Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

vQlse skrev:FÅR HAN LOV AT SLIPPE SÅ LET?![]()
Drengen er tydeligvis mental forstyrret, stoffer & alkohol eller ej.
Nogle få gange i mit liv vil jeg ønske amerikansk retssystem, og ét af dem er nu!

kaskelolhval skrev:vQlse skrev:FÅR HAN LOV AT SLIPPE SÅ LET?![]()
Nogle få gange i mit liv vil jeg ønske amerikansk retssystem, og ét af dem er nu!
Jeg er enig i at det er dybt godnat han ikke får mere. Men bliver dommen ikke oftest nedsat hvis man rent faktisk bliver testet mentalt forstyrret?

Morrison skrev:kaskelolhval skrev:vQlse skrev:FÅR HAN LOV AT SLIPPE SÅ LET?![]()
Jeg er enig i at det er dybt godnat han ikke får mere. Men bliver dommen ikke oftest nedsat hvis man rent faktisk bliver testet mentalt forstyrret?
Den bliver sådan set ikke nedsat, men man kan blive indstillet til behandling i stedet for fængselsstraf. Men tror ikke han i dette tilfælde er blevet dømt mentalt uegnet til fængsel.

Morrison skrev:Lassebassen:
Ja, det er problematikken.
I denne sag tror jeg bare desværre ikke rehabilitering er vejen frem. Hørte i nyhederne at den dømte virkede fuldstændig upåvirket i retten, og det faktum at han stolt viste sin video til sine venner efter drabet (plus bare det at han rent faktisk filmede det) viser, at knægten er dybt forstyrret og, efter min overbevisning, uden mulighed for rehabilitering. Det er jo så der man kan diskutere, om retssystemet skal stå for straf eller uskadeliggørelse. Jeg tror da i hvert fald ikke han kommer ud om 4 år og melder sig ind i spejderkorpset.

vQlse skrev:Morrison skrev:Lassebassen:
I denne sag tror jeg bare desværre ikke rehabilitering er vejen frem. Hørte i nyhederne at den dømte virkede fuldstændig upåvirket i retten, og det faktum at han stolt viste sin video til sine venner efter drabet (plus bare det at han rent faktisk filmede det) viser, at knægten er dybt forstyrret og, efter min overbevisning, uden mulighed for rehabilitering. Det er jo så der man kan diskutere, om retssystemet skal stå for straf eller uskadeliggørelse. Jeg tror da i hvert fald ikke han kommer ud om 4 år og melder sig ind i spejderkorpset.
Ikke nok med at han har filmet det, men så vidt jeg er informeret pralte han også med det til en fest? Og han mødte op i retten i de støvler, som han havde trampet manden i hovedet med. Der skulle eftersigende stadig have været blod på dem..
Og så er man ikke mentalt forstyrret?? Det er helt normalt? Misser jeg en pointe her?
Jeg bliver så arrig hver gang jeg hører sådan noget lort fra det danske retssystem. Hold kæft det er lige til at lukke op og skide i :roll:
I princippet kunne en 16 årig vel gå ud og dræbe en hel landsby og stadig højst få 8 år (jeg håber så i det tilfælde at han bliver mental undersøgt! :wink:)
Lasse > Det vabr ikke bogstavligtalt med det amerikanske retssystem. Min pointe er bare, at strafffen er alt, alt for mild.

Detorian skrev:Hvis man skal tro på med medierne (aviserne) har skrevet, optog han filmen, for vise til hans ven, for slemt det var. Mener ikke der står noget i avisen om at han ville blære sig til festen den efterfølgende dag, dog viste han den til flere til festen næste dag.

vQlse skrev:Detorian skrev:Hvis man skal tro på med medierne (aviserne) har skrevet, optog han filmen, for vise til hans ven, for slemt det var. Mener ikke der står noget i avisen om at han ville blære sig til festen den efterfølgende dag, dog viste han den til flere til festen næste dag.
http://politiken.dk/indland/article548611.ece

Detorian skrev:vQlse skrev:Detorian skrev:Hvis man skal tro på med medierne (aviserne) har skrevet, optog han filmen, for vise til hans ven, for slemt det var. Mener ikke der står noget i avisen om at han ville blære sig til festen den efterfølgende dag, dog viste han den til flere til festen næste dag.
http://politiken.dk/indland/article548611.ece
My bad, nok fordi jeg har avisen fra i går liggende.

Lasse bassen skrev:Problematikken i denne sag kan ret nem stilles op. Rehabilitering Vs. retfærdighed. Det danske retssystem har det desværre med at favoritisere rehabiliteringen fremfor retfærdighed.
Der er ingen tvivl om at hvis dette var min far f.eks der var blevet slået ihjel af en ekstrem form for happy slapping så ville jeg enten have dødsdom eller livstid uanset alderen.
Dog bliver man også nødt til at skele til faktum at det amerikansk retssystem tydeligvis ikke er vejen frem. Jeg mener at kunne huske at det er hver fjerde amerikaner der har været inde og sidde. Derfor tror jeg på det danske retsystems rehabelitering da vi har langt lavere kriminalitet og muligheder for "redemption". Det er et meget følsomt område og jeg tror desværre ikke man kan stille det op sort på hvidt, med øje for øje tand for tand.

Bundesball skrev:Når du typisk spørger folk hvorfor de vil ha' hårdere straffe, er det de færreste der kan give en uddybende go' forklaring. Det er mest noget med retfærdighed, og hvad er det? Hvem får det federe af at bure en inde i 8 frem for 4 år? Så skulle det lige være ud fra et "beskyttelsessynspunkt", men det er jo ikke en varrig løsning.

Goejseren skrev:Hvis nu knægten her har stjålet lidt mobiltelefoner og har en enkelt voldsdom ville han, hvis han ellers er inden for nogen som helst pædagogisk rækkevidde værre klar over konsekvensen af hans handling, og måske genoverveje konsekvenserne af hans levemåde..

Morrison skrev:Lassebassen:
Dingo skrev:Det danske retssystem er til grin og jeg har ikke den store respekt for det.

Lyst skrev:Hans forældre må virkelige skamme sig over sådan noget lorte afkom de har bragt til verdenen..

vQlse skrev:Lyst skrev:Hans forældre må virkelige skamme sig over sådan noget lorte afkom de har bragt til verdenen..
Hans mor har jo, helt forståeligt, valgt ikke at møde op i retssalen. Jeg kan ikke huske om hun også valgte at cutte forbindelsen helt, men jo - hun skammer sig!
Men jeg forstår simpelthen ikke hasn forældre. Hvor har de været henne i dette spil? De må vel kunne have set, at han ikke havde helt ren mel i posen?

Jeg er helt enig i der skal ske noget både retsmæssigt og socialt, og jeg er derfor stor tilhænger af 3 strikes and your out reglen fra USA da den lige præcis er sat med mål på dette, da de fleste forbrydere starter i det små og de tre chancer så udnyttes inden sigtelsen hedder drab eller lignende bare for at køre den helt ud så de i princippet stadig har en chance for at rette op på deres liv..
Hvis nu knægten her har stjålet lidt mobiltelefoner og har en enkelt voldsdom ville han, hvis han ellers er inden for nogen som helst pædagogisk rækkevidde værre klar over konsekvensen af hans handling, og måske genoverveje konsekvenserne af hans levemåde..

Lasse bassen skrev:Hvis man også ser på det økonomiske i det så koster det jo kassen for staten have ham fængslet og derfor ville det være bedre at gøre ham til et "normalt" menneske så han kan betale sin gæld af til samfundet på den måde istedet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 60 gæster