Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1073
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1070

Følg bodybuilding.dk på

alderen

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

er det for sent at satse på at få en flot ok muskuløs krop i en alder på 32 år, hvis man er meget spinkel og vil op i vægt (masse ikke fedt og øl mave)

Hvad er bedst at træne i 32 års alderen, har kroppen brug for mere hvile til at opbygge kroppen op, lige på nuværende tidspunkt er jeg igang med at træne op til en halvmarton, har løbet siden jeg var 25 år så løber meget, men vil også gerne til at have en større overkrop brede skuller flot bryst og en go røv, for har sku ingen.... løber tirsdag torsdag og de lange ture løber jeg om lørdagen/søndagen....kan jeg løftr jern så jeg får mere masse...er meget tynd....

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Du kan sagtens starte nu - uanset alder kræver det tålmodighed at få resultater.

Læs i vores artikelarkiv. Det indeholder mange vigtige guldkorn for en rookie som dig.

Flyttet.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Logbog: Vis logbog

Ok hvilke program vil i foreslå....et 2 split eller fullbody nu hvor jeg også løber.... Har prøvet 2 split back to basis men syntes intet sker.....

Hvis du er igang med at træne dig op til at løbe halvmarathon, og derudover ønsker at pakke noget mere muskelmasse på, så skal du nok sørge for at få en ordentlig omgang mad ned i løbet af dagen. Det er højst sandsynligt der, du skal lægge noget mere fokus, i forhold til hvilket specifikt program du kører.

abcd1234 skrev:Ok hvilke program vil i foreslå....et 2 split eller fullbody nu hvor jeg også løber.... Har prøvet 2 split back to basis men syntes intet sker.....

2-split eller fullbody vil være fint for dig. Hvad vigtigere er, skal du sætte dig ind i grundlæggende ernæring, hvorfor at læse sidens artikler stadig vil være anbefalingen, før du stiller yderligere spørgsmål.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Ok takker...læser og læser.... Og ang mad så spiser jeg alt jeg kan......tror jeg

video.php?view=3

Her har du en der er 32 år :)
FRIENDS DON'T LET FRIENDS LIFT LIGHT
Brugeravatar

Reputation point: 65

Geografisk sted: Snake Mountain Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 97.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 170.00

Ja men hvor gammel var Han da han startede....hvor mange år har Han trænet....

Det kan sagtens lade sig gøre. Jeg er selv aktiv marathonløber og vægttræner derudover alle ugens dage. Det handler bare om at skovle en masse brugbart mad indebords, da det selvfølgelig tager hårdt på kroppen at være så fysisk aktiv. Men hvordan kan du have løbet i 7 år og så stadigvæk kun være ved at træne op til et halvmarathon?

Ja... Fordi jeg aldrig har ville noget med min løb før har hære løbet for at få motion og elsker at løbe....er så nu blevet løbe instruktør og vil sammen med min hils løbe halvmarton til november..... Hvordan træner du da.....

Jeg træner 5-split:

Bryst
Ryg
Skulder
Arme
Ben

Men det er nu ikke det afgørende. Det du skal få styr på er din kost, træning og restitution. Du har sikkert en ide til hvordan det skal sættes sammen, når du nu allerede er aktiv motionist. Men læs de grundlæggende artikler her på sitet. Løft tungt og æd igennem så skal du bare se!

jamen det gør jeg så ....troede bare kroppen var ved at være for gammel når den var kommet over de 31 år, for så havde kroppen opnået sit max.....

Barry skrev:http://bodybuilding.dk/video.php?view=3

Her har du en der er 32 år :)

Er det inde fra The Gym?
Jeg træner fordi jeg er the ladies man
Brugeravatar

32 er ingen alder, siger jeg som 18årig. Min far har trænet igennem hele sit liv (ja han har trænet i mange år) men nevertheless, det viser at kroppen sagtens kan klare presset hvis du tilpasser din krop. Kroppen tilpasser sig hele tiden. Hvorfor tror du at RIGTIG gamle mennesker får tynde ben? Det er fordi der ikke træner og sidder ned hele dagen. Men i deres unge dage ude på gården havde de sunde lårbasser der kunne løfte køer! :D

Hvis ældre mennesker begyndte at træne rigtigt men gode overvejelser ville vi se lang færre faldulykker, men det ved de ingenting om!

Derfor synes jeg at det er en genial idé at du gerne vil begynde. Men at ville løbe halvmarathon er næsten det modsatte af at styrketræne, det er jo derfor at du stadig er spinkel som du siger. Ellers ville du jo nok se normal ud, lidt buttet men med mere muskelmasse. Ikke at løb er dårligt, men i for store doser har jeg læst at fx et marathon skulle nedsætte immunsystemet med ca. 80%? Derfor synes jeg selv at de 3-4km er rigelidt for mig selv:)

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Jeg (genop)startede som 33årig, og har på lidt under to år gået fra 84-86 tyndfede kilo til 102 semi-faste kilo. Det kan snildt lade sig gøre at gaine muskel, selvom vi ikke længere er hormondryppende ynglinge. Jeg har kørt forskellige programmer, dog mest de højere splits. Men hvis du satser hårdt på dit løb, så er det nok noget fullbody tre gange om ugen du skal ud i - ellers bliver der simpelthen ikke tid og energi til at løbe.

Men for en gut som dig, der lige starter op, ligger hemmeligheden ikke så meget i valget af program - det skal bare være velorkestreret, bestå af først og fremmest basisøvelser og være tungt. Hemmeligheden ligger i kost og dedikation, du skal æde meget, tungt og sundt, og presse dig selv ved hver træning. Ikke sådan forstået at du føler at den sidste rep var drøj, nej, men at at de sidste tre reps var umulige men du fik dem banket op alligevel. Skrig, skrål, sol-måne-stjerner og blodsprængte øjne. Muskler vokser og bliver større, når man udsætter dem for en stimulus der større end de kan magte, og ellers tilføjer dem de byggesten de skal bruge i form af proteinrig mad og tiden til at bygge i form af søvn. Det er faktisk så enkelt, næsten. Du skal lære at løfte korrekt, brug tid på at tjekke videorne på f.eks. http://www.maxer.dk, og få (hvis du kan) fat i en personlig træner der kan coache dig hands on. Teknik og form er uvurderligt, både ifht. skadeforebyggelse og hypertrofisk respons.

Back-to-basics er et udmærket program, men tjek evt. Starting Strenght - et program decideret møntet på nytilkommere i The Iron Game, som mange har haft gavn af gennem tiden.
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Bare sæt igang ... er selv først startet her i januar og er 32 år... så håber på vi har nogle år at vokse i endnu :wink: Jeg startede med et FB program 3 gange i ugen og er lige gået over til 2-split.
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster