Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 880
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 878

Følg bodybuilding.dk på

Den nederste del af røven

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg har trænet min røv i et års tid nu, og der er sket en hel del. Men det er ligesom som den nederste del af røven ikke rigtigt har haft nogen progression. Samt når jeg er "øm" dagen efter træning er det kun i den øverste del. Jeg har prøvet mig frem med diverse øvelser. Så mit spørgsmål er: Hvilke øvelser rammer primært den nederste del?

Min ben dag ser sådan her ud:

Squats 6x10
Front squats 6x10
Walking lunges 6x10
Ben pres 4x20
Inderlår 2x20,
Yderlår 2x20,
Brugeravatar

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Fnus skrev:Jeg har trænet min røv i et års tid nu, og der er sket en hel del. Men det er ligesom som den nederste del af røven ikke rigtigt har haft nogen progression. Samt når jeg er "øm" dagen efter træning er det kun i den øverste del. Jeg har prøvet mig frem med diverse øvelser. Så mit spørgsmål er: Hvilke øvelser rammer primært den nederste del?

Squats 6x10
Front squats 6x10
Walking lunges 6x10
Ben pres 4x20
Inderlår 2x20,
Yderlår 2x20,

røven er en muskel
Billede

Du kan ikke træne den "øverste og nederste" del seperat
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Moose skrev:
Fnus skrev:Jeg har trænet min røv i et års tid nu, og der er sket en hel del. Men det er ligesom som den nederste del af røven ikke rigtigt har haft nogen progression. Samt når jeg er "øm" dagen efter træning er det kun i den øverste del. Jeg har prøvet mig frem med diverse øvelser. Så mit spørgsmål er: Hvilke øvelser rammer primært den nederste del?

Squats 6x10
Front squats 6x10
Walking lunges 6x10
Ben pres 4x20
Inderlår 2x20,
Yderlår 2x20,

røven er en muskel

Du kan ikke træne den "øverste og nederste" del seperat

Gik bare udfra man kunne flytte en del af stresset nederst, da man også gør det med brystet. Altså at man ændre vinklen på bænken så noget af stresset flytter sig.
Brugeravatar

"Røven" er mere end en muskel Moose,

Det nederste har jeg dog ikke hørt om man specifikt kan træne og det giver heller ikke mening hvis man kigger på fiberretningen. Du kan derimod træne Gluteus medius og minimus og få "løftet" numsen en smule.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Hvis jeg ser på dine stats, så har du 77 kg fordelt på 165 cm.

Nu er det jo ikke sikkert, det er opdateret, men hvis det er rigtigt, så er problemet nok, at der sidder noget fedt uden på musklerne, som du skal have væk.

De øvelser du viser til ben/røv, ser umiddelbare fine ud, jeg vil dog stille ? ved inderlår/yderlår da jeg mistænker du sidder i de her håbløse maskiner, hvor man kan sidde og vippe ben den ene eller anden vej til siderne...

Jeg vil foreslå, hvis det absolut skal være maskine, Hyper Extensions, og så den der baglårs-maskine man ligger på. (hvis disse er tilgængelige)

Hvis du vil det bedste, så dødløft eller good-mornings, det er gode rygøvelser, som også rammer godt i baglår.

MEN hvis 77 kg er korrekt, så kommer du ikke uden om, at du skal tabe dig en smule, før det bliver helt godt.
Who Cares?

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 120.00

Bone-14 skrev:"Røven" er mere end en muskel Moose,

Det nederste har jeg dog ikke hørt om man specifikt kan træne og det giver heller ikke mening hvis man kigger på fiberretningen. Du kan derimod træne Gluteus medius og minimus og få "løftet" numsen en smule.

Det vi i traditionel forstand kalder "røven" er en muskel, Gluteus Maximus

Billede
MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Ja tak jeg kan godt min anatomi. Du vil dog stadig kunne se noget af Gluteus medius. Så det er ikke udelukkende Glut. max. man kun kan se med øjnene hvis vi siger røven udelukkende er det man kan se.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Fjern de lunges eller benpress og begynd at lave RDL.

Hvis dit baglår er dårligt vil din røv hænge visuelt mere

Reputation point: 10

Geografisk sted: Nordsjælland

Træner her: Frederikssund Motion Center ApS
FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

[quote="lecerveau"]Hvis jeg ser på dine stats, så har du 77 kg fordelt på 165 cm.

Nu er det jo ikke sikkert, det er opdateret, men hvis det er rigtigt, så er problemet nok, at der sidder noget fedt uden på musklerne, som du skal have væk.

De øvelser du viser til ben/røv, ser umiddelbare fine ud, jeg vil dog stille ? ved inderlår/yderlår da jeg mistænker du sidder i de her håbløse maskiner, hvor man kan sidde og vippe ben den ene eller anden vej til siderne...

Jeg vil foreslå, hvis det absolut skal være maskine, Hyper Extensions, og så den der baglårs-maskine man ligger på. (hvis disse er tilgængelige)

Hvis du vil det bedste, så dødløft eller good-mornings, det er gode rygøvelser, som også rammer godt i baglår.

MEN hvis 77 kg er korrekt, så kommer du ikke uden om, at du skal tabe dig en smule, før det bliver helt godt.[/quote

Min vægt er korrekt. Jeg har vejet en 85, og kæmpe forsat med at få min vægt ned. Hvis du læser mit andet forum vil du kunne læse at jeg pt kæmper med at jeg tager på trods et indtag på 1200 kcal dagligt, så er udemærket godt klar over at jeg skal tabe mig. Har også forsøgt mig med rumænsk Dødløft og good mornings, men synes forsat at jeg kun kan mærke det sådan helt oppe ved lænden næsten, og baglårene.
Brugeravatar

marc0911 skrev:Fjern de lunges eller benpress og begynd at lave RDL.

Hvis dit baglår er dårligt vil din røv hænge visuelt mere

Det er ikke fordi min røv hænger, ønsker bare at at den "starter" længere nede i buler ud som en rigtigt squat ass
Brugeravatar

Squats 6x10
Front squats 6x10
Walking lunges 6x10
Ben pres 4x20
Inderlår 2x20,
Yderlår 2x20,

Hvor ser du 'røv'-træning henne? Fjern benpressen og 'inderlår' og 'yderlår' (og en af dine squat-varianter) og få rumænsk dødløft og glute bridges på, hvis du gerne vil træne dine baller :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Det er normalt at føle sig mest øm i toppen af ballerne, men bare rolig du rammer hele ballen godt i de øvelser du har beskrevet.
Mange tror at det er den nederste del den er gal med når det hænger der, hvor det altid er den øverste det er galt med.
De 2 store parter af ballen kaldes glutes Maximus og glutes minimus, men det er langt mere, så selve balle området kaldes Glute-Complex iblandt læger, da der er tale om 8 muskler når det kommer til røven, uden anus, Bodybuildere bruger dog sjældent den slags dybde og følger træningen efter de største grupper, så f.eks maskinen abductor Flex gider få af dem, på trods af at den rent faktisk virker.
Når selve ballen bliver trænet så strammes det hele op deromme, og selve ballen kan komme til at sidde langt mere formet, og man kan få et look som om at man har flere cm længere ben, programmer med den slags fokus kaldes et Hollywood program, Mændene bruger gerne tricket med overkroppen, ala Brat Pitt style, dvs massere af træning til øverste part af brystet osv så det former hurtigt.
Men få en muskelmasse på ballerne, så sidder de godt, det mest hadede maskine iblandt mændene er Abductor maskinen, få mænd tager den: http://seek4fitness.net/da/Workout/Exer ... c93fa.html
Den giver et fantastisk fokus på Glutes minimus som hjælper ballen meget med at komme op på plads, Jeg bruger den selv, og den har gjort meget forskel for mig.

Edir, Jeg søgte lige på nettet og fandt lidt navne, Periformis, quauratus femoris, gemelli, gamellus, internus, inferior gamellus, og Maximus samt minimus, det var navnene på alle 8, Hurra for Google.

mvh
Vedhæftede filer
Glute-Complex.png
Gør som de andre, og du må nøjes med hvad de andre får.
Undskyldningen med dårlige gener er nok den mest brugte for dovenskab, og manglende viden.
Fuck Asier!
Brugeravatar

Reputation point: 140

Styrkeliste
- Bænkpres: 230.00
- Dødløft: 400.00

Garik skrev:

Squats 6x10
Front squats 6x10
Walking lunges 6x10
Ben pres 4x20
Inderlår 2x20,
Yderlår 2x20,

Hvor ser du 'røv'-træning henne? Fjern benpressen og 'inderlår' og 'yderlår' (og en af dine squat-varianter) og få rumænsk dødløft og glute bridges på, hvis du gerne vil træne dine baller :)

Har faktisk netop, lavet nyt træningsprogram med en bendag og en røv dag :) skrev mest for at få hjælp til hvilke øvelser jeg skulle lige ind på røv dagen. :)
Brugeravatar

Søren pedersen skrev:Det er normalt at føle sig mest øm i toppen af ballerne, men bare rolig du rammer hele ballen godt i de øvelser du har beskrevet.
Mange tror at det er den nederste del den er gal med når det hænger der, hvor det altid er den øverste det er galt med.
De 2 store parter af ballen kaldes glutes Maximus og glutes minimus, men det er langt mere, så selve balle området kaldes Glute-Complex iblandt læger, da der er tale om 8 muskler når det kommer til røven, uden anus, Bodybuildere bruger dog sjældent den slags dybde og følger træningen efter de største grupper, så f.eks maskinen abductor Flex gider få af dem, på trods af at den rent faktisk virker.
Når selve ballen bliver trænet så strammes det hele op deromme, og selve ballen kan komme til at sidde langt mere formet, og man kan få et look som om at man har flere cm længere ben, programmer med den slags fokus kaldes et Hollywood program, Mændene bruger gerne tricket med overkroppen, ala Brat Pitt style, dvs massere af træning til øverste part af brystet osv så det former hurtigt.
Men få en muskelmasse på ballerne, så sidder de godt, det mest hadede maskine iblandt mændene er Abductor maskinen, få mænd tager den: http://seek4fitness.net/da/Workout/Exer ... c93fa.html
Den giver et fantastisk fokus på Glutes minimus som hjælper ballen meget med at komme op på plads, Jeg bruger den selv, og den har gjort meget forskel for mig.

Edir, Jeg søgte lige på nettet og fandt lidt navne, Periformis, quauratus femoris, gemelli, gamellus, internus, inferior gamellus, og Maximus samt minimus, det var navnene på alle 8, Hurra for Google.

mvh

Tak for svar!
Brugeravatar

jesus fucking christ.

Stakkels trådstarter.

OT: Du skal lære at bruge dine baller aktivt. Dette kan gøres med glute-bridges/hip-thrusts, som Garik nævner, og desuden x-band walks, og abduktionsmaskinen som Søren nævner. Det er dog nødvendigt at du hurtigst muligt begynder at arbejde med mere "øvelsesspecifik" balleaktivering; dvs. at lære at bruge din ballemuskulatur, i øvelser der kan give et egentligt afkast, på længere sigt.

I forbindelse med dødløft kan dette eksempelvis gøres med varianter hvor implementet (barbell, db, kettlebell) er hævet, så løftet ikke er så langt. Her kan man så progrediere, når det givne bevægmønster mestres, ved at øge bevægudslaget (sænke det sted implementet løftes fra). Det er afgørende, at løftet igangsættes ved at man, kraftfuldt, klemmer sine baller sammen.

Ved squat kan man eksperimentere med at squatte med elastik om knæene, så man er tvunget til at presse knæene udad, og derved bruge ballerne. Her kan langsom udførelse også være et nyttigt værktøj.

Nogle ting man kan bruge i begge løft, for at øge ballerekruttering er, at stille sig en smule bredere, og bestræbe sig på at rotere udad i hoften - dvs. presse knæene udad.
Brugeravatar

Reputation point: 903

Geografisk sted: Atlas

peter n skrev:jesus fucking christ.

Stakkels trådstarter.

OT: Du skal lære at bruge dine baller aktivt. Dette kan gøres med glute-bridges/hip-thrusts, som Garik nævner, og desuden x-band walks, og abduktionsmaskinen som Søren nævner. Det er dog nødvendigt at du hurtigst muligt begynder at arbejde med mere "øvelsesspecifik" balleaktivering; dvs. at lære at bruge din ballemuskulatur, i øvelser der kan give et egentligt afkast, på længere sigt.

I forbindelse med dødløft kan dette eksempelvis gøres med varianter hvor implementet (barbell, db, kettlebell) er hævet, så løftet ikke er så langt. Her kan man så progrediere, når det givne bevægmønster mestres, ved at øge bevægudslaget (sænke det sted implementet løftes fra). Det er afgørende, at løftet igangsættes ved at man, kraftfuldt, klemmer sine baller sammen.

Ved squat kan man eksperimentere med at squatte med elastik om knæene, så man er tvunget til at presse knæene udad, og derved bruge ballerne. Her kan langsom udførelse også være et nyttigt værktøj.

Nogle ting man kan bruge i begge løft, for at øge ballerekruttering er, at stille sig en smule bredere, og bestræbe sig på at rotere udad i hoften - dvs. presse knæene udad.

Tusind tak for svar!
Brugeravatar

formentligt har det primært noget at gøre med hvordan dit fedt ligger sig.

Øvelses valg kan diskutteres.

den nederste del af ballen udgøres af gluteus maximus.

Denne del af gluteus maximus kan lave adduction + extension + udadrotation. Når du squatter, benpress, lunges, RDL, glute raise aktiveres de.

En lille detajle er Peter N har fokus på udadrotation.. det er formentligt ikke så vigtigt. Det er langt vigtigere specielt i RDL og glute raise at din ryg ikke svajer. Så når han skriver spænde ballerne kraftigt så mener han også at du ikke skal svaje
Sidst rettet af RuneB 25. maj 2014, 16:06, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 50

iøvrigt kommer mest af arbejde der hvor vægten er tung ( i bunden) i RDL, goodmorning fra hams og ikke røven. Som hun selv skriver

Reputation point: 50

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster