Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 936
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 934

Følg bodybuilding.dk på

Dårlig kost og dårlig træning - konsekvenser?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej gutter

Det er jo sommer og folk har sommerferie og man slapper af og laver ting og sager. Hvilket betyder, personligt for mig, at jeg ikke rigtig får trænet og spist ordentlige her i sommerferien. Jeg prøver selvfølgelig så godt jeg kan, men det er sgu svært her i sommerferien, fordi ... så er man i sommerhus, så er man ude og besøge familie og dit og dat, der kan let gå en uge mellem hvert træningspas og kosten er bare almindelig dvs. ikke særlig god og proteinrig. Dette er dog kun noget der står på i sommerferien, så snart den er ovre og man kommer ind i det daglige igen, ændre det sig jo helt. Men jeg vil gerne hører hvor meget det her kan betyde for mig? At jeg ikke giver den særlig meget gas her i sommeren. Jeg har - af en eller anden årsag - heller ikke den samme appetit her om sommeren.
Brugeravatar

Reputation point: 495

Geografisk sted: Vejle

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Pzyrex skrev:Hej gutter

Det er jo sommer og folk har sommerferie og man slapper af og laver ting og sager. Hvilket betyder, personligt for mig, at jeg ikke rigtig får trænet og spist ordentlige her i sommerferien. Jeg prøver selvfølgelig så godt jeg kan, men det er sgu svært her i sommerferien, fordi ... så er man i sommerhus, så er man ude og besøge familie og dit og dat, der kan let gå en uge mellem hvert træningspas og kosten er bare almindelig dvs. ikke særlig god og proteinrig. Dette er dog kun noget der står på i sommerferien, så snart den er ovre og man kommer ind i det daglige igen, ændre det sig jo helt. Men jeg vil gerne hører hvor meget det her kan betyde for mig? At jeg ikke giver den særlig meget gas her i sommeren. Jeg har - af en eller anden årsag - heller ikke den samme appetit her om sommeren.

Det kan vel betyde en del styrkemæssigt hvis du ikke får trænet så tit, hvis du siger der kan gå en uge imellem hvert trænings pas :)

Reputation point: 0

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Kostplan: Ingen kostplan

Ja jeg har også bemærket at jeg er faldet noget i styrke, men det vil vel komme relativ let tilbage når jeg begynder ordentlige igen efter sommerferien?
Brugeravatar

Styrkeliste

Pzyrex skrev:Ja jeg har også bemærket at jeg er faldet noget i styrke, men det vil vel komme relativ let tilbage når jeg begynder ordentlige igen efter sommerferien?

Personligt ville jeg havde det af AH til hvis jeg gik ned i styrke pga jeg ikke LIGE havde tid til træning! :wink:

Hvorfor ikke bare få styr på tingene i ferien også, så svært kan det heller ikke være.

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: Hillerød Fysioterapi & Træningscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 200.00

Jeg plejede sgu at give den ekstra gas i ferien, så havde jeg masser af tid.. :D

Altså jeg har lige været ude at rejse i 3 måneder og ikke rørt en vægt i 2½ af dem.. Og kosten var meget op og ned, ligesom dig..

Min styrke er kommet meget hurtigt igen (en hurtig bladren i min log og du kan se det..), så altså hvis du ikke går helt psykisk ned over det, så kan du godt slappe af i ferien hvis det er det du vil..
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Altså det med styrken kan jeg godt overleve. At jeg falder lidt i styrke fordi jeg ikke træner og spiser særlig meget, det er OK. Det er jeg er mest bekrymret for, er om jeg taber mig markant, specielt i muskler. Det er OK hvis jeg taber mig lidt, jeg er også relativ tung så jeg har lidt at tabe af :) Jeg vil bare helst ikke tabe for meget muskelmasse, det er mest det der går gennem hovedet på mig :)

Men Dingo .. du siger at du ikke har rørt en vægt i 3 mdr. og der er ikke sket andet, end at du har mistet lidt styrke? Det er i hvert fald godt at høre :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Jeg var nede med sygdom i to en halv måned hvor jeg ikke trænede og spise meget meget lidt. Tabte ca 7 men efter to måneders træning er jeg oppe på gammelt niveau masse-, og næsten styrkemæssigt. Så hvis du kan køre et par fullbodys et par gange om ugen og spise nogenlunde fornuftigt så tror jeg sagtens du kan holde på massen :wink:
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Hvis man ligefrem holder en uges pause i ferien er man vel ikke seriøs nok. Men det skal vi ikke diskutere. på længere sigt har det ikke den store betydning, men du vil muligvis opleve et mindre ´pump´samt falde lidt i kilo..Bare gi den gas i ferien mester. Nøgleord: Planlægnig hehe
Der burde kunne gives bøder til diskopumpere :)

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Vis galleri (4)

Hvis man ligefrem hold pause en uge er man ikke seriøs nok? Ja okay, hver sin holdning, jeg holder nu fri når jeg har sommerferie som f. eks nu, og det er i noget længere tid end en uge.
Brugeravatar

Styrkeliste

Youngstar2007 skrev:Hvis man ligefrem holder en uges pause i ferien er man vel ikke seriøs nok. Men det skal vi ikke diskutere. på længere sigt har det ikke den store betydning, men du vil muligvis opleve et mindre ´pump´samt falde lidt i kilo..Bare gi den gas i ferien mester. Nøgleord: Planlægnig hehe

Om man holder pause i ferien eller noget andet tidspunkt på året er vel det samme, en uges pause er både sundt og godt for din træning.
lasseschulznielsen @ instagram
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2008

Reputation point: 15

Geografisk sted: Aalborg

Ligesom Dingo mener jeg selv at ferien er idéel til virkelig at planlægge og få gjort noget ud af sin træning. Men det handler vel i bund og grund om prioritering - og ha, hvis du ikke træner eller spiser i 2 måneder, så vil det selvfølgelig kunne ses på massen og styrken i det lange løb.
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Der sker ikke noget ved at holde en uges pause med træningen, for det er godt for din krop lige at kunne slappe lidt af ind i mellem, også du lige kan få restutieret godt igennem. Men længere tid vil du få lidt tilbage fald, men den styrke du har haft før er så ikke så svær at opnå igen.
Men det er så vigtigt at du tænker lidt over kosten i mellem tiden, så det ikke bliver alt for hårdt at starte op igen, du kan jo have noget protein med dig hvor du tager hen, bare nogle bar eller noget pulver, som du kan tage lidt af mellem måltiderne. :)

Geografisk sted: Horsens

Styrkeliste
- Bænkpres: 132.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 157.50

Galleri: Vis galleri (6)

[quote="Pzyrex"Men Dingo .. du siger at du ikke har rørt en vægt i 3 mdr. og der er ikke sket andet, end at du har mistet lidt styrke? Det er i hvert fald godt at høre :)[/quote] Jeg tabte også ca. 4 kg alt i alt (fra ca. 71 til 67 kg) men er allerede nu oppe på 70-71 kg igen efter 4 uger. Musklerne optager meget væske osv. så snart man kommer igen og den pludseligt bedre kost og det større kcal. indtag giver et stort boost når man går igang igen.. du har også muscle memoery :) men det er helt som da man startede, det føles som begynder gains :D

Der er billeder i min log fra før jeg tog afsted og omkring da jeg kom hjem.. :)
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Dingo skrev:[quote="Pzyrex"Men Dingo .. du siger at du ikke har rørt en vægt i 3 mdr. og der er ikke sket andet, end at du har mistet lidt styrke? Det er i hvert fald godt at høre :)
Jeg tabte også ca. 4 kg alt i alt (fra ca. 71 til 67 kg) men er allerede nu oppe på 70-71 kg igen efter 4 uger. Musklerne optager meget væske osv. så snart man kommer igen og den pludseligt bedre kost og det større kcal. indtag giver et stort boost når man går igang igen.. du har også muscle memoery :) men det er helt som da man startede, det føles som begynder gains :D

Der er billeder i min log fra før jeg tog afsted og omkring da jeg kom hjem.. :)[/quote]

Ja og det ser jo helt fint ud. Har altid godt kunne lide din fysik :)
Brugeravatar

Styrkeliste

Men vi snakker altså ikke bare om 1 uges pause, men om en længere periode, på en hel sommerferie, hvor træning og kosten vil blive holdt minimalt.
Brugeravatar

Styrkeliste

Fyr et lækkert fullbody af, når du kan overskue det. Fokus på basisøvelser, så skal du nok klare dig :)

Personligt ser jeg ferierne som et super tilbud til at træne mere struktureret - jeg har haft læseferie siden 9. maj, hvilket er 42 dage og jeg har trænet 34 gange siden :lol: :8
Brugeravatar

Moderator

Reputation point: 55

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 170.00
- Squat: 302.50
- Dødløft: 292.50