Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

glem det de har ikke forstand på det det er spild af tid....

Cykelmyggen Egon skrev:Hvad med at præsentere sem for noget relevant videnskab inden for området?
Der er vel nok 40% chance at du kan overbevise dem, hvis ikke du kan, må du bare indse at de tilhører flokken af uvidende idioter. Du kan evt. træne dig op til at være en sathans karl og dermed bekræfte at dine træningsprincipper virker.

mojtaba skrev:Cykelmyggen Egon skrev:Hvad med at præsentere sem for noget relevant videnskab inden for området?
Der er vel nok 40% chance at du kan overbevise dem, hvis ikke du kan, må du bare indse at de tilhører flokken af uvidende idioter. Du kan evt. træne dig op til at være en sathans karl og dermed bekræfte at dine træningsprincipper virker.
Jeg har projekt-uge her efter vinterferien, hvor jeg har valgt emnet sundhed og ernæring. Der vil jeg helt sikkert nævne at fedt bare ikke kan blive til muskler og fortælle dem mere videnskabeligt hvorfor.
Jeg vil ikke være ligeglad med dette her og fremstå som den dumme "Carl", når jeg har ret. Jeg vil modbevise dem det!

Dingo skrev:Vis dem den fysiologiske opbygning af fedt og af muskler. Det svarer til at et stykke træ kunne blive til et stykke metal gennem diverse processer hvilket er ligeså sandsynligt...
Det er sjovt at man skal bruge energi på at argumentere mod sådan noget ævl og bævl.

+Faktor skrev:Teoretisk set kan fedt vel egentlig godt omdannes til muskler, men det er ikke ensbetydende med, at det rent faktisk sker - overhovedet.
Fedtsyrer kan nedbrydes til AcetylCoA, og dermed bidrage til aminosyresyntese.
Når fedtsyrer nedbrydes kan de indtræde som Coenzym-A i citronsyrecyklussen(TCA). Længere fremme i cyklussen kan alfa-ketoglutarsyre omdannes til glutamat som jo er en aminosyre, der kan indgå i muskler. Proteinsyntese kræver naturligvis også en positiv nitrogenbalance, så processen kan ikke stå alene, men det er muligt.

A Menace To Chicken skrev:Bortset fra det har jeg installeret en 250W pære ude på lokummet, så jeg bedre inspicere både nye gains og min afføring i ordentligt lys.

](./images/smilies/eusa_wall.gif)

+Faktor skrev:Teoretisk set kan fedt vel egentlig godt omdannes til muskler, men det er ikke ensbetydende med, at det rent faktisk sker - overhovedet.
Fedtsyrer kan nedbrydes til AcetylCoA, og dermed bidrage til aminosyresyntese.
Når fedtsyrer nedbrydes kan de indtræde som Coenzym-A i citronsyrecyklussen(TCA). Længere fremme i cyklussen kan alfa-ketoglutarsyre omdannes til glutamat som jo er en aminosyre, der kan indgå i muskler. Proteinsyntese kræver naturligvis også en positiv nitrogenbalance, så processen kan ikke stå alene, men det er muligt.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 24 gæster