Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1083
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1080

Følg bodybuilding.dk på

Ben én gang i ugen

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej, ville jeg få noget ud af at træne ben én gang i ugen? Har trænet i lidt over et år og går efter masse.. Dog ikke så meget på benene, men bare nok til at det ikke kommer til at se virkelig dumt ud :D

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Jeg ville MINIMUM træne ben 2 gange i ugen. Hvis du træner dine ben så få gange skal du dog huske at presse dem ekstra meget. De har jo alligevel også god tid til at restituere så ;-)

Det siger jo lidt sig selv. Hvis du træner ben ligeså hyppigt som du træner de resterende muskelgrupper, kan du godt forvente en pæn symmetri. Træner du alt andet end benene dobbelt så meget, kommer det til at se virkelig dumt ud, for at bruge den vending du selv brugte.

Reputation point: 15

Træner her: S.A.T.S Frederiksberg Svømmehal

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 20.00
- Dødløft: 30.00

Hvorfor har du ikke trænet så meget ben?
Brugeravatar

Træner du de andre store muskelgrupper to gange om ugen, skal du også træner ben 2 gange om ugen.

Piger gør ikke andet end at grine af drenge, der står en pære.

Ben er der hårdeste man kan træne, men det er ingen undskyldning til at lade være. Så kom igang. Man kommer ingen steder med dovenskab.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Ittams skrev:Hvorfor har du ikke trænet så meget ben?

Ved ikke helt hvor pænt jeg synes det er med kæmpe ben.. Synes som sagt heller ikke at de skal være så små at det ser underligt ud, men har på fornemmelsen at dét for mig er mindre end for dig :D Bentræning dræner mig også for energi og synes bare at det er ekstremt kedeligt..

Styrkeliste

Ignoratios skrev:Træner du de andre store muskelgrupper to gange om ugen, skal du også træner ben 2 gange om ugen.

Piger gør ikke andet end at grine af drenge, der står en pære.

Ben er der hårdeste man kan træne, men det er ingen undskyldning til at lade være. Så kom igang. Man kommer ingen steder med dovenskab.

Havde faktisk tænkt mig at træne de andre store muskelgrupper tre gange i ugen, hehe :)
Ville mine ben slet ikke vokse lidt af at blive trænet en gang i weekenden?

Styrkeliste

N97 skrev:
Ittams skrev:Hvorfor har du ikke trænet så meget ben?

Ved ikke helt hvor pænt jeg synes det er med kæmpe ben.. Synes som sagt heller ikke at de skal være så små at det ser underligt ud, men har på fornemmelsen at dét for mig er mindre end for dig :D Bentræning dræner mig også for energi og synes bare at det er ekstremt kedeligt..

Med den indstilling der, behøves du på ingen må frygte at få kæmpe ben. Jeg ville være mere nervøs for at dine arme bliver større end dine ben. Sagt med et lille blink i øjet :wink:

Lidt mere seriøst, så er det ikke en sund tilgang til livet at undgå alt der virker kedeligt. Det der er kedeligt, er som regel også det, der giver et udbytte der er noget værd.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Jeg træner ben en gang i ugen hvor den virkelig få max gas, virker godt for mig og de vokser fint

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Træner du squat og dødløft?... Efter lidt tid med de øvelser kan man ikke andet end at elske dem! :)
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Curlbro skrev:Træner du squat og dødløft?... Efter lidt tid med de øvelser kan man ikke andet end at elske dem! :)

Elsker dødløft og har det fint med squat, men ville de to øvelser være tilstrækkelig bentræning? Så ville det da være til at overkomme :D

Styrkeliste

N97 skrev:
Curlbro skrev:Træner du squat og dødløft?... Efter lidt tid med de øvelser kan man ikke andet end at elske dem! :)

Elsker dødløft og har det fint med squat, men ville de to øvelser være tilstrækkelig bentræning? Så ville det da være til at overkomme :D

Tilstrækkeligt? Kort og godt - Ja.

Logbog: Ingen logbog

kør B2B... det er tilstrækkeligt! :) også for overkroppen!!!!
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:kør B2B... det er tilstrækkeligt! :) også for overkroppen!!!!

Ville bare være bange for at blive fed, når man ikke smadrer musklerne mere end man gør i B2B.. Da jeg tog en træning med min ven som kører programmet, følte jeg at jeg lige så godt kunne være blevet hjemme, men det er nok bare mig der ikke ved nok :)
Tak for input alle

Styrkeliste

N97 skrev:

Ville bare være bange for at blive fed, når man ikke smadrer musklerne mere end man gør i B2B.. Da jeg tog en træning med min ven som kører programmet, følte jeg at jeg lige så godt kunne være blevet hjemme, men det er nok bare mig der ikke ved nok :)
Tak for input alle

Har haft samme frygt som dig, men sommetider er less = more i bodybuilding-sammenhæng :)
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Hvor mange øvelser vil i mene at der bør være i et optimalt fullbody program? Er bange for at jeg har får mange, nu når i snakker sådant om det ;-)

mange gode fullbody består af 5 øvelser..

ellers så plejer jeg selv at køre

squat
død
bænk
mili
row
pull ups
og så SS til sidst med tricep og bicep.. plejede jeg at køre.. måske noget mave også.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

N97 skrev:

Tak for input alle

Jeg læste dette som "Jeg gider ikke køre et program, hvor jeg ikke får et ordentligt pump i kroppen".

Du "smadrer" musklerne tilstrækkeligt ved B2B, hvis du gør det ordentligt. Det er på dagsformen, der er ingen smart progression, der kræver deload eller lette dage - du tager det, du kan tage, og forsøger at tage det 6-8 gange, og når du kan tage det 8 gange, smider du lidt flere kg på. At det er let er din egen skyld.

Kør evt. military press og dumbbell press på bryst/skulder/triceps-dagen, hvis du vil mærke at det brænder.
"Det er fandeme fedt at være massiv når man knepper, man kan bare smadre piger fuldstændig"
- Mapsen 2017, 123 kg

Billede
Brugeravatar

Reputation point: 1330

Geografisk sted: Mother Russia

Jmt skrev:
N97 skrev:

Tak for input alle

Jeg læste dette som "Jeg gider ikke køre et program, hvor jeg ikke får et ordentligt pump i kroppen".

Du "smadrer" musklerne tilstrækkeligt ved B2B, hvis du gør det ordentligt. Det er på dagsformen, der er ingen smart progression, der kræver deload eller lette dage - du tager det, du kan tage, og forsøger at tage det 6-8 gange, og når du kan tage det 8 gange, smider du lidt flere kg på. At det er let er din egen skyld.

Kør evt. military press og dumbbell press på bryst/skulder/triceps-dagen, hvis du vil mærke at det brænder.

Kan være jeg skal prøve det alligevel så.. Tak

Styrkeliste

N97 skrev:

Tak for input alle

Men alligevel så føler du, at bentræning dræner dig? ;)
Du bestemmer selvfølgelig helt og aldeles selv, hvordan du vælger at træne. Men et godt råd vil være, at gøre det ordenligt.
Jeg fornemmer at du ikke føler din træning "giver noget", hvis du ikke får det vilde pump - sådan hænger det dog ikke sammen.
Kør et fornuftigt program igennem. Så bliver du swole. I promise
Brugeravatar

køre 5split, så alle muskler "bliver kun ramt en gang" i ugen.
det fungere bedre for mig mht. resultater, det handler bare om at musklen skal smadres fuldstændig igennem den dag hvor man træner den.

så du kan sagtens tage benene en gang i ugen, de skal bare "ødelægges" den dag
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Ittams skrev:
N97 skrev:
MadzP92 skrev:kør B2B... det er tilstrækkeligt! :) ogsåffor overkroppen!!!!

Tak for input alle

Du bestemmer selvfølgelig helt og aldeles selv, hvordan du vælger at træne. Men et godt råd vil være, at gøre det ordenligt.
Jeg fornemmer at du ikke føler din træning "giver noget", hvis du ikke får det vilde pump - sådan hænger det dog ikke sammen.

Hehe, altså bentræning dræner mig efter flere øvelser, men hvis 4 sæt squat og dødløft 2 gange om ugen er nok, så er det ikke noget problem :D

Men der skal åbenbart ikke så meget til at blive stor så, men kan man også ødelægge musklerne for meget? Trænede bryst i dag. 4 øvelser med 4 sæt i hver. Hvis to øvelser er nok til benene, er fire øvelser så for meget til brystet? Regner med at træne bryst igen på tirsdag eller senest onsdag.

Styrkeliste

N97 skrev:
Ittams skrev:
N97 skrev:
MadzP92 skrev:kør B2B... det er tilstrækkeligt! :) ogsåffor overkroppen!!!!

Tak for input alle

Hehe, altså bentræning dræner mig efter flere øvelser, men hvis 4 sæt squat og dødløft 2 gange om ugen er nok, så er det ikke noget problem :D

Men der skal åbenbart ikke så meget til at blive stor så, men kan man også ødelægge musklerne for meget? Trænede bryst i dag. 4 øvelser med 4 sæt i hver. Hvis to øvelser er nok til benene, er fire øvelser så for meget til brystet? Regner med at træne bryst igen på tirsdag eller senest onsdag.

Pointen folket vil frem til er bl.a. at nok er nok og mere ikke altid er bedre. Er du på et niveau hvor begrænset workload er tilstrækkeligt til at give resultater er det bare med at malke det for alt den fremgang du kan. Efterhånden som din træningskarriere udvikler sig, er der behov for en gradvist øget workload før stimulus er tilstrækkelig til at opretholde fremgangen så resultaterne ikke stagnerer. Point being: Du skal sgu nok ende der hvor der er behov for 30-40 worksets før resultaterne fortsat kommer.

Ting som overtræning og andet er ikke noget du skal bekymre dig om, ej heller bør du på nuværende tidspunkt forsøge at lave dit eget program. Det lyder ikke til du endnu har erhvervet dig den nødvendige viden til konstruere et solidt program hvor prioriteterne er i orden og hvor kardinalreglerne er implementeret i et fornuftigt omfang. Det bedste du kan gøre er A: tag kontakt til en dygtig træner, gerne en med speciale i kropskomposition - Eller B: Find et færdigt program/træningsforløb konstrueret af en kompetent person. Er du så i tvivl om det passer til dit niveau kan du evt. poste det herinde og forhøre dig, hvilket du ligeledes kan gøre hvis du har nogen fysiske begrænsninger i forhold til programmets øvelser.
Brugeravatar

Reputation point: 180

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Videbæk Styrkesport
SPH GYM

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster