Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1429
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1426

Følg bodybuilding.dk på

el-overfølsomhed

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

El-overfølsomhed / "Electro Hyper Sensivity" er en reel sygdom. Vi er alle (langt de fleste) udsat for skadelig stråling dagligt fra f.eks. Wifi, computere, 3G og 4G. Får man nok stråling, kan man ende med at få EHS, og så kan man ikke længere tåle at være i nærheden af disse ting. Jeg har talt med en nordmand der lider af det. Hvis han kommer i nærheden af f.eks. trådløst netværk, så får han kraftig migræne, mister nogengange synet og evnen til at tale. Men folk reagerer forskelligt på det. Strålingen går ind og fucker med vores hjernebølger og nervesystem, det er sgu pisse uhyggeligt. Han har også fået andre sygdomme som følge af EHS. Hjerteflimmer, dårligt tarmsystem etc.

Jeg slukker min router hver nat og når jeg ikke skal bruge nettet. Det samme gør jeg med alle mine andre elektriske apparater.
Jeg har haft svære søvnproblemer i 2 år, men siden jeg begyndte at slukke routeren og min pc har jeg fået en normal søvn. Jeg siger ikke at det med sikkerhed er DET der er årsagen til mine søvnproblemer, men jeg mistænker det kraftigt.

Om EHS i aftenshowet:
Billede

Nyhederne:
https://www.youtube.com/watch?v=y6Lyt7UU6hs

Morten med EHS
https://www.youtube.com/watch?v=OTtYnc3Fzlk

http://www.ehsf.dk

Spred budskabet.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Helt sikkert noget jeg vil undersøge nærmere, men har stadig lidt svært ved at tro på det der :)
"Second by second, you lose the opportunity to become the person you wanna be. When are you gonna stop making excuses, and take charge of your fucking life?"

-Greg Plitt

My skin is too thick and bulletproof, to touch me!
Brugeravatar

Reputation point: 47

Ja el-overfølsomhed er en sygdom. En psykisk sygdom.

Reputation point: 65

Logbog: Ingen logbog

Jeg har det stik modsat. Hvis jeg f.eks. Er et sted uden Wi-Fi, ingen dækning eller en langsom forbindelse så går jeg fuldstændig amok!!

Reputation point: 20

Bare rolig, der er ingen El i øjeblikket..

http://www.dmi.dk/vejr/sundhedsvejr/pollen/
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Kostplan: Ingen kostplan

Billede
The ego is not master in its own house.
Brugeravatar

Reputation point: 55

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 260.00

TherightPath skrev:Spred budskabet.

Nej.. Elallergi er vås og nocebo.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

For nogle elektromagnetiske felttyper er det reelt nok, men med de regulationer, lovgivninger og standarder der laves for elektromagnetisme, så er der allerede taget højde for 1. trivsel for mennesker, dyr, planter. 2. at elektriske apparater ikke interferer med hinanden. Hvert apparat der kommer på (det europæiske) markedet skal godkendes for EMC.

EHS som en rigtig sygdom virker ret så pseudovidenskabligt, primært fordi det er fucking særlinge der promoverer den slags. Når det er sagt, så giver det fint mening med sund fornuft; ikke at have en router i sit soveværelse, sætte sin telefon på airplanemode og lign. forbehold. Du vil dog sikkert ikke få nogle reelle problemer, medmindre du har en højspændingtranformer i stuen eller taper en overclocked router til hovedet inden du går i seng.
Billede
Brugeravatar

Reputation point: 185

Der er lavet virkelig mange studier på området. Bla. hvor folk har oplevet symptomer hvor de troede de blev udsat for stråling, på trods af det ikke var tilfældet.
Alt peger altså umiddelbart på at det er en psykisk lidelse der er tale om, som Stenalt også nævnte, og ikke noget reelt fænomen.
Pind - Since light travels faster than sound, some people may appear bright until you hear them speak.

Opnå dine resultater:
Facebook:Isaksen Fitness - Personlig Træning, Coaching & Kostvejledning
Hjemmeside: www.isaksen-fitness.dk
Brugeravatar

Reputation point: 502

Geografisk sted: Svendborg

Træner her: Performance Gym

Styrkeliste
- Squat: 255.00
- Dødløft: 230.00

Jeg kan altså ikke lade være at tænke på filmen "Johnny Mnemonic" :D
I ain't a killer but don't push me revenge is like the sweetest joy next to getting pussy
Brugeravatar

Reputation point: 205

Geografisk sted: 5550 Langeskov

Træner her: OBBC

Billede
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Men man kan vel i bund og grund sige at det ikke er særlig sundt, selvom det ikke er farligt? Jeg har selv sovet med computer og mobil 10-20 cm fra mit hovede de sidste 3 nætter, og vågnet op med hovedpine hver gang, men har ikke tænkt nærmere over det. :)
Interessante links:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/16/131324.htm
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/e ... ere-farlig
Gratis oddsforslag hver dag: https://www.facebook.com/SafeOddsDK
Brugeravatar

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 60.00
- Squat: 75.00
- Dødløft: 100.00

Nope, det er ikke en psykisk sygdom. Folk kan være utroligt ignorante.
Don't let the fear of the time it will take to accomplish something stand in the way of your doing it. The time will pass anyway; we might just as well put that passing time to the best possible use. ~Earl Nightingale

TherightPath skrev:Nope, det er ikke en psykisk sygdom. Folk kan være utroligt ignorante.

Det er nu mere dig, som er ignorant

Reputation point: 20

TherightPath skrev:Nope, det er ikke en psykisk sygdom. Folk kan være utroligt ignorante.

Der er intet der tyder på at det er en fysisk sygdom.
Ingen studier har kunnet påvise fysiologiske ændringer som respons på forskellige former for "elektromagnetiske signaler" som angiveligt skulle medføre symptomer. Hertil kan ramte ikke skelne hvorvidt de er eksponerede eller ej.
Sygdomme er dog ikke rigtige såfremt de er fysiske. Psykisk sygdom er også sygdom.

Reputation point: 65

Pind skrev:Der er lavet virkelig mange studier på området. Bla. hvor folk har oplevet symptomer hvor de troede de blev udsat for stråling, på trods af det ikke var tilfældet.
Alt peger altså umiddelbart på at det er en psykisk lidelse der er tale om, som Stenalt også nævnte, og ikke noget reelt fænomen.

Og hvem tror du står bag de studier? ;-)

TherightPath skrev:
Pind skrev:Der er lavet virkelig mange studier på området. Bla. hvor folk har oplevet symptomer hvor de troede de blev udsat for stråling, på trods af det ikke var tilfældet.

Og hvem tror du står bag de studier? ;-)

Lad være med at sige "folk der sælger mobiltelefoner".

det er ikke et enkeltstående argument. Find fejl og usikkerhed ved studierne, så kan vi snakke om det. Hvis det er så stort et problem, hvorfor er der så ikke bare nogen som sælger "elektro skjold", som laver studier der viser det modsatte?
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Gubble skrev:

Det er nu mere dig, som er ignorant

Husk wink-smiley når du er ironisk "Gubble."

Hehe, tak for dagens grin :mrgreen: :drink:
Brugeravatar

Reputation point: 50

Det er slående, hvor svært mennesket kan have det med tilfældigheder. De fleste af symptomerne (på den der forenings hjemmeside) er forbigående normaltilstande i et eller andet omfang igennem menneskets liv. Det at skulle gøre det til et patologisk fænomen tyder mere på, at man generelt er nervøs ved at være her i verden, end at der et egentligt problem. Dette kan naturligvis være særdeles slemt i sig selv, så det er ikke for at negligere, det er bare stof til eftertanke.
Brugeravatar

Reputation point: 145

wikipedia.org skrev:Elallergi kan gøre, at man ikke er i stand til at tage et arbejde, da der på de fleste arbejdspladser i dag er meget elektronisk udstyr, f.eks. computere.

... så giver eksistensen af el-overfølsomhed pludselig mere mening.

Reputation point: 35

Geografisk sted: Ἀτλαντὶς νῆσος

TheAlmightyZyzz skrev:Men man kan vel i bund og grund sige at det ikke er særlig sundt, selvom det ikke er farligt? Jeg har selv sovet med computer og mobil 10-20 cm fra mit hovede de sidste 3 nætter, og vågnet op med hovedpine hver gang, men har ikke tænkt nærmere over det. :)
Interessante links:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2013/05/16/131324.htm
http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/e ... ere-farlig

Der har også været andre eksperimenter mht. dette og de er alle rimelig tvivlsomme.

Man undersøgte kvindelige studerende, og deres vaner med mobil telefon før de sov. Studiet viste at hvis kvinderne faldt i søvn med deres mobiltelefon hos sig, havde de sværere ved at koncentrere sig i skolen dagen efter.

Lad os så lige kigge på grunde til, at man kunne falde i søvn ved sit elektroniske grej. Ekstrem træthed måske? Der er relativ stor sandsynlighed for at man har været for længe oppe om natten, og derved får for lidt søvn, hvilket kan medvirke til hovedpine, manglende koncentration osv.

Selvom der umiddelbart er en sammenhæng, bliver man lige nødt til at kigge lidt nærmere på evt. skjulte variable.

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 75.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Tvillingen skrev:Man undersøgte kvindelige studerende, og deres vaner med mobil telefon før de sov. Studiet viste at hvis kvinderne faldt i søvn med deres mobiltelefon hos sig, havde de sværere ved at koncentrere sig i skolen dagen efter.

Lad os så lige kigge på grunde til, at man kunne falde i søvn ved sit elektroniske grej. Ekstrem træthed måske? Der er relativ stor sandsynlighed for at man har været for længe oppe om natten, og derved får for lidt søvn, hvilket kan medvirke til hovedpine, manglende koncentration osv.

Selvom der umiddelbart er en sammenhæng, bliver man lige nødt til at kigge lidt nærmere på evt. skjulte variable.

Det med påvirkningen af søvnen ifht. elektronikbrug før man skal sove, har mere med lyset at gøre end stråling. Det fucker med melatoninen og søvnregulationen.

Reputation point: 200

Det år hvor brøndby vandt mesterskabet og lå nummer 1 hele året sov jeg godt hver nat og havde aldrig hovedpine.

De seneste 6-7 år har jeg haft regelmæssig hovedpine og nærmest aldrig sovet om søndagen(det har dog hjulpet lidt på det seneste)

Det må klart også være en sygdom !
Brugeravatar

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Squat: 160.00
- Dødløft: 155.00

Tilbage til Off topic

Brugere online