Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

krogo skrev:Hej.
Har trænet et par år, men kosten har altid været min svage side især fordi jeg er mega kræsen. Men nu har jeg besluttet at der skal hældes noget ædelse indenbords og noget masse på! Desuden er jeg på SU, så oksekød hver dag bliver lige dyrt nok i længden.
Spørgsmålet er simpelt: frosne kyllingefileter er jo væsentlig billigere end de ferske, men er der nogle ulemper ved at købe de frosne set ud fra et ernærings synspunkt?
Er der desuden nogle "snacks" eller små måltider der er nemme tilberede, som er billigt, der kunne være en fordel?

Moby Dick skrev:Når I nu udbasunerer, at I er så bevidste om, hvad I hælder i jeres krop, så er det overraskende, hvor lidt fokus herinde der er på ordentlig kød - altså kød, der kommer fra et dyr, der ikke er fodret med antibiotika og har levet under elendige kår. Find en god slagter og køb nogle store partier kød. Det er oftest lige så billigt (eller i hvert fald ikke meget dyrere) end den elendighed på frost, du finder i supermarkederne. I det hele taget: prioriter din kost. Hvis det så er lidt dyrere, end dit budget tillader, så spar på noget andet eller øg din indtjening (studiejobs, su-lån)
En af mine goder venner er jæger. Jeg køber hele fasaner for 10 kr. stykket (giver to bryststykker og to lår, og det tager 1 min. at flå de herlige kræ). Måske du kan finde noget lignende. Der er masser af muligheder, hvis man er lidt kreativ og opsøgende.

krogo skrev:Tusinde tak for jeres indlæg..
Der er helt sikkert nogle gode idéer imellem..
Mht havregryn er det så noget i vejen for, at hælde noget whey i eller ødelægger man proteinerne ved opvarmning?![]()

krogo skrev:Hej.
Har trænet et par år, men kosten har altid været min svage side især fordi jeg er mega kræsen. Men nu har jeg besluttet at der skal hældes noget ædelse indenbords og noget masse på! Desuden er jeg på SU, så oksekød hver dag bliver lige dyrt nok i længden.
Spørgsmålet er simpelt: frosne kyllingefileter er jo væsentlig billigere end de ferske, men er der nogle ulemper ved at købe de frosne set ud fra et ernærings synspunkt?
Er der desuden nogle "snacks" eller små måltider der er nemme tilberede, som er billigt, der kunne være en fordel?

asdf skrev:krogo skrev:Hej.
Jeg ville også meget hellere sidde og spise cheeseburgere, is og drikke cola dagen lang, end at spise ris, havregryn, mælk, og nødder - tror alle mennesker har det på den måde, men hvis du vil have en flot krop, så bliver du nødt til at klemme det ned alligevel.. Jeg er selv ved at kaste op bare jeg spiser en skefuld havregryn, men alligevel har jeg 500g havregryn i min kostplan. Jeg hader mælk, det er noget af det værste jeg ved og jeg får ondt i maven af det, men alligevel drikker jeg 4 liter om dagen. Jeg bulker på 5500kcal om dagen og næsten alle de kcal kommer fra havregryn, mælk og peanuts - nogle af de ting jeg hader aller mest, men jeg spiser det alligevel fordi jeg tænker mad i kcal og protein og ikke hvor lækkert det smager.. Du bliver altså nødt til at spise nogle ting du ikke er helt vild med, ihvertfald når du er på SU.. Og hvis du ikke kan spise det, så er bodybuilding godt nok en dum livsstil at vælge..
Peanuts, mælk og havregryn kan ihvertfald fåes til billige penge alle steder.

Garik skrev:asdf skrev:krogo skrev:Hej.
Jeg ville også meget hellere sidde og spise cheeseburgere, is og drikke cola dagen lang, end at spise ris, havregryn, mælk, og nødder - tror alle mennesker har det på den måde, men hvis du vil have en flot krop, så bliver du nødt til at klemme det ned alligevel.. Jeg er selv ved at kaste op bare jeg spiser en skefuld havregryn, men alligevel har jeg 500g havregryn i min kostplan. Jeg hader mælk, det er noget af det værste jeg ved og jeg får ondt i maven af det, men alligevel drikker jeg 4 liter om dagen. Jeg bulker på 5500kcal om dagen og næsten alle de kcal kommer fra havregryn, mælk og peanuts - nogle af de ting jeg hader aller mest, men jeg spiser det alligevel fordi jeg tænker mad i kcal og protein og ikke hvor lækkert det smager.. Du bliver altså nødt til at spise nogle ting du ikke er helt vild med, ihvertfald når du er på SU.. Og hvis du ikke kan spise det, så er bodybuilding godt nok en dum livsstil at vælge..
Det lyder ikke ret kløgtigt. Hvis du ligefrem får ondt i maven, kan du være laktoseintolerant. Det burde du måske tjekke op på.
Derudover er det ikke 'fedt' at spise fødevarer, man ikke kan lide. Det er blot dumt.

asdf skrev:Garik skrev:asdf skrev:krogo skrev:Hej.
Det lyder ikke ret kløgtigt. Hvis du ligefrem får ondt i maven, kan du være laktoseintolerant. Det burde du måske tjekke op på.
Derudover er det ikke 'fedt' at spise fødevarer, man ikke kan lide. Det er blot dumt.
Det har jeg tjekket op på og det er jeg ikke. Du har helt ret i at det ikke er fedt, men når man er på su og er bodybuilder, så har man ikke ret mange andre muligheder.. Så kan man jo vælge om man vil sidde og spise lækkert mad og nyde livet eller om man vil have en flot krop.. Det er egentlig de valgmuligheder der er.

Garik skrev:asdf skrev:Garik skrev:asdf skrev:krogo skrev:Hej.
Det har jeg tjekket op på og det er jeg ikke. Du har helt ret i at det ikke er fedt, men når man er på su og er bodybuilder, så har man ikke ret mange andre muligheder.. Så kan man jo vælge om man vil sidde og spise lækkert mad og nyde livet eller om man vil have en flot krop.. Det er egentlig de valgmuligheder der er.
Hvorfor er det de eneste valg, man har? Jeg er på SU, kører dagligt +4500 kalorier, spiser lækker mad og nyder livet.
Hvorfor udelukker det ene det andet?

asdf skrev:Garik skrev:Hvorfor er det de eneste valg, man har? Jeg er på SU, kører dagligt +4500 kalorier, spiser lækker mad og nyder livet.
Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har i su.. Men jeg klarer mig selv 100%, får ikke penge af mine forældre, har husleje osv osv osv jeg skal betale, så er det ikke mange penge man har til mad..

Garik skrev:asdf skrev:Garik skrev:Hvorfor er det de eneste valg, man har? Jeg er på SU, kører dagligt +4500 kalorier, spiser lækker mad og nyder livet.
Nu ved jeg ikke hvor mange penge du har i su.. Men jeg klarer mig selv 100%, får ikke penge af mine forældre, har husleje osv osv osv jeg skal betale, så er det ikke mange penge man har til mad..
Har udeboende SU, bor i centrum af Århus og har egen bil. Får heller ikke penge af mine forældre, men har valgt at arbejde ved siden af, så jeg kan spise fornuftigt og nyde livet.
Min pointe går dog ikke på indtjening, men dit postulat om, at man ikke kan spise lækkert og leve livet, mens man træner.

asdf skrev:Garik skrev:asdf skrev:Garik skrev:Hvorfor er det de eneste valg, man har? Jeg er på SU, kører dagligt +4500 kalorier, spiser lækker mad og nyder livet.
Har udeboende SU, bor i centrum af Århus og har egen bil. Får heller ikke penge af mine forældre, men har valgt at arbejde ved siden af, så jeg kan spise fornuftigt og nyde livet.
Min pointe går dog ikke på indtjening, men dit postulat om, at man ikke kan spise lækkert og leve livet, mens man træner.
Det har jeg aldrig nogensinde sagt at man ikke kan.. Har sagt at man ikke kan være bodybuilder og spise lækkert på samme tid mens man er på SU.. Hvis man har pengene til det, så kan man jo vælge at få alle sine kcal på røde bøffer - det er der bare ikke ret mange bbere der har mulighed for på su..
Denne her debat drejer sig jo lige netop om hvad man kan få til billige penge og ikke om hvor lækkert man kan leve hvis man er direktør i et kæmpe firma..

D-D skrev:Jeg er også selv på su, og får ca 4000 kcal dagligt med et budget på 1200 kr om måneden. Så længe man holder øje med tilbudsaviser, og tænker sig lidt om, synes jeg fint det kan lade sig gøre.
Jeg lever mest af:
Rugbrød
Æg
Sødmælk
Hakket kød (Fakta har tit gode tilbud. 500 gram okse for 15kr i denne uge, 500 gram svin for 15 i næste)
Frossen kylling
Peanutbutter (Gør dig selv den tjeneste og lad være med at købe det billigste, det er gerne proppet med palmefedt)
Makrel i tomat
Rosiner
Olie (hælder ofte bare en sjat i shaken, det løber hurtigt op i 1-200 kcal og smager mega godt)
Og så en masse frosne grøntsager, kål, rodfrugter og hvad der ellers findes af grønt til billige penge.
Derudover lidt fiskeolie tabletter, lidt whey og et par multi-vitamin og så er jeg ellers meget godt kørende
Jeg vover den påstand, at det nok nærmere er din kræsenhed end dit budget der sætter begrænsninger.

krogo skrev:Takker..
Det er helt sikkert min kræsenhed der er en stor del af problemet. Der var heller ikke fordi jeg ville sidde og tude over, at jeg ikke har penge nok på SU. Det var mere i forhold til, at jeg tænkte om der var måder (fx med frossen kylling), hvor man kunne spare lidt :-)

Arsukfjorden skrev:Mælk, mælk og mælk. I store mængder(mælkeallergi kan bare komme an!) Skummet naturligvis. Andet bliver for snasket. Og havregryn(uden sukker naturligvis) både til morgenmad og før træning(sammen med et par koffeinpiller eller pre-workout giver det overlegen energi).
Ellers så spiser jeg så meget kød som muligt. Kylling oksekød, pølser osv osv. Noget er naturligvis væsentligt bedre end andet, men mælken og havregrynen giver allerede meget protein og kalorier, så jeg kan godt lide variationen.
Æggekage ryger der også på menuen ofte - dog ikke så meget når jeg cutter. De æggeblommer er ikke just helt fri for fedt ;)
Weekendslik er forskelige former for nødder(ikke peanuts). Især pistacienødder. Ikke den nemmest optagelige protein og temmelig meget fedt og kalorier(godt til bulk - skidt til cut), men stadig meget bedre end vingummi og chokolade.
Generelt rigtig mange kalorier med så meget protein som muligt. Og det klares fint indenfor SU budget. Jeg er udeboende, men med hjemmeboende SU og det går

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 40 gæster