Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 957
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 954

Følg bodybuilding.dk på

Din træningsbuddy

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Nu har jeg ikk synderligt mange venner der interesserer sig for træning, og dem der gør er ikk umiddelbart nogle jeg vil stole på kan lære fra sig. Så er sådan lidt lost som det ser ud lige nu, med hensyn til en at træne med..

Og så er det jeg kommer til at tænke på; hvor finder folk deres buddy? Er det partout gamle skolekammerater der finder ud af at begynde at træne?

Eller har i gjort noget andet for at finde en at træne med?
Blev der sagt.

Reputation point: 0

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 45.00
- Squat: 70.00
- Dødløft: 75.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Chilli skrev:Nu har jeg ikk synderligt mange venner der interesserer sig for træning, og dem der gør er ikk umiddelbart nogle jeg vil stole på kan lære fra sig. Så er sådan lidt lost som det ser ud lige nu, med hensyn til en at træne med..

Og så er det jeg kommer til at tænke på; hvor finder folk deres buddy? Er det partout gamle skolekammerater der finder ud af at begynde at træne?

Træn alene? Se en masse videoer, læs en masse artikler ang. træning?
Ay yo dawg, I aint even mad.
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Hornslet 8543

Træner her: Hornslet Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Jeg begyndte at tjekke hvem der trænede af folk på mit gymnasie, og fandt så et par stykker... derefter er det bare en udvælgelses proces (en kamp til døden mellem dine potentielle træningsmakkere).
"The only way to make your dreams come true, is to wake up"
Brugeravatar

Som Thegame siger, vælg dem du har lyst til måske at træne med, og så lad dem kæmpe til døden om at blive din træningsmakker :-D

Spøg til side, så er det mest almindeligt i min vennekreds at man træner sammen med dem man lige hænger ud med, eller er vokset op sammen med. Jeg har selv gjort det samme i mange år, men har her de seneste år nydt at træne nogenlunde alene, da jeg så kan køre de øvelser jeg vil, og kan blive hængende lige så længe jeg har lyst til. Med årene er jeg nok blevet lidt mere bestemt med min træning, og har fået lidt fastere ideer om hvordan at jeg vil gribe den an. I PG hvor jeg træner nu er det meget almindeligt, hvorfor at det typiske er at man i stedet bare aftaler et tidspunkt, fordi så kan man rende og snakke sammen, spotte hinanden, og evt. køre et par øvelser sammen i ny og næ, selv om at man i det store hele hver især kører sin træning på ens egen måde. Det fungerer glimrende. Det kræver dog at man er sammen med ligesindede der har den samme indgangsvinkel til tingene.
Sidst rettet af ThomasNielsen 9. sep 2012, 10:28, rettet i alt 1 gang.
In the gym
One thing counts
On the bar
Large amounts
Brugeravatar

Reputation point: 303

Geografisk sted: Genitalien

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 220.00

Jeg har traditionelt bare spurgt folk i centeret omkring mit eget niveau, om de var interesserede i at tage nogle træninger sammen.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

kasperkirk skrev:
Chilli skrev:Nu har jeg ikk synderligt mange venner der interesserer sig for træning, og dem der gør er ikk umiddelbart nogle jeg vil stole på kan lære fra sig. Så er sådan lidt lost som det ser ud lige nu, med hensyn til en at træne med..

Træn alene? Se en masse videoer, læs en masse artikler ang. træning?

Det sku meget gerne ende med at jeg ku træne alene, om ikk andet et par gange om ugen.. Men vil gerne gøre det rigtig og passe på mig selv, så det ville jo være fantastisk at træne sammen med nogen der kan lære fra sig.. Stoler ikk på at alle har 100% styr på hvad de laver,..
Blev der sagt.

Styrkeliste

TheCzech skrev:Jeg har traditionelt bare spurgt folk i centeret omkring mit eget niveau, om de var interesserede i at tage nogle træninger sammen.

Og det har ikk været grænseoverskridende for dig?
Har selv tænkt tanken. Men er faktisk lidt bange for at de bare sys det er sært at man sådan blander sig.. :roll:
Blev der sagt.

Styrkeliste

ThomasNielsen skrev:Som Thegame siger, vælg dem du har lyst til måske at træne med, og så lad dem kæmpe til døden om at blive din træningsmakker :-D

Spøg til side, så er det mest almindeligt i min vennekreds at man træner sammen med dem man lige hænger ud med, eller er vokset op sammen med. Jeg har selv gjort det samme i mange år, men har her de seneste år nydt at træne nogenlunde alene, da jeg så kan køre de øvelser jeg vil, og kan blive hængende lige så længe jeg har lyst til. Med årene er jeg nok blevet lidt mere bestemt med min træning, og har fået lidt fastere ideer om hvordan at jeg vil gribe den an. I PG hvor jeg træner nu er det meget almindeligt, hvorfor at det typiske er at man i stedet bare aftaler et tidspunkt, fordi så kan man rende og snakke sammen, spotte hinanden, og evt. køre et par øvelser sammen i ny og næ, selv om at man i det store hele hver især kører sin træning på ens egen måde. Det fungerer glimrende. Det kræver dog at man er sammen med ligesindede der har den samme indgangsvinkel til tingene.

Så kommer mit næste spørgsmål: Hvor har i så lært de ting i ved? Har i bare prøvet jer frem? Brugt de førnævnte videoer på youtube? Eller?
Er som sagt meget bevidst om at jeg ikk vil bruge tid på at gøre tingene forkert..
Blev der sagt.

Styrkeliste

Hvis du står og tvivler på teknik, er jeg sikker på, at de personer i dit center som kan finde ud af pågældende øvelser, gerne vil hjælpe med tekniktræning.

Jeg fandt det grænseskridende dengang jeg trænede i Fitness World. Nu da jeg træner i en kælder, er det svært at slippe for at træne med nogen :lol:

Reputation point: 5

Galleri: Vis galleri (1)

Alex4049 skrev:Hvis du står og tvivler på teknik, er jeg sikker på, at de personer i dit center som kan finde ud af pågældende øvelser, gerne vil hjælpe med tekniktræning.

Jeg fandt det grænseskridende dengang jeg trænede i Fitness World. Nu da jeg træner i en kælder, er det svært at slippe for at træne med nogen :lol:

Tjah, må vel bare overkomme det der tryghedsfis :lol:

I en kælder?
Blev der sagt.

Styrkeliste

jeg startede i motionscenter med en ven som jeg skulle lære op. nu er han nogenlunde lært op og nu har vi ikke tid til at træne sammen mere så jeg træner alene :).. in case så er jeg ledig i horsens hvis det er :P
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

MadzP92 skrev:jeg startede i motionscenter med en ven som jeg skulle lære op. nu er han nogenlunde lært op og nu har vi ikke tid til at træne sammen mere så jeg træner alene :).. in case så er jeg ledig i horsens hvis det er :P

Hahaha.. Det vil jeg huske hvis jeg nogensinde sku ender i Horsens... Tvivler nu stærkt på at det er et realistisk scenarie :whistle: :wink:

Hvor længe tog det at lære ham op?
Blev der sagt.

Styrkeliste

Chilli skrev:
TheCzech skrev:Jeg har traditionelt bare spurgt folk i centeret omkring mit eget niveau, om de var interesserede i at tage nogle træninger sammen.

Har selv tænkt tanken. Men er faktisk lidt bange for at de bare sys det er sært at man sådan blander sig.. :roll:

På ingen måde. Jeg har altid fundet det meget naturligt at falde i snak med folk med samme tilgang til træningen som mig selv, og så følger det meget nemt at spørge, om personen er interesseret i at træne sammen.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

TheCzech skrev:
Chilli skrev:

På ingen måde. Jeg har altid fundet det meget naturligt at falde i snak med folk med samme tilgang til træningen som mig selv, og så følger det meget nemt at spørge, om personen er interesseret i at træne sammen.

Må jo bare komme over det... Det er nok kun slemt første gang... :roll:
Er selv en tosse til bare at falde i snak med mennesker ](*,)
Blev der sagt.

Styrkeliste

Chilli skrev:
MadzP92 skrev:jeg startede i motionscenter med en ven som jeg skulle lære op. nu er han nogenlunde lært op og nu har vi ikke tid til at træne sammen mere så jeg træner alene :).. in case så er jeg ledig i horsens hvis det er :P

Hahaha.. Det vil jeg huske hvis jeg nogensinde sku ender i Horsens... Tvivler nu stærkt på at det er et realistisk scenarie :whistle: :wink:

du skal huske det er forskelligt fra person til person... min ven var mere eller mindre elendig til motorik så det tog nok et måned og han har stadig ikke heeelt styr på det.. og det er vel og mærke uden squat og dødløft.

lateral raises kunne han f.eks. overhovedet ikke finde ud af rigtigt. ved ikke om han stadig kører det, men han blev da bedre til den, men stadig ikke heelt godt nok.
Brugeravatar

Reputation point: 189

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 175.00

Hvis du finder nogen der har bare lidt mellem ørerne at spørge vil de tage det som et kompliment at du spørger dem om I skal træne sammen. Det viser jo at du synes de har styr på hvad de laver. Hvis de så ikke er interesserede kan de jo altid bare sige nej...

Logbog: Ingen logbog

MadzP92 skrev:
Chilli skrev:

du skal huske det er forskelligt fra person til person... min ven var mere eller mindre elendig til motorik så det tog nok et måned og han har stadig ikke heeelt styr på det.. og det er vel og mærke uden squat og dødløft.

lateral raises kunne han f.eks. overhovedet ikke finde ud af rigtigt. ved ikke om han stadig kører det, men han blev da bedre til den, men stadig ikke heelt godt nok.

Spurgte også bare af ren nysgerrighed.. Har såmn ikk travlt :) Sys det er virkelig interessant...
Blev der sagt.

Styrkeliste

krolle skrev:Hvis du finder nogen der har bare lidt mellem ørerne at spørge vil de tage det som et kompliment at du spørger dem om I skal træne sammen. Det viser jo at du synes de har styr på hvad de laver. Hvis de så ikke er interesserede kan de jo altid bare sige nej...

Jamn du har så evig ret... Og jeg ved det godt... Har ikk et term på dansk, men jeg sal vel bare get over myself :lol:
Blev der sagt.

Styrkeliste

Det kommer selfølgelig an på din træningstil og hvad du vil træne.
Men som regel er klubber gode til at oplære de nye.
F.eks. en VL klub/Styrkeløft klub eller lign.
Hvis du har en i nærheden, så træn der.
Så vil der altid være nogen omkring dig med kompetence.
Atmosfæren er også meget anderledes (bedre) end i centre synes jeg.

Mine træningsmakkere har næsten altid været nogen jeg skulle hjælpe og ikke omvendt. :(
Dog kan de tit opveje deres manglende viden med fantastisk arbejdsmoral og humør. :)
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Min "normale" træningsbuddy var min bedste ven. De andre, Sienz, Big-Nick, Nders osv. er fundet i centeret.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Jeg trænede de første 4-5 år med min bror, hvilket var superfedt. Sidenhen har jeg så mest trænet alene, men selvfølgelig i selskab med venner i tide og utide samt bekendte fra centret. Det passer mig fint pt. :)

Det er dog godt at have en buddy i starten, der kan holde en ved ilden.
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

Kenny Nickelman=GUNS skrev:Det kommer selfølgelig an på din træningstil og hvad du vil træne.

Mine træningsmakkere har næsten altid været nogen jeg skulle hjælpe og ikke omvendt. :(
Dog kan de tit opveje deres manglende viden med fantastisk arbejdsmoral og humør. :)

Det lyder helt sikkert som noget der skal undersøges... Tak for det!
Bruger du selv sådan en klub?
Blev der sagt.

Styrkeliste

Houd skrev:Min "normale" træningsbuddy var min bedste ven. De andre, Sienz, Big-Nick, Nders osv. er fundet i centeret.

Og dem er du bare gået hen og spurgt ind til?
Blev der sagt.

Styrkeliste

8800 skrev:Jeg trænede de første 4-5 år med min bror, hvilket var superfedt. Sidenhen har jeg så mest trænet alene, men selvfølgelig i selskab med venner i tide og utide samt bekendte fra centret. Det passer mig fint pt. :)

Det er dog godt at have en buddy i starten, der kan holde en ved ilden.

Bliver så også nødt til at spørge dig: Hvor lærte i så de forskellige ting fra? Sikkerhed, teknik etc..?
Blev der sagt.

Styrkeliste

Chilli skrev:Det lyder helt sikkert som noget der skal undersøges... Tak for det!

Ja jeg trænede i fitness world i 2år. Og kom igennem mange skader, dårlig udførsel og middelmådige resultater.
Så brækkede jeg overamen (ikke træningsrelateret), og fik et wake up call.
Hvis jeg skulle træne flere år frem i mit liv. Måske hele mit liv? Så skulle det fandme ikke være middelmådigt hele vejen.
Så købte udstyr og genoptrænede hjemme i kælderen. Lægerne så at jeg kom mig usædvanligt hurtigt og jeg satte træningsrekorder kun 6mnd. efter uheldet.
Så startede jeg i HSK. Horsens Styrke Klub. Fedt sted med fantastiske mennesker. En god blanding af gak, gøgl og tung seriøs træning.
Menneskerne dér, er altid glade for at hjælpe og man respektere hinandens træninger.
Ikke noget med folk der vader ind foran eller bagved én under squat eller dødløft.
Ingen der skuler ondt, mens man brøler højt under squatten for at presse de sidst reps ud.
Nu er jeg stærkere end nogensinde før og rykker mig langt hurtigere end jeg gjorde i fitnessworld.

Jeg undskylder for den lange lange smørre.. :oops:
Hellere være anerkendt af få, end kendt af mange...
Brugeravatar

Reputation point: 105

Geografisk sted: Horsens, HSK

Styrkeliste
- Bænkpres: 115.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 225.00

Kenny Nickelman=GUNS skrev:
Chilli skrev:Det lyder helt sikkert som noget der skal undersøges... Tak for det!

Ja jeg trænede i fitness world i 2år. Og kom igennem mange skader, dårlig udførsel og middelmådige resultater.
Så brækkede jeg overamen (ikke træningsrelateret), og fik et wake up call.
Hvis jeg skulle træne flere år frem i mit liv. Måske hele mit liv? Så skulle det fandme ikke være middelmådigt hele vejen.
Så købte udstyr og genoptrænede hjemme i kælderen. Lægerne så at jeg kom mig usædvanligt hurtigt og jeg satte træningsrekorder kun 6mnd. efter uheldet.
Så startede jeg i HSK. Horsens Styrke Klub. Fedt sted med fantastiske mennesker. En god blanding af gak, gøgl og tung seriøs træning.
Menneskerne dér, er altid glade for at hjælpe og man respektere hinandens træninger.
Ikke noget med folk der vader ind foran eller bagved én under squat eller dødløft.
Ingen der skuler ondt, mens man brøler højt under squatten for at presse de sidst reps ud.
Nu er jeg stærkere end nogensinde før og rykker mig langt hurtigere end jeg gjorde i fitnessworld.

Jeg undskylder for den lange lange smørre.. :oops:

Ej, ingen undskyldning! Er glad for at høre folks erfaringer! Det lyder som noget der er værd at undersøge..
Btw, er glad for du er kommet dig :wink:
Blev der sagt.

Styrkeliste

Chilli skrev:
Kenny Nickelman=GUNS skrev:Det kommer selfølgelig an på din træningstil og hvad du vil træne.

Det lyder helt sikkert som noget der skal undersøges... Tak for det!

Hej Chili. Du er mere end velkommen til at komme ned til et par gratis prøvetræninger i HG Vægtløftning og Styrkeløft. Vi ligger i Næstved.

Vi har meget bedre udstyr, langt bedre instruktionskvalitet og teknik og en meget federe atmosfære, end du vil finde i fx Fitnessworld. Vi er desuden billigere!

Derudover er vi flinke og hjælpsomme og lugter dejligt :p

Du får lige en supplerende anmeldelse af et vores kvindelige medlemmer:
Mzg skrev:HG Vægtløftning og Styrkeløft
http://hgvs.dk/
En superfed og hyggelig klub i Næstved :)
Der er både eleiko skiver af gummi og af metal - dvs. både til vægtløftning og styrkeløft!
Der er også plads til den almene motionist, men klubben tiltrækker for det meste folk der elsker den stemning der er og det hardcore miljø. Alle hjælper hinanden, både med teknik og med at give god og højlydt opbakning, når der skal løftes tungt!
Ydermere har vi sauna på bestemte tidspunkter :mrgreen:
Vi har racks til squat og bænkpres, standere til opadstød/pushpress, håndvægte, eleikostænger og meget mere :)
Og så koster det kun 150 kr om måneden at være medlem!

Styrkeløftere, vægtløftere, bodybuildere og andre der bare vil træne er alle velkomne i HG :)

Chilli skrev:Det sku meget gerne ende med at jeg ku træne alene, om ikk andet et par gange om ugen.. Men vil gerne gøre det rigtig og passe på mig selv, så det ville jo være fantastisk at træne sammen med nogen der kan lære fra sig.. Stoler ikk på at alle har 100% styr på hvad de laver,..

=D>
Du skal 100% ned til os så og ikke ned i et kommercielt center!

Hvis du helst vil vises rundt i klubben og blive sat lidt i gang af en pige, vil Mzg sikkert gerne hjælpe dig: mzg-vl-hgvs-dk-rekord-i-traek-t23014.html

Hvis det er lige meget, kan du også skrive til mig eller vores næstformand Peter Olsen: olsens-log-2012-hgvs-t55916-570.html

Se desuden vores hjemmeside
http://hgvs.dk/

Du er som sagt velkommen :)[/quote]
Sidst rettet af ntp9 11. nov 2012, 21:02, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar

Rettet
Sidst rettet af Chilli 11. nov 2012, 21:03, rettet i alt 1 gang.
Blev der sagt.

Styrkeliste

Se privat besked :)
Brugeravatar

Chilli skrev:
Houd skrev:Min "normale" træningsbuddy var min bedste ven. De andre, Sienz, Big-Nick, Nders osv. er fundet i centeret.

Og dem er du bare gået hen og spurgt ind til?

De var her på bb.dk i forvejen så stødte nok ind i dem før. Fælles for dem alle var og er dog at de så op til mig!

Det er generelt nemmere at komme i "snak" med andre folk i en jernhule, kontra kommercielle centre, imo.
Houd's Multifunktionelle Logbog

90% af personlige trænere er tæt på ubrugelige. Overvej dit valg af evt. træner grundigt.

Reputation point: 55

Næste

Tilbage til Begynder forum

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 16 gæster