Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1493
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1490

Følg bodybuilding.dk på

Aminosyre - hvor mange bruger det?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Bruger du aminosyretilskud?

Ja, indtager det flere gange dagligt.
9
13%
Ja, indtager det efter træning.
4
6%
Nej, men overvejer det.
16
22%
Nej, på grund af økonomien.
7
10%
Nej, fordi jeg ikke tror det har nogen videre effekt hvis man i forvejen indtager proteinpulver.
36
50%

Stemmer i alt : 72

Hej alle på BB.dk.
Er af den opfattelse, at de fleste herinde benytter sig af proteinpulver. Men er lidt på bar bund omkring aminosyretilskud (så som glutamine og BCAA) som supplement til pulveret.
Så ville egentlig gerne høre hvor mange, der egentlig bruger det? Og hvorfor? :)
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Der er ingen grund til at bruge aminosyretilskud, hvis du har en god proteinpulver :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Kostplan: Vis kostplan

Amino Acids, er det nøjagtig det samme som alm. Bodylab proteinpulver eller har Amino Acids nogle fordele?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 98.00
- Dødløft: 140.00

Så vidt som jeg husker er alm godt protein pulver aminosyrer, men de er bundet i længere kæder, som kroppen så skal splitte op.
I rene aminosyre produkter er kæderne forkortede, og de skulle derved, rent teoretisk, kunne optages hurtigere.
Dog forholder det sig vidst sådan at der er ikke er kommet nogle hårde beviser for at det rent faktisk også fungerer mere optimalt i virkelighedens verden :)
(Det er sådan, som jeg lige husker det, og orker ikke lige at slå det op. Folk skal være velkomne til at rette mig)
"Do or do not... there is no try"

Cut cut cut cut

Geografisk sted: Grenaa

Det er IKKE et must, men nemt at tage efter træning og have med på farten :wink:
Brugeravatar

Simonb skrev:Så vidt som jeg husker er alm godt protein pulver aminosyrer, men de er bundet i længere kæder, som kroppen så skal splitte op.
I rene aminosyre produkter er kæderne forkortede, og de skulle derved, rent teoretisk, kunne optages hurtigere.
Dog forholder det sig vidst sådan at der er ikke er kommet nogle hårde beviser for at det rent faktisk også fungerer mere optimalt i virkelighedens verden :)
(Det er sådan, som jeg lige husker det, og orker ikke lige at slå det op. Folk skal være velkomne til at rette mig)

Tak for forklaringen :)

Bondi skrev:Det er IKKE et must, men nemt at tage efter træning og have med på farten :wink:

Men hvor mange kapsler skal man så indtage for at opnå samme mængde proteinpulver?

På bøtten står der
Anvendelse: 3-4 kapsler indtages 3 gange dagligt

Vil det sige at man skal indtage 12-16 kapsler dagligt, eller er det 3-4 kapsler fordelt over hele dagen?

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 98.00

12 til 16 dagligt fordelt over dagen. Dog tager jeg en stor del af min portion efter træning :wink:
Brugeravatar

har svaret nej - føler det unødvendigt!
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Aminosyre-piller....det har industrien gjort til et vidt begreb....nogle 'aminosyre' produkter er således blot valleprotein i pilleform.

Et 'rigtigt' aminosyre-produkt består af hydrolyseret valleprotein - dvs. spaltede aminosyrer.
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00

Logbog: Ingen logbog

Bondi skrev:Det er IKKE et must, men nemt at tage efter træning og have med på farten :wink:

præcis.. har altid en bøtte i hver bil, hvis jeg skulle glemme min madpakke eller ikke lige har tid til at spise :wink:
cutting.. cutting and cutting you fat bastard!
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2007

Reputation point: 15

Geografisk sted: aars

Træner her: Fitnessmaster Hadsund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 200.00

kuglen skrev:

præcis.. har altid en bøtte i hver bil, hvis jeg skulle glemme min madpakke eller ikke lige har tid til at spise :wink:

Nu er det ikke fordi at jeg ikke kan følge jer, men man kunne vel lige så godt købe nogle smagsprøver med bodylab whey 80, og lade dem ligge i bilen? Det eneste man behøver til det er jo sådan set vand, hvilket man vel også bruger til kasplerne - hvis I ikke bruger vand til kasplerne, så kan man jo også bare have en flaske vand liggende i bilen! Hvad gør man ikke for sin protein :D
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Du kan sammenligne det med brændsel som både findes som alm. skovbrænde, træpiller og briketter. Det samme gør sig gældende i dette tilfælde. JA - kald det bare dovenskab :D Det har noget med tilgængelighed, lethed og størrelse at gøre samt stinkende shakere der ikke er blevet vasket - tror alle kender til denne :wink:
Brugeravatar

Bondi skrev:samt stinkende shakere der ikke er blevet vasket - tror alle kender til denne :wink:

Good one :mrgreen:

HVEM kender IKKE det?
-- Smerte er svaghed der forlader kroppen --
Proteinpulver kreatin weight gainer
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 110.00

Bondi skrev:Du kan sammenligne det med brændsel som både findes som alm. skovbrænde, træpiller og briketter. Det samme gør sig gældende i dette tilfælde. JA - kald det bare dovenskab :D Det har noget med tilgængelighed, lethed og størrelse at gøre samt stinkende shakere der ikke er blevet vasket - tror alle kender til denne :wink:

Min pointe var såmænd bare at man vel også kunne bruge smagsprøverne (af 30 gram) samt have en flaske vand! Bland det i shakeren, men gem en smule vand til at gennemryste (hurtig rengøring) shaken bagefter - når du kommer hjem om aftenen, så smid shaken i opvaskemaskinen, og problemet er løst? Denne måde kræver ikke meget mere end den anden - herre gud, vi taler om minimalt ekstra arbejde...
Brugeravatar

Styrkeliste

Simonb skrev:Så vidt som jeg husker er alm godt protein pulver aminosyrer, men de er bundet i længere kæder, som kroppen så skal splitte op.

Protein består som sagt af lange aminosyrerkæder. Der findes 20 aminosyrer. Deraf er 9 (10 hvis du er barn) af dem det man kalder essentielle. Dvs. kroppen IKKE selv producerer dem. Aminosyrerpiller består hovedsageligt af disse. Men det gør proteinpulver også. Fordelen mellem disse er, at kroppen optager aminosyrer hurtigere end proteiner, da enzymer i spyttet (Altså også protein) tilsættes og spalter proteinkæderne til aminosyrer, så disse kan optages i muskelcellerne bl.a.. Denne proces er kroppen foruden hvis rene aminosyrer er konsumeret i form af piller. Det er den eneste gevinst.

Derudover skal det siges at mange produkter af aminosyrer efterhånden er rent valleprotein eller lign. da dette er nemmere at fremstille. Så kig dig for hvis du beslutter dig for at investerer i pillerne. Jeg har sagt nej. Proteinpulver er alt hvad du reelt set behøver.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

J-S-O skrev:
Bondi skrev:Du kan sammenligne det med brændsel som både findes som alm. skovbrænde, træpiller og briketter. Det samme gør sig gældende i dette tilfælde. JA - kald det bare dovenskab :D Det har noget med tilgængelighed, lethed og størrelse at gøre samt stinkende shakere der ikke er blevet vasket - tror alle kender til denne :wink:

Min pointe var såmænd bare at man vel også kunne bruge smagsprøverne (af 30 gram) samt have en flaske vand! Bland det i shakeren, men gem en smule vand til at gennemryste (hurtig rengøring) shaken bagefter - når du kommer hjem om aftenen, så smid shaken i opvaskemaskinen, og problemet er løst? Denne måde kræver ikke meget mere end den anden - herre gud, vi taler om minimalt ekstra arbejde...

Simpelt, men svært og hårdt for en Bondi :D
Brugeravatar

Steve- skrev:

Protein består som sagt af lange aminosyrerkæder. Der findes 20 aminosyrer. Deraf er 9 (10 hvis du er barn) af dem det man kalder essentielle. Dvs. kroppen IKKE selv producerer dem. Aminosyrerpiller består hovedsageligt af disse. Men det gør proteinpulver også. Fordelen mellem disse er, at kroppen optager aminosyrer hurtigere end proteiner, da enzymer i spyttet (Altså også protein) tilsættes og spalter proteinkæderne til aminosyrer, så disse kan optages i muskelcellerne bl.a.. Denne proces er kroppen foruden hvis rene aminosyrer er konsumeret i form af piller. Det er den eneste gevinst.

Derudover skal det siges at mange produkter af aminosyrer efterhånden er rent valleprotein eller lign. da dette er nemmere at fremstille. Så kig dig for hvis du beslutter dig for at investerer i pillerne. Jeg har sagt nej. Proteinpulver er alt hvad du reelt set behøver.

Men hurtigere er jo et vidt begreb - hvad er hurtigere? Taler vi om et minut eller tre kvarter? Som jeg ser situationen, så holder det i teorien, men i praksis er der ikke noget at vinde ved aminosyrer-pillerne, hvis de tages på grund af optagelse...

Bondi, jeg lader dig få dit budskab igennem! Forresten, hvordan er smagen egentlig på de flyende aminosyrer, som bodyman forhandler?
Brugeravatar

Styrkeliste

J-S-O skrev:
Steve- skrev:

Men hurtigere er jo et vidt begreb - hvad er hurtigere? Taler vi om et minut eller tre kvarter? Som jeg ser situationen, så holder det i teorien, men i praksis er der ikke noget at vinde ved aminosyrer-pillerne, hvis de tages på grund af optagelse...

Bondi, jeg lader dig få dit budskab igennem! Forresten, hvordan er smagen egentlig på de flyende aminosyrer, som bodyman forhandler?

Det er genetisk anlagt hvor hurtigt du optager forskellige stoffer. Men du har i og for sig, ret, gevinsten er ikke stor, også derfor jeg i bund og grund fraråder det. Men det er som sagt den eneste gevinst der er. Fakta er at det bliver hurtigere optaget.
Where there is a will, there is a way!

Geografisk sted: Gladsaxe

Træner her: Atlas Motion og Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 170.00

Steve- skrev:Derudover skal det siges at mange produkter af aminosyrer efterhånden er rent valleprotein eller lign. da dette er nemmere at fremstille.

Og ikke mindst billigere.

Der skal stå fx. 'partially digested' eller 'hydrolyzed' i ingredienslisten foran protein-kilden hvis det skal være værd at investere i.
It's time to kick ass and chew bubblegum - but I'm all out of bubblegum!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 135.00

Galleri: Vis galleri (3)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster