Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 860
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 858

Følg bodybuilding.dk på

Erfaren hjælp søges virkelig desperat!! :)

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej,
Jeg har virkelig desperat brug for hjælp!
Jeg er en 22årig pige, som gennem de sidste par år har smidt i omegn af 15kg. Det har primært været ved hjælp af kost, så altså har jeg styr på maden.
Mit problem er nu, at jeg træner meget, men jeg har virkelig min tvivl om, om det jeg gør hjælper mig hen til mit mål. Og ja hvad er mit mål så - det er at være trænet! Jeg har ikke noget i mod at mine muskler bliver større og mere markerede.

Jeg træner følgende;
1. dag tager jeg ben+mave, alt sammen 10x4sæt;
Benpres
Legmuskler
Lår (for og bag) - beklager mine ikke-professionelle udtryk.
Squat
De to maskiner som træner hhv. yderhofte og inderlår
Mavebøjninger på maskine samt frit.
Hyperexten. på maskine

Gangen efter træner jeg "resten", alt sammen 10x4sæt;
Cable rows
Brystpres (2 forskellige maskiner)
Dumbbel lateral
Skulder (1 maskine)
close grip pulldowns
Biceps (løs håndvægt og håndvægtsstang)
Triceps (maskine, 2 forskellige)
One arm dumbbel rows

*træner ca. 3-4gange ugentlig, og løber 5km de andre dage.

1. spørgsmål: Hvis jeg gerne vil være lidt mere markeret end gennemsnittet - er det så det rigtige program? Burde jeg ikke slippe maskinerne? Jeg har i hvertfald fornemmelsen af, at de ikke gavner mig ift. mit mål.

2. Spørgsmål: Er 10x4sæt overkill? Min belastning er sådan jævn til hård (altså ville jeg nok godt kunne presse den en ekstra tand)

3. Spørgsmål: Hvordan skal jeg kombinere styrketræningen med konditionen? Jeg løber gerne 5 km, 3 gange ugentlig - skal jeg lade være med at gøre det samme dag evt. inden jeg træner? Eller "tæller" det som opvarmning? Eller bør jeg gøre det de dage hvor jeg ikke træner, og så powerwalke inden styrketræningen? Jeg har jo stadig lidt fedt, som jeg gerne ser væk :)

4. Spørgsmål: Bør jeg supplere med proteinpulver, når mit mål er således?

Håber der er en venlig erfaren sjæl som gider besvare på nogle af mine spørgsmål. :-k

VH. Mille

p.s - Kender I en god erfaren personlig træner, som måske vil vejlede mig yderligere? I Århus området? Vedkommende behøver ikke være sygt belæst - bare vedkommende har forstand på kombination af cardio, styrke og målsætning :)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

Er ret sikker på du får en masse hjælp af en masse behjælpelige gutter herinde. http://media.knowhat2do.com.s3.amazonaw ... rstorm.jpg
Lets get another Shcrimp on the Barbey!! ^^

Reputation point: 10

Styrkeliste
- Bænkpres: 116.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 161.00

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Seriøst? :-k

MAKE
PEDRO
GREAT AGAIN
Brugeravatar

Reputation point: 285

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 120.00
- Dødløft: 180.00

Moose skrev:http://www.bodybuilding.dk/newbies-helpfile-edit-2-t39845.html

Tak for dit link!
Nu hvor du refererer til dette, vil jeg gerne spørge - dette "fundament-program" hvor man kører fullbody, vil det give resultater ift. at blive større? Eller er det bare en erstatning af maskinerne? Vil du mene at jeg skal starte op med dette og så fortsætte på hvad? :-k

Vh.

Spis mere end du forbrænder, og så kan du næsten træne som du vil, og du vil blive større..
If the bar aint bending, you are just pretending!

http://www.bodybuilding.dk/you-got-to-pump-it-up-t61404-120.html#p1603747 - Min log!

Reputation point: 25

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Ultimate Gym
SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 127.50
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

mille90 skrev:

vil det give resultater ift. at blive større?

mille90 skrev:Og ja hvad er mit mål så - det er at være trænet! Jeg har ikke noget i mod at mine muskler bliver større og mere markerede.

Dit mål er at "blive trænet", hvad er det for dig?

Hvis du vil blive "markeret" (nedsætte din fedtprocent) skal du jo cutte.
Hvis du vil opbygge masse bulke.

Måske lean bulk er noget for dig?

http://maxer.dk/videoer/lean-bulk-og-cut

Styrkeliste
- Bænkpres: 10.00
- Squat: 10.00
- Dødløft: 10.00

Freakpelle skrev:
mille90 skrev:

vil det give resultater ift. at blive større?

mille90 skrev:Og ja hvad er mit mål så - det er at være trænet! Jeg har ikke noget i mod at mine muskler bliver større og mere markerede.

Dit mål er at "blive trænet", hvad er det for dig?

Hvis du vil blive "markeret" (nedsætte din fedtprocent) skal du jo cutte.
Hvis du vil opbygge masse bulke.

Måske lean bulk er noget for dig?

http://maxer.dk/videoer/lean-bulk-og-cut

Jeg ser din pointe - hvis jeg cutter, vil jeg tabe fedtmasse (+muskel) og dermed vil jeg blive mere markeret!? Jeg er bare bange for at tabe alt for meget muskelmasse også?
Vil fullbody-programmet være fordelagtigt når man cutter også eller skal jeg sammensætte en masse cardio også?

Muskelmasse er ikke let at beholde under kcal underskud, men det er dybt afhængig af flere faktorer.

- Dit underskud, til at starte med, bør holdes moderat (300-500 kcal) under dit ligevægts indtag,
- Proteinerne skulle gerne udgøre ca. 1.5 g/kg fedtfri kropsvægt om dagen.
- drop de tarvelige hurtige carbs

Yderligere, vil et program der er væsentligt bedre struktureret (som f.eks back to basics i artikelarkivet) sagtens kunne give dig et sådant boost at muskelmassen beholdes - eller ligefrem øges - så fremt at de ovenstående regler overholdes.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Geografisk sted: Nakskov

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 240.00

Bash skrev:Yderligere, vil et program der er væsentligt bedre struktureret (som f.eks back to basics i artikelarkivet) sagtens kunne give dig et sådant boost at muskelmassen beholdes - eller ligefrem øges - så fremt at de ovenstående regler overholdes.

endelig en person, der ikke prædiker, at det er fysisk umuligt at gaine muskelmasse i kalorieunderskud. Det er forhåbenligt en myte, der er ved at uddø.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Bash skrev:Muskelmasse er ikke let at beholde under kcal underskud, men det er dybt afhængig af flere faktorer.

- Dit underskud, til at starte med, bør holdes moderat (300-500 kcal) under dit ligevægts indtag,

Yderligere, vil et program der er væsentligt bedre struktureret (som f.eks back to basics i artikelarkivet) sagtens kunne give dig et sådant boost at muskelmassen beholdes - eller ligefrem øges - så fremt at de ovenstående regler overholdes.

Tak for dit indlæg, det var behjælpeligt! Er det dette http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics som du hentyder til?
Vil du påstå at jeg kan beholde mest muligt muskelmasse ved moderat underskud kombineret med disse øvelser?

Ioxer skrev:
Bash skrev:Yderligere, vil et program der er væsentligt bedre struktureret (som f.eks back to basics i artikelarkivet) sagtens kunne give dig et sådant boost at muskelmassen beholdes - eller ligefrem øges - så fremt at de ovenstående regler overholdes.

endelig en person, der ikke prædiker, at det er fysisk umuligt at gaine muskelmasse i kalorieunderskud. Det er forhåbenligt en myte, der er ved at uddø.

Muskelmasse kräver kcal overskud - men overskud er en kontinuerlig störrelse, som kroppen hele tiden tager höjde for. Den fungerer ikke som et kasseapparat hvor kassen tälles op ved lukketid. Derfor kan man godt både tabe fedt og bygge masse samme dag - eller sågar samme time - men det er klart at processen går hurtigere hvis man er i kcal overskud ved hvert måltid.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

mille90 skrev:
Bash skrev:Muskelmasse er ikke let at beholde under kcal underskud, men det er dybt afhængig af flere faktorer.

Tak for dit indlæg, det var behjælpeligt! Er det dette http://news.bodylab.dk/artikler/261-sto ... -to-basics som du hentyder til?
Vil du påstå at jeg kan beholde mest muligt muskelmasse ved moderat underskud kombineret med disse øvelser?

Det eneste jeg påstår er at din chance for at beholde din masse er betragteligt öget ved at träne et mere velstrukturet program ( som feks b2b) end dit nuvärende.

Ja, det er det program jeg hentyder til.
Vejen mod 400 point.
Brugeravatar

Styrkeliste

Tilbage til Begynder forum