Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

hummel skrev:kort sagt såtvinger smith maskinen dig ud i en helt lige bane hvilket er unaturligt. i en smith maskine bruger du heller ikke de små stabiliserende muskler til at holde styr på vægtstangen, og derved øges dit skadespotentiale...

TheFatboy skrev:hummel skrev:kort sagt såtvinger smith maskinen dig ud i en helt lige bane hvilket er unaturligt. i en smith maskine bruger du heller ikke de små stabiliserende muskler til at holde styr på vægtstangen, og derved øges dit skadespotentiale...
... på længere sigt.

-igor- skrev:Jeg kan godt li smidt stativet, mest pga jeg træner meget alene, så er det rart man lige kan låse den.
Hvis man bare havde et power rack, så kunne man gøre så man ikke vil komme i klemme med en stang.

-igor- skrev:Jeg kan godt li smidt stativet, mest pga jeg træner meget alene, så er det rart man lige kan låse den.
Hvis man bare havde et power rack, så kunne man gøre så man ikke vil komme i klemme med en stang.

Densestar7430 skrev:-igor- skrev:Jeg kan godt li smidt stativet, mest pga jeg træner meget alene, så er det rart man lige kan låse den.
Hvordan vil en power rack hjaelpe dig her? du skal jo have stangen helt ned til brystet, saa du kan jo ikk rigtig bruge "hjaelpe holderne" til noget??

Bay skrev:Densestar7430 skrev:-igor- skrev:Jeg kan godt li smidt stativet, mest pga jeg træner meget alene, så er det rart man lige kan låse den.
Hvordan vil en power rack hjaelpe dig her? du skal jo have stangen helt ned til brystet, saa du kan jo ikk rigtig bruge "hjaelpe holderne" til noget??
Jo sagtens - vi bruger safety bars til SL konkurrencer. Når vi spænder op, så rammer stangen bryst og hvis vi failer, så kan man bare "synke sammen", så rammer den racket.

Nelly94 skrev:Det er jo ikke hvad jeg bedst kan lide at gøre, men hvad jeg får mest ud af, så mit formål var jo netop og få at vide hvad der er bedst? - hvor sidder de stabiliserende muskler henne?
tusind tak for alle svarene (:

Bnaz skrev:-igor- skrev:Jeg kan godt li smidt stativet, mest pga jeg træner meget alene, så er det rart man lige kan låse den.
Well, i et smith stativ, hvis du træner alene og du ikke kan løfte stangen, så kan du ikke fjerne den. Jeg har hørt om et tilfælde, hvor en mand døde pga. netop dette. Jeg ville til hver en tid køre bænk i fri.

Bnaz skrev:-igor- skrev:Jeg kan godt li smidt stativet, mest pga jeg træner meget alene, så er det rart man lige kan låse den.
Well, i et smith stativ, hvis du træner alene og du ikke kan løfte stangen, så kan du ikke fjerne den. Jeg har hørt om et tilfælde, hvor en mand døde pga. netop dette. Jeg ville til hver en tid køre bænk i fri.
Du kan jo godt mærke hvad der går bedst i musklerne

Thomas Jagd skrev:Du kan jo godt mærke hvad der går bedst i musklerne
Nu er subjektive fornemmelser jo ingen garanti for at aktiveringen af musklen rent faktisk ER god.

Misterhamper skrev:Thomas Jagd skrev:Du kan jo godt mærke hvad der går bedst i musklerne
Nu er subjektive fornemmelser jo ingen garanti for at aktiveringen af musklen rent faktisk ER god.
Det er en bedre garanti end bare at gå ud fra hvad en eller anden på nettet siger. Hvis almindelig bænkpres slet ikke går i ens bryst med god teknik, men smith bænkpres går rigtig godt i ens bryst, ville man jo være stupid for at fortsætte med bænkpres for at få et størrere bryst.

Nelly94 skrev:Ved ikk om det har været oppe før det her, men kunne ikke finde det i hvert fald..
Som emnet lyder hvad er bedst af de 2 øvelser og hvorfor, evt + samt - ting ved dem? (:

Thomas Jagd skrev:Det er en bedre garanti end bare at gå ud fra hvad en eller anden på nettet siger. Hvis almindelig bænkpres slet ikke går i ens bryst med god teknik, men smith bænkpres går rigtig godt i ens bryst, ville man jo være stupid for at fortsætte med bænkpres for at få et størrere bryst.

Din første paragraf har slet intet med noget at gøre.
Men din anden paragraf: skuldre, triceps, generel "leverage", kan tage over fra brystets arbejde. Hos nogen vil brystet næsten ikke vokse af bænkpres, men den vil gå primært i skuldre og eller triceps

Thomas Jagd skrev:Din første paragraf har slet intet med noget at gøre.
Jo, den har noget med noget at gøre. Det er en analogi, for at vise dig, at man godt kan føle noget, som ikke nødvendigvis har hold i virkeligheden.Men din anden paragraf: skuldre, triceps, generel "leverage", kan tage over fra brystets arbejde. Hos nogen vil brystet næsten ikke vokse af bænkpres, men den vil gå primært i skuldre og eller triceps
Det er noget vås. Muskelfysiologisk vil de samme muskler være aktive, i en given øvelse, hvis man laver den korrekt, ligegyldigt hvem vi snakker om. Der kan dog godt være personer, som har så stærke triceps og skuldre, at de laver størstedelen af arbejdet i bænkpres. Eller at man biomekanisk set laver bænkpres på en uhensigtsmæssig måde, hvor aktiveringen af pectoralis bliver mindre og større på deltoideus og triceps. Men det vil i givet fald også gælde i smith-maskine bænkpres så, og så falder dit argument lidt til jorden.

Nelly94 skrev:Havde ellers været inde og skrive mange ting inde på søgefunktionen? - det er nok bare mig der er en nar til det så

Har markeret det vigtige med fed. Brystet bliver IKKE trænet lige med hos alle ved BB bænkpres, og det vil man sagtens selv kunne mærke hvis man har trænet i noget tid.
Nej den første paragraf havde intet med noget at gøre, da det slet ikke var det OVERHOVEDET der blev snakket om.
Nej det vil det ikke fordi bænkpres og smith bænkpres er forskellige. Jeg kører ingen af delene, men jeg kan godt mærke smith bænkpres mere i brystet end normal bænkpres (dog får jeg mere ondt i skulderen af smith)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 26 gæster