Påforhånd tak for i gad at kigge på det

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
I hvilken forbindelse vil du have os til at vurdere, hvorvidt BCAA vil gavne dig som 15 årig?

sebastiank58 skrev:Hej BB´er jeg ville lige spørger jeg om i synes det ville være en god idé at tage BCAA når jeg er 15 år?

JannikB skrev:Anmoho den undersøgelse, som du snakker om, viser, at valleprotein faktisk er dårligt.
Hmm mon der er ANDRE fejl?

Hehe, du forfølger mig i dag, bare fordi at du æder alle kosttilskud du kan finde, og jeg er uenig![]()
Så mange tilskud tager jeg ikke. Jeg mener bare, at der også er fordele ved visse tilskud. Hvilken af artiklerne tænker du på? Jeg linker jo til en hel del i min log (hvor jeg ovenstående kommer fra)
Anmoho skrev: Et bette forsøg med rigtige mennesker og rigtige uddannede forskere(man sku' tro det var lyv'):
I et nyligt 10-ugers styrketræningsstudie blandt unge styrketrænende mænd, sammenlignede man ændringer i bl.a. muskelmasse i tre grupper, der indtog henholdsvis:
Forsøg:
Gruppe 1) valleprotein og kaseinprotein
Gruppe 2) valleprotein, BCAA og glutamin
Gruppe 3) kulhydratindtag
Resultat:
Gruppe 1: markant stigning i muskelmasse: 1,9 kg.
Gruppe 2: Ubetydelig tilbagegang: -0,1 kg
Gruppe 3: Ingen fremgang: 0,0 kg.

Anmoho skrev:sebastiank58 skrev:Hej BB´er jeg ville lige spørger jeg om i synes det ville være en god idé at tage BCAA når jeg er 15 år?
Og når hobbyløftere ikke når op på mere end en proteinomsætning på 2,0 gram pr. kilo kropsvægt pr. dag (nogle undersøgelser viser endda, at kun en proteinomsætning på 1,6 gram protein pr. kilo pr. dag er mulig når man starter med træning og derefter faldende til 1,2-1,3 gram pr. kilo pr. dag) er man fuldstændig dækket ind med 2,0 gram pr. dag, også mht. til BCAA. Lidt elendig hovedregning siger at Bodyblabs Whey indeholder 24 gr. BCAA pr. 100 GR, og at der i en shake med proteinpulver så er et indhold af BCAA langt ud over de gram, som er nyttige efter træning.
SandyFrink har også skrevet en artikel om BCAA, nu vi er i gang:
apropos.php?page=23

JannikB skrev:Hehe, du forfølger mig i dag, bare fordi at du æder alle kosttilskud du kan finde, og jeg er uenig![]()
Jeg sidder lige og laver lektier.Så mange tilskud tager jeg ikke. Jeg mener bare, at der også er fordele ved visse tilskud.
Hvilken af artiklerne tænker du på? Jeg linker jo til en hel del i min log (hvor jeg ovenstående kommer fra)Anmoho skrev: Et bette forsøg med rigtige mennesker og rigtige uddannede forskere(man sku' tro det var lyv'):
I et nyligt 10-ugers styrketræningsstudie blandt unge styrketrænende mænd, sammenlignede man ændringer i bl.a. muskelmasse i tre grupper, der indtog henholdsvis:
Forsøg:
Resultat:
Dette forsøg.
Du har fundet forsøg, som viser, at BCAA ikke virker, men er der masser af forsøg og undersøgelser, som viser, at BCAA virker?
Ja.

SienZ skrev:Læs teksten jeg har gjort fed i din quote. Læs derefter Apropos'en. Simon siger jo netop, at fordi valleprotein's BCAA er peptidbundet, vil optagelseshastigheden være længere, og dermed kan det stadig være en god idé at supplere med BCAA, da de kommer som frie aminosyrer.

Anmoho skrev:SienZ skrev:Læs teksten jeg har gjort fed i din quote. Læs derefter Apropos'en. Simon siger jo netop, at fordi valleprotein's BCAA er peptidbundet, vil optagelseshastigheden være længere, og dermed kan det stadig være en god idé at supplere med BCAA, da de kommer som frie aminosyrer.
Det er nøjagtig derfor jeg linkede til den.
Og vær opmærksom på at der intet punktum bliver sat i aproposen - og med god grund.

Anmoho skrev:JannikB skrev:Hehe, du forfølger mig i dag, bare fordi at du æder alle kosttilskud du kan finde, og jeg er uenig![]()
Jeg sidder lige og laver lektier.Så mange tilskud tager jeg ikke. Jeg mener bare, at der også er fordele ved visse tilskud.
Hvilken af artiklerne tænker du på? Jeg linker jo til en hel del i min log (hvor jeg ovenstående kommer fra)Anmoho skrev: Et bette forsøg med rigtige mennesker og rigtige uddannede forskere(man sku' tro det var lyv'):
Forsøg:
Resultat:
Dette forsøg.
Du har fundet forsøg, som viser, at BCAA ikke virker, men er der masser af forsøg og undersøgelser, som viser, at BCAA virker?
Ja.
Men spørgsmålet er ikke om "amino-syrer virker", for selvfølgelig "virker det", men om det er fordelagtigt at indtage det som et tilskud. Og jeg kan ikke se hvor rapporten fra Motions- og Ernæringsrådet viser at valleprotein er dårligt. Tværtimod.
Men deres delkonklusion viser også, at der ingen grund er til et ekstra tilskud, når man i forvejen er dækket ind.

JannikB skrev:Forsøget viser jo, at valleprotein og BCAA er ubetydeligt. Det skriver du selv. Når du skriver ubetydeligt, så mener du, at det ikke er fordelagtigt at indtage det som tilskud. Vi kan jo ikke komme uden om, at vi skal have protein i vores kost herunder også de essentielle aminosyrer.
Et forsøg, som viser, at valleprotein ikke er fordelagtigt, mens det viser at kasein er? Jeg tror på, at der er fejlkilder, som er skyld i det IMO meget misvisende resultat. IMO kan vi ikke gøre andet end at stille spørgsmål til den undersøgelse.

Anmoho skrev:JannikB skrev:Forsøget viser jo, at valleprotein og BCAA er ubetydeligt. Det skriver du selv. Når du skriver ubetydeligt, så mener du, at det ikke er fordelagtigt at indtage det som tilskud. Vi kan jo ikke komme uden om, at vi skal have protein i vores kost herunder også de essentielle aminosyrer.
Et forsøg, som viser, at valleprotein ikke er fordelagtigt, mens det viser at kasein er? Jeg tror på, at der er fejlkilder, som er skyld i det IMO meget misvisende resultat. IMO kan vi ikke gøre andet end at stille spørgsmål til den undersøgelse.
Nej, det skriver jeg bestemt ikke.
Der står "ubetydelig tilbagegang" i forbindelse med forsøget, og ikke at BCAA og valleprotein er ubetydeligt.
Den konklusion du drager er jo helt tilfældig og uden at vise tilbage til det egentlige forsøg.
Og forsøget viser hverken, eller konkluderer, at valleprotein ikke er fordelagtigt. Der står rent faktisk det helt modsatte: I forhold til opbygning af muskelmasse synes det således at være fordelagtig kun at indtage en blanding af langsomt- og hurtigt optagelige proteinkilder i forbindelse med træningen. Altså både kasein- og valleprotein.
Jeg har skrevet det til dig før; du bliver nød til at læse, hvad der står i indlæggene.

sebastiank58 skrev:Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
I hvilken forbindelse vil du have os til at vurdere, hvorvidt BCAA vil gavne dig som 15 årig?
har faktsik næsten spillet cs på elitenivau
Mener til styrketræningen og fodbold(fodbold på højt niveau)

Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
Nej du har ikke

sebastiank58 skrev:Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
Nej du har ikke
Det var en joke,
Men har spillet 1 div slap

Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
Nej du har ikke
Det var en joke,
hahah, spiller det ikke mere, det er spild er tid
Så er du stadigvæk en lille newbie

Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
Nej du har ikke
Det var en joke,

Boris Eleiko skrev:Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Siegenfeldt skrev:sebastiank58 skrev:Garik skrev:Hvis du spiller Counter Strike på eliteniveau, vil jeg ikke mene, BCAA er nødvendigt.
Nej du har ikke
Det var en joke,
det er rigtig flot at du lige kan pointere det, det var rigtig vigtigt for os andre at vide.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster