Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1326
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1324

Følg bodybuilding.dk på

Dansk Folkeparti / Enhedslisten?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Dansk Folkeparti eller Enhedslisten?

Afstemning sluttede 13. mar 2009, 21:24

Dansk Folkeparti
61
61%
Enhedslisten
39
39%

Stemmer i alt : 100

Ja som overskriften lyder: hvis de eneste to partier i Danmark var enhedslisten og dansk folkeparti, hvad ville i så stemme :) ?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det er jo en af de der fuldstændig langt ude problemstillinger, vi aldrig vil møde, og derved har svært ved at sætte os i. To be fair with you - no idea.

Nihilistisk folkeparti ftw. :roll:
Brugeravatar

Reputation point: 300

Geografisk sted: Ebeltoft.

Træner her: Hulen

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 315.00
- Dødløft: 325.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Vis kostplan

Sofavælger :? - måske et af de sværeste valg når man normalt står inde i midten. Alle områder næsten dybt uenig med begge partier, men det må nok blive Enhedslisten eftersom jeg overhovedet ikke kan med DF´s udlændige politik, imo alt for stram!
Brugeravatar

Reputation point: 315

Jeg kender ikke specielt meget til de to partiers politik, men jeg foretrækker Enhedslisten frem for en flok skabsnazister, som da for alt i verden ikke skal have frie hænder.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Dansk folkeparti.
DF er meget mere end stram udenlandspolitik.
Enhedslisten er for meget til den anden side til min smag.
Brugeravatar

Geografisk sted: Næstved

Logbog: Ingen logbog

Jeg ville naturligvis stemme blankt - akkurat som jeg har tænkt mig at gøre næste gang der er valg.

Men at vælge mellem de to partier er for mit vedkommende ikke svært. Enhedslisten er fordelingspolitisk og ideologisk diamentralt modsatte af mine overbevisninger, og jeg ville aldrig nogensinde kunne få mig selv til at stemme på dem. DF er trods alt ikke inkarneret ondskab, de er bare dumme.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Klart DF. Kunne aldrig drømme om, at sætte min stemme på den venstre side af midten, og da slet ikke HELT ovre.

Det ligger endda ikke engang særlig fjernt fra mig, at stemme DF, kunne godt forstille mig, at stemme på dem, hvis der blev valg her inden for den nærmeste fremtid. At der så er sådan en "hetz" af DF, gør dem bare endnu mere interessante synes jeg. At folk siger de er "dumme", og at deres vælgere er racistiske, synes jeg er ustyrlig morsomt.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

kk20 skrev:Ja som overskriften lyder: hvis de eneste to partier i Danmark var enhedslisten og dansk folkeparti, hvad ville i så stemme :) ?
Lidt på skift, hvis vi stadig ville have demokrati. :)
Begge partier har noget, som samfundet har brug for,
(selv om det måske er godt gemt mellem en masse andet) :) :)
Jeg tror at det vil være godt med nogle år med Dansk folkeparti til at få ryddet op,
og derefter enhedslisten til at fremme noget forståelse for menneskelige værdier efter oprydningen. :)
Henning :)
Det bedste jeg oplever, er når folk har succes.
...så jeg deltager selv med glæde i den oplevelse :)
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: Ugelbølle

Styrkeliste
- Bænkpres: 65.00
- Squat: 65.00
- Dødløft: 85.00

Galleri: Vis galleri (25)

Lithium skrev:Hvad vil du helst ?

Vil du druknes eller skydes ?

smæk en ny afstemning op med alle partier og lad os se hvad det kan blive til

Jeg må indrømme jeg har tabt meget ift Venstre + Konservative efter deres rødvinsreform

Nu er det jo ikke så meget en rødvinsreform igen. Topskatten blev ikke rørt så meget som VK ellers ville have gjort, og bundskatten blev samtidig sat endnu mere ned. Men ja, den kunne godt have haft en lidt mere social fair udformning.
Aldrig træt af at leve i skyggen?
Brugeravatar

Træner her: Lillerød Vægtløfter Klub

Lithium skrev:
Pzyrex skrev: At folk siger de er "dumme", og at deres vælgere er racistiske, synes jeg er ustyrlig morsomt.

Det er jo ikke nogen påstand - det er jo fakta at deres medlemmer er dømt for racisme flere gange end noget andet parti og det er ligeledes fakta at deres vælgere tilhører de laveste indkomstgrupper og svagest uddannede personer i DK

Det er faktisk lidt uhyggeligt så mange vælgere de har.
Brugeravatar

Styrkeliste

Karl Æg skrev:Jeg ville naturligvis stemme blankt - akkurat som jeg har tænkt mig at gøre næste gang der er valg.

Men at vælge mellem de to partier er for mit vedkommende ikke svært. Enhedslisten er fordelingspolitisk og ideologisk diamentralt modsatte af mine overbevisninger, og jeg ville aldrig nogensinde kunne få mig selv til at stemme på dem. DF er trods alt ikke inkarneret ondskab, de er bare dumme.

Jeg har aldrig forstået det der med at stemme blankt. Hvorfor så ikke bare lade vær', når de blanke stemmer alligevel bare ender i bunken med de andre ugyldige?
Jeg citerer lige noget fra Anders Matthesen fra hans show, som han er på turne med nu: " Man går jo heller ikke ind på en McD og siger: Du ved den der hamburger - ja den man kød i. Den skal jeg ikke have"
KIG FORBI MIN LOG ELLER SE HOMEMADE TRAINING FOOTAGE !
Brugeravatar

Geografisk sted: Nyborg

Træner her: Nyborg Motion

Styrkeliste
- Squat: 140.00
- Dødløft: 180.00

Lithium skrev:
Pzyrex skrev: At folk siger de er "dumme", og at deres vælgere er racistiske, synes jeg er ustyrlig morsomt.

Det er jo ikke nogen påstand - det er jo fakta at deres medlemmer er dømt for racisme flere gange end noget andet parti og det er ligeledes fakta at deres vælgere tilhører de laveste indkomstgrupper og svagest uddannede personer i DK

Hvem er det du mener, der er dømt for racisme? Lad os antage at et fåtal, er blevet dømt for racisme, betyder det så, at hele partiet er et racistisk parti, og at alle deres vælgere er racistiske? =D>

Og hvad har det at gøre med, laveste indkomstgrupper og svageste uddannede? er man racist hvis man er har en lav indkomst, og en kort uddannelse? :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:Og hvad har det at gøre med, laveste indkomstgrupper og svageste uddannede? er man racist hvis man er har en lav indkomst, og en kort uddannelse? :roll:

Du ved udemærket godt, at omtalte gruppe muligvis ikke er nær så intelligente og oplyste som de højere stillede :wink:

Det betyder ikke, at der ikke er racister og fornuftige mennesker, både blandt de intelligente og velstillede, og blandt de mindre intelligente og lavtstillede.
Sidst rettet af Fatboy 6. mar 2009, 22:26, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:
Lithium skrev:

Hvem er det du mener, der er dømt for racisme? Lad os antage at et fåtal, er blevet dømt for racisme, betyder det så, at hele partiet er et racistisk parti, og at alle deres vælgere er racistiske? =D>

Og hvad har det at gøre med, laveste indkomstgrupper og svageste uddannede? er man racist hvis man er har en lav indkomst, og en kort uddannelse? :roll:

Han siger ikke, at de alle er racistiske, men at de procentvis, altså poportionelt ifht. deres vælgerskare har flest folk dømt for racisme pr. vælger af de danske parier.

Og nej, men når man siger de dumme mennesker mener man ofte de lavtuddannede, jeg tror det var det, den var rettet imod.
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:
Lithium skrev:

Selvfølgelig siger det ikke noget om samtlige vælgere, men det siger noget om en tendens blandt vælgerne i forhold til vælgere hos andre partier.
Jeg er også overbeviste over at mange bliver fremmedfjendske, simpelthen fordi de ikke ved bedre end hvad der bliver fremstillet i medierne, og sjældent kommer ud i "den virkelige verden". Her tænker jeg specielt på den ældre del af befolkningen
Brugeravatar

Styrkeliste

SørenDP skrev:Jeg har aldrig forstået det der med at stemme blankt. Hvorfor så ikke bare lade vær', når de blanke stemmer alligevel bare ender i bunken med de andre ugyldige?
Jeg citerer lige noget fra Anders Matthesen fra hans show, som han er på turne med nu: " Man går jo heller ikke ind på en McD og siger: Du ved den der hamburger - ja den man kød i. Den skal jeg ikke have"

Fordi man ved at stemme blankt giver de opstillede partier og kandidater et vink med en vognstang om, at man er uenig med dem alle. Hvis man undlader at stemme, sender man et klart signal om at man er ligeglad. Og jeg er alt andet end ligeglad.

Man skal lade være med at citere komikere når man snakker politik. Der er som regel en grund til at de er komikere, og ikke politiske kommentatorer.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Lithium skrev:Og deres vælgerskares ringe uddannelse og indkomst hænger muligvis sammen med deres intelligens - så kan du jo selv tænke dig til om den er høj eller lav

Uddannelse og viden har absolut intet at gøre med intelligens. Det burde en intelligent mand som dig være klar over :wink:

Jeg vil i øvrigt allerede nu gerne forudse, at det her bliver en rigtig nederen debat.
Brugeravatar
Moderator

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
SørenDP skrev:Jeg har aldrig forstået det der med at stemme blankt. Hvorfor så ikke bare lade vær', når de blanke stemmer alligevel bare ender i bunken med de andre ugyldige?

Fordi man ved at stemme blankt giver de opstillede partier og kandidater et vink med en vognstang om, at man er uenig med dem alle. Hvis man undlader at stemme, sender man et klart signal om at man er ligeglad. Og jeg er alt andet end ligeglad.

Man skal lade være med at citere komikere når man snakker politik. Der er som regel en grund til at de er komikere, og ikke politiske kommentatorer.

Men eftersom de bare kommer over i bunken med de andre ugyldige stemmer, hvor folk skriver et eller andet åndssvagt navn og selv og sætter kryds ved, bliver der jo ikke skænlet mellem disse stemmesedler?
Brugeravatar

Styrkeliste

Karl Æg skrev:
Lithium skrev:Og deres vælgerskares ringe uddannelse og indkomst hænger muligvis sammen med deres intelligens - så kan du jo selv tænke dig til om den er høj eller lav

Uddannelse og viden har absolut intet at gøre med intelligens. Det burde en intelligent mand som dig være klar over :wink:

Jeg vil i øvrigt allerede nu gerne forudse, at det her bliver en rigtig nederen debat.

Bestemt ikke, men kan vi ikke blive enige om at den generelle tendens er, at kloge mennesker har gode jobs og gode uddanelser, og at mindre kloge mennesker har dårligere lønnede jobs, ofte jobs, hvori der indgår et større fysisk aspekt end ellers,og har "dårligere" uddannelse?

Igen nej, det gør sig ikke gældende for alle, men som en generel tendens?
Brugeravatar

Styrkeliste

Lithium skrev:"Muslimer kommer med tiggerstaven i hånden, og så snart de er inde i varmen bliver den til en stok, der skal banke os på plads."

Det er der jo givetvis en sandhed i. Men europæerne er sgu ikke meget bedre. Vi kom ikke til udlandet med tiggerstaven, men med sværdet og pistolen :roll:
Brugeravatar

Styrkeliste

Lithium skrev:
Morten Messerschmidt:

"Jeg mener, at alle muslimske samfund per definition er tabersamfund. Muslimerne er ikke i stand til at tænke kritisk. Når man sætter idiotiske religiøse hensyn over fornuften, så udvikler man et tabersamfund med hungersnød, undertrykkelse og brud på de mest elementære frihedsrettigheder."

Kan vi ikke blive enige om at der er en vis grad af sandhed i dette?

Jeg ser ingen rigdom i den arabiske verden udover olie, men en masse vold, død, frihedsberøvelse og urimelige levevilkår.

Omend det kunne være formuleret mere hensigtsmæssigt, så er disse samfund, hvor gud står over fornuften ikke steder, hvor jeg har lyst til at leve. :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Er efterhånden træt af at se folk prøve at nedgøre andre, fordi de har nogle andre meninger og holdninger end dem selv. At kalde DF for et racistisk parti, er dybt useriøst og direkte grinagtigt. Det er den hetz der bliver kørt af partiet i øvrigt også.

Hvis man siger, at man stemmer DF, bliver man - inden man kan nå at blinke med øjet - mødt med diverse tilråb såsom "åhhh, racist mand!" og "åeh, du hader udlændinge!". Det er så hamrende useriøst, og jeg vil til hver en tid, kalde disse tåber langt mere uintelligente, end den gennemsnitlige DF-vælger. Jeg vil desuden også kalde folk, som rent faktisk tror, at DF er et racistisk parti, med racistiske holdninger, for uintelligente.

Hetzen af DF i Danmark, er på grænsen til det kvalmende. Mange mennesker "tør" ikke sige, at de stemmer på DF, i frygt for at blive kaldt racist og andre skældsord. Det er blevet "moderne" at hade DF og det synes jeg er en trist udviklingen i vores samfund, og i øvrigt også hamrende udemokratisk.
Brugeravatar

Styrkeliste

Lithium skrev:
TheFatboy skrev:
Lithium skrev:"Muslimer kommer med tiggerstaven i hånden, og så snart de er inde i varmen bliver den til en stok, der skal banke os på plads."

Det er der jo givetvis en sandhed i. Men europæerne er sgu ikke meget bedre. Vi kom ikke til udlandet med tiggerstaven, men med sværdet og pistolen :roll:

nu skal du ikke quote det som om det er mig der har sagt det
:evil:

Det står i gåseøjne. Tror godt folk kan tænke sig til, at du ikke er så snæversynet :lol:
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:Er efterhånden træt af at se folk prøve at nedgøre andre, fordi de har nogle andre meninger og holdninger end dem selv. At kalde DF for et racistisk parti, er dybt useriøst og direkte grinagtigt. Det er den hetz der bliver kørt af partiet i øvrigt også.

Hvis man siger, at man stemmer DF, bliver man - inden man kan nå at blinke med øjet - mødt med diverse tilråb såsom "åhhh, racist mand!" og "åeh, du hader udlændinge!". Det er så hamrende useriøst, og jeg vil til hver en tid, kalde disse tåber langt mere uintelligente, end den gennemsnitlige DF-vælger. Jeg vil desuden også kalde folk, som rent faktisk tror, at DF er et racistisk parti, med racistiske holdninger, for uintelligente.

Hetzen af DF i Danmark, er på grænsen til det kvalmende. Mange mennesker "tør" ikke sige, at de stemmer på DF, i frygt for at blive kaldt racist og andre skældsord. Det er blevet "moderne" at hade DF og det synes jeg er en trist udviklingen i vores samfund, og i øvrigt også hamrende udemokratisk.

Det var sgu det mest intelligente der er sagt i denne tråd =D>
Af skade bliver man klog - men sjældent stærk

Tjek min log - PR's side 1.
http://bodybuilding.dk/viewtopic.php?t= ... sc&start=0
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksværk

Styrkeliste
- Bænkpres: 108.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 191.00