Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 953
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 950

Følg bodybuilding.dk på

Det ultimative program ?

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej

Som overskriften siger, hvordan ville i så sammensætte det ultimative program? Det skal kun være skuldre, nakke, bryst, biceps, triceps, mave, vinger og hvad der lige er omkring disse.

Det skal være som 2-split og være med særlig høj fokus på skuldre og nakke, dvs. god størrelse på det øverste af overkroppen.

Kom med jeres bud på de bedste øvelser til dette, og hvordan det skal udføres mht. sæt, reps, superset osv.

- Og så ikke nogen kommentarer omkring, at det er dumt ikke at træne ben. Er rimelig godt med omkring hele kroppen, så vil se om det kan lade sig gøre at vokse ekstra meget ved at køre koncentreret om overkroppen.
Sidst rettet af kll 9. jun 2011, 17:21, rettet i alt 1 gang.

Reputation point: 0

Geografisk sted: København

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 160.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Det lyder som et almindeligt 2-split uden bentræning: dag 1: bryst, skulder triceps. Dag 2: ryg, mave, biceps

Geografisk sted: Aalborg

Kostplan: Vis kostplan

Dag 1:
BB curls
Hammer curls
Shrugs (kan undlades)
Mavebøjninger
Hanging leg raises

Dag 2:
BB bænkpres
DB inc bænkpres
Cable flyers
Pec deck

Alle øvelser 5x10

Dette er det eneste korrekte diskoprogram. Du skal ikke træne ryggen, for hvem kigger lige på dig bagfra alligevel?
"i skal spise ornligt"
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Fitness World Århus

Styrkeliste
- Bænkpres: 121.00
- Dødløft: 175.00

Når du siger nakke, er det så traps, du tænker på?
I så fald kør et normalt 2-split program og kør flere forskellige varianter af shrugs.
Til skulder kan du militarypress og forskellige varianter af lateral raises.
Brugeravatar

Billede
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Lol disko program :D :D

Diskoer inden for træning er er så newbii og sætter sig ikke ind i træning og forbliver newbii.
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Squat: 140.00

Mr Statue skrev:Lol disko program :D :D

Diskoer inden for træning er er så newbii og sætter sig ikke ind i træning og forbliver newbii.

Et disco-program er ikke ideelt, nej, men hvem siger, at han ikke har et separat benprogram? Eller måske har han en skade i bentøjet?
Dude, du er newbie:-)
Brugeravatar

FKBS skrev:

Et disco-program er ikke ideelt, nej, men hvem siger, at han ikke har et separat benprogram? Eller måske har han en skade i bentøjet?

Hvad tror du selv chancen er for nogle af delene?
Brugeravatar

Træner her: Enjoy Fitness, Gilleleje

FKBS skrev:

Dude, så ville han ikke ha skrevet det sådan.
Så du er selv newbie, dude.
Brugeravatar

En rigtig diskopumper kører:

3 sæt bænkpres med forced reps og halv rom
efterfulgt af 10 sæt biceps deadlift curls.
og afslutter med 3 sæt mavebøjninger!

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Squat: 135.00
- Dødløft: 200.00

og har selfølgelig en cola med til træning!

Styrkeliste
- Bænkpres: 107.50
- Dødløft: 200.00

p0peye skrev:
FKBS skrev:

Dude, du er newbie for at kalde mig newbie.
Fakta er, at vi ikke ved, om han træner ben ved siden af separat - eller har en eller anden hindring, der gør at han ikke kan. Han vil dog alt andet lige være for dum, hvis han kan træne ben ikke at gøre det. At begynde at tyde ud fra det han har skrevet, hvor vidt han er en regulær møghund af en disco-pumper, finder jeg at overfortolke noget så simpelt som et indlæg, som kan være skrevet i en fart.
Brugeravatar

altså PT ser mit program ud som en disko pga jeg stadig går til genoptræning for springerknæ ;) TS ku være i lidt a la samme situation.

Reputation point: 40

Træner her: Mana Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 100.00
- Dødløft: 125.00

Billede
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

FKBS skrev:
p0peye skrev:
FKBS skrev:

Fakta er, at vi ikke ved, om han træner ben ved siden af separat - eller har en eller anden hindring, der gør at han ikke kan. Han vil dog alt andet lige være for dum, hvis han kan træne ben ikke at gøre det. At begynde at tyde ud fra det han har skrevet, hvor vidt han er en regulær møghund af en disco-pumper, finder jeg at overfortolke noget så simpelt som et indlæg, som kan være skrevet i en fart.

kll skrev:- Og så ikke nogen kommentarer omkring, at det er dumt ikke at træne ben. Er rimelig godt med omkring hele kroppen, så vil se om det kan lade sig gøre at vokse ekstra meget ved at køre koncentreret om overkroppen.

Tolker du dette som at han er skadet? Eller har et seperat træningsprogram? Fordi det gør jeg nemlig ikke. Og det jeg ikke at jeg er ene om.
Brugeravatar

men dog skriver han at han ikke gider hører kommentarer omkring manglende bentræning

1 sæt med 14 repetitioner af bænkpress, med 1/3 rom og forced reps, det vigtigste er at du holder pauser(stiller stangen på holderen) ved hver 5 rep, og lige får sådan 3 -5 sek pause for så at gå videre.

Derefter, 1 runde af 8 reps på samtlige ab maskiner, efterfulgt af 2 runder på alle restens maskiner.

Til slut, løber du lige lidt spurt a 70 sekunder på løbebåndet, og tager 70 mavebøjninger, uden belastning.

Billede
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.

Hvor er det dog belastende at sitet bliver tæppebombet med latterlige indlæg fra unge knægte der godt vil ligne Nik & Jay eller Cristiano Ronaldo, så de kan imponere en eller anden blondine bimbo på det lokale disko eller på Sunny Beach. Hvis det virkelig er det som i forestiller jer skal redde jeres fisse-kvote henover sommeren, så står det sgu sløjt til.
Ingen af dem ønsker alligevel at tage imod råd, de ønsker udelukkende en trylleformular, der helst levner rigeligt med plads til at de kan drikke sig kampstive 3-4 gange om ugen, og leve af shawarma og måske lidt proteinpulver.

Spænd hjelmen knægte. Hårdt arbejde og dedikation er vejen frem, ikke 3-4 gange i fitnesscenteret i 6 uger.
Shut up and bench!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 142.50
- Squat: 190.00
- Dødløft: 180.00

p0peye skrev:
FKBS skrev:
p0peye skrev:
FKBS skrev:

kll skrev:- Og så ikke nogen kommentarer omkring, at det er dumt ikke at træne ben. Er rimelig godt med omkring hele kroppen, så vil se om det kan lade sig gøre at vokse ekstra meget ved at køre koncentreret om overkroppen.

Tolker du dette som at han er skadet? Eller har et seperat træningsprogram? Fordi det gør jeg nemlig ikke. Og det jeg ikke at jeg er ene om.

Jeg tror ikke noget som helst. Hvis trådstarter ikke træner ben, så er han for dum, og det må være hans problem:-)
Brugeravatar

TS - Angående mavetræningen kan du gøre som en gut jeg kender, der træner i samme center som mig.
Det går ud på at du ligger dig på en pilates bold og nærmest vipper med løftede ben og en ROM på 5-7 cm. Det gør du 800 gange, fordelt over 16 sæt af 50 gentagelser. Når du derefter tager på Den Glade Viking i Sunny Beach vil folk klatte dig i hovedet, for at få din opmærksomhed.
SONNE IS SHINING AND SO ARE YOU
Brugeravatar

Reputation point: 395

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 157.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 227.50

Flyttet
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Mindis skrev:TS - Angående mavetræningen kan du gøre som en gut jeg kender, der træner i samme center som mig.
Det går ud på at du ligger dig på en pilates bold og nærmest vipper med løftede ben og en ROM på 5-7 cm. Det gør du 800 gange, fordelt over 16 sæt af 50 gentagelser. Når du derefter tager på Den Glade Viking i Sunny Beach vil folk klatte dig i hovedet, for at få din opmærksomhed.

Hvor dum at hører på' får helt ondt af dig..

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 70.00

Hvor er det useriøst.. Hvornår kommer de folk der skider på bryst abs skuldrer arme og kun går efter massiv ryg ben og calves, den dag er langt ude i fremtiden. Det er håbløst at nogen vil lade være med at træne ben.

Så til trådstarter, læg træningen på hylden (hvilket du formentlig i forvejen har gjort - så derfor: bliv der) og så fortsæt med at spille fodbold som man må formode du gør i forvejen som alle andre diskotøser. Jeg tror personligt du ville få langt mere ud af zumba end at opholde dig i centeret.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Odense

Lad nu være med at svine ham til, fordi han ikke træner ben!
Det er da hans eget valg!
Hvis han er pisse ligeglad med hvordan hans ben ser ud, skal han da ikke træne dem!

Han spørger til råds om diskotræning, så hvis i vil hjælpe ham, så giv gam råd om diskotræning!
Det hjælper ingen, at i sviner ham.
Tag jer dog sammen. Opfør jer ordentligt

Reputation point: 5

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Dødløft: 171.00

BåB skrev:Lad nu være med at svine ham til, fordi han ikke træner ben!
Det er da hans eget valg!
Hvis han er pisse ligeglad med hvordan hans ben ser ud, skal han da ikke træne dem!

Han spørger til råds om diskotræning, så hvis i vil hjælpe ham, så giv gam råd om diskotræning!
Det hjælper ingen, at i sviner ham.
Tag jer dog sammen. Opfør jer ordentligt

+1

Træner her: Fitness World

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 70.00

Det var dog utroligt så mange kloge hoveder der sidder bag skærmen og prøver at konkludere det ene og det andet på mit indlæg, selvom jeg skriver at dette frabedes.

Men kan da godt skrive en begrundelse for mit indlæg, hvilket åbentbart er vigtigt for at folk ikke ødelægger mit spørgsmål.

Har trænet i flere år, hvor jeg stort set kun har kørt de store basis øvelser, hvilket har betydet at jeg er rimelig godt med i både ben og ryg. Derudover ønsker jeg ikke at udmatte mine ben de næste 3-4 måneder da jeg træner en hel del løb og cykling, kombineret med fodbold så længe vejret holder til dette.
Så det er skam ikke fordi jeg glemmer mine ben, men fordi jeg ønsker at priotere anderledes.

Det er åbentbart farligt at bruge ordet disko her på forummet, uden at blive stemplet på forhånd. Kan alle disse indlæg evt. slettes? så mit spørgsmål kan besvares af dem der gider?

Men hvis der stadig er nogen som gider skrive deres erfaring med hvilke øvelser til overkroppen og især omkring skulder og nakke (halter en del efter der) der virkelig giver noget, må I stadig meget gerne skrive dette.

Vil det evt. give mere omkring skuldrene at køre disse øvelser før bænkpress etc.?

Styrkeliste

Hvis du har trænet i fleeeeeeeereeee åååååårr.... Burde du vide vigtigheden bag en krop i balance.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Du burde måske lige læse det her TS:

''Udover at det rent faktisk godt kan se ud som om underkropstræningen kan påvirke overkropstræningen, så er der masser af gode grunde til at træne underkroppen. En krop i balance, muskulært, fungerer bedre og modstår skader bedre end en krop der er i ubalance - det er et faktum! Der er helt fair at man går mere op i at blive større og stærkere i overkroppen end i underkroppen, men at helt vælge underkropstræning fra er simpelthen at gøre sig selv en bjørnetjeneste. Man behøver jo ikke træne sin underkrop lige så tæt på udmattelse eller med lige så stor volumen, men det er rigtigt dumt at vælge fra. Og måske går det også ud over resultaterne i overkroppen…''
Brugeravatar

Reputation point: 140

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 300.00

Tror desværre bare vi stopper tråde her.

Er udemærket klar over vigtigheden af at træne hele kroppen. Og styrke træner også ben i forbindelse med min løbetræning.
Men mit spørgsmål gik på noget andet, har selv styr på min egen bentræning, så dette behøver i ikke være bange for.

Men for at alle er glade. Jeg træner let bentræning hver anden dag, som er 4x10 Squat og 4x10 Lunges. Dette er som sagt kørt som lette øvelser for ikke at miste min styrke og for ikke at udmatte benene.

Styrkeliste

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online