Jeg er som forumet næsten antyder nybegynder.
jeg træner dog 5-6 dage i ugen og kører ret hårdt på.
men når det kommer til kost halter min viden lidt. ikke i den forstand at jeg ikke ved hvad der er godt og skidt. og holder meget øje med at få de gode kalorier og kulhydrater.
MEN når det kommer til en personlig kostplan og udmålinger af dette er jeg på herrens magt. jeg har prøvet mange forskellige siders (også dennes) kostplan, men de viser typisk ikke det samme og jeg har problemer med at udfylde dem da min kost er forholdvis varierende. (ejer ikke en køkken vægt måske noget man bør anskaffe sig xD)
Spørgsmål:
jeg er 182 høj vejer 72kg og er 22 år gammel.
er det nødvendigt at være super påpasselig og dedikeret med sin kost ned til hver eneste protein/kulhydrat/fedt/kalorie.
når man er nybegynder og bare gerne vil have noget vægt/masse/muskel på kroppen.
eller skal jeg i teorien bare skal sørge for at få nok indenbords i løbet af en dag og selvfølgelig holde mig til de "rene" og gode madvarer. masser kød osv. Da det der kostplans udregning simpelthen er en vildrede for mig.
hvis der ikke er noget konkret svar må jeg henvende mig til en kostvejleder og betale en formue for et helt 36'ne synspunkt på sagen