hvidt beskrevet) :)
Brugeravatar

Reputation point: 5

Det er ikke mange bud der er kommet!

Ifølge R0mme1s link, ligger der en forskel i intensiteten under ”kur” og måden ens cyklusser opbygges på.

Men det jeg hovedsageligt var interesseret i at vide, er om der er forskel i selve træningen.

Jeg faldt fx over Skip LaCour, som jo gør meget ud af at promovere sig selv som clean atlet.
Hans trænings-filosofi ser i grove træk sådan ud: en musklegruppe om ugen, 4-7 sæt a 4-6 reps, så tungt som muligt i alle sæt og til failure.

Nu kan man selvfølgelig diskutere lige denne træning og dens værdi, men det var nu egentlig bare ment som et eksempel.
Det der interesserer mig: er der noget ved de kunstige midler der gør at (mis)brugerne finder det tjenligt at træne på en anden måde mht. den specifikke træning, så som flere/mindre sæt/gentagelser, længere/kortere træningspas, flere/færre øvelser, split/full body, pyramidetræning, udelade/inddrage cardio osv, osv. – hvad ved jeg :wink:

Og pointen med det, hvis de gør det, er det så en dårlig ide at gøre det samme, når man er clean?

Altså med andre ord, skal man som clean være kritisk i forhold til at bruge de ”dopedes” træningsmetoder?

Vh
Søren
Loggen på min hjemmeside: morinist.dk
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2008

Geografisk sted: Hygind, Vestfyn

Træner her: Fitness World Assens

Huskede også lige at Thomas Jagd sagde at AAS, forhøjede det muskulære stress man kunne udføre på musklen, men ikke det systematiskestress.
Brugeravatar

Træner her: Performance Gym

Galleri: Vis galleri (13)

En ting der er helt sikker er at man godt kan skrue godt op for antallet af sets og antallet af dage man træner. Som sagt tidligere i tråden, hjælper AAS restitutions processen godt på vej.

Man kan også i højere grad bruge forced reps. Udover det vil jeg sige at man vokser rimeligt meget af hvad som helst under kur. Bare man træner en masse og spiser godt, så vokser man 100%
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh

helt korrekt.. du er simpelthen i stand til at give den max gas hele tiden og oftere fordi du restituerer lynhurtigt i forhold til hvis du er clean..

Logbog: Ingen logbog

Sir1 skrev:Det der interesserer mig: er der noget ved de kunstige midler der gør at (mis)brugerne finder det tjenligt at træne på en anden måde mht. den specifikke træning, så som flere/mindre sæt/gentagelser, længere/kortere træningspas, flere/færre øvelser, split/full body, pyramidetræning, udelade/inddrage cardio osv, osv. – hvad ved jeg :wink:

Og pointen med det, hvis de gør det, er det så en dårlig ide at gøre det samme, når man er clean?

Altså med andre ord, skal man som clean være kritisk i forhold til at bruge de ”dopedes” træningsmetoder?

Vh
Søren

Man skal bestemt være kritisk overfor deres træningsmetoder. Og jeg vil bestemt ikke mene der kunne komme noget som helst godt ud af at køre det samme som en på AAS.

Jeg syntes også ofte man ser at folk på AAS, tit ikke har særlig meget forstand på træning (Misforstå mig ikke, der findes også mange der har trænet clean og korrekt i rigtig mange år, også vælger at gå over til AAS), de kan næsten tillade sig og køre hvad som helst og stadigvæk vokse meget mere end en der er clean der kører en genial kost og træningsprogram.
Nikolaj / Nikobo

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding