Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 832
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 830

Følg bodybuilding.dk på

Bedre greb ved tung løft

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hejsa

Når jeg dødløfter tungt glider stangen længere og længere ned mod fingerspidserne, hvilket gør det svært at dødløfte tungt for mig! Jeg har set en masse videoer med bodybuildere hvor de svinger noget straps-halløj rundt om stangen så den heller ikke glider for dem, er det sådan nogle her f.eks. http://www.bodyman.dk/shop/gasp-power-wrist-10810p.html ?

Eller hvad er det jeg står og mangler ?
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er meningen at den skal ligge langt nede i hånden.
Styrk dit greb og brug kalk. Evt. brug mixed grip

Eller også er den nemme mulighed straps

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Du kan også bruge låsegreb

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Køb nogle ironmind eller wahlander læder stropper, i stedet for de der GASP. Du kan også nøjes med læderstropperne fra bodyman, jeg synes bare de bliver lidt slasket og forstrukket med tiden.
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

straps er vejen frem :D
Men du skal bare huske at køre så tungt som muligt uden straps, og først bruge dem når du virkelig har brug for det. Ellers følger dit greb ikke så godt med den øgede styrke i dødløft :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Galleri: Vis galleri (9)

Grebsstyrke er da ligegyldigt hvis man ønsker muskelmasse.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Bone-14 skrev:Grebsstyrke er da ligegyldigt hvis man ønsker muskelmasse.

Måske med undtagelse af masse i underarme, men der er selvfølgelig andre måder at få store underarme på.
EDIT: Uanset mener jeg, at man skal adskille de to ting, så ens træning ikke bliver på bekostning af ens greb.
Brugeravatar

Jeg har selv haft store problemer med netop grebet i mit dødløft. Fik, med hjælpe herindefra, identificeret problemet som værende meget svedige håndflader. Derfor har jeg sidenhen kørt dødløft med et stykke papir foldet et par gange og så ellers rundt om stangen, der hvor jeg tager mit greb! Og naturligvis; Kør mixed grip, men husk at skifte mellem hvert sæt, da du ellers vil opnå en asymmetri.
Nu er jeg atter nået til et punkt, hvor dødløften stagnerer som effekt af svigtende greb, og har derfor investeret i et par straps. Jeg har kun benyttet mig af dem éen gang (og kun i mit top sæt), og jeg må indrømme, at de har en imponerende effekt!

Nu ved jeg ikke, hvor lang tid, du har kørt dødløft, men hvis du er helt ny i øvelsen, ville jeg vente lidt med straps, eller, som crip-o skriver, kun benytte dem, når dine kilo/gentagelser er mærkbart limiterede grundet svagt greb.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Styrkeliste

Kostplan: Ingen kostplan

Kører ikke længere så meget dødløft, men da jeg gjorde kørte jeg altid med dobbelt overhånd til mit greb svigtede, så skiftede jeg til mixed grip, og hvis det også svigtede gik jeg til straps. Brugte stort set kun straps når jeg skulle løfte meget tungt i forhold til min 1RM, og det gjorde jeg bevidst fordi jeg gerne ville have at min grebsstyrke skulle følge med.

- Bruger stort set altid straps når jeg laver assisterende øvelser til min vægtløftning, altså high-pulls af forskellige variationer, men kører selvfølgelig kun med magnesium i de egentlige løft.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 145.00

Logbog: Ingen logbog

Og naturligvis; Kør mixed grip,

Nej, det giver skævt træk.

Brug stropper og aldrig mixed grip.
Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:

Mig bekendt, har det ikke noget at sige, så længe man varierer fra venstre til højre mellem hvert set.

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:
Bone-14 skrev:

Mig bekendt, har det ikke noget at sige, så længe man varierer fra venstre til højre mellem hvert set.

Selvfølgelig har det noget at sige. Det er et unødvendigt stræk. Du kan sammenligne det med at kigge til siden, når du dødløfter. Det er sådan set lige meget om du skifter side ved hvert løft, det er stadig et unødvendigt stræk, som potentielt kan være skadeligt. At du skifter skifter side udligner strækket til hver side, men det er stadig unødvendigt.
Lad være med at bruge mixed greb, MEDMINDRE du skal konkurrere i styrkeløft el. lign., hvor det mere eller mindre er en nødvendighed, med undtagelse af låsegreb.
Så hvis du er hobby BB eller average gym rat, så gavner det ikke noget at træne med mixed greb. Så er det bedre at træne sit greb ved siden af.
Brugeravatar

Det lyder på mig, som at I træner I nogle alt for ringe centre. Selv træner jeg i en stykeløfter klub og bruger man de stænger som man har disse steder, fx eleikos styrkeløfterstænger, har jeg meget svært ved at tro at grebet kan svigte hvis man bruger mixed grip.

Ps.: Jeg tvivler meget på at mixed greb skulle være et problem i længden.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Træner her: Sportshøjskolen

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Brugeravatar

Styrkeliste

Bone-14 skrev:http://supertraining.dk/31-qa-dodloft-med-mixed-grip/
Artikel skrevet af Sandyfrink

Den eneste risiko, jeg kan se er bicepsoverrivning eller skade, og det vel bare at føle sin krop, og ikke overbelaste noget

Assymmetri udlignes ved at skifte fra højre til venstre i hvert set. og dermed også risiko for skævvridninger i ryggen, jeg vil vove at påstå, at formen i dødløft er lidt vigtere end hvilket greb man bruger. Brug det du har lyst til, og hold ryggen lige, så er den vist ikke længere

"Asymmetrisk styrkeudvikling, muskulær rekruttering, bevægemønster, osv. giver alle øget risiko for skader."
- Der står intet i kilden, om at skifte hænder. Den muskulære rekruttering er den samme, man må regne med at mixed grip med højre hånd overhand, rekurtterer de modsatte som en venstre overhand. - Hvad betyder OSV. i denne sammenhæng :) ?

Reputation point: 232

Styrkeliste
- Bænkpres: 102.50
- Squat: 210.00
- Dødløft: 220.00

andreas7074 skrev:
Bone-14 skrev:http://supertraining.dk/31-qa-dodloft-med-mixed-grip/
Artikel skrevet af Sandyfrink

Den eneste risiko, jeg kan se er bicepsoverrivning eller skade, og det vel bare at føle sin krop, og ikke overbelaste noget

Assymmetri udlignes ved at skifte fra højre til venstre i hvert set. og dermed også risiko for skævvridninger i ryggen, jeg vil vove at påstå, at formen i dødløft er lidt vigtere end hvilket greb man bruger. Brug det du har lyst til, og hold ryggen lige, så er den vist ikke længere

"Asymmetrisk styrkeudvikling, muskulær rekruttering, bevægemønster, osv. giver alle øget risiko for skader."
- Der står intet i kilden, om at skifte hænder. Den muskulære rekruttering er den samme, man må regne med at mixed grip med højre hånd overhand, rekurtterer de modsatte som en venstre overhand. - Hvad betyder OSV. i denne sammenhæng :) ?

Biceps overrivning er ikke det største problem, det skriver han i et andet indlæg, kaldet: Biceps tear bonanza. Dette problem opstår oftest ved krudtede løftere.
Problemet er simpelt: Du udføre et skævt løft, som af åbenlyse grunde ikke er godt for ryggen. Om du skifter hånd fra løft udligner stresset skiftevis til hver side af ryggen, men det er stadig et skævt løft, som POTENTIELT er skadeligt for ryggen. Du KAN skade dig selv ved at løfte asymmetrisk og skal derfor undgå at løfte asymmetrisk. Medmindre du er konkurrerende styrkeløfter, så er det en unødvendig risiko du løber.
Brugeravatar

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster