Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 834
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 832

Følg bodybuilding.dk på

Cut

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg er i gang med at cutte og vejer mig hver morgen, men nogen gange vejer jeg 0.5 kilo mere end dagen før og andre gange mere, og nogen gange kan det svinge et helt kilo selvom jeg spiser det samme. Er der nogen som har en forklaring på det? Min vægt er sådan en med en pil også en cirkle af tal. Er den fin nok at bruge til det eller skal det være en som måler mere præcist?
Med venlig hilsen

Reputation point: 0

Geografisk sted: Roskilde

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Væske muligvis. Kan heller ikke se nogen grund til at veje sig hver dag da ens vægt kan svinge meget.
Brugeravatar

Geografisk sted: aalborg ø

Træner her: Unifitness

Kostplan: Ingen kostplan

Hvor tit ville du så foreslå jeg sku veje mig?
Med venlig hilsen

Jeg oplever også udsving op mod 1 kg, så nu er jeg bare begyndt at sige, at hvis jeg bare vejer det jeg har planlagt en af dagene i ugen, så er det ok.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Vej dig een gang om ugen på samme tidspunkt. Din vægt Kan svinge meget afhængigt af væskeindtag, fecal-droppings, etc. Som du allerede nu har oplevet er det meget nemt at blive slave af vægten, så glem det med at hoppe op og tjekke vægten hver dag.

Reputation point: 45

Logbog: Ingen logbog

murdockrates skrev:Vej dig een gang om ugen på samme tidspunkt. Din vægt Kan svinge meget afhængigt af væskeindtag, fecal-droppings, etc. Som du allerede nu har oplevet er det meget nemt at blive slave af vægten, så glem det med at hoppe op og tjekke vægten hver dag.

@ TS: Hvis du vælger kun at veje dig en gang om ugen, så sørg for at det er nogle dage efter at du har drukket alkohol, ellers er det umuligt at regne med noget som helst.
Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Power Gym

Personligt vejer jeg mig selv hver søndag aften efter toilet besøg og inden senge tid.
Brugeravatar

Personligt vejer jeg mig selv hver søndag aften efter toilet besøg og inden senge tid.

Jeps! :D
Det er toilet besøget, der er afgørende :D Sammen med om, hvornår du har spist, om du vejer dig lige efter eller før et måltid? :)
Havde samme problem. Man skal sørge for at veje sig de samme dage og samme tidspunkter :)

Jeg siger mange tak for hjælpen og vil følge jeres råd:).. Drikker ikk alkohol i øjeblikket så det problem får jeg ikk.. =D>
Med venlig hilsen

Det er helt klart bedst at veje dig lige når du står op.
- og gør du det, er der bedre mulighed at vægten bliver mere stabil, og så svinger det ikke så meget. synes nemli selv det er godt hele tiden at have noget at se frem til næste dag. :lol:

Generelt spørgsmål til trådens skribenter:

-I anbefaler vejning en gang ugentlig, I skriver årsagen evt. kan være væske - væske kan ophobes i kroppen af forskellige årsager, herunder motion, mad mv. dertil mit spørgsmål.

Hvorfor mener I ovenstående kan mindske fejlkilderne, altså hvorfor vil en ugentlig vejning gøre resultaterne bedre, fremfor gennemsnittet, samt eventuel analyse af samtlige dage?(Herunder fraregne stor afvigelse mv.)

Reputation point: 5

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 175.00

Oliverg skrev:Generelt spørgsmål til trådens skribenter:

-I anbefaler vejning en gang ugentlig, I skriver årsagen evt. kan være væske - væske kan ophobes i kroppen af forskellige årsager, herunder motion, mad mv. dertil mit spørgsmål.

Hvorfor mener I ovenstående kan mindske fejlkilderne, altså hvorfor vil en ugentlig vejning gøre resultaterne bedre, fremfor gennemsnittet, samt eventuel analyse af samtlige dage?(Herunder fraregne stor afvigelse mv.)
Enig; jeg mener heller ikke en ugentlig vejning er mere nyttig end hyppigere vejningerne.
Det gavner kun hvis man er overvægtig og skal tabe et par kg om ugen. Så er det tydeligere at se hvilken vej vægten går.
Jeg har forsøgt at veje mig hver dag om morgenen og beregner hver uge et gennemsnit af mine vejninger. Det sammenligner jeg selvfølgelig med forrige uges gennemsnit. Dette kunne man forfine ved måske at fjerne den højeste og laveste ugentlig vejning, for at forfine tallene, men så rækker mine statistik matematik kundskaber ikke længere.
Min metode er ikke meget bedre, men det er trods alt ikke så besværlig lige at stille sig op på vægten hver morgen. Desuden giver det mig lidt ekstra motivation til dagligt at holde kalorieindtaget, fordi jeg ved der allerede er en vejning i morgen.

Reputation point: 15

Geografisk sted: Virum

Styrkeliste
- Bænkpres: 135.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 230.00

Enig med de 2 ovenstående indlæg.. At veje sig en gang om ugen er jo bare dumt.. Som i er inde på så kan vægten sagtens svinge med 0,5-1 kg fra dag til dag. Hvad nu hvis den ugentlige vejning den ene uge er en af de lave og den i den efterfølgende uge er en af de høje? I så fald får man hurtigt et meget meget forkert indtryk af hvordan ens vægt ændrer sig.. Daglige vejninger er helt klart at foretrække!

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster