Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 801
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 798

Følg bodybuilding.dk på

Dødløft teknik - Video

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Ja endnu et emne om dødløft teknik, jeg har uploadet en video til youtube og kunne godt tænke mig lidt kritik på den (Har også postet den i min logbog, men den gider folk ikke kigge i :lol: )

Here it goes:

Det er 5x144kg (Hvor 5x5@144kg er mit max).
Dette er vist 3. eller 4. sæt dette bliver optaget, så har ikke så meget energi tilbage :D
Skal ned og løfte lidt mere her på mandag, nu må vi se hvordan det går...

*Edit* Ja jeg ved godt jeg er lang tid om at gå igang #-o
Nikolaj / Nikobo

Reputation point: 0

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00
- Dødløft: 200.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Shit ja, du er lang tid om at sætte igang :D :lol:

Syns faktisk det ser rigtig godt ud =D> Meget bedre end mig når jeg prøver at løfte tungt :D

Tror måske bare du krummer ryggen lidt ved første rep, men er ik sikker - man ka for helvede ik spole i din film :roll:

Ellers kunne det måske være en ide at holde en lidt længere pause, når du har fået den op - ved ik hvorfor jeg mener det, men bare min mening :D
__________Billede
Brugeravatar

Geografisk sted: København

Træner her: Power Gym
fitness world Englandsvej

Styrkeliste
- Squat: 105.00
- Dødløft: 130.00

Kostplan: Vis kostplan

teknikken ser god ud, go for it

ser intet krumning..
everybody wanna be a bodybuilder, but nobody wanna lift no heavy ass weight ! Noooo but ill do it though !

Geografisk sted: nihchola

Træner her: Ribe Fritidscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 140.00

Galleri: Vis galleri (2)

Stangen skal ligge død på jorden mellem hver rep. Når stangen passerer knæene skal du skyde hoften mere frem
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

mikey skrev:Shit ja, du er lang tid om at sætte igang :D :lol:

Syns faktisk det ser rigtig godt ud =D> Meget bedre end mig når jeg prøver at løfte tungt :D

Tror måske bare du krummer ryggen lidt ved første rep, men er ik sikker - man ka for helvede ik spole i din film :roll:

Ellers kunne det måske være en ide at holde en lidt længere pause, når du har fået den op - ved ik hvorfor jeg mener det, men bare min mening :D

Mange tak :)
Jeg har også selv været lidt i tvivl med det i bunden, men gør det vist kun lige inden ejg går igang med løftet, så under selve løftet tror jeg at jeg kører med rimelig ret ryg...

fatmir skrev:teknikken ser god ud, go for it

ser intet krumning..

Mange tak, jeg gir den gas så :D

bay skrev:Stangen skal ligge død på jorden mellem hver rep. Når stangen passerer knæene skal du skyde hoften mere frem

Stangen ligger da død hver gang? du kan høre den ramme jorden, men den skal måske ligge længere tid død?
Jeg prøver og tænke på det med hofterne næste gang, tak :) [/quote]
Nikolaj / Nikobo

Geografisk sted: Næstved

Træner her: HGVS

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 170.00

Som det allerede er blevet sagt skal du skyde hofterne mere frem tidligere i løftet, så dit løft ikke bliver så to-delt..

Geografisk sted: København

Træner her: Odense Styrkeløfter Klub
The Gym

Stangen ligger ikke død, bare fordi den berører jorden .. Bænkpres med pause på brystet er jo heller ikke, når stangen er bare lige er nede og lave touch and go :)
Always getting better.
Brugeravatar
Månedens skribent: April 2009

Geografisk sted: Herlev

Træner her: Fitness World City
Fitness World Nørrebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 140.00

the-QB skrev:Stangen ligger ikke død, bare fordi den berører jorden .. Bænkpres med pause på brystet er jo heller ikke, når stangen er bare lige er nede og lave touch and go :)

Sorry for kapring af tråd, men er det egentlig også vigtigt at stangen ligger død i "hypertrofi-øjemed"?
"The best activities for your health are pumping and humping."
- Arnold Schwarzenegger

anders078 skrev:
the-QB skrev:Stangen ligger ikke død, bare fordi den berører jorden .. Bænkpres med pause på brystet er jo heller ikke, når stangen er bare lige er nede og lave touch and go :)

Sorry for kapring af tråd, men er det egentlig også vigtigt at stangen ligger død i "hypertrofi-øjemed"?

Det er ikke vigtigt i hypertrofi-øjemed. Men det er vigtigt for at få den korrekte teknik. Derudover er der altid en risiko for at den ene side rammer jorden først, og giver et skævt træk. Den risiko elimineres når stangen ligges død.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

Jeg syns det ser meget nydeligt ud. Man kan jo altid prøve at få en mere flydende bevægelse, men det kommer.

TJ: Det er vel en fordel at have constant tension i hypertrofi sammenhænge, og derfor er det vel også en fordel at ikke holde pause i bunde., ikke sandt?

Og noget andet, mixed grip giver vel også et skævt træk i ryggen?
"Smeden er nærmest verdensmester i at fyre lort af."
- The Juice
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2008 Månedens skribent: April 2008 Månedens skribent: December 2008
Moderator

Reputation point: 5

Geografisk sted: KBH

Træner her: DTU fitness
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 125.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 190.00

Galleri: Vis galleri (4)

Smeden skrev:Jeg syns det ser meget nydeligt ud. Man kan jo altid prøve at få en mere flydende bevægelse, men det kommer.

TJ: Det er vel en fordel at have constant tension i hypertrofi sammenhænge, og derfor er det vel også en fordel at ikke holde pause i bunde., ikke sandt?

Men mixed grip bliver da foreslået i diverse træningsbøger gør det ikke?

Uden pause burde man jo øge TUT, hvilket vel er hensigtsmæssig i hypertrofisammenhæng :)

Kører selv overhåndsgreb da Smeden i sin tid anbefalede mig det :mrgreen:
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
Smeden skrev:Jeg syns det ser meget nydeligt ud. Man kan jo altid prøve at få en mere flydende bevægelse, men det kommer.

Men mixed grip bliver da foreslået i diverse træningsbøger gør det ikke?

Uden pause burde man jo øge TUT, hvilket vel er hensigtsmæssig i hypertrofisammenhæng :)

Kører selv overhåndsgreb da Smeden i sin tid anbefalede mig det :mrgreen:

Godt være TUT er større, men ROM er mindre da der kommer en del moment på i bunden af løftet :wink:
Månedens skribent: December 2007

Det er vel en fordel at have constant tension i hypertrofi sammenhænge

Jeg synes hele princippet omkring continuous tension er noget vås. Hvad skulle der dog ske ved at man har en minimal pause mellem hver rep ? Jeg kan virkelig ikke se, at forskellen mellem touch-and-go og dødløft med en ultra-kort pause mellem hver rep, er så stor at det har nogen som helst negativ effekt på hypertrofi-potentialet. Ikke når man ser på de positive ting man opnår ved at gøre det korrekt. Jeg er af den mening, at de mikroskopiske fordele der er ved at køre med continous tension, opvejes mange gange, ved at gøre det korrekt.

Kun hvis du bøjer mere i det ene albue-led frem for det andet. Man har en tendens til at bøje mere i det albue-led, hvor man holder med underhåndsgreb, og det kan give et skævt træk. Men det er vigtigt at påpege at det ikke er det mixede greb i sig selv der giver det skæve træk. Fordi overarmsknoglen roteres inde i skulderleddet, så ændrer det absolut intet på ryggen stilling. Det skæve træk opstår når man ikke er opmærksom på at lade begge arme hænge, og det har mange svært ved, med den arm som holder underhånds. Det er iøvrigt også derfor mange får bicepsskader i dødløft, fordi de bøjer i albueleddet når de løfter. Det er blandt derfor jeg selv løfter dobbelt-overhåndsgreb med stropper, i træning.
Månedens skribent: Oktober 2007
Redaktør

Reputation point: 173

Styrkeliste
- Bænkpres: 206.00
- Squat: 250.00
- Dødløft: 272.00

Logbog: Ingen logbog

8800 skrev:

Men mixed grip bliver da foreslået i diverse træningsbøger gør det ikke?[/auote]

Hvis man har den samme hånd, vendt den samme vej, hver gang man bruger mix, kan det på sigt skabe en smule skævhed .. men hvis man bare veksler mellem hvilken der er UH/OH, så gør det intet..

CJ8000 skrev:Godt være TUT er større, men ROM er mindre da der kommer en del moment på i bunden af løftet :wink:

bevægelsen bliver da ikke mindre, bare fordi der er moment i bunden? det gør jo ikke bevægelsen mindre :wink:
Always getting better.
Brugeravatar

Fitness World Nørrebro

Styrkeliste

the-QB skrev:
CJ8000 skrev:Godt være TUT er større, men ROM er mindre da der kommer en del moment på i bunden af løftet :wink:

bevægelsen bliver da ikke mindre, bare fordi der er moment i bunden? det gør jo ikke bevægelsen mindre :wink:

Bevægelsen med vægt på gør da klart....Da en grund til man kan løfte tungere jo mere moment man har på!

cj8000 skrev:
the-QB skrev:

Bevægelsen med vægt på gør da klart....Da en grund til man kan løfte tungere jo mere moment man har på!

ja, pga momentet! momentet gør at der er mere fart i bunden af løftet, men jo ikke bevægelsen mindre.. stangen skal da stadig løftes lige langt..
Always getting better.
Brugeravatar

Fitness World Nørrebro

Styrkeliste

the-QB skrev:
cj8000 skrev:
the-QB skrev:

ja, pga momentet! momentet gør at der er mere fart i bunden af løftet, men jo ikke bevægelsen mindre.. stangen skal da stadig løftes lige langt..

Da skide lige meget om stangen så skulle løftes 4km. hvis der kun er modstand på de 30cm frem for de 60cm #-o

det er vi da enige om ja, men derfor skal begreber som ROM, intensitet osv., jo stadig bruges rigtigt, så der ikke opstår misforståelser .. :smile:
Always getting better.
Brugeravatar

Fitness World Nørrebro

Styrkeliste