Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69651 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1398
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1396

Følg bodybuilding.dk på

Carbloading og væskedræn

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej bårdibilderfriends

Jeg er snart færdig med min diæt (1-2uger tilbage) og jeg vil mægtigt gerne kunne tage en god slat billeder og optage en film for at flashe min flashy form..

Men når tiden så oprinder, er det max cool at gå efter maximal flashyness, derfor tænkte jeg, at jeg for gud ved hvilken gang, vil lege med noget carbloading og et forsøg på væskedræn (fra underhuden vel at mærke, omg lol)

Jeg har haft blandede resultater med min egen metode, og nu da jeg ikke skal stille op, åbner det op for langt større fleksibilitet rent tidsmæssigt og indsatsmæssigt, hvorfor jeg er åben overfor alle protokoller. Dog skal de være afprøvede..

Hvordan ville I gribe det an?

Så kan det jo være, at jeg vil lytte.. Hugz and kisses fra mig..
Brugeravatar

Reputation point: 145

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

er lige med på en lytter her.
Løft til DM RAW 2012, junior - 105:
Squat: 170kg
Bænkpres: 145kg - Danmarks rekord '12
Dødløft: 195kg

Startet træning efter et lille års pause.
DM RAW '14 vi ses!
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: langeskov

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 140.00
- Dødløft: 165.00

hej martin
Når man spørger fitness/BB udøvere (har jeg tidligere gjort i forbindelse med noget research) så er der mange forskellige måder at gøre det på, men forskellene er primært i størrelsen af væskeindtaget og timingen af hvornår man stopper med at drikke.

jeg ville sige at du skulle lave to trials. En for at bestemme din optimale timing og så en der tæller

Første gang
op til T-1 low carb
op til T-5 eller T-6 almindelig træning
T-9 drik 10L
T-8 drik 10L
T-7 drik 10L
T-6 drik 10L
T-5 drik 10L
T-4 drik 10L
T-3 drik 10L, helkrops depletion træning (15-20 reps, korte pauser, alle muskler)
T-2 drik 10L, helkrops depletion træning
T-1 drik 3 L, stop med at drikke ved middagstid, begynd samtidig at spise tørre carbs
T mål fedtfolder OG få taget et billede en gang i timen over hele dagen i hårdt lys

Find ud af hvornår du er tørrest og brug det til at time starten af din dehydrering og carb indtag i forhold til fotografering, når det "gælder" og for at blive fortrolig med oplevelsen

Gentag 2 uger senere
Følg min blog:
Kropblog.dk (nu med liv igen ;o)

Kontakt mig for bud på personlig træning, træningsvejledning og kostvejledning
Månedens skribent: November 2007
Redaktør

Reputation point: 55

Geografisk sted: Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 220.00

Kostplan: Ingen kostplan

Martin88 skrev:
Hvordan ville I gribe det an?

Så kan det jo være, at jeg vil lytte.. Hugz and kisses fra mig..

Hvis du ikke er skam cuttede inden udtømningen får du ingen effekt ud af det. I værste fald kan det faktisk give negativ effekt iform af at du bliver væsket...

/CJ
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Drik dig fuldstændig plastered i rødvin.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Tak for det fede indlæg incognito, det lyder som en MEGET bedre fremgangsmetode end dem jeg er stødt på. Det vil jeg klart prøve :) Med T mener du vel antal dage man er fra dagen, hvor det hele skal spille? :)
Brugeravatar

Nogen med forstand på det, der vil forklare lidt om Natrium og Kalium manipulering samt brugen af koffein. Jeg har ikke selv sat mig ordentligt ind i det, men det virker som om der er mange forskellige muligheder? :)
"Hard Work Beats Talent Until Talent Decides to Work Hard"
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: ⛄ ᕦ(ò_ó*)ᕤ ⛄

Træner her: Zielkes Fitnessklub

Jeg forstår ikke hvorfor folk stadig tror at det væskeudtømning er så stort mirakelmiddel.

Når man kigger på hvordan man ser ud 14 dage inden et DM eller nogen dage after så er der jo ingen grund til at lave en helt masse om et par dage op til konkurrencen.

Det hjælper ikke end skid at rode rundt med det væske hvis man ikke er cuttet nok. hvis man ikke er hakket 4 dage inden en konkurrence så bliver man det heller ikke ved at lade være med at drikke, man kan komme til at virke flad og se mindre ud.

14 dage inden og nogen dage efter konkurrencen der drikker man jo normalt og man ser ofte bedre ud eller på samme måde som på konkurrence dagen. Så drop nu alt det væskeudtømningssnak, hvis man tømmer sin krop fra væske så dør man og det er fysisk umuligt kun at fjerne væske fra underhuden, det er jo ikke sådan at væsken i underhuden er noget for sig selv og intet har med resten af kroppen at gøre.
heavy as you can go, most amount of reps, maintaining good form.. It is called bodybuilding.

Logbog: Ingen logbog

pudzianowski skrev:Jeg forstår ikke hvorfor folk stadig tror at det væskeudtømning er så stort mirakelmiddel.

Når man kigger på hvordan man ser ud 14 dage inden et DM eller nogen dage after så er der jo ingen grund til at lave en helt masse om et par dage op til konkurrencen.

Det hjælper ikke end skid at rode rundt med det væske hvis man ikke er cuttet nok. hvis man ikke er hakket 4 dage inden en konkurrence så bliver man det heller ikke ved at lade være med at drikke, man kan komme til at virke flad og se mindre ud.

14 dage inden og nogen dage efter konkurrencen der drikker man jo normalt og man ser ofte bedre ud eller på samme måde som på konkurrence dagen. Så drop nu alt det væskeudtømningssnak, hvis man tømmer sin krop fra væske så dør man og det er fysisk umuligt kun at fjerne væske fra underhuden, det er jo ikke sådan at væsken i underhuden er noget for sig selv og intet har med resten af kroppen at gøre.

Din pointe er bemærket. Jeg har ingen erfaring på området, så kan ikke sige om det gør fra eller til. Jeg har dog forstået at der ingen forskel vil være før jeg rammer en konkurrence fedtprocent. og det gør jeg ikke denne gang. Kommer nok ned på 8%, men det er alligevel nogle kg fedt fra en konkurrence form, hvorfor jeg må antage, at jeg måske ikke skal lege med det her endnu. Tråden er dog rar at have til fremtidigt brug, da det klart er noget jeg vil afprøve :)
Brugeravatar

Martin88 skrev:
pudzianowski skrev:Jeg forstår ikke hvorfor folk stadig tror at det væskeudtømning er så stort mirakelmiddel.

Din pointe er bemærket. Jeg har ingen erfaring på området, så kan ikke sige om det gør fra eller til. Jeg har dog forstået at der ingen forskel vil være før jeg rammer en konkurrence fedtprocent. og det gør jeg ikke denne gang. Kommer nok ned på 8%, men det er alligevel nogle kg fedt fra en konkurrence form, hvorfor jeg må antage, at jeg måske ikke skal lege med det her endnu. Tråden er dog rar at have til fremtidigt brug, da det klart er noget jeg vil afprøve :)

alle der har været på druktur med amf osv ved hvor lækkert det er at se sig selv i spejlet næste dag. så jo det hjælper meget at dehydrere sig.

ik at det noget jeg gør mere. men har tænkt mig som martin at prøve med carbloading og væskedræn, bare op mod sommer. så jeg synes det er lækkert der kommer en tråd med det :)
Brugeravatar

Reputation point: 35

Geografisk sted: FYN

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Dødløft: 230.00

Martin88 skrev:Tak for det fede indlæg incognito, det lyder som en MEGET bedre fremgangsmetode end dem jeg er stødt på. Det vil jeg klart prøve :) Med T mener du vel antal dage man er fra dagen, hvor det hele skal spille? :)

præcis

Den angivne løsning er en slags gennemsnit af de forslag jeg stødte på i forbindelse med førnævnte research. Det er iøvrigt fra en gruppe atleter der alle har konkurreret flere gange og klaret sig godt.

Nu er du en rimeligt stor fyr, så du skal have en del carbs. Glycogen lagre i lever og muskler er 700-1000 g og så skal der lidt oven til almindelig energivedligehold.

Den løsning jeg har angivet er rimeligt basic. Her er der nogle almindelige tweaks som folk laver:

1)BCAA og kreatin kan give bedre glycogenlagring, men sidstnævnte kan give lidt spillover eller bloat. Glycerol kan også give lidt ekstra men tilsvarende med risiko for bloat.
2) Koffein tror jeg ikke på har nogen effekt, når man er på denne grad af dehydrering alligevel.
3) Kalium kan også have gavnlig effekt i de sidste 1-2 dage, men ikke for meget

Vær forberedt på at du måske først bliver rigtigt skarp dagen efter du regnede med. Nogle gange er folk bare anderledes skruet sammen.
Følg min blog:

Redaktør

Styrkeliste

Nu snakker jeg om at ramme fyldige store muskler, ikke en fesen druk/narko krop after en druktur.

Men du har samme krop efter en druktur med en 15-20 bacardi breezere, så selvom du får alt det sodavand og sukker så er du stadig drukcuttet om morgenen ikk ? ergo så har det ikke noget at gøre med at stoppe med at drikke som mange gør. det er jo lige det modsatte man gør på druktur, deraf ordet druktur og ikke udtømningstur.

Man kan i øvrigt ikke sammenligne de to ting som druk og en BB konkurrence, det ligger jo så langt væk fra hinanden.

Jeg har stillet op 2 gange og prøvet begge dele, 2007 lavede jeg det folk kalder udtømning og i 2009 lavede jeg det ikke. Jeg var langt mere hakket i 2009 end i 2007. det gav mig ingen effekt i 2007 og sætte restriktioner på væsken, jo jeg var mere svimmel på scenen end jeg var i 2009.

Der er jo også noget fysiologisk i det, hvad der er muligt og gøre med kroppen og hvad man ikke kan. Man kan ikke gøre et specielt trick så man kun fjerner væske i underhuden.
heavy as you can go, most amount of reps, maintaining good form.. It is called bodybuilding.

pudzianowski skrev:Nu snakker jeg om at ramme fyldige store muskler, ikke en fesen druk/narko krop after en druktur.

Men du har samme krop efter en druktur med en 15-20 bacardi breezere, så selvom du får alt det sodavand og sukker så er du stadig drukcuttet om morgenen ikk ? ergo så har det ikke noget at gøre med at stoppe med at drikke som mange gør. det er jo lige det modsatte man gør på druktur, deraf ordet druktur og ikke udtømningstur.

Man kan i øvrigt ikke sammenligne de to ting som druk og en BB konkurrence, det ligger jo så langt væk fra hinanden.

Jeg har stillet op 2 gange og prøvet begge dele, 2007 lavede jeg det folk kalder udtømning og i 2009 lavede jeg det ikke. Jeg var langt mere hakket i 2009 end i 2007. det gav mig ingen effekt i 2007 og sætte restriktioner på væsken, jo jeg var mere svimmel på scenen end jeg var i 2009.

Der er jo også noget fysiologisk i det, hvad der er muligt og gøre med kroppen og hvad man ikke kan. Man kan ikke gøre et specielt trick så man kun fjerner væske i underhuden.

Det kunne tyde på at der er flere der er uenige, på trods af, at du har hele 2 gange erfaring at berette om :roll: Fair nok, at du ikke har gode erfaringer med det, men jeg vil snige mig til at antage, at de folk der kan finde ud af det, sådan set er bedre stillet end dem der bare overlader tingene til tilfældigheder.. :)
Brugeravatar

bare man bruger hjernen og kigger på hvad der er fysiologisk muligt og hvad der er gamle vandrehistorier fra 80erne. Enhver er jo sin egen lykkes smed og de er et frit land vi lever i jo :)

pudzianowski skrev:bare man bruger hjernen og kigger på hvad der er fysiologisk muligt og hvad der er gamle vandrehistorier fra 80erne. Enhver er jo sin egen lykkes smed og de er et frit land vi lever i jo :)

Det ér fysiologisk muligt at manipulere med væsken i underhuden, det har været gjort i ÅREVIS nu, er du fuldstændigt blank? :lol:

Min kommentar om min manglende erfaring og om det skulle gøre fra eller til har intet med at gøre, om det er fysiologisk muligt, for det er det... Om det er optimalt eller ej, vil jeg ikke udtale mig om, da jeg netop ikke har erfaringen.. Men generelt så tyder det på, at det er langt mere optimalt at gøre det - hvis man ved hvordan - end at lade være..

Beklager, at du ikke kan finde ud af det :)
Brugeravatar

Bump to myself. Når jeg bliver noget ældre!
"You never have to wait for a squat rack on Christmas morning"
- Ben "Pak Man" Pakulski

"Strong people are harder to kill than weak people, and more useful in general."
- Mark Rippetoe
Brugeravatar

Træner her: Hjørring Styrkesport

pudzianowski skrev:Nu snakker jeg om at ramme fyldige store muskler, ikke en fesen druk/narko krop after en druktur.

var du krudtet til nævnte konkurrencer? For med krudt får man altså væsentligt lettere det hårde look, som er så eftertragtet i BB.

Iøvrigt skulle det være ret underligt at så mange IFBB'ere risikerer liv og lemmer (i bogstaveligste forstand) ved at tage diuretika op til deres konkurrencer, hvis man alligevel ikke kan fjerne væske fra huden.

Jeg er iøvrigt enig i at det ikke kan "redde" en for høj fedtprocent.

Når man kan være cut efter en ordentlig bender, så er det fordi alokohol er dehydrerende, hvilket i praksis gør det fløjtendes ligegyldigt at man har drukket "meget". Desuden er det også karudvidende, hvilket muligvis kan bidrage til et mere veiny look.
Følg min blog:

Redaktør

Styrkeliste

Okay martin88 så prøver jeg lige at omformulere.

Du kan ikke manipulere væsken væk et bestemt sted i kroppen uden at det går udover resten af kroppen. Så det jeg mener er at forsøger du at fjerne væske ved hjælp af dehydrering eller andet så fjerner du både væske fra underhuden og i dine muskler. Så det jeg mener er om du vinder noget ved at gøre det i forbindelse med konkurrence da dine muskler meget hurtigt kan blive flade i forbindelse med dehydrering.

Ja incognito jeg var krudtet op til begge konkurrencer :) jeg gider ikke spilde min tid med at gøre det clean, så er jeg jo laaangt bagud inden vi overhovedet træder ud på scenen det ved alle vist efterhånden. den dag jeg vil være clean så gider jeg ikke stille op mere, tror heller ikke vi ser jay eller dexter clean til MR O :D

Nå tilbage til det med væsken, det er en balancegang og dehydrere kroppen og kan nemt gå galt på alle måder og der findes ikke nogen facitliste på hvordan man gør. Men jeg kan høre at man bare kan spørge professor Martin88 om det shit der :D

pudzianowski skrev:Okay martin88 så prøver jeg lige at omformulere.

Du kan ikke manipulere væsken væk et bestemt sted i kroppen uden at det går udover resten af kroppen. Så det jeg mener er at forsøger du at fjerne væske ved hjælp af dehydrering eller andet så fjerner du både væske fra underhuden og i dine muskler. Så det jeg mener er om du vinder noget ved at gøre det i forbindelse med konkurrence da dine muskler meget hurtigt kan blive flade i forbindelse med dehydrering.

Ja incognito jeg var krudtet op til begge konkurrencer :) jeg gider ikke spilde min tid med at gøre det clean, så er jeg jo laaangt bagud inden vi overhovedet træder ud på scenen det ved alle vist efterhånden. den dag jeg vil være clean så gider jeg ikke stille op mere, tror heller ikke vi ser jay eller dexter clean til MR O :D

Nå tilbage til det med væsken, det er en balancegang og dehydrere kroppen og kan nemt gå galt på alle måder og der findes ikke nogen facitliste på hvordan man gør. Men jeg kan høre at man bare kan spørge professor Martin88 om det shit der :D

Haha, du er godt nok dum at høre på :lol: Der findes ganske fine måder at manipulere væsken væk fra underhuden og ind i musklerne.. Men selvfølgelig kan det gå galt.. Det benægter jeg ikke, jeg påstår heller ikke at kende til den måde, hvorpå det sker på mest optimal vis, jeg erkender bare, at det kan lade sig gøre, hvis man ved hvordan..

Men jaja, forsæt du bare med at tro, at du ved det hele, når du tilmed intet har med clean bb at gøre :roll:
Brugeravatar

Martin på 23 år jeg stopper her :D

Held og lykke med dine projekter.

pudzianowski skrev:Martin på 23 år jeg stopper her :D

Held og lykke med dine projekter.

Tak, mr. broscience
Brugeravatar

For lige at give den det sidste inden dagen, så har jeg set en yngre bodybuilder bruge denne metode i en af hans film:

Du drikker cirka 5L vand i løbet af dagen, stopper omkring klokken 16 med at indtage væske, indtil du - lige inden sengetid - drikker 3-4 glas (tør) hvidvin.

Han stod godt til konkurrencen, og han vandt, men han besvimede ude bagved, da han lagde sig ned på gulvet. Han klarede den dog fint efter nogle timers hvile.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

incognito skrev:hej martin
Når man spørger fitness/BB udøvere (har jeg tidligere gjort i forbindelse med noget research) så er der mange forskellige måder at gøre det på, men forskellene er primært i størrelsen af væskeindtaget og timingen af hvornår man stopper med at drikke.

jeg ville sige at du skulle lave to trials. En for at bestemme din optimale timing og så en der tæller

Første gang
op til T-1 low carb
op til T-5 eller T-6 almindelig træning
T-9 drik 10L
T-8 drik 10L
T-7 drik 10L
T-6 drik 10L
T-5 drik 10L
T-4 drik 10L
T-3 drik 10L, helkrops depletion træning (15-20 reps, korte pauser, alle muskler)
T-2 drik 10L, helkrops depletion træning
T-1 drik 3 L, stop med at drikke ved middagstid, begynd samtidig at spise tørre carbs
T mål fedtfolder OG få taget et billede en gang i timen over hele dagen i hårdt lys

Find ud af hvornår du er tørrest og brug det til at time starten af din dehydrering og carb indtag i forhold til fotografering, når det "gælder" og for at blive fortrolig med oplevelsen

Gentag 2 uger senere

Ang. væskemængden. Så har jeg personligt benyttet mig af en stigende mængde væske pr. dag. Altså jeg startet ud med fx. 8, dagen efter 10, derefter 12 og 14 på den sidste. Og det løber ud af mig derefter, helt vanvittigt endda :D
Men har heller aldrig trukket den over så mange dage, som eksemplet her foreslår :)
Brugeravatar
Månedens skribent: Juni 2007
EliteTeam

Geografisk sted: Frederikshavn

Træner her: FitnessFrederikshavn
Fitness World Frederikshavn

Galleri: Vis galleri (18)

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online