Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Astono skrev:Som overskriften indikerer vil jeg gerne have jer til at dræbe en myte for mig. Den anden aften var der en fittness instruktør inde i go aften DK og fortælle om hvordan man trænede sin mave. Han fortalte at maven godt kunne få fuld skrue hver dag, da mavemusklerne ikke behøver den samme restitution som andre muskler. Hvis dette passer, hvilket jeg simpelthen ikke kan tro, har jeg jo narret mig selv, da jeg kører et fullbody program og derfor kun træner maven 3 gange om uge. Så vær venlig at give mig ret i, at maven IKKE bør blive trænet hver dag!

Casper H. skrev:HVORFOR skulle mavemusklerne være anderledes fra andre muskler da?

Marcg skrev:Har selv hørt at man kan træne maven hver dag - medmindre man har ondt fra dagen før.
Gik selv helt amok med mavetræning for 2 år siden. Trænede den hver dag og det har sgu kun gået positivt for sig, så noget må der være om det..

Marcg skrev:Har selv hørt at man kan træne maven hver dag - medmindre man har ondt fra dagen før.
Gik selv helt amok med mavetræning for 2 år siden. Trænede den hver dag og det har sgu kun gået positivt for sig, så noget må der være om det..

flamingopikken skrev:http://www.bodybuilding.dk/viewtopic.php?f=56&t=45575
Læs hvad bl.a. Thomas Jagd skriver
Har altid ment det er et tåbeligt argument. Ja, læggen har helt sikkert en større work capacity end andre muskler. Men det hele bunder jo i at musklen har en større andel af type I fibre, og det er dem som der primært trækkes på, når vi bevæger os rundt til dagligt. Men det er jo lige netop IKKE dem som vi ønsker at ramme når vi træner læggen i centret. Her ønsker vi at få fat i de høj-tærskel motoriske enheder, som vi sjældent har fat i til dagligt. Det er jo netop disse motoriske enheder som indeholder langt de fleste type II fibre, og det er type II fibrene som har det største vækstpotentiale. Type I fibre vokser typisk ikke ret meget i størrelse. Og så dør argumentet lidt.
- Thomas Jagd.

danielbech skrev:Grunden til dette er at når den almindelige dansker træner mave foregår det ved alm. mavebøjninger, en øvelse hvor intensiteten bliver alt for lav. Den almindelige dansker træner heller ikke øvelser som squat og dødløft, hvor maven også bliver ramt indirekte. Hvis Jørna på 83 ligger og tager 3x10 mavebøjninger i sengen inden hun ligger sig til at sove, er det muligt at træne maven hver evig eneste dag, da den faktisk er så godt som restitureret dagen efter. Hvis man tænker i andre baner kan man komme ind på Dual factor Hypertrophy training (http://www.bodybuilding.dk/artikler/bod ... ining.html)
hvor essensen jo egentlig er at "overreache" i en periode, hvorefter man holder en pause. dette burde jo også gælde for mavemusklen da den er ligesom alle andre muskler, så man burde sagtens kunne træne mavetræning hver eneste dag i en periode, selvom man ikke restituere fuldstændigt.
Maven er en forholdsvis lille muskel på kroppen og samtidig er det sjældent jeg ser folk køre med voldsom høj workload til deres mave, så det er jo ikke fordi den skal bruge 72 timer til at restituere som foreksempel ben eller ryg. Jeg har lagt mærke til at folk herinde (Bla. AMTC (ikke for at hænge nogen ud, havde bare lagt mærke til specielt ham)) ikke ser noget problem i at træne biceps 2 dage efter hinanden i et højere split, fordi det er en lille muskel og den derfor burde restiturere hurtigere. så derfor burde det jo give meget god mening at dette også er gældende for mave?
Det hele afhænger vel egentlig af workloaden? Tag foreksempel SDH (Fullbody 5 gange om ugen) - et efter min egen mening glimrende program, og jeg blev hakket ned i mit center da de så jeg kørte samme fullbody program op til 3 dage i træk, og at det kun vil gøre mig mindre og at de aldrig havde set nogen træne så idiotisk. sjovt nok endte det med at jeg i de uger jeg kørte programmet oplevet rigtig god fremgang, både styrke men også massemæssigt.
Dette er blot tanker - tag jer ikke af stavefejl og grammatikken.

Asomugha skrev:danielbech skrev:Grunden til dette er at når den almindelige dansker træner mave foregår det ved alm. mavebøjninger, en øvelse hvor intensiteten bliver alt for lav. Den almindelige dansker træner heller ikke øvelser som squat og dødløft, hvor maven også bliver ramt indirekte. Hvis Jørna på 83 ligger og tager 3x10 mavebøjninger i sengen inden hun ligger sig til at sove, er det muligt at træne maven hver evig eneste dag, da den faktisk er så godt som restitureret dagen efter. Hvis man tænker i andre baner kan man komme ind på Dual factor Hypertrophy training (artikler/bodybuilding/dual-factor-hypertrophy-training.html)
hvor essensen jo egentlig er at "overreache" i en periode, hvorefter man holder en pause. dette burde jo også gælde for mavemusklen da den er ligesom alle andre muskler, så man burde sagtens kunne træne mavetræning hver eneste dag i en periode, selvom man ikke restituere fuldstændigt.
Maven er en forholdsvis lille muskel på kroppen og samtidig er det sjældent jeg ser folk køre med voldsom høj workload til deres mave, så det er jo ikke fordi den skal bruge 72 timer til at restituere som foreksempel ben eller ryg. Jeg har lagt mærke til at folk herinde (Bla. AMTC (ikke for at hænge nogen ud, havde bare lagt mærke til specielt ham)) ikke ser noget problem i at træne biceps 2 dage efter hinanden i et højere split, fordi det er en lille muskel og den derfor burde restiturere hurtigere. så derfor burde det jo give meget god mening at dette også er gældende for mave?
Det hele afhænger vel egentlig af workloaden? Tag foreksempel SDH (Fullbody 5 gange om ugen) - et efter min egen mening glimrende program, og jeg blev hakket ned i mit center da de så jeg kørte samme fullbody program op til 3 dage i træk, og at det kun vil gøre mig mindre og at de aldrig havde set nogen træne så idiotisk. sjovt nok endte det med at jeg i de uger jeg kørte programmet oplevet rigtig god fremgang, både styrke men også massemæssigt.
Man skal se Mavemusklerne som hvilken som helst anden muskel, læs igen hvad tj skriver. Hvis du laver sit ups 10x3 om dagen så er det stadig type I fibre du bruger da belastningen er lav, men lige så snart der kommer høj belastning på maven (ligesom der skal på alle mulige andre muskler) så er det man får fat i type II fibrene og det er dem med det højeste vækstpotentiale og så er der behov for restitution. Så ja, man kan godt træne mave hver dag men man ville få langt mere ud af at lade være.

danielbech skrev:Asomugha skrev:danielbech skrev:Grunden til dette er at når den almindelige dansker træner mave foregår det ved alm. mavebøjninger, en øvelse hvor intensiteten bliver alt for lav. Den almindelige dansker træner heller ikke øvelser som squat og dødløft, hvor maven også bliver ramt indirekte. Hvis Jørna på 83 ligger og tager 3x10 mavebøjninger i sengen inden hun ligger sig til at sove, er det muligt at træne maven hver evig eneste dag, da den faktisk er så godt som restitureret dagen efter. Hvis man tænker i andre baner kan man komme ind på Dual factor Hypertrophy training (artikler/bodybuilding/dual-factor-hypertrophy-training.html)
Man skal se Mavemusklerne som hvilken som helst anden muskel, læs igen hvad tj skriver. Hvis du laver sit ups 10x3 om dagen så er det stadig type I fibre du bruger da belastningen er lav, men lige så snart der kommer høj belastning på maven (ligesom der skal på alle mulige andre muskler) så er det man får fat i type II fibrene og det er dem med det højeste vækstpotentiale og så er der behov for restitution. Så ja, man kan godt træne mave hver dag men man ville få langt mere ud af at lade være.
læs hvad jeg skriver.

Mussetrussen skrev:Er der nogle der har et link til det idioti?

Mussetrussen skrev:Er der nogle der har et link til det idioti?

Wopper skrev:Mussetrussen skrev:Er der nogle der har et link til det idioti?
Yes sir, dear musse.
http://go.tv2.dk/aftentv/id-39143582.html
Lækkerierne begynder fem minutter inde og desværre er playeren så dårlig, at man ikke kan spole der til (i hvert fald ikke i min browser..)

Asomugha skrev:Hvorfor er det at vi gang på gang skal stå model til sådan en omgang lort på tv. Smid dog nogen kompetente folk derind som TJ musse bay osv.

Jenslyn87 skrev:´Det vil altid blive et spørgsmål om volumen/frekvens/intensitet :-)

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 50 gæster