Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69545 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1041
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1038

Følg bodybuilding.dk på

Er jeg for doven?

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hey BB'ere

Har i den sidste tid trænet følgende 2-split program mandag-tirsdag og torsdag-fredag.

Bryst-skulder-triceps-mave
- Bænkpres 5x5
- DB incline bænkpres 4x10
- DB incline flyes 4x10

- BB military press 5x5
- DB lateral raise 4x10

- Dips 4x10
- Triceps pushdown 4x10

- Cable crunches 4x10

Ben-ryg-biceps
- Squat 5x5
- Dødløft 5x5
- Leg curls 4x10

- Chin ups 4x10
- Seated rows 5x5
- Facepulls 4x10

- DB curls 4x10
- Evt. ISO-biceps øvelse 4x10

Jeg har kørt det siden maj og er da selvfølgelig gået frem styrkemæssigt. Rent masse-mæssigt synes jeg ikke, der er sket det store (men hvad kan man forvente efter 3 mdr. - I know).

Der hvor mit "problem" ligger er vel mere, at jeg måske er i tvivl om jeg presser mig nok? Når jeg kører mine set, presser jeg virkelig de sidste gentagelser ud. Jeg kører ikke til failure, men når jeg eksempelvis bænker, kan jeg da ikke lige rykke to reps mere ud af de sidste par set - og sådan er det hele vejen rundt.
Jeg er dejlig træt resten af dagen når jeg har trænet, har nogle gange DOMS, men kan generelt godt mærke, jeg har trænet - på den fede måde. Alligevel kan jeg læse nogle beretninger herinde om folk, der besvimer, skriger i vildelse etc. under træning - der kommer jeg bare ikke ud.

Så hvad mener I? Bør jeg generelt set presse mig selv hårdere, flere sæt, øvelser etc.? For er sgu i vildrede.
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Vis galleri (8)
Kostplan: Vis kostplan

Det kan også bare være at du er ved at kører død i dit program. prøv at kør noget nyt i et stykke tid, det kunne være fullbody, upper/lower-split, 3-split eller noget andet :)

og nej du behøver ikke presse dig så hårdt at du besvimer, brækker dig og skriger i vildelse.. selvom det er en rimelig badass-historie at have :D
Brugeravatar

Reputation point: 20

Geografisk sted: Haderslev

Træner her: fitnessone

Styrkeliste
- Bænkpres: 147.50
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Intet galleri

det kan være fordi du ikke spiser nok/ordenligt. Er din vægt steget siden du startede med at træne?. Du kan evt tage før/efter billeder
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Nej du lyder ikke til at være for doven..
Der kommer ikke noget godt ud af at besvime, og hvad ellers du har hørt af gode historier ;)

Reputation point: 45

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Logbog: Ingen logbog

Er selvfølgelig godt klar over, at man ikke skal kaste op, besvime etc. :) Var mere for at eksplicitere, at jeg slet ikke er i nærheden i de scenarier - presser mig ikke så hårdt.

Vil jo mene, at fødeindtaget er tilpas. Er gået fra 82.5kg til 87.5kg. Fedtprocenten er da steget, men når jeg tager før og efter billeder, synes jeg ikke der er kommet nævneværdig masse (hvilket der, igen, jo nok ikke gør efter 3 mdr.).

Elsker mit split-program fordi jeg kan træne 4 gange i ugen og stadigvæk dyrke fodbold. Ville være ked af kun at træne 3 gange og 6 gange er jo nok en tand for meget :(

Det jeg er bange for, er jo at stå om 9 mdr. i sommersæsonen, være cuttet ned og ikke have ændret mig siden den her sæson.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Altså det med at blive svimmel, kvalme osv kommer jo an på hvor hårdt man presser sigselv. Jeg tror på at man skal opleve det engang imellem. selv får jeg ofte kvalme og svimmelhed lige efter et hårdt sæt hvor jeg er gået all in, men nej at du ikke oplever dette betyder ikke du er doven. Men du KAN godt presse dig mere. Hvorfor gør du ikke det?
:wink:
Brugeravatar

Reputation point: 0

Træner her: FitnessDK Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 155.00

Hvis du kan se du vokser med din nuværende rutine, så bruger du bare den. Hvis du gerne vil svede lidt mere og presse dig selv, kan du evt. downe intensiteten og uppe på densiteten :)
Brugeravatar

Reputation point: 160

Thorsen skrev:Altså det med at blive svimmel, kvalme osv kommer jo an på hvor hårdt man presser sigselv. Jeg tror på at man skal opleve det engang imellem. selv får jeg ofte kvalme og svimmelhed lige efter et hårdt sæt hvor jeg er gået all in, men nej at du ikke oplever dette betyder ikke du er doven. Men du KAN godt presse dig mere. Hvorfor gør du ikke det?

Jeg føler jo faktisk også, jeg presser mig nok - men kan jo være, jeg luller mig selv ind i falsk tryghedsfornemmelse. Føler ikke jeg kan smide flere kg på eller flere reps. Kunne da måske godt køre en enkel rep mere i ny og næ, men generelt arbejder jeg tæt på failure i de fleste øvelser - 5x5 som 4x10. Den eneste måde jeg kan presse mig selv yderligere (som jeg ser det - det er derfor jeg forsøger at få inputs herfra), er ved at tage flere set/reps og tilføje flere øvelser.

L1NSE skrev:Hvis du kan se du vokser med din nuværende rutine, så bruger du bare den. Hvis du gerne vil svede lidt mere og presse dig selv, kan du evt. downe intensiteten og uppe på densiteten :)

Jamen det er jo lige det. Har ret svært ved at vurdere det pt. Fedtprocenten stiger, men det er jo nemt at tage kg på - en anden ting er at gøre det rigtigt.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Hvis du er i tvivl om du presser dig selv nok, så prøv evt. noget lineær progression i basisøvelserne. Hver gang du har gennemført et sæt på en given vægt, smider du 2,5kg på næste gang du skal lave øvelsen. Denne type progression er ret hård, men hvis du laver noget i stil med Bill Starr, hvor du bygger op til et tungt sæt af 5 gentagelser og har tunge, medium og lette dage, kan man stige en del hurtigt, hvis kosten er derefter.
Steve Butabi says "Crunch it"
Brugeravatar

Geografisk sted: Kgs. Lyngby

Træner her: DTU fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 125.00
- Dødløft: 160.00

Hvis du ikke spiser nok og ligger i kalorie-overskud vil du ikke vokse uanset hvor meget du træner. :wink:
Brugeravatar

Reputation point: 5

Kostplan: Ingen kostplan

Morrille skrev:Hvis du ikke spiser nok og ligger i kalorie-overskud vil du ikke vokse uanset hvor meget du træner. :wink:

Garik skrev:Vil jo mene, at fødeindtaget er tilpas. Er gået fra 82.5kg til 87.5kg.

Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Jeg har kørt det siden maj og er da selvfølgelig gået frem styrkemæssigt. Rent masse-mæssigt synes jeg ikke, der er sket det store (men hvad kan man forvente efter 3 mdr. - I know).

Vil jo mene, at fødeindtaget er tilpas. Er gået fra 82.5kg til 87.5kg.

Du har gainet 5kg på 3 måneder? Det er da et fint gain.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Havde ikke lige set dit svar, Bay.

Ja, selve gainet er fint, men kan lige smide nogle billeder op, der viser formen, for synes ikke de 5kg sidder specielt pænt.
Juli ~ 84-85kg
Billede

September - 90kg
Billede

Juni ~84-85kg
Billede

Oktober - 90kg (uden flex)
Billede
Sidst rettet af Garik 7. okt 2010, 19:28, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Synes da de sidder meget fint. Du mangler godt nok masse på bryst(!), men dine arme og skuldre ser da ud til at være vokset en del?

Træner her: Fitness World Farum

Du skriver du er steget styrkemæssigt, men hvad betyder det helt nøjagtigt? Hvis du ikke forsøger, og på de fleste dage lykkes i, at stige i vægt, vil de kilo du tager på ikke blive udnyttet optimalt, så at sige (muskelmasse vs. fedt).

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 140.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Mark101 skrev:Synes da de sidder meget fint. Du mangler godt nok masse på bryst(!), men dine arme og skuldre ser da ud til at være vokset en del?

Mit bryst er, og har altid været, min akilleshæl. Har aldrig kunnet bygge masse på brystet (har måske også altid gjort det forkerte), men nu forsøger jeg med omkring 12-16 sæt to gange ugentligt (kører 2-split) for at se, om det måske er det rigtige for mig.
Armene er vokset med 4-5cm, så ja, der er kommet lidt på. Men har aldrig været et problem med arme og skuldre :) Mere ryg og bryst, der halter.

drezc skrev:Du skriver du er steget styrkemæssigt, men hvad betyder det helt nøjagtigt? Hvis du ikke forsøger, og på de fleste dage lykkes i, at stige i vægt, vil de kilo du tager på ikke blive udnyttet optimalt, så at sige (muskelmasse vs. fedt).

Det betyder, at jeg er steget i flere øvelser. Jeg forsøger ikke at stige hver gang, men kunne jo være man skulle begynde på det. Har overvejet at indbygge noget progression i min træning, eksempelvis køre to uger med 4x8, to med 4x10, to med 4x12 og så køre to ugers styrke som noget á la 5x5 og 4x6 - og forfra?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste

Hej, uploader du ikke billederne i et større format jeg kan næsten ikke se noget...
Brugeravatar

Reputation point: 245

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 165.00
- Squat: 210.00
- Dødløft: 215.00

salt skrev:Hej, uploader du ikke billederne i et større format jeg kan næsten ikke se noget...

De skulle gerne tilpasse sig boardet? Har uploadet dem på www.billedhost.dk - tror ikke de er blevet resized :?
Brugeravatar
Chef-moderator

Styrkeliste