Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Nick9000 skrev:Hvor stor en del dit samlede kalorieindtag udgør sødmælken?

Marcus Aurelius skrev:Hvis det eneste fedt du får indtaget i løbet af en dag er mættet fedt, så ja er det ikke særlig sundt.
Men det er ikke sødmælken der er "usund" men mere manglen af umættet fedt, der gør det usundt.
Få indført noget mere sundt fedt fx i form af nødder eller fed fisk.

Moose skrev:Nu er det ikke noget jeg er ekspert omkring, så jeg vil ikke give et direkte råd.
Men hver gang du planlægger at overdrive noget, så er det værd at sætte sig ind i det.
Jeg har læst flere steder at mælk påvirker mængden af østrogen i din krop, altså øger niveauet. Samt en masse andre ting omkring mælk der er knapt så behagelige. Hvor meget af det der er antimælk-, veganer- eller neuhelse- bullshit ved jeg ikke. Det er der andre her på boardet der nok har mere styr på.
Men jeg synes at det er værd at læse om, inden du går ud og drikker rå mængder af et andet dyrs modermælk.
Min personlige erfaring fra det eventyr (GOMAD dillens storhedstid) er at jeg stille og roligt fik det værre og værre. Jeg blev meget træt og energiforladt i hverdagen, hvilket kun ophørte da jeg stoppede med at drikke mælk.
Om det er et produkt af det tidlige stadie af udviklingen af min laktoseintolerance, eller om det er mælken, er ikke til at vide.

newbiepumper skrev:Så drenge, det er med at mærke på egen krop. Vi er alle forskellige.
Udgaard skrev:newbiepumper skrev:Så drenge, det er med at mærke på egen krop. Vi er alle forskellige.
So true. En priktest kan for eksempel ikke afkræfte at du har en allergi. Den kan kun bekræfte at du har en og det er ikke det samme, da ikke alle allergikere respondere på en priktest.

Asomugha skrev:Udgaard skrev:newbiepumper skrev:Så drenge, det er med at mærke på egen krop. Vi er alle forskellige.
So true. En priktest kan for eksempel ikke afkræfte at du har en allergi. Den kan kun bekræfte at du har en og det er ikke det samme, da ikke alle allergikere respondere på en priktest.
Såfremt du er allergisk, vil du vel opdage negative konsekvenser ved indtag af mælkeprodukter?
Asomugha skrev:kilder?
Franz Biberkopf skrev:Jeg har ikke laktoseintelorans som Moose, men begrænser mælkeindtaget, fordi det giver en lettere tunghed i hovedet og det påvirker energiniveau. Det var desværre ret svært at opdage med den mælkekultur vi har. Mennesker affinder og adapterer til skidt, specielt når man er flasket op med det og ikke kender til andet.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster