Er der nogle der har nogle gode tips til korrekt løft?
og evt en eller to gode øvelser jeg kan lave imens jeg lære at bænke ordentligt?

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nu har jeg trænet i godt og vel et års tid og mit bryst har altid haltet.. her på det sidste har jeg så fundet ud af at jeg næsten kun bruger skulder og triceps til at bænkpres hvilke jo ikke er optimalt.

fl0dhest skrev:Nu har jeg trænet i godt og vel et års tid og mit bryst har altid haltet.. her på det sidste har jeg så fundet ud af at jeg næsten kun bruger skulder og triceps til at bænkpres hvilke jo ikke er optimalt.
Er der nogle der har nogle gode tips til korrekt løft?
og evt en eller to gode øvelser jeg kan lave imens jeg lære at bænke ordentligt?

Jeg har lidt samme problem som dig, og når jeg ikke føler jeg har fået ramt min brystmuskel optimalt plejer jeg at tage nogle cable-crossovers. De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen, og er derfor en god suplering hvis du kun kan få ramt dine triceps og skuldre.

Lasse bassen skrev:Jeg har lidt samme problem som dig, og når jeg ikke føler jeg har fået ramt min brystmuskel optimalt plejer jeg at tage nogle cable-crossovers. De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen, og er derfor en god suplering hvis du kun kan få ramt dine triceps og skuldre.
Hvordan kan du sige at cable crossovers rammer bedre en bænk? Enten tager du da alt for lidt i bænk eller holder for lange pauser, for cable crossovers er jo vand i forhold til en god bænkpress!
De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen

Klud skrev:Lasse bassen skrev:Jeg har lidt samme problem som dig, og når jeg ikke føler jeg har fået ramt min brystmuskel optimalt plejer jeg at tage nogle cable-crossovers. De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen, og er derfor en god suplering hvis du kun kan få ramt dine triceps og skuldre.
Hvordan kan du sige at cable crossovers rammer bedre en bænk? Enten tager du da alt for lidt i bænk eller holder for lange pauser, for cable crossovers er jo vand i forhold til en god bænkpress!
Hvornår har jeg sagt at cable crossovers er bedre end bænk? Geez.
Det jeg siger er:De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen
Det er min opfattelse at bænk rammer triceps og skulder musklerne meget mere end crossovers.
Grunden til at jeg råder trådstarter til at tage crossovers er at han har let ved at ramme skulder/triceps, men svært ved at ramme brystmusklen når han laver bænkpres, og efter min mening er det næsten umuligt ikke at ramme brystmusklen ved cable crossovers.
Klud skrev:Lasse bassen skrev:Jeg har lidt samme problem som dig, og når jeg ikke føler jeg har fået ramt min brystmuskel optimalt plejer jeg at tage nogle cable-crossovers. De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen, og er derfor en god suplering hvis du kun kan få ramt dine triceps og skuldre.
Det er min opfattelse at bænk rammer triceps og skulder musklerne meget mere end crossovers.
Grunden til at jeg råder trådstarter til at tage crossovers er at han har let ved at ramme skulder/triceps, men svært ved at ramme brystmusklen når han laver bænkpres, og efter min mening er det næsten umuligt ikke at ramme brystmusklen ved cable crossovers.

Klud skrev:Som sagt er det MIN opfattelse
Jeg kender ikke mange øvelser der syrer i pecs som en god gang crossovers!

Som sagt er det MIN opfattelse
Jeg kender ikke mange øvelser der syrer i pecs som en god gang crossovers!

Friche skrev:Du kan bænke med håndvægte hvis det er masse du er ude efter. Så øv lidt teknik i almindelig bænk samtidig og læs den artikel som Old Scool linkede til, den er super god

Arizon skrev:Friche skrev:Du kan bænke med håndvægte hvis det er masse du er ude efter. Så øv lidt teknik i almindelig bænk samtidig og læs den artikel som Old Scool linkede til, den er super god
Kan du ikke lige uddybe det? hvis man kører bænk med håndvægte i hver får man mere masse så end med stang?
og hvad er forskellen i det lange løb på de 2 måde at bænke på? altså stang eller håndvægte?

Arizon skrev:Friche skrev:Du kan bænke med håndvægte hvis det er masse du er ude efter. Så øv lidt teknik i almindelig bænk samtidig og læs den artikel som Old Scool linkede til, den er super god
Kan du ikke lige uddybe det? hvis man kører bænk med håndvægte i hver får man mere masse så end med stang?
og hvad er forskellen i det lange løb på de 2 måde at bænke på? altså stang eller håndvægte?

Old school skrev:Klud skrev:Lasse bassen skrev:Jeg har lidt samme problem som dig, og når jeg ikke føler jeg har fået ramt min brystmuskel optimalt plejer jeg at tage nogle cable-crossovers. De rammer (såvidt jeg kan mærke) næsten kun brystmusklen, og er derfor en god suplering hvis du kun kan få ramt dine triceps og skuldre.
er muligt, men er stadig en skod øvelse i stedet for at lære bænk ordentligt og det burde ikke være så svært..

kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)

triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Okay, ROM'en bliver større, men det er jo ikke så forfærdelig meget. Resultatet bliver vel ikke meget bedre med db end bb eller hvad?

triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Okay, ROM'en bliver større, men det er jo ikke så forfærdelig meget. Resultatet bliver vel ikke meget bedre med db end bb eller hvad?

Friche skrev:triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Det kommer meget an på hvordan man udfører bb bænk. Styrkeløftstil med samlede skulderblade er jo rigtigt for styrkeløftere netop fordi ROM'en er meget mindre. Så hvis man går fra styrkeløftbænk til DB bænk så er der MEGET forskel i ROM'en![]()
Jeg hælder også mest til dbs i brystpres når det kommer til hypertrofi.

triple skrev:Friche skrev:triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Det kommer meget an på hvordan man udfører bb bænk. Styrkeløftstil med samlede skulderblade er jo rigtigt for styrkeløftere netop fordi ROM'en er meget mindre. Så hvis man går fra styrkeløftbænk til DB bænk så er der MEGET forskel i ROM'en![]()
Ja, kan godt se det med styrkeløftbænk til db. Men vil det ikke være bedst at variere mellem bb og db eller skal man udelukkende forkusere på db's?

Nick187 skrev:triple skrev:Friche skrev:triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Ja, kan godt se det med styrkeløftbænk til db. Men vil det ikke være bedst at variere mellem bb og db eller skal man udelukkende forkusere på db's?
Variation er imo vejen frem

Friche skrev:Nick187 skrev:triple skrev:Friche skrev:triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Tja, det kommer an på hvad man mener med variation. Der er imo ingen grund til at stresse rundt og skifte øvelser hver uge, men engang hver anden måned eller efter endt cyklus kunne man passende skifte ud i øvelserne.
Alternativt kunne man jo køre dem begge i samme pas

Nick187 skrev:Friche skrev:Nick187 skrev:triple skrev:Friche skrev:triple skrev:kaskelolhval skrev:Højere range of motion ved håndvægte :-)
Tja, det kommer an på hvad man mener med variation. Der er imo ingen grund til at stresse rundt og skifte øvelser hver uge, men engang hver anden måned eller efter endt cyklus kunne man passende skifte ud i øvelserne.
Alternativt kunne man jo køre dem begge i samme pas
Ja mener heller ikke at man skal skifte i hvert pas, men fx mellem cykler som du siger. Eller gøre lidt som wsb-gutterne, og skifte når man begynder at stagnere i den variant man kører.

triple skrev:Arizon skrev:Friche skrev:Du kan bænke med håndvægte hvis det er masse du er ude efter. Så øv lidt teknik i almindelig bænk samtidig og læs den artikel som Old Scool linkede til, den er super god
Tror ikke man får mere masse. Men når man kører med stang så kan det være at du bruger højre mere end venstre og så vil dit bryst ikke blive lige så symmetrisk som hvis du havde kørt med dumbbells.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster