Det er vel en fordel at have constant tension i hypertrofi sammenhænge
Jeg synes hele princippet omkring continuous tension er noget vås. Hvad skulle der dog ske ved at man har en minimal pause mellem hver rep ? Jeg kan virkelig ikke se, at forskellen mellem touch-and-go og dødløft med en ultra-kort pause mellem hver rep, er så stor at det har nogen som helst negativ effekt på hypertrofi-potentialet. Ikke når man ser på de positive ting man opnår ved at gøre det korrekt. Jeg er af den mening, at de mikroskopiske fordele der er ved at køre med continous tension, opvejes mange gange, ved at gøre det korrekt.
Og noget andet, mixed grip giver vel også et skævt træk i ryggen?
Kun hvis du bøjer mere i det ene albue-led frem for det andet. Man har en tendens til at bøje mere i det albue-led, hvor man holder med underhåndsgreb, og det kan give et skævt træk. Men det er vigtigt at påpege at det ikke er det mixede greb i sig selv der giver det skæve træk. Fordi overarmsknoglen roteres inde i skulderleddet, så ændrer det absolut intet på ryggen stilling. Det skæve træk opstår når man ikke er opmærksom på at lade begge arme hænge, og det har mange svært ved, med den arm som holder underhånds. Det er iøvrigt også derfor mange får bicepsskader i dødløft, fordi de bøjer i albueleddet når de løfter. Det er blandt derfor jeg selv løfter dobbelt-overhåndsgreb med stropper, i træning.