Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

....
Oliverg skrev:Det er masser af tråde omkring det, dog ikke mange umiddelbare henviser til videnskablige artikler og lignende.
Men den primære holdning er, det vil være bedst at vente. Årsager kunne jeg umiddelbart ikke læse meget om. Men jeg kunne forstille mig, at kroppen skal have ro til at restituere lige efter vægttræning, og dette gøres bedst ved en protein + glukose(eller banan w/e med sukker i) shake. Såfremt du begynder at lave cardio med det samme vil du altså forbruge den glukose, der er i din blodbane, og derfor vil du ikke kunne restituere optimalt, samt fedtforbrænding vil ikke blive øget.
Så det vil være bedst at vente til næste dag, som udgangspunkt, da kroppen gerne skal have ro til at restituere med en shake hurtigst muligt.

Oliverg skrev:Det er masser af tråde omkring det, dog ikke mange umiddelbare henviser til videnskablige artikler og lignende.
Men den primære holdning er, det vil være bedst at vente. Årsager kunne jeg umiddelbart ikke læse meget om. Men jeg kunne forstille mig, at kroppen skal have ro til at restituere lige efter vægttræning, og dette gøres bedst ved en protein + glukose(eller banan w/e med sukker i) shake. Såfremt du begynder at lave cardio med det samme vil du altså forbruge den glukose, der er i din blodbane, og derfor vil du ikke kunne restituere optimalt, samt fedtforbrænding vil ikke blive øget.
Så det vil være bedst at vente til næste dag, som udgangspunkt, da kroppen gerne skal have ro til at restituere med en shake hurtigst muligt.

Kromann skrev:Oliverg skrev:Det er masser af tråde omkring det, dog ikke mange umiddelbare henviser til videnskablige artikler og lignende.
Det du skriver om her er jo komplet flueknepperi, som intet vil betyde for en hobbymotionist.

Kromann skrev:Der er kæmpe forskel på om man husker at drikke sin shake og have progression i sit program eller om man laver lidt cardio efter vægttræningen. Shaken og progressionen betyder noget for din træning på længere sigt. Det gør det andet ikke.

Solosesso skrev:Kromann skrev:Der er kæmpe forskel på om man husker at drikke sin shake og have progression i sit program eller om man laver lidt cardio efter vægttræningen. Shaken og progressionen betyder noget for din træning på længere sigt. Det gør det andet ikke.
1½ times vægttræning + Shaker bagefter så køre bussen.....
NO PAIN - NO GAIN er mit motto

Solosesso skrev:Hej alle BB....
tænkte sådan over hvordan cardio og vægttræning hænger sammen .
jeg er i gang med at cutte lige samtiden med jeg er gået seriøst igang med min vægttræning igen
så spørgsmålet er bare , er det optimalt at træne ca. 20 min efter vægttræning med cardio eller er det bare spild ????

colossus skrev:jeg har ekstrem dårlig erfaring med at spille fodbold efter jeg har trænet, bliver altid fuldstændig ødelagt i lænden.. så cardio i form af løb ell. lignende, men pas på med fx. fodbold, håndbold og lign.

Hvilke øvelser har du trænet, inden du dyrker cardio? Døjede selv med det efter dødløft, da jeg kørte med lorte teknik.

Mr Statue skrev:Solosesso skrev:Hej alle BB....
tænkte sådan over hvordan cardio og vægttræning hænger sammen .
jeg er i gang med at cutte lige samtiden med jeg er gået seriøst igang med min vægttræning igen
så spørgsmålet er bare , er det optimalt at træne ca. 20 min efter vægttræning med cardio eller er det bare spild ????
Der er så mange aspekter der spiller ind men du kan sagtens træne 20 min after ens vægttræning uden der sker en disse medmindre du er 100% fanatisk med vægttræningen men hvorfor ikke bruge 20 min før træning til at blive varmet op?
Siden du cutter så ligger du i forvejen i underskud af kcal og de sølle 20min cardio vil være lidt at snakke om.
Jeg vil gerne lige pointere et eksempel, jeg tager afsked til min træning og der er 2½km til der, jeg cykler de 2½km og har godt med vej op af bakken, siden jeg er i god form er det ikke hårdt og 8-10min efter er jeg ankommet til trænings stedet.
Alternativt kunne jeg tage bilen og være der til samme tid p.g.a trafikken jeg ville være i dårligere form end på cyklen.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 62 gæster