Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

JJohansen skrev:Jeg bruger dem fra bodyman/bodylab og de fungere som straps nu skal.

Patsche skrev:JJohansen skrev:Jeg bruger dem fra bodyman/bodylab og de fungere som straps nu skal.
enig !

WannaBeBig skrev:Patsche skrev:JJohansen skrev:Jeg bruger dem fra bodyman/bodylab og de fungere som straps nu skal.
enig !
Også her...men tror aldrig jeg har haft nogen straps der ikke fungerede...det er jo ikke rocket science at produce et par straps. Så længe de bare er 'forede' der hvor de skal rundt om håndleddet.

kyed3000 skrev:bare løft uden !

poul hansen skrev:Straps kan være gode ved høje reps i f.eks. rumænsk dødløft.
I alm dødløft for maks 5 reps kan jeg ikke se pointen. Så må man træne sin grebsstyrke lidt.
135kg er ikke meget at holde fast på.
De fleste styrkeløftere jeg kender får ikke behov for grebstræning før de er oppe i nærheden af 300 i dødløft.

vmax32 skrev:Dem fra Ironmind skulle vist være verdens klasse.

WannaBeBig skrev:poul hansen skrev:Straps kan være gode ved høje reps i f.eks. rumænsk dødløft.
I alm dødløft for maks 5 reps kan jeg ikke se pointen. Så må man træne sin grebsstyrke lidt.
De fleste styrkeløftere jeg kender får ikke behov for grebstræning før de er oppe i nærheden af 300 i dødløft.
Jeg bruger straps primært for at holde fokus på at løfte så tung en vægt som muligt uden at samtidig fokusere på også at holde et stramt greb med fingerne.

poul hansen skrev:WannaBeBig skrev:poul hansen skrev:Straps kan være gode ved høje reps i f.eks. rumænsk dødløft.
Jeg bruger straps primært for at holde fokus på at løfte så tung en vægt som muligt uden at samtidig fokusere på også at holde et stramt greb med fingerne.
Nu må du ikke misforstå mig. Du dødløfter 135kg...
Jeg tror fuldt og fast på man skal opbygge sig en vis grundstyrke i hele kroppen før man begynder at bruge alverdens straps wraps osv.. 135kg for en rask ung mand er ikke en grundform.
Træner du dit greb lidt så kan du med magnesium og en anstændig stang sagtens holde 135 uden at tænke på grebet.
Prøv lidt towel chins de hjalp mig meget.

WannaBeBig skrev:Tja....alt er jo relativt. Hvorfor skulle jeg tage fokus væk fra selve dødløften ved ikke at anvende straps? Det kan jeg ikke se nogen grund til.

poul hansen skrev:WannaBeBig skrev:Tja....alt er jo relativt. Hvorfor skulle jeg tage fokus væk fra selve dødløften ved ikke at anvende straps? Det kan jeg ikke se nogen grund til.
Fordi du er slap, både i relativ og absolut forstand. Begynder du at dække over svage områder i din krop med f.eks. straps vil du skabe ubalancer der svækker din mulighed for at undgå skader og gå frem senere.
Forstå mig ret, jeg er ikke fundamentalist på nogen måde på dette område. Det er dog en rigtigt dum idé at negligere små støttemuskler, stabilitet osv i starten af sin træning.
Nogen gange må man være tålmodig og bygge et fundament op inden man går videre, du mangler fundamental styrke.

Equus skrev:senestærk Poul, senestærk

Linealba skrev:Equus skrev:senestærk Poul, senestærk
Et fantastisk udtryk som ikke hør ofte nok længere.

Bnaz skrev:Linealba skrev:Equus skrev:senestærk Poul, senestærk
Et fantastisk udtryk som ikke hør ofte nok længere.
Hvad menes der helt præcist med senestærk?

kyed3000 skrev:bare løft uden !

Støttrup skrev:kyed3000 skrev:bare løft uden !
Nu ved jeg tilfældigvis at trådstarter løfter 270kg med overhåndsgreb, så at skulle løfte uden straps er lidt svært tror du ikk'?

ai ai ai - nu er der vel snart en der også spørger hvilke handsker der er bedst ???
Kan allerede svare nu - de skal KUN bruges til boksetræning eller skituren. Til nød hvis man skal have en sneboldkamp med ungerne/børnebørn.

Hippo skrev:ai ai ai - nu er der vel snart en der også spørger hvilke handsker der er bedst ???
Kan allerede svare nu - de skal KUN bruges til boksetræning eller skituren. Til nød hvis man skal have en sneboldkamp med ungerne/børnebørn.
Alt med måde nu...
Straps er fine til højrep død, og især til høj rep snatch,
da man trods alt får mulighed for et lige træk,
nu er der heller ingen grund til at blive total rabiate.
At bruge dem til helt alm konv. på 135 kg er dog en anden snak,
så mangler man ganske enkelt styrke, hvis man ikke kan holde det
med mixed grip uden straps, og det er bare en tør konstatering.
De styrkeløftere herhjemme der har bøvl med deres greb, får det
som regel (dem jeg lige kan komme i tanke om) på ca 300 kg,
så de fleste herinde har nok et par kg at give af, inden de kan
påstå de har ramt en ubrydelig grænse for hvad de kan holde raw.

det jeg mente med det, var ikke at være rabiat eller "no gear" fanatiker. Alt med måde - men stropper er vel stropper - got the point ? Tror sq ikke man hiver mere eller mindre i DL afhængig af mærket i stropper

Fatboy skrev:Støttrup skrev:kyed3000 skrev:bare løft uden !
Nu ved jeg tilfældigvis at trådstarter løfter 270kg med overhåndsgreb, så at skulle løfte uden straps er lidt svært tror du ikk'?
Det ved jeg snart ikke. Lithium har endnu aldrig brugt straps, og han dødløfter 245kg.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 20 gæster