Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1259
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1256

Følg bodybuilding.dk på

Cut eller Bulk?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Dav :)
Er nybegynder, ska jeg cutte eller bulke? :-k
Og hvor meget skal jeg cutte/bulke?
Vægt: 74kg
Højde: 176
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg vil sige start med at bulke. få noget muskelmasse på kroppen før du begynder at cutte
http://www.hvidovrestyrke.dk/ - Hvidovre Styrkeløft Forening
Brugeravatar

Reputation point: 20

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 215.00
- Dødløft: 240.00

Logbog: Vis logbog

kan jeg ikk bare holdevægten?
Brugeravatar

Jeg cuttede da jeg startede med at vægttræne, selvom jeg faktisk ikke var overvægtig på nogen måde. Jeg regnede bare med at få en flot form, når fedtet så var væk. Hvilket jeg jo ikke rigtigt gjorde.

Kigger jeg tilbage, ville jeg have valgt at bulke den første lille periode.

Hvis jeg var dig, så ville jeg ikke tænke over at cutte før April.

Bare sørg for at spise nok og sundt indtil da.
Brugeravatar

Træner her: Ultimate Gym

Kostplan: Vis kostplan

jeg ved man kan læse det herinde et sted. Men hvad betyder bulke? :) betyder det ikke et eller andet med at presse sig selv hårdt eller?
Brugeravatar

Geografisk sted: Hundested

Styrkeliste
- Bænkpres: 52.00
- Squat: 60.00
- Dødløft: 65.00

Andreas007 skrev:jeg ved man kan læse det herinde et sted. Men hvad betyder bulke? :) betyder det ikke et eller andet med at presse sig selv hårdt eller?

jeg tror selv du skal læse artiklerne..
bulking: artikler/bodybuilding/bulking.html

det betyder "at tage på"

Mondu skrev:Dav :)

Det kommer jo an på om du gerne lige vil smide lidt fedt inden du skal til at tage på..
Drømmer om scenen en dag, dog er jeg sikker på at nå det..
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

Galleri: Vis galleri (1)

Om du skal cutte eller bulke det bestemmer du selv. Uanset om du cutter eller bulker så vil du noget tage lidt på i vægt, på grund af styrketræning. Og som nybegynder er er det vist rimelig nemt at få lidt muskelsmasse på, man kalder det også "begyndergains" tror jeg.
Jeg synes du skal bare start stille og roligt ud med at træne i 3 måneder og så se, hvordan resultatet ser ud. Derefter planlæg om du vil bulke eller bare cutte.

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

kinky_fætter skrev:

Om du skal cutte eller bulke det bestemmer du selv. Uanset om du cutter eller bulker så vil du noget tage lidt på i vægt, på grund af styrketræning. Og som nybegynder er er det vist rimelig nemt at få lidt muskelsmasse på, man kalder det også "begyndergains" tror jeg.
Jeg synes du skal bare start stille og roligt ud med at træne i 3 måneder og så se, hvordan resultatet ser ud. Derefter planlæg om du vil bulke eller bare cutte.

bullshit..
hvis han cutter tager han ikke på i vægt, nybegynder eller ej!

Uenig! Mange af artiklerne/trådene herinde siger, at starter du på styrketræning, så er der uanmindelige gode muligheder for at putte masse på kroppen - bulk eller ej. Og det har holdt stik for mit vedkommen.
"Man, there is nothing like working out and lifting weights, building your muscles around some other men, who are not gay." -Pastor Jody Trautwein (Gay converter) From the movie Brüno

http://www.bodyman.dk :: http://www.bodylab.dk :: http://www.streetman.dk
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 62.50
- Squat: 115.00
- Dødløft: 115.00

hvordan kan finde på at skrive at man tager på hvis man er på cut og er nybegynder? :) Hvis man er på cut så ligger man i underskud i forhold til ens daglige forbrug af kalorier, og hvis du bruger flere end du indtager så kan man sku heller ikke tage på :) logisk nok.

desuden vil jeg tro at det med at man udvikler mere muskelmasse som nybegynder er en misforståelse. så vidt jeg kan huske, har jeg læst, i en fagbog, at man IKKE udvikler mere muskelmasse i starten men at der sker en tilpasning mellem musklernes sammenspil således at man hurtige vil kunne løfte mere, men uden at have forøget muskelmassen.

Jeg lagde ud med cut som nybegynder, og tabte mig, ja ja, men har da også taget muskelmasse på det er helt sikkert. Så hvis jeg evt havde lagt mit kcal underskud lavere, så havde jeg da om muligt taget på i visse perioder.

Men som grundregel taber man sig under cut, nybegynder eller ej, men det udelukker ikke muligheden for at tage muskelmasse på som nybegynder, hvilket kan syne på vægten som et langsommere/dårligere cut uden egentlig at være det.
You know what you want? Wait for it, it's coming!

Click her til højre og kom med ud på eventyr! Billede
Brugeravatar

Træner her: AK Atlas

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 33.00
- Dødløft: 7.00

Joakim skrev:hvordan kan finde på at skrive at man tager på hvis man er på cut og er nybegynder? :) Hvis man er på cut så ligger man i underskud i forhold til ens daglige forbrug af kalorier, og hvis du bruger flere end du indtager så kan man sku heller ikke tage på :) logisk nok.

desuden vil jeg tro at det med at man udvikler mere muskelmasse som nybegynder er en misforståelse. så vidt jeg kan huske, har jeg læst, i en fagbog, at man IKKE udvikler mere muskelmasse i starten men at der sker en tilpasning mellem musklernes sammenspil således at man hurtige vil kunne løfte mere, men uden at have forøget muskelmassen.

fail. du vil få begynder gains om du er i overskud eller underskud har ik en skid med maden at gøre det kommer ligemeget hvad det stopper bare på et tidspunkt om man så får så mange gains at man vil tage på kan jeg ik sige efter mit 25kg cut tog jeg ik på i starten af træning men jeg fik stadig begyndergains i KCALUNDERSKUD

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 95.00
- Dødløft: 140.00

Hvis du er nybegynder, bør du ikke tænke bulk eller cut. der er flere andre ting der er vigtigere at fokusere på.
Kosten: Du skal spise sundt, skifte junken ud med rigtige fødevare, og gerne spise en 6-8 måltider om dagen. Smid din kost ind i et kostprogram, og se hvordand et ser ud, får du nok protein eller for lidt, for meget usundt fedt? osv osv. Der er mange ting der først kan siges om kosten når den er smidt ind i et kostprogram.
Træningsprogram: Du skal have et ordenligt program som bygger på store basis øvelser, du skal huske der skal være progression. Er du helt ny, kan det dog sagtens anbefales at træne på dagsform i en 3 måneder, eller til du synes du stagnere. Derefter kan du tage noget HST eller andet let forsåeligt program.

Er der ord eller andre ting du ikke forstår i ovenstående tekst, så google, læs FAQ'en eller søg.
Artiklerne burde du nok også kaste et kig på. du burde nok læse næsten alle dem i Bodybuilding sektionen, og kost sektionen.
Derefter vil du være RIGTIG godt på vej til en stor og sund krop.

Vælger du dog den "lette" løsning og springe alt det over jeg har skrevet, kommer du næppe særlig langt med din træning. Det kræver et vist niveau af dedikation at få gode resultater i centeret, og jo mere viden du selv gider at opsøge, jo bedre rustet er du til at bygge kroppen op :wink:

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster