Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Egebo skrev:Fandt denne øvelse i min søgen efter alternative lats øvelser.
http://www.exrx.net/WeightExercises/Lat ... lover.html
Prøvede den hurtigt med 3x10 @ 13,5kg.
Kan mærke den rammer lats fint, men den virker belastende for skulderne.
Er dette blot tilvænning, eller er skulderne udsat i denne øvelse?

Friche skrev:Hm, okay, hvis det bliver ved med at gøre ondt ville jeg nok skifte den ud så. Evt bare med DBs istedet.

Egebo skrev:Friche skrev:Grunden til at jeg leder efter alternativer er at jeg træner hjemme og ikke har mulighed for chins/pulls eller ligende.

Misterhamper skrev:Her i Ribe har vi ihvertifald en legeplads, man kan lave pull-ups på, og vi har også en del jernrør i loftet i baggyderne og sårn. Og ellers er der jo også altid træer man kan bruge, eller lygtepæle. Da jeg startede med at træne, løb jeg over i nabogyden og brugte et rustent jernrør, der løb henover loftet, til at lave pullups med om aftenen, når ingen så det.

Her i Ribe har vi ihvertifald en legeplads, man kan lave pull-ups på, og vi har også en del jernrør i loftet i baggyderne og sårn. Og ellers er der jo også altid træer man kan bruge, eller lygtepæle. Da jeg startede med at træne, løb jeg over i nabogyden og brugte et rustent jernrør, der løb henover loftet, til at lave pullups med om aftenen, når ingen så det.
Det gør jeg stadig.. Jeg gør det bare på legepladser i nærheden 

Egebo skrev:Jeg kører den så liggende på gulvet hvilket vil sige at den ikke kommer ret "dybt" omme bag hovedet.
Det har virket fint nok indtil videre.
Kunne mærke at lats blev brugt, men værst var det gået ud over triceps.
De var helt færdige selvom de blot bliver brugt til at holde armen i den rigtige vinkel i øvelsen.

Nick187 skrev:Triceps lange hoved - det største - bruges faktisk meget aktivt i pullovers

Egebo skrev:Nick187 skrev:Triceps lange hoved - det største - bruges faktisk meget aktivt i pullovers
Hvordan det?
Armen skulle jo gerne være i en "fixed" vinkel under hele øvelsen.
Jeg mener triceps arbejder vel kun i tilfælde hvor armen strækkes ud?

Egebo skrev:Nick187 skrev:Triceps lange hoved - det største - bruges faktisk meget aktivt i pullovers
Hvordan det?
Armen skulle jo gerne være i en "fixed" vinkel under hele øvelsen.
Jeg mener triceps arbejder vel kun i tilfælde hvor armen strækkes ud?

Egebo skrev:Måske derfor at jeg følte at den ømme muskel nærmest gik fra lats gennem bagskulder og til den ene del af triceps?

TheFatboy skrev:Egebo skrev:Måske derfor at jeg følte at den ømme muskel nærmest gik fra lats gennem bagskulder og til den ene del af triceps?
Jeps.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster