Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1451
Medlemmer: 1
Skjulte: 0
Gæster: 1450

Følg bodybuilding.dk på

Er det doping/steroider?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej folkens! :)

Jeg tog et kig på noget BSN Nitrix. Og der var nogle som havde gode resultater med det.
Jeg citere:

'har på blot 3 uger vokset 4 cm på min arm og er steget 6 kg i næsten alle muskel grupper'

Så er det at jeg og en ven spørger; Er det doping/steroider? og kan det være farligt? :baby:

Reputation point: 0

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Lithium skrev:jeg ville bekymre mig mere om det her:

Styrkeliste
- Bænkpres: 61.50
- Squat: 66.00
- Dødløft: 73.00

end om et eller andet fancy kost-tilskud, lovligt eller ikke lovligt der er IKKE der du henter dine gains - SLET IKKE

Hvorfor skulle jeg bekymre mig mest om mine stats? jeg synes da at de er gode, når man tænker på at jeg kun er 13 år?

Styrkeliste

end om et eller andet fancy kost-tilskud, lovligt eller ikke lovligt der er IKKE der du henter dine gains - SLET IKKE

Bedste svar nogensinde.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Har du kigget på ingredienslisten? Du er simpelthen for ung og naiv, hvis du tror på de resultater :)

Der blev dog solgt en røvfuld af dem til FIBO-messen. Amerikansk markedsføring ftw.
Sidst rettet af flamingopikken 2. maj 2010, 14:36, rettet i alt 1 gang.
Eat clen, tren hard
Brugeravatar

Reputation point: 135

Geografisk sted: Århus C

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

Kostplan: Ingen kostplan

Abs-Killer skrev:

Styrkeliste

Hvorfor skulle jeg bekymre mig mest om mine stats? jeg synes da at de er gode, når man tænker på at jeg kun er 13 år?

I en alder af 13 år er det fine, men igen hvorfor bekymrer du sig om alle mulige tilskud endnu? det er en dårlig ting at begynde at pålægge tilskud en værdi før du har brug for det.
dedikation, motivation, inspiration.
Brugeravatar

Reputation point: 5

Geografisk sted: viborg

Træner her: DIT Studie
Falkevejens Motionscenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 168.00
- Squat: 180.00
- Dødløft: 260.00

Galleri: Vis galleri (4)

Hvorfor skal alle tråde på bodybuilding.dk altid ende med en fuld analyse af personerne og deres programmer istedet for bare at svare på spørgsmålene..
har ikke set en tråd den seneste uge hvor der bare bliver svaret på det der bliver spurgt om..
fy for helved hvor er det trættende at læse med efterhånden..
Det sku synd for alle dem der bare gerne vil have et ordenligt svar på det de spørger om og ikke alt muligt andet..
over and all out. :(

Geografisk sted: Frederikssund

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 145.00

Galleri: Vis galleri (1)

Illisher skrev:Hvorfor skal alle tråde på bodybuilding.dk altid ende med en fuld analyse af personerne og deres programmer istedet for bare at svare på spørgsmålene..
har ikke set en tråd den seneste uge hvor der bare bliver svaret på det der bliver spurgt om..
Det sku synd for alle dem der bare gerne vil have et ordenligt svar på det de spørger om og ikke alt muligt andet..

lol..
Ja hvor er det skidt, at folk herinde prøver at lade en ung fyr spare penge.
Dumme dem!
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 220.00
- Squat: 55.00
- Dødløft: 85.00

Illisher skrev:Hvorfor skal alle tråde på bodybuilding.dk altid ende med en fuld analyse af personerne og deres programmer istedet for bare at svare på spørgsmålene..

Jeg giver dig fuldstændig ret :)
Den her er rettet mod Lithium; hvorfor svarer du ikke blot på hans spørgsmål istedet for at skrige ham i hovedet med "du er kun 13 år og har ikke brug for kosttilskud!!!"?

For at besvare trådstarteren, så lyver personen som du citerer, meget voldsomt endda. Ham skal du ikke lytte til.
Det er ikke doping.

BSN Nitrix er ifølge producent en NO-booster.

NO-boostere
Der findes indtil flere såkaldte nitrogen(II)oxid(NO)-boostere under navne som L-arginin og a-ketoglutarat. De er stoffer, som stimulerer frigivelsen af NO i blodbanen på samme måde som nitroglycerin (som i hjertemedicin), blot langsommere. NO virker karudvidende. Ideen med at bruge det er at øge blodforsyningen i muskelvæv og derved tilførslen af aminosyrer til proteinsyntese. Der er dog lige det problem at interstitiet, rummet der omgiver og adskiller muskelcellerne og blodkarrene har en højere aminosyrekoncentration end blodbanen. På baggrund af dette skulle en øget gennemblødning i princippet fjerne aminosyrer fra musklerne i stedet for tilføre dem. I litteraturen er det vist, at nogle af disse produkter kan forhindre muskeltab under svær sygdom, men der foreligger ingen dokumentation på, at det virker præstationsfremmende eller muskelopbyggende. Set i lyset af dette og at det ikke er et produkt, folk ligefrem skriger om, hvor fedt er, ville jeg smide pengene et andet sted, hvis jeg skulle ud at shoppe kosttilskud.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Naveen G skrev:

Den her er rettet mod Lithium; hvorfor svarer du ikke blot på hans spørgsmål istedet for at skrige ham i hovedet med "du er kun 13 år og har ikke brug for kosttilskud!!!"?

For at besvare trådstarteren, så lyver personen som du citerer, meget voldsomt endda. Ham skal du ikke lytte til.
Det er ikke doping.

Som jeg ser det er det jer to der er helt på afveje :baby: , og Lithium der forsøger at give et godt råd med på vejen til en uerfaren knægt, der formentlig - som Lithium så perfekt siger det - burde tænke på alt andet end et eller andet lorte kosttilskuds effekt.
Topicstarter vil jo ikke engang vide noget om indholdet, bare om det er det der skal til for at han kommer til at ligne Jay Cutler!
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Geografisk sted: København Ø

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Dødløft: 210.00

Jeg synes det er en positiv ting at man prøver at flytte fokus på det væsentlige.
99% af alle tilfælde stiller folk de forkerte spørgsmål. Ja det er ikke rart at få den besked at ens fokus er forkert, men det er det man har brug for.

Jeg er selv en af dem der ofte formulerer dette ret kontant og har tænkt mig at rette op på dette fremover. Jeg har dog meget svært ved at se hvad der er galt med Lithiums svar.
Manden har lige så meget brug for en NO booster som han har brug for en bænkprestrøje eller 2gram test om ugen for at komme forbi sit naturlige max.

Når ikke basis er på plads skal man ikke fokusere på detaljerne, det fjerner fokus fra det der er væsentligt.
For en ung fyr som han der er startet rigtigt godt med hæderlige løft i basisøvelser (skide god start) burde fokus være: teknik, varierede øvelsesvalg og at finde et rigtigt godt sted at træne hvor han kan få hjælp fra dygtige folk.
Sheiko begynderprogrammet jeg har skrevet om er et godt udgangspunkt. Gid jeg havde kendt til lignende ting da jeg begyndte at træne :)
Mentor for personlige trænere.
Brugeravatar
Månedens skribent: Juli 2009 Månedens skribent: December 2009

Reputation point: 175

Lithium skrev:
Naveen G skrev:

.

Fordi hans kost og hans træning er så extremt meget mere vigtigt i forhold til hans resultater.

Men hvis man synes 13 årige skal bruge deres lommepenge på tvivlsomme amerikanske kosttilskud med blandt andet 4 forskellige kreatin-typer som ikke tjener andet formål end at få produktet til at lyde mere "anabolsk" så skal man da være velkommen.

Kosttilskud hører bestemt også ind under kost. Du har måske tænkt dig at give ham den sædvanlige "du skal bare æde til du knækker dig"? :)

Hvis du nu svarede på hans spørgsmål, og måske fortalte om din holdning til produktet, for derefter at komme med din lille tale, så var det jo en anden snak. Hvad hvis han ikke havde alder, galleri eller stats på sin profil, hvad ville du så svare? Sikkert noget i stil med "amerikansk lort!!11", men det er ikke pointen. Jeg synes bare, som Illisher pointere, at folk burde svare på trådstarterens spørgsmål istedet for at fortælle vedkommende at han er slap og burde fokusere på alt andet end kosttilskud. Okay, det er fair nok du pointerer det over for ham, men så burde du i det mindste svare på det oprindelige spørgsmål, ihverfald som en moderator, der jo egentlig er til for at hjælpe folk. Det er simpelthen for lavt.

Bay gav en ganske udmærket beskrivelse af produktet..

Nu svarer jeg muligvis ikke på dit spørgsmål, men husk på at du "kun" er 13 år. Så længe du spiser godt, træner godt, og sover nok skal du nok vokse. Der vil være perioder hvor du ikke kan se den store udvikling, men det er vigtigt at have tålmodighed! Der er ingen grund til at investere i et kapitalistisk amerikaniseret markedsprodukt for at blive stor.

Husk tålmodighed ;)

(Håber det hjalp dig selvom du ikke fik svar på din topic af mig)
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Logbog: Ingen logbog

Lithium skrev:
Naveen G skrev:
Kosttilskud hører bestemt også ind under kost. Du har måske tænkt dig at give ham den sædvanlige "du skal bare æde til du knækker dig"? :)

Jeg ved ikke hvorfor jeg skal indgå i en semantik debat vedr. kost/kosttilskud med dig ?
Jeg ved heller ikke hvorfor du tillader dig at antage hvilke råd jeg yderligere vil komme med ? - Det er dårlig debat-stil

Naveen G skrev:Hvis du nu svarede på hans spørgsmål, og måske fortalte om din holdning til produktet, for derefter at komme med din lille tale, så var det jo en anden snak.

Jeg har redegjort for, allerede i første indlæg, at hans fokus bør ligge et andet sted. Jeg siger at produktet er bullshit. I et andet indlæg forklarer jeg hvorfor.

Naveen G skrev: Hvad hvis han ikke havde alder, galleri eller stats på sin profil, hvad ville du så svare? Sikkert noget i stil med "amerikansk lort!!11", men det er ikke pointen.

Nu antager du igen hvad du tror jeg vil svare - igen dårlig debat-stil

Naveen G skrev: Jeg synes bare, som Illisher pointere, at folk burde svare på trådstarterens spørgsmål istedet for at fortælle vedkommende at han er slap og burde fokusere på alt andet end kosttilskud. Okay, det er fair nok du pointerer det over for ham, men så burde du i det mindste svare på det oprindelige spørgsmål, ihverfald som en moderator, der jo egentlig er til for at hjælpe folk. Det er simpelthen for lavt.

Jeg har svaret på spørgsmålet både i dette indlæg og det allerførste
Hvad du synes er lavt interesserer mig ikke

Et spørgsmål skal selvfølgelig altid ses i kontekst til spørgeren. Det må være indlysende at svaret derfor bærer præg heraf.

Jeg ser frem til at du sagligt redegører for dette produkts egenskaber som må være fortræffelige for en 13 årig begynder, siden du med så stor sikkerhed kan sige at mit svar er ubrugeligt ?

Du har fuldstændig ret - synes jeg...

I må også huske på, at hvis man søger et svar på spørgsmål A, men får et svar til et ikke-stillet-spørgsmål B, kan det somme tider være mere brugbart og gavne en mere ;)

Denne teori har jeg i så fald oplevet i praksis, hvor jeg stillede et ualmindeligt "dårligt" spørgsmål, og vha et svar på noget andet, fik jeg rettet mit synspunkt til noget mere relevant end det jeg havde før, jeg startede min topic.
(det blev nok lidt snørklet men håber i forstod det) :D
OMG, det er jo håbløst det her. I am out, lav i jeres 5000 mavebøjninger og drik jeres cult shaker efter træning godluck

Lystfiskeren » 27. mar 2010, 13:18

Styrkeliste
- Bænkpres: 85.00
- Squat: 90.00
- Dødløft: 120.00

Poul har fuldstændigt ret, og endnu mere end han giver udtryk for. Det er dét, der er problemet. Vi skal ikke bare ukritisk svare på enkelte spørgsmål, men bidrage til at spørger selv forstår hvad han foretager sig. Det er den eneste måde at udvikle sig på som nybegynder og hvis vi bare svarer kort og kontant på samtlige spørgsmål sker der intet.

Når en nybegynder spørger om han skal have 2 eller 4 biceps øvelser og om DB curls og kabel curls er *nok til at ramme biceps*, er man simpelthen NØDT til at spørge ind til hans resterende program, kost osv., for med al sandsynlighed stinker det, og så har begge parter spildt deres tid.
You can't really be strong until you can see a funny side to things

Personlig træning og fysioterapi
Følg bloggen på http://www.MoosFit.dk, Facebook eller Instagram #MoosFit
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2009 Månedens skribent: Februar 2010

Reputation point: 902

Geografisk sted: www.moosfit.dk

Ha ha ha det er så sjovt det her. Hvis topicstarter får et boost til hans træning ved at købe et sådant produkt så er det vel helt harmløst og i orden.

At det ikke virker end pind er da noget andet, men han dør ikke af at købe det eller spise det.

Personligt syntes jeg det er alletiders at en knægt på 13 år i så ung end alder undersøger hvad der kan hjælpe ham i hans træning og stiller spørgsmål omkring det. Det er de typer der kan blive gode engang inden for BB sporten, og vi kunne godt bruge nogen rigtig gode i DK. Vi har ikke så mange der er værd at skrive hjem om.

Til topicstarter vil jeg sige at jeg personligt har prøvet alle de farverige bøtter og glas med piller fra alle de etablerede selskaber og intet har haft nogen nævneværdig effekt. Der er ingen smutveje til store muskler udover reel doping. Du skal under ingen omstændigheder begynde at dope dig i en alder af 13 år, det er helt ude i hampen. Men det har nok heller ikke været din tanke.

Som nogen af de andre siger herinde så vil du kunne få rigtig god fremgang ved at bruge dine penge på nogen gode bøffer og kartofler i stedet for nitric oxide kolort. Du kan måske med fordel bruge proteinpulver og protein barer i forbindelse med din træning.

Til sidst skal du ikke bekymre dig om dine stats, det er pisse ligegyldigt hvor mange kg du løfter. Du skal bare træne korrekt og kunne mærke de muskler du træner. Medmindre du vil være sådan en kvabset styrkeløfter så skid hul i hvad kg du flytter rundt på i centret.

Men dejligt for en gammel bodybuilder og se at en på 13 skriver på en bodybuilder/styrkeløfter hjemmeside og stiller spørgsmål. Det fortjener pæne og brugbare svar og ikke som nogen gør i denne debat taler til dig som om de var dine forældre.

Husk nu og lad vær med at bruge doping i din alder LAD VÆR.
heavy as you can go, most amount of reps, maintaining good form.. It is called bodybuilding.

Nemlig. Fuck neurokirurger - Vi kunne godt bruge nogle flere bodybuildere herhjemme! YEAH!

Brugeravatar

pudzianowski skrev:Ha ha ha det er så sjovt det her. Hvis topicstarter får et boost til hans træning ved at købe et sådant produkt så er det vel helt harmløst og i orden.

At det ikke virker end pind er da noget andet, men han dør ikke af at købe det eller spise det.

Personligt syntes jeg det er alletiders at en knægt på 13 år i så ung end alder undersøger hvad der kan hjælpe ham i hans træning og stiller spørgsmål omkring det. Det er de typer der kan blive gode engang inden for BB sporten, og vi kunne godt bruge nogen rigtig gode i DK. Vi har ikke så mange der er værd at skrive hjem om.

Til topicstarter vil jeg sige at jeg personligt har prøvet alle de farverige bøtter og glas med piller fra alle de etablerede selskaber og intet har haft nogen nævneværdig effekt. Der er ingen smutveje til store muskler udover reel doping. Du skal under ingen omstændigheder begynde at dope dig i en alder af 13 år, det er helt ude i hampen. Men det har nok heller ikke været din tanke.

Som nogen af de andre siger herinde så vil du kunne få rigtig god fremgang ved at bruge dine penge på nogen gode bøffer og kartofler i stedet for nitric oxide kolort. Du kan måske med fordel bruge proteinpulver og protein barer i forbindelse med din træning.

Til sidst skal du ikke bekymre dig om dine stats, det er pisse ligegyldigt hvor mange kg du løfter. Du skal bare træne korrekt og kunne mærke de muskler du træner. Medmindre du vil være sådan en kvabset styrkeløfter så skid hul i hvad kg du flytter rundt på i centret.

Men dejligt for en gammel bodybuilder og se at en på 13 skriver på en bodybuilder/styrkeløfter hjemmeside og stiller spørgsmål. Det fortjener pæne og brugbare svar og ikke som nogen gør i denne debat taler til dig som om de var dine forældre.

Husk nu og lad vær med at bruge doping i din alder LAD VÆR.

Well said !!!
IF YOU FAIL TO PLAN, YOU PLAN TO FAIL.

Geografisk sted: Herning

Styrkeliste
- Bænkpres: 160.00
- Squat: 240.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (18)

Du har fat i noget, ingen tvivl om det. Men jeg fatter ikke at du sidder og siger til en 13-årig knægt at han ikke bør dope sig som 13-årig. Nårh... Okay.. Ikke som 13-årig. Så det er okay når man bliver 15? 16? 17? Kan du se hvor jeg vil hen??
"For me life is continuously being hungry. The meaning of life is not simply to exist, to survive, but to move ahead, to go up, to achieve, to conquer" - Arnie.
Brugeravatar

Styrkeliste

StefanM skrev:Nemlig. Fuck neurokirurger - Vi kunne godt bruge nogle flere bodybuildere herhjemme! YEAH!

:roll:
Nubretpumper
Brugeravatar

ØbroMorten skrev:Du har fat i noget, ingen tvivl om det. Men jeg fatter ikke at du sidder og siger til en 13-årig knægt at han ikke bør dope sig som 13-årig. Nårh... Okay.. Ikke som 13-årig. Så det er okay når man bliver 15? 16? 17? Kan du se hvor jeg vil hen??

Nu sidder jeg og læser dit indlæg igen, og jeg bliver faktisk i tvivl om jeg overhovedet mener du har fat i noget, andet end det er godt gået at han træner som 13-årig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du skal være helt klar over at jeg mener at som 13 årig er det dumt og dope sig, men som 21-22 årig f.eks hvis han træner stadig og er seriøs og gerne vil lige en tand højere op end den almindelige motionist så er det efter min mening helt i orden at han doper sig hvis det er det han vil.

Min mening om dopingpolitikken i Danmark er helt klart at den stinker, det skulle være lovligt og op til den enkelte atlet selv at bestemme om han vil bruge doping. I mine øjne er det simpelt nok og lave nogen konkurrencer hvor man er natural og tester for det og nogen hvor folk bare giver gas ligesom MR O f.eks det er bare et spørgsmål om penge og om man vil ofre de penge det vil koste og afholde sådan en all natural konkurrence. Man skal jo også teste for peptidhormoner hvis man skal være helt sikker på det er all natural.

Men det er en evig diskussion om det doping og man bliver aldrig enig.

jeg bliver bare glad når så unge mennesker interesserer sig så meget for sporten at de allerede er herinde og stiller fornuftige spørgsmål om kosttilskud og den slags, bare jeg havde gjort det selv dengang jeg startede så havde det måske set anderledes ud idag. De første år jeg trænede tumlede vi jo rundt i gamle myter om BB og historier fra det lokale center som var helt hen i vejret, dem er der i øvrigt mange af stadigvæk :)
heavy as you can go, most amount of reps, maintaining good form.. It is called bodybuilding.

pudzianowski skrev:De første år jeg trænede tumlede vi jo rundt i gamle myter om BB og historier fra det lokale center som var helt hen i vejret, dem er der i øvrigt mange af stadigvæk :)

Det gør du stadig :D :lol:

Sorry ku ik la være champ :wink:
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 200.00

Hallo mand det er mig der fortæller dem :D

Misterhamper skrev:
StefanM skrev:Nemlig. Fuck neurokirurger - Vi kunne godt bruge nogle flere bodybuildere herhjemme! YEAH!

:roll:

Bare rolig, jeg er sikker på at du godt kan blive begge dele.

Brugeravatar

pudzianowski skrev:Du skal være helt klar over at jeg mener at som 13 årig er det dumt og dope sig, men som 21-22 årig f.eks hvis han træner stadig og er seriøs og gerne vil lige en tand højere op end den almindelige motionist så er det efter min mening helt i orden at han doper sig hvis det er det han vil.

Min mening om dopingpolitikken i Danmark er helt klart at den stinker, det skulle være lovligt og op til den enkelte atlet selv at bestemme om han vil bruge doping. I mine øjne er det simpelt nok og lave nogen konkurrencer hvor man er natural og tester for det og nogen hvor folk bare giver gas ligesom MR O f.eks det er bare et spørgsmål om penge og om man vil ofre de penge det vil koste og afholde sådan en all natural konkurrence. Man skal jo også teste for peptidhormoner hvis man skal være helt sikker på det er all natural.

Men det er en evig diskussion om det doping og man bliver aldrig enig.

jeg bliver bare glad når så unge mennesker interesserer sig så meget for sporten at de allerede er herinde og stiller fornuftige spørgsmål om kosttilskud og den slags, bare jeg havde gjort det selv dengang jeg startede så havde det måske set anderledes ud idag. De første år jeg trænede tumlede vi jo rundt i gamle myter om BB og historier fra det lokale center som var helt hen i vejret, dem er der i øvrigt mange af stadigvæk :)

jeg har nemmere ved at tilslutte mig ovenstående, end det der stod i din foregående post. Det kom til udtryk på en anden måde, mere manifest-agtigt. :wink:
Vi er ikke helt enige om doping-politik, men som du siger, det bliver vi sikkert heller ikke :hihi: :drunk:
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 56 gæster