Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 984
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 982

Følg bodybuilding.dk på

De sidste fedt depoter!

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej Derude :)

Jeg er ny bruger herinde og har brug for en smule proffesionel vejledning til at tabe de sidste fedt depoter :)...

Lidt om mig selv. Jeg som de fleste unge flyttede hjemmefra som 18 årrig og begyndte at æde usundt, hvilket resulterede i at jeg kom op på 100.5 kg, og det var ikke muskler :). Min vægt pt. er 83 kg. Lige nu er jeg en ung mand på 24 som har i de sidste 4 år trænet på forholdsvis højt niveau. Heri menes der at jeg har styrketrænet 3 gange og løbet 3 gange ugentligt. i løb har jeg et par gange været oppe og løbe 21 km, hvilket jeg gjorde her forleden i lillebælt halvmarathon. I styrketræning kommer jeg stort set hele overkroppen igennem men måske ikke nok!

Jeg har et 2 split program som jeg laver: man, tirs, tors, fre og løber onsdag og lørdag!

Splittet består af:
Del 1:
Opvarmning enten cykel eller løb -
BRYST: 3 x bænkpres, 3 x flyers, 3 x skrå pres på bænk
SKULDRE: 3 x Military pres, 3 x Stående sideløft, 3 x Siddende siddeløft
TRICEPS: 3 x fransk pres, 3 x dips, 3 x cable pushdown

Del 2:
Opvarmning enten cykel eller løb -
RYG: 3 x smalt træk cable, 3 x bredt træk cable, 3 x hyper extensions
BICEPS: 3 x Barbell Curll, 3 x Håndvægt stående, 3 x noget jeg kalder konosser, reb med 2 kugler i hver ender man trækker opad også cable :)
MAVE: 3 x Liggende på hvor man hejser benene i strækt form, 3 x skrå mave

De depoter jeg gerne vil af med er ved mine bryster og så den nedre del af maven og hofterne, de typiske steder!. Det skal lige siges at det ikke er sådan at jeg har for meget hud så det ikke kan trænes væk.

Spørgsmålet er bare hvilke øvelser hjælper rigtigt godt på de områder. Eller skal jeg bare træne noget hårde og evt. blive lidt større og musklerne så erstatter fedtet?

Jeg er åben for alle ideer :) Og jeg håber at det var nok information ellers skriv endeligt og jeg skal nok skrive de resterende informationer :D.

Mvh Anve :)

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 48.50
- Squat: 40.00
- Dødløft: 80.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Hvis du skal af med fedtdepoter, skal du indtage færre kalorier end du forbrænder på en daglig basis.
Der er ikke så meget andet at gøre, og kroppen "bestemmer selv" hvor du taber dig og i hvilken rækkefølge, så at sige.
The more I study religions the more I am convinced that man never worshipped anything but himself.
Sir Richard Francis Burton (1821 - 1890)
Brugeravatar

Desuden kan muskler ikke erstatte fedt - det er to forskellige typer væv.

Logbog: Vis logbog

Der er ikke noget, der hedder spot-reduktion. Dvs. der ikke er noget, du kan gøre specifikt for at tabe dig på bestemte steder af kroppen. Hvis du ligger i kalorieunderskud, så vil fedtet forsvinde hen ad vejen, men de steder du nævner, er typisk de steder, hvor det forsvinder sidst. Du kan ikke omdanne fedt til muskler (det lyder lidt som om du tror det).

Hvorfor styrketræner du ikke dine ben?

Maldon skrev:Hvis du skal af med fedtdepoter, skal du indtage færre kalorier end du forbrænder på en daglig basis.
Der er ikke så meget andet at gøre, og kroppen "bestemmer selv" hvor du taber dig og i hvilken rækkefølge, så at sige.

Nemlig - Det er genetisk bestemt hvor du taber dig henne, samt du kan ikke lave nogle øvelser som forbrænder noget fedt i et bestemt område

Hvordan kan det egentlig være du ikke træner dødløft? Eller en variant af rows? Eller i det hele taget ikke har ben med?
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: Århus

Jeg mener at når man træner sine ben ved at løbe så langt og cykle oven i at det burde være rigeligt? Eller er det mig der ikke har vidst rigtigt :)..

Ja, jeg mente jo at man kunne træne noget af fedtet væk ved at styrketræne, men det lyder til jeg har været lidt uerfaren inden for dette!

Hvad vil i foreslå jeg kunne gøre.?

Og tak for jeres hurtige svar!

/Anve

Styrkeliste

Når du løber og cykler træner du ikke dine ben på en måde så der forekommer hypertrofi (muskelvækst) i en særlig stor grad (det kan derfor være en god idé at tage ben med i programmet, for ikke at have en stor muskuløs krop og tændstiksben)

Vil foreslå dig at læse op på kost herinde på siden (under artikelarkivet), og prøve at ligge en kostplan. Så har du nemmere ved at se om du er i et kalorieoverskud / underskud, og hvor meget du skal fjerne / tilføje så det passer dig og dine mål
Brugeravatar

Jok skrev:
Maldon skrev:Hvis du skal af med fedtdepoter, skal du indtage færre kalorier end du forbrænder på en daglig basis.

Nemlig - Det er genetisk bestemt hvor du taber dig henne, samt du kan ikke lave nogle øvelser som forbrænder noget fedt i et bestemt område

Hvordan kan det egentlig være du ikke træner dødløft? Eller en variant af rows? Eller i det hele taget ikke har ben med?

For mig at se bliver der lavet rows.. 3 x smalt træk cable, 3 x bredt træk cable, er da rows varianter, dog i siddende, kabelform. Men det er vel stadig rows.

Dødløft + Squat undrer jeg mig også over at du ikke har med :)

Geografisk sted: København

Træner her: Anger Mangement

Anve skrev:Jeg mener at når man træner sine ben ved at løbe så langt og cykle oven i at det burde være rigeligt? Eller er det mig der ikke har vidst rigtigt :)..

Ja, jeg mente jo at man kunne træne noget af fedtet væk ved at styrketræne, men det lyder til jeg har været lidt uerfaren inden for dette!

Hvad vil i foreslå jeg kunne gøre.?

Og tak for jeres hurtige svar!

/Anve

Du skal begynde at træne ben, det er pjat at tro at løb og cykling kan erstatte squat.. Og som tidligere nævnt skal du spise mindre end du forbrænder, det er sådan man taber sig...

Træner her: OBBC

SienZ skrev:For mig at se bliver der lavet rows.. 3 x smalt træk cable, 3 x bredt træk cable, er da rows varianter, dog i siddende, kabelform. Men det er vel stadig rows.

Dødløft + Squat undrer jeg mig også over at du ikke har med :)

Kan godt være :)

Troede bare han mente pulldowns og close-grip pulldowns
Brugeravatar

Jok skrev:Når du løber og cykler træner du ikke dine ben på en måde så der forekommer hypertrofi (muskelvækst) i en særlig stor grad (det kan derfor være en god idé at tage ben med i programmet, for ikke at have en stor muskuløs krop og tændstiksben)

Vil foreslå dig at læse op på kost herinde på siden (under artikelarkivet), og prøve at ligge en kostplan. Så har du nemmere ved at se om du er i et kalorieoverskud / underskud, og hvor meget du skal fjerne / tilføje så det passer dig og dine mål

Tak for den gode vejledning :)

Styrkeliste

Dødløft + Squat undrer jeg mig også over at du ikke har med :)[/quote]

Det vil jeg hermed begynde at inkludere :) Tak :)

Styrkeliste

Tak for alle jeres svar..! :)..

Jeg vil nu begynde at begrave mig i arkivet :D

Fortsat god Tirsdag til jer :)

/Anve

Styrkeliste

Inden du kaster dig ud i lidt mere kompliserede øvelser som squat og dødløft kan du læse lidt om dem her på siden (artikler -> Bodybuilding), og evt. se nogle video'er som fint viser udførelsen af dem

http://www.youtube.com/user/maxerDK#p/u/30/mJ0OSws9qtE

Du kan også prøve at få en kompetent person i dit center til at vise dig og instruere dig i øvelserne, hvis du har mulighed for det :wink:
Brugeravatar

Jok skrev:Inden du kaster dig ud i lidt mere kompliserede øvelser som squat og dødløft kan du læse lidt om dem her på siden (artikler -> Bodybuilding), og evt. se nogle video'er som fint viser udførelsen af dem

http://www.youtube.com/user/maxerDK#p/u/30/mJ0OSws9qtE

Du kan også prøve at få en kompetent person i dit center til at vise dig og instruere dig i øvelserne, hvis du har mulighed for det :wink:

Tusinde tak for den side :D.. Im Hooked :P

Styrkeliste

God attitude du har - det er bare med at få en basisforståelse for det hele :-)

Bare lige for at agere ekko: Det er simpelthen bare et spørgsmål om at nå et pænt kalorieunderskud og så sørge for at spise rimeligt fornuftigt og få trænet. Det vigtigste er næsten, at du giver den gas med styrketræningen og så ellers skriver dig bag øret, at du gerne skal have

- 2 gram protein eller mere pr. kg kropsvægt
- op imod 1 gram fedt pr. kg kropsvægt
- resten ind som kulhydrat.

Når du bare har ovenstående på plads, kan det ikke gå helt galt :)
Brugeravatar

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jenslyn87 skrev:God attitude du har - det er bare med at få en basisforståelse for det hele :-)

Bare lige for at agere ekko: Det er simpelthen bare et spørgsmål om at nå et pænt kalorieunderskud og så sørge for at spise rimeligt fornuftigt og få trænet. Det vigtigste er næsten, at du giver den gas med styrketræningen og så ellers skriver dig bag øret, at du gerne skal have

- 2 gram protein eller mere pr. kg kropsvægt
- op imod 1 gram fedt pr. kg kropsvægt
- resten ind som kulhydrat.

Når du bare har ovenstående på plads, kan det ikke gå helt galt :)

Tak for det gode indlæg :).. Jeg vil prøve at lave en kostplan og måske poste den herinde, det kunne være fint at få andre erfarendes mening :).. Men tak for svaret endnu engang :)

Styrkeliste

Mht. fedtet følger du de råd der bliver givet af de andre.

I forhold til bentræning, er jeg dog lidt i uenige med de andre.. Du skal gøre op med dig selv, hvad du vil fokusere mest på. Det er klart, at hvis du i fremtiden vil satse mere på styrketræning/bodybuilding, men stadig løbe lidt - så er bentræning alfa omega.
Satser du i stedet at blive en dygtig løber og forbedre din tid på halvmarthon, så vil jeg ikke anbefale at have intensiv bentræning - dermed ikke sagt at du ikke skal træne ben.
Brugeravatar

Geografisk sted: Inglewood

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster