Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

)
bahar skrev:I dødløft vælger mange at have et mixed greb, hvilket er hvor den ene hånd er med overhåndsgreb og den anden er med underhåndsgreb. Så har man bedre fat i stangen, en hvis man bare holdte almindeligt, atlså begge hænder i overhåndsgreb. Du kan også vælge at bruge straps ()

Marcc7 skrev:bahar skrev:I dødløft vælger mange at have et mixed greb, hvilket er hvor den ene hånd er med overhåndsgreb og den anden er med underhåndsgreb. Så har man bedre fat i stangen, en hvis man bare holdte almindeligt, atlså begge hænder i overhåndsgreb. Du kan også vælge at bruge straps ()
Jeg ville nok vælge at køre overhåndsgreb til dette ikke er mulig længere, derefter skifte til mixed og hvis der er knas med grip eller håndled, bruge straps som løsning.

I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke

mic skrev:I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke:
http://supertraining.dk/articles/44/31- ... mixed-grip

bahar skrev:mic skrev:I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke:
Den har jeg læst. Jeg kan ikke undvære mine straps når jeg dødløfter, men jeg vil ikke gå og sige alle skal gøre det. Det er op til dem selv. Nogle vil ikke bruge straps, så kan de bruge mixed greb. Så må de vel skifte lidt mellem hvilken hånd der skal være over- eller underhånd så det ikke bliver assymetrisk.. Mener selv det er ret svært at dødløfte med dobbelt overhåndsgreb medmindre man selvfølgelig bruger magnesium.

Oliverg skrev:bahar skrev:mic skrev:I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke:
Den har jeg læst. Jeg kan ikke undvære mine straps når jeg dødløfter, men jeg vil ikke gå og sige alle skal gøre det. Det er op til dem selv. Nogle vil ikke bruge straps, så kan de bruge mixed greb. Så må de vel skifte lidt mellem hvilken hånd der skal være over- eller underhånd så det ikke bliver assymetrisk.. Mener selv det er ret svært at dødløfte med dobbelt overhåndsgreb medmindre man selvfølgelig bruger magnesium.
Har du overhovedet læst artiklen?
Ved mixed grip: "Asymmetrisk styrkeudvikling, muskulær rekruttering, bevægemønster, osv. giver alle øget risiko for skader. "
Løsning: "Løsningen for de fleste er dobbelt overhåndsgreb med brug af straps. Føler man grebet sakker bagud, eller bliver et svagt led i kæden, man kan supplere med grebstræning."
Så læs det lige en ekstra gang, inden du giver råd igen - no offence

Marcc7 skrev:bahar skrev:I dødløft vælger mange at have et mixed greb, hvilket er hvor den ene hånd er med overhåndsgreb og den anden er med underhåndsgreb. Så har man bedre fat i stangen, en hvis man bare holdte almindeligt, atlså begge hænder i overhåndsgreb. Du kan også vælge at bruge straps ()
Jeg ville nok vælge at køre overhåndsgreb til dette ikke er mulig længere, derefter skifte til mixed og hvis der er knas med grip eller håndled, bruge straps som løsning.

bahar skrev:Oliverg skrev:bahar skrev:mic skrev:I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke:
Ved mixed grip: "Asymmetrisk styrkeudvikling, muskulær rekruttering, bevægemønster, osv. giver alle øget risiko for skader. "
Løsning: "Løsningen for de fleste er dobbelt overhåndsgreb med brug af straps. Føler man grebet sakker bagud, eller bliver et svagt led i kæden, man kan supplere med grebstræning."
Undskyld, den del havde jeg helt glemt! Min fejl![]()
Jeg forstår det ikke helt, fordi mange bruger det og har ikke hørt om folk der har fået skader af det? Straps er sgu det det bedste imo..

Beeernth skrev:Tak for respons! Så vidt jeg kan forstå på det hele, kan jeg bruge mixed grips, hvis jeg ikke føler det giver mig skader? og ellers købe nogle wrist wraps?
Ville gerne have lidt mere svar omkring hvordan benene skal være i squat hvis det er muligt? :-)

Beeernth skrev:Tak for respons! Så vidt jeg kan forstå på det hele, kan jeg bruge mixed grips, hvis jeg ikke føler det giver mig skader? og ellers købe nogle wrist wraps?
Ville gerne have lidt mere svar omkring hvordan benene skal være i squat hvis det er muligt? :-)

Beeernth skrev:Jeg prøver at køre lidt endnu med dobbelt overhånds greb så, og hvis det kniber, køber jeg nogle strabs. Hvor kan man købe nogle gode?

Beeernth skrev:Jeg prøver at køre lidt endnu med dobbelt overhånds greb så, og hvis det kniber, køber jeg nogle strabs. Hvor kan man købe nogle gode?

Oliverg skrev:bahar skrev:Oliverg skrev:bahar skrev:mic skrev:I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke:
Jeg forstår det ikke helt, fordi mange bruger det og har ikke hørt om folk der har fået skader af det? Straps er sgu det det bedste imo..
En tese kunne være, at det hovedsageligt forårsager skade ved tunge løft, og størstedelen der bruger mixed grip løfter ikke særlig tungt.

Th0mas skrev:Dejligt med endnu en som forstået at squat og dødløft er vejen fremDu får lige disse videoer, her gennemgår de teknikken i begge løft godt.
http://maxer.dk/videoer/back-squat
http://maxer.dk/videoer/konventionel-doedloeft
http://maxer.dk/videoer/lær-squatte-dybt
Har du flere spørgsmål, siger du bare til.

Boris Eleiko skrev:Oliverg skrev:bahar skrev:Oliverg skrev:bahar skrev:mic skrev:I burde tage et kig på denne lille artikelbahar skrev:Det er jo selvfølgelig helt op til TS. Kan bare huske jeg selv startede med mixed greb, da det gav et meget bedre greb, men måske havde jeg bare dårlig grebstyrke:
En tese kunne være, at det hovedsageligt forårsager skade ved tunge løft, og størstedelen der bruger mixed grip løfter ikke særlig tungt.
Det var en meget dum udmeldelse at sige at folk der løfter mixed grip ikke løfter tungt. SL'er verden over løfter med mixed grip, eftersom straps ikke er tilladt i konkurrence.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster