Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

pete2013 skrev:Indtil nu har jeg dødløften 2 gange om ugen, men kan mærke at det er alt for meget, da jeg presser mig selv hver gang, derfor vælger jeg nu kun at dødløfte en gang i ugen.
Så hvilke alternativer er der til dødløft, der træner lower back ligeså godt??

pete2013 skrev:Indtil nu har jeg dødløften 2 gange om ugen, men kan mærke at det er alt for meget, da jeg presser mig selv hver gang, derfor vælger jeg nu kun at dødløfte en gang i ugen.
Så hvilke alternativer er der til dødløft, der træner lower back ligeså godt??

walla1 skrev:har da tit hørt positv omtale om tung-let cyklus pr uge. 1x tungdødløft + 1x letdødløft pr uge.
kan måske finde et excel ark i morgen

AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.

toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
front squat til erector spinae??? Hvad?!

AlexUldahl skrev:toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
Hvis du aldrig har prøvet at lave front squat før, vil du ikke forstå det. Uden rygstyrken, vil du ikke kunne holde vægten i front squat position under hele løftet, og det bliver man på ingen måde tvunget til under et back squat. Lad os nu rent hypotetisk sige hans quads, glutes og hams var enormt svage og hans erector enormt stærk, vil front squat være en ringe øvelse, for han var begrænset til hvad hans underkrop kunne presse. Hvis derimod det er omvendt, vil han få masser af udfordring og erector involvering af front squatting. Trust me on this one

Dingo skrev:walla1 skrev:har da tit hørt positv omtale om tung-let cyklus pr uge. 1x tungdødløft + 1x letdødløft pr uge.
Søg efter Gillingham cyklus, den opererer med to træninger af den givne øvelse per uge, med en tung og en let dagkan måske finde et excel ark i morgen

AlexUldahl skrev:toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
Hvis du aldrig har prøvet at lave front squat før, vil du ikke forstå det. Uden rygstyrken, vil du ikke kunne holde vægten i front squat position under hele løftet, og det bliver man på ingen måde tvunget til under et back squat. Lad os nu rent hypotetisk sige hans quads, glutes og hams var enormt svage og hans erector enormt stærk, vil front squat være en ringe øvelse, for han var begrænset til hvad hans underkrop kunne presse. Hvis derimod det er omvendt, vil han få masser af udfordring og erector involvering af front squatting. Trust me on this one

Gormez skrev:AlexUldahl skrev:toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
Hvis det lykkes dig at frontsquatte så erector bliver den begrænsende faktor er der noget teknisk du skal ændre markant.

AlexUldahl skrev:Gormez skrev:AlexUldahl skrev:toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
Hvis det lykkes dig at frontsquatte så erector bliver den begrænsende faktor er der noget teknisk du skal ændre markant.
Den behøver ikke at blive den begrænsende faktor for at blive trænet. Samme er fx gældende for core i dødløft.

N00b skrev:Du skal lytte til din krop og ikke på andre dvs. hvis du ikke bryder dig om dødløft eller føler noget andet skal du heller ikke lave øvelsen..

Dunder skrev:N00b skrev:Du skal lytte til din krop og ikke på andre dvs. hvis du ikke bryder dig om dødløft eller føler noget andet skal du heller ikke lave øvelsen..
Det er det dårligste råd jeg har læst i lang tid.

Dingo skrev:Dunder skrev:N00b skrev:Du skal lytte til din krop og ikke på andre dvs. hvis du ikke bryder dig om dødløft eller føler noget andet skal du heller ikke lave øvelsen..
Hvorfor det? Hvorfor SKAL man lave konventionel dødløft? Jeg hader konv. dødløft, men er fint tilfreds med rumænsk eller dødløft fra boxe. Der er ingen grund til at man SKAL køre almindelig dødløft. Man SKAL heller ikke squatte. Det er en cost/benefit vurdering. Bliver dit CNS for stresset af en squat der er tung nok til at giver dig hypertrof, i en sådan grad at det begrænser din resterende træning, så kør da noget andet.

toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
Har prøvet front squat, og kunne intet mærke i erectors.. Kan dog ikke lave front squat pga mit håndled.. Har stadig smerter i håndledet efter jeg frontsquattede for over 100 dage siden.. Så det gør jeg ALDRIG mere
Der kan nævnes LANGT bedre øvelser til erector spinae..
Blandt andet: Stiff leg deadlift, rumænsk dødløft, hyper extensions.
http://www.youtube.com/watch?v=e8zyw3fXZes se fra ca 4.02 af.Gormez skrev:AlexUldahl skrev:Gormez skrev:AlexUldahl skrev:toto_G4M3R skrev:AlexUldahl skrev:Personligt mener jeg front squat kan bruges som en god øvelse for erector. Du kan også bare lave weighted hypers, andre dødløft variationer såsom rumænsk, stiff legged, ect. Rack pulls som kan anses som topstykket af et dødløft, og er også god. Specielt for folk der har ringe mobilitet og derfor problemer med konventionel dødløft.
Den behøver ikke at blive den begrænsende faktor for at blive trænet. Samme er fx gældende for core i dødløft.
Nu vælger du at fremlægge det således at frontsquat skulle være en glimrende øvelse til at opnå en træning af erector, hvilket er fundamentalt forkert ifht. korrekt udførsel af øvelsen. Erector er aktiv ja, som i alle øvelser hvor overkroppen skal stabiliseres i mere eller mindre grad, men frontsquat er netop kendetegnet ved at loade ryggen mindre via en mere oprejst position af overkroppen og en meget kort afstand mellem stang og lænd, hvorfor det heller ikke giver meget mening at anbefale den som alternativ erector træning.

Kromann skrev:AlexUldahl: Du er godt klar over, at Rippetard ikke taler om erectoren, ikke? Han snakker om 'upper back work' - trapezius.

Dingo skrev:Dunder skrev:N00b skrev:Du skal lytte til din krop og ikke på andre dvs. hvis du ikke bryder dig om dødløft eller føler noget andet skal du heller ikke lave øvelsen..
Hvorfor det? Hvorfor SKAL man lave konventionel dødløft? Jeg hader konv. dødløft, men er fint tilfreds med rumænsk eller dødløft fra boxe. Der er ingen grund til at man SKAL køre almindelig dødløft. Man SKAL heller ikke squatte. Det er en cost/benefit vurdering. Bliver dit CNS for stresset af en squat der er tung nok til at giver dig hypertrof, i en sådan grad at det begrænser din resterende træning, så kør da noget andet.

AlexUldahl skrev:Kromann skrev:AlexUldahl: Du er godt klar over, at Rippetard ikke taler om erectoren, ikke? Han snakker om 'upper back work' - trapezius.
"You're contracting the fibres of the upper region of the spinal erector"
Jeg vedhæfter lige lidt anatomi, så du rent faktisk kan se erectoren strækker sig lidt længere end bare de sidste 10 cm af ryggen http://www.sportsmedicinelawrencevillen ... ectors.png

pete2013 skrev:Jeg elsker at dødløfte, det er helt klart en af de bedste øvelser jeg kender, men at køre tung-dødløft 2 gange om ugen synes jeg personligt er for meget ( http://www.youtube.com/watch?v=f4vcSzG2mW4 )
Derfor kunne en Tung-Let cyklus være et godt alternativ (Har nogle af jer gode erfaringer med det?), istedet for at vælge en anden øvelse for LOWERBACK.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 12 gæster