Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

SandyFrink skrev:Det tager længere tid fordi UV-eksponeringen nedsættes. [b]Du "kan" godt blive (meget) brun med solcreme, men det kræver i sagens natur mere eksponering for at få samme UV-dosis. Så ja, solcreme er kontrært til din mission om at blive brun.
Og du har helt ret, det er svært at finde ordentlig information om. En del af forklaringen er at selv forskere ikke har fuld indsigt i emnet. Så det er ikke blot et spørgsmål om at formidle kompleks viden på brugervenlig facon, om end dette er en stor del af forklaringen.
Hvis målet alene er at blive brun kan du ligeså vel undersøge melanotan II eller Dihydroxyacetone (DHA). Mission maksimal tan går dog på kompromis med sundhed, uanset om det er solen, melanotan II eller DHA.[/b]

Yilar skrev:Imo er solcreme spild af pengene og tid, hvis målet kun er blive brun. Ud i solen dagligt i korte perioder, så skal du nok blive brun.
Forstå mig ret solcreme er fint, hvis du skal en dag på stranden eller ud i solen hele dagen. Men hvis målet er bare at blive en smule brun, og du ikke gider solbade i timevis kan du ligeså godt droppe solcremen.

jan_k skrev:Yilar skrev:Imo er solcreme spild af pengene og tid, hvis målet kun er blive brun. Ud i solen dagligt i korte perioder, så skal du nok blive brun.
Forstå mig ret solcreme er fint, hvis du skal en dag på stranden eller ud i solen hele dagen. Men hvis målet er bare at blive en smule brun, og du ikke gider solbade i timevis kan du ligeså godt droppe solcremen.
Det var da en ufattelig tankeløs påstand. Nej, nej og nej.

Yilar skrev:jan_k skrev:Yilar skrev:Imo er solcreme spild af pengene og tid, hvis målet kun er blive brun. Ud i solen dagligt i korte perioder, så skal du nok blive brun.
Så du mener at ligge i længere tid i solen med solcreme er bedre end at ligge kortere tid i solen uden solcreme?...

jan_k skrev:Yilar skrev:jan_k skrev:Yilar skrev:Imo er solcreme spild af pengene og tid, hvis målet kun er blive brun. Ud i solen dagligt i korte perioder, så skal du nok blive brun.
Så du mener at ligge i længere tid i solen med solcreme er bedre end at ligge kortere tid i solen uden solcreme?...
Ja.

dioxy8800 skrev:Jeg har egentligt altid troet at solcremen bare gjorde at du ikke blev solbrændt, og at man bliver lige så brun om du bruger solcreme eller ej.

dioxy8800 skrev:Jeg har egentligt altid troet at solcremen bare gjorde at du ikke blev solbrændt, og at man bliver lige så brun om du bruger solcreme eller ej.

Dippe skrev:dioxy8800 skrev:Jeg har egentligt altid troet at solcremen bare gjorde at du ikke blev solbrændt, og at man bliver lige så brun om du bruger solcreme eller ej.
Solbrændt = at blive brun
Solskoldet = Blive rød, hudkraft osv du ved
IMO er solcreme ikke nødvendigt i Danmark, hvis du ikke er ude hele dagen

MagDG skrev:Dippe skrev:dioxy8800 skrev:Jeg har egentligt altid troet at solcremen bare gjorde at du ikke blev solbrændt, og at man bliver lige så brun om du bruger solcreme eller ej.
Sol = Kræft, ligesom fedt i mad er lig med fedt på kroppen

MagDG skrev:Dippe skrev:dioxy8800 skrev:Jeg har egentligt altid troet at solcremen bare gjorde at du ikke blev solbrændt, og at man bliver lige så brun om du bruger solcreme eller ej.
Sol = Kræft, ligesom fedt i mad er lig med fedt på kroppen

SandyFrink skrev:Det tager længere tid fordi UV-eksponeringen nedsættes. Du "kan" godt blive (meget) brun med solcreme, men det kræver i sagens natur mere eksponering for at få samme UV-dosis. Så ja, solcreme er kontrært til din mission om at blive brun.
Og du har helt ret, det er svært at finde ordentlig information om. En del af forklaringen er at selv forskere ikke har fuld indsigt i emnet. Så det er ikke blot et spørgsmål om at formidle kompleks viden på brugervenlig facon, om end dette er en stor del af forklaringen.
Hvis målet alene er at blive brun kan du ligeså vel undersøge melanotan II eller Dihydroxyacetone (DHA). Mission maksimal tan går dog på kompromis med sundhed, uanset om det er solen, melanotan II eller DHA.

Moose skrev:SandyFrink skrev:Det tager længere tid fordi UV-eksponeringen nedsættes. Du "kan" godt blive (meget) brun med solcreme, men det kræver i sagens natur mere eksponering for at få samme UV-dosis. Så ja, solcreme er kontrært til din mission om at blive brun.
Hvis målet alene er at blive brun kan du ligeså vel undersøge melanotan II eller Dihydroxyacetone (DHA). Mission maksimal tan går dog på kompromis med sundhed, uanset om det er solen, melanotan II eller DHA.
Min kæreste ligger utrolig meget ude i solen, men bliver kun rød og så hvid bagefter. Hendes mission er at blive "brun" men hendes hudtype er på linie med en gingers.
Vil du mene at Melanotan 2 er et bedre eller værre alternativ til hendes solbadning?

lassej skrev:Moose skrev:SandyFrink skrev:Det tager længere tid fordi UV-eksponeringen nedsættes. Du "kan" godt blive (meget) brun med solcreme, men det kræver i sagens natur mere eksponering for at få samme UV-dosis. Så ja, solcreme er kontrært til din mission om at blive brun.
Min kæreste ligger utrolig meget ude i solen, men bliver kun rød og så hvid bagefter. Hendes mission er at blive "brun" men hendes hudtype er på linie med en gingers.
Vil du mene at Melanotan 2 er et bedre eller værre alternativ til hendes solbadning?
Der kan være flere bivirkninger forbundet med brugen af Melanotan, og du bør i hvert fald læse op på produktet, før du anbefaler din kæreste at sprøjte en "solkur" i maveskindet. Derudover har den danske stat, selvfølgelig valgt at lade det illegale marked stå for udbuddet, og du aner derfor ikke hvor det fremstillet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 112 gæster