Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

PURE-MUSCLE skrev:Hej
Jeg har tit tænkt over hvor gode chinups er til at få større vinger?

Densk skrev:Gode... men Pullups er bedre![]()
/Densk

KayVee skrev:Chins er underhånd og Pulls er overhånd? Jeg har for det meste kørt underhånd og det giver god bredde

schulz skrev:KayVee skrev:Chins er underhånd og Pulls er overhånd? Jeg har for det meste kørt underhånd og det giver god bredde
I lille danmark er der nogle der kalder Chins for underhånd.. MEN INTERNATIONALT ER DET FANDME OVERHÅND! grrr

What's the difference between pullups and chinups?
Chinups are performed with the palms facing you; pullups, with the palms facing outward. Chinups work the biceps harder, while pullups target the brachialis (the arm muscle between your bi's and tri's) better, but both moves are excellent and should be cycled back and forth in your training.
Pullups done with an underhand grip are often referred to as chinups.

incognito skrev:er det ikke bare botanik?
Og er der overhovedet så stor forskel? Bare fordi man bruger biceps mere med underhåndsgreb er det jo langt fra sikkert at man bruger ryggen mindre ,faktisk tværtimod

Selvfølgelig er chinups overhåndsgreb.

incognito skrev:er det ikke bare botanik?
Og er der overhovedet så stor forskel? Bare fordi man bruger biceps mere med underhåndsgreb er det jo langt fra sikkert at man bruger ryggen mindre ,faktisk tværtimod

Thomas Jagd skrev:Selvfølgelig er chinups overhåndsgreb.
Nej, chinups er underhåndsgreb, og pullups er overhåndsgreb.

Thomas Jagd skrev:Nej, chinups er underhåndsgreb, og pullups er overhåndsgreb.

Karl Æg skrev:Thomas Jagd skrev:Nej, chinups er underhåndsgreb, og pullups er overhåndsgreb.
Nej, chinups er overhåndsgreb, og pullups er underhåndsgreb.
A pull-up is an upper body compound pulling exercise where the body is suspended by extended arms, then pulled up until the elbows are bent and the head is higher than the hands, utilizing an overhand (pronated) grip.

cj8000 skrev:A men for HELVED!
Det er jo den 10000 tråds om hvad der er hvad!
Skriv nu bare:
WG pull ups (Proneret)
eller
WG pull ups (Supineret)
Så der intet at være i tvivl om...

Karl Æg skrev:kaskelolhval: jeg tror ikke helt du fangede det spidsfindige i min postDet er jo et spørgsmål om diskurs, og hvis der er bred anerkendelse på danske træningsboards om at kalde overhåndsgreb for chinups, så gør man det. Der er ingen facitliste, og man kalder det vel det, der virker naturligt. I min bog har overhåndsgreb altid været = chinups, og det ændrer alle mulige fine referencer ikke ved. Sådan er diskurs nemlig så finurligt.

Karl Æg skrev:kaskelolhval: jeg tror ikke helt du fangede det spidsfindige i min postDet er jo et spørgsmål om diskurs, og hvis der er bred anerkendelse på danske træningsboards om at kalde overhåndsgreb for chinups, så gør man det. Der er ingen facitliste, og man kalder det vel det, der virker naturligt. I min bog har overhåndsgreb altid været = chinups, og det ændrer alle mulige fine referencer ikke ved. Sådan er diskurs nemlig så finurligt.

Alien skrev:Karl Æg skrev:kaskelolhval: jeg tror ikke helt du fangede det spidsfindige i min postDet er jo et spørgsmål om diskurs, og hvis der er bred anerkendelse på danske træningsboards om at kalde overhåndsgreb for chinups, så gør man det. Der er ingen facitliste, og man kalder det vel det, der virker naturligt. I min bog har overhåndsgreb altid været = chinups, og det ændrer alle mulige fine referencer ikke ved. Sådan er diskurs nemlig så finurligt.
øhh, ahh... den holder ikke helt.. Der er en facitliste! det kaldes korrekt sprogbrug. Du siger at man, hvis man er en tilpas stor gruppe, kan gøre det korrekt at kalde en ting noget andet, selv hvis ordet er taget fra et andet sprog, og alle andre steder bruges korrekt i international sammenhæng...
Desuden havde der været bred anerkendelse havde vi ikke haft denne disskution...

jamand skrev:Alien skrev:Karl Æg skrev:kaskelolhval: jeg tror ikke helt du fangede det spidsfindige i min postDet er jo et spørgsmål om diskurs, og hvis der er bred anerkendelse på danske træningsboards om at kalde overhåndsgreb for chinups, så gør man det. Der er ingen facitliste, og man kalder det vel det, der virker naturligt. I min bog har overhåndsgreb altid været = chinups, og det ændrer alle mulige fine referencer ikke ved. Sådan er diskurs nemlig så finurligt.
øhh, ahh... den holder ikke helt.. Der er en facitliste! det kaldes korrekt sprogbrug. Du siger at man, hvis man er en tilpas stor gruppe, kan gøre det korrekt at kalde en ting noget andet, selv hvis ordet er taget fra et andet sprog, og alle andre steder bruges korrekt i international sammenhæng...
Desuden havde der været bred anerkendelse havde vi ikke haft denne disskution...
Karl Æg: Jeg tror det der er at strække diskurs begrebet en delDet er vidst en af de konotative betydninger du har fat i. Hvad en hvis træningsøvelse kaldes er ikke noget der defineres af diskursen, da det ikke er værdiladet. Det er udelukkende sprogligt. Men der er jo flere måder at definere diskurs på...
Alien: Nej der er ikke et facitDer er en norm som har en definition, men det betyder ikke at den er evig gyldig. Du kan jo ikke ved at se på ordene "chinups", regne ud hvordan det udføres.

Alien skrev:jamand skrev:Alien skrev:Karl Æg skrev:kaskelolhval: jeg tror ikke helt du fangede det spidsfindige i min postDet er jo et spørgsmål om diskurs, og hvis der er bred anerkendelse på danske træningsboards om at kalde overhåndsgreb for chinups, så gør man det. Der er ingen facitliste, og man kalder det vel det, der virker naturligt. I min bog har overhåndsgreb altid været = chinups, og det ændrer alle mulige fine referencer ikke ved. Sådan er diskurs nemlig så finurligt.
Karl Æg: Jeg tror det der er at strække diskurs begrebet en delDet er vidst en af de konotative betydninger du har fat i. Hvad en hvis træningsøvelse kaldes er ikke noget der defineres af diskursen, da det ikke er værdiladet. Det er udelukkende sprogligt. Men der er jo flere måder at definere diskurs på...
Alien: Nej der er ikke et facitDer er en norm som har en definition, men det betyder ikke at den er evig gyldig. Du kan jo ikke ved at se på ordene "chinups", regne ud hvordan det udføres.
Læs lige hvad jeg skriver m8, jeg påstår at facit er Korrekt sprogbrug, og JO dette er facit uanset om du kan læse på navnet hvordan det udføres eller ej... Om det er værdiladet eller ej har jeg ikke nævnt og jeg ved ikke hvor det kommer ind i samtalen henne, da det i sammenhængen ingen relevans har...
Bottomline: Vi har taget to engelske ord, som internationalt bliver brugt på en bestemt måde. Der er så en del af den danske befolkning der mener at de skal bytte om på de to ord (læg mærke til at det intet har med diskurs at gøre), hvorfor er der ingen der ved... Jeg siger så, at man ikke bare kan sige at det ikke er forkert fordi en del af befolkningen giver det den forkerte betegenlse...
@jamand
Selvom den ikke er evigt gyldig, er det jo stadigt facit på nuværende tidspunkt, hvorvidt dette kan ændres i fremtiden, ændre ikke på at det er facit nu..

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 10 gæster