Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1328
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 1326

Følg bodybuilding.dk på

Dumbell Benchpress teknik

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej alle i muskelmonstre.

Ville lige høre, hvad jeres erfarring med DB BP er.
Selv prøver jeg at holde mine presøvelser sådan, at jeg aldrig kommer ud i yderpositioner. Det vil sige at jeg lader kun armene komme ned til en vinkel svarende til ca. vandret ud fra kroppen. (Nogle gange lidt længere ned).
Det har jeg haft god erfarring med i løbet af de 2 år jeg efterhånden har trænet. - Og de gange / i de perioder jeg er gået helt i yderpositioner er det altid endt med at et led, sene el.l er stået af.
MEN! - Da jeg i dag så ligger og træner, kommer der en fitnessinstruktør og fortæller mig at min BP teknik slet ikke er rigtigt. Jeg skal helt ned i yderstilling. - Simpelthen så langt jeg overhovedet kan gå ned.
Kan det virkelig passe? Ville det virkelig have nogen som helst anden effekt, andet at jeg ville skulle ofre nogle KG i øvelsen og så få lidt mere smidighed? Jeg er jo stadig mindst lige så langt nede som man ville være med barbell. - Måske længere.

Håber i ville gide at bruge et minut på et kvalificeret svar.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Flyttet.
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2010

Reputation point: 573

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Ja det er bedst med fuld range of motion, i nogle tilfælde kan det være fordel agtigt at cutte noget af, for at forlænge TUT - time under tension. Er der noget galt med dine led, siden du siger at de falder let fra hinanden?
Set the record straight.
Brugeravatar

Geografisk sted: AK Nordland

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 150.00
- Dødløft: 220.00

laver du et ordentligt opspænd?
prøv lige at læse det her: http://news.bodylab.dk/sporg-ekspertern ... -baenkpres
det handler ganske vidst om barbell bænkpres, men måske du kan bruge det alligevel?
Brugeravatar

Geografisk sted: Frederiksberg

Det er selvfølgelig bedst at få fuld ROM i udgangspunktet, men igen når man laver db bp er armene normalt vinkelret, hvilket de ikke er med barbel, og at gå den i yderposition med meget vægt kan være ubehageligt, så hvis det gør ondt, så lad vær.

Kommer an på hvis du træner efter, men det er instruktører normalt ligeglad med. De skal bare have ret.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Vesterbro

Styrkeliste
- Bænkpres: 9.00
- Squat: 18.00
- Dødløft: 27.00

Lad være med at lytte til instruktører.
Jo længere du kommer ned jo mere belastes dine muskler (brystet primært) men også dit skulderled og dine muskeltilhæftninger.
Få et godt opspænd og så burde du kunne træne hvor dune arme kommer lidt under vandret for et bedre stræk over brystet.
At gå til sin maksimale yderstilling er bare fjollet i sådan en øvelse. En gylden middelvej er bedst.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Poul Haacker skrev:Lad være med at lytte til instruktører.
Jo længere du kommer ned jo mere belastes dine muskler (brystet primært) men også dit skulderled og dine muskeltilhæftninger.
Få et godt opspænd og så burde du kunne træne hvor dune arme kommer lidt under vandret for et bedre stræk over brystet.
At gå til sin maksimale yderstilling er bare fjollet i sådan en øvelse. En gylden middelvej er bedst.

Poul Haacker skrev:Lad være med at lytte til instruktører.

Nu du siger opspænd, så synes jeg det er rigtig svært at få et ordenligt opspænd når man ikke skal tage stangen (bb bp) ned efter man har lavet opspændet. Ved godt jeg bare kan få håndvægtene rakt i toppen, men det er ikke en mulighed for mig.
Hvad gør i andre? Bare spænder så godt op man nu kan med vægtene i hænderne?
Jungle or afk

Kai skrev:Nu du siger opspænd, så synes jeg det er rigtig svært at få et ordenligt opspænd når man ikke skal tage stangen (bb bp) ned efter man har lavet opspændet. Ved godt jeg bare kan få håndvægtene rakt i toppen, men det er ikke en mulighed for mig.
Hvad gør i andre? Bare spænder så godt op man nu kan med vægtene i hænderne?

Ja, det er jo ikke et all out styrkeløfter opspænd du er ude efter. Du vil bare sikre så meget stress på musklen (brystet) som muligt og så lidt som muligt på leddet.
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Der er ikke nogen ide i at gøre DBs hvis du ikke udnytter muligheden for en større rom. Hvis du husker opspændet kan du sagtens køre helt ned.

Tak for alle jeres svar.

Jeg kan ligesom fornemme på forsamlingen at jeg bare skal lukke røven og se at få den ROM øget.
Jeg må i tekniklejr og få øvet noget bedre opspænd etc.

Er den her ROM for kort? for det er ca. samme vinkel jeg kører med. Lige omkring vandret / lidt under.

http://www.youtube.com/watch?v=FcgJ-DJ8Ta0

Ville i sige det samme gælder for shoulderpress?

Er det den samme person der er med i den her?
http://www.youtube.com/watch?v=-AuIURhCoAA

Synes de har det samme kampråb :)
Og sorry for OT
Venlig hilsen Thomas

Træner her: AK Thor

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 140.00

Mcfeast skrev:Er det den samme person der er med i den her?

Og sorry for OT

Nej.

Den første er Ronnie Coleman, som der sjovt nok står i titlen på filmen. Din film er med Terry Crews
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

JB skrev:
Mcfeast skrev:Er det den samme person der er med i den her?

Og sorry for OT

Nej.

Den første er Ronnie Coleman, som der sjovt nok står i titlen på filmen. Din film er med Terry Crews

+1 =D>

- til topicstarter, kunne man ikke forestille sig du kørte med for meget vægt, og derfor ikke går helt ned - og når du så prøver på at få fuld ROM, så står dine led af? Forstå mig ret, det er der mange der gør, der hvor jeg kommer fra.

Jamen det er klart, hvis jeg øger min ROM så fjerner jeg naturligvis nogle kg. - Og det generer mig sådan set ikke. (Jeg er i virkeligheden temmelig ligeglad med, hvor meget jeg løfter. Jeg vil bare vokse, så det skal bare virke ^^ )

Det er kun det med at have kroppen i alle de yderpositioner jeg stiller spørgsmålstegn til.

Men okay, jeg lytter til jeres vise ord, og får øget min ROM.

Har i noget kvalificeret bud på hvad man ca. skal gå ned til? jeg kører 3 sæt af 12 reps, således:

1 sæt: 35
2 sæt: 37,5
3 sæt: 40

Mit bud ville være at fjerne en 10-15% og så lande på 30 - 35 i fremtiden. Men det er måske stadig for meget når jeg skal til at strække led etc meget mere?

Har den tankegang, at man skal lære øvelsen før kiloene kommer. Hvis jeg var dig ville jeg starte rimelig lavt, max max max 30 - og så få brystet strukket - så du kan mærke forskellen. Når formen er der, kan du altid smide kiloene på - men gå aldrig på kompromis med teknikken, så bliver det bare end ond cirkel. Gjorde det førhen med squat, jo flere kilo der kom på, jo mere skar jeg af på min ROM. Da det "gik op" for mig, smed jeg kilo efter kilo af, og gik så helt i dybden. Det betyder at jeg nu squatter lige så meget som jeg gjorde før, men nu er det i det mindste med god stil og form :D

Hvis du skal forkorte rom i db press, skal du gøre det i toppen så du forlænger TUT.

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster