Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nis skrev:Hej,
Er der nogen, (med eventuel uddannelse inden for emnet) der muligvis kan komme med en forklaring på hvordan det kan være at jeg kan skifte et lav antal pasta i min kostplan med grøntsager (samme kcal-mæssig mængde), men stadig taber jeg med i større hastighed?
Er det forbrændingshastigheden? - eller er jeg helt forkert på den?

Nis skrev:Hej,
Er der nogen, (med eventuel uddannelse inden for emnet) der muligvis kan komme med en forklaring på hvordan det kan være at jeg kan skifte et lavt antal pasta i min kostplan med grøntsager (samme kcal-mæssig mængde), men stadig taber jeg mig med større hastighed?

Linealba skrev:Nis skrev:Hej,
Er der nogen, (med eventuel uddannelse inden for emnet) der muligvis kan komme med en forklaring på hvordan det kan være at jeg kan skifte et lavt antal pasta i min kostplan med grøntsager (samme kcal-mæssig mængde), men stadig taber jeg mig med større hastighed?
Med stor sandsynlighed er det fordi du får mindre væske og glykogen i kroppen på at kun få kulhydrat fra grønsager, end fra noget stivelse.

daCarp0 skrev:Linealba skrev:Nis skrev:Hej,
Med stor sandsynlighed er det fordi du får mindre væske og glykogen i kroppen på at kun få kulhydrat fra grønsager, end fra noget stivelse.
Har grønsager ikke et højt vand indhold?
Grønsager indeholder mange kostfibre og mætter mere.
Energitætheden er større i grønsager, hvilket gør man normalt vil indtage færre kcal for at føle sig mæt. Ret mig hvis jeg tager fejl.
200 gram almindelig pasta indeholder f.eks. omkring 618 kcal - hvilket svarer til omkring 1500 kg gulerødder.

Nis skrev:Tak for jeres svar.
Linealba, nu lyder du til at have noget ekstraordinær viden, ved du hvorfor man har ofte samlet fedt nederst på maven? - selv på folk der er relativt lave i fedt% kan også have den udspulede mave? - jeg har hørt anbefalinger om at holde sig helt fra mejeriprodukter, er det noget hold i dette?

Illisher skrev:Nis skrev:Tak for jeres svar.
Linealba, nu lyder du til at have noget ekstraordinær viden, ved du hvorfor man har ofte samlet fedt nederst på maven? - selv på folk der er relativt lave i fedt% kan også have den udspulede mave? - jeg har hørt anbefalinger om at holde sig helt fra mejeriprodukter, er det noget hold i dette?
Man kan ikke ændre på hvordan kroppen deponere fedtet. Og man kan ikke punktforbrænde. Nogen kan have en relativ høj fedt% uden at få bule på maven, mens andre som du siger kan have en lav fedt% men stadig have en lille bule rundt om navlen.. Der er desværre ikke noget at gøre ved det.

daCarp0 skrev:Linealba skrev:Nis skrev:Hej,
Energitætheden er lavere i grønsager, hvilket gør man normalt vil indtage færre kcal for at føle sig mæt. Ret mig hvis jeg tager fejl.
200 gram almindelig pasta indeholder f.eks. omkring 618 kcal - hvilket svarer til omkring 1500 kg gulerødder.

HommkufH skrev:Aaaaargh..!!?? 1,5 Ton gulerødder svarer til 200 gram almindelig pasta?!?

Nis skrev:Smeden,
Tak fordi du gider at bruge din tid, men at komme med en konklusion som bygger på en forkert antagelse er lidt spøjs.
Nu er jeg forholdsvis perfektionistisk når det kommer til at tilrettelægge min kost efterhånden, lad mig sige det sådan, selv det 2,5g smør jeg brugte er talt med![]()
Det eneste jeg ikke kan tage højde for, er fx når jeg cykler i skole eller går til træningscenteret.
Men interessant at jeg ikke burde tabe mig ved samme kalorie-mæssig indhold, er det noget du vil uddybe? - og bare gør det så detaljeret som muligt

HommkufH skrev:daCarp0 skrev:Linealba skrev:Nis skrev:Hej,
Energitætheden er lavere i grønsager, hvilket gør man normalt vil indtage færre kcal for at føle sig mæt. Ret mig hvis jeg tager fejl.
Aaaaargh..!!?? 1,5 Ton gulerødder svarer til 200 gram almindelig pasta?!?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 42 gæster