Hej Christian88, som en lille sidenote vil jeg nævne at fransk press (i mine øjne) er en rigtig god triceps øvelse, så selv om du erstatter den med en anden god øvelse i dit nuværende program, så vil jeg råde dig til, på et tidspunkt, at øve dig fransk pres.
Jeg kan huske at jeg i starten også havde problemer med mine albuer ved fransk pres, noget der hjalp mig meget var at køre den som triceps øvelse nr. 2, således at jeg var "varm" i led og triceps. Derudover hjalp det mig også meget at holde stangen med hænderne i skulderbredde frem for at holde hænderne helt samlet. Mange personer kører fransk pres med hænderne samlet eller næsten samlet, men jeg synes det giver en uhensigtsmæssigt belastning i håndleddet.
Hvis du, på et tidspunkt, begynder på fransk pres igen, så:
- Start ud med lav vægt
- Hold fokus på teknik (undgå at bevæge albuerne)
- Lad være med at holde hænderne for tæt på hinanden
- Afprøv forskellige slags stænger, nogle foretrækker lige stang (det gør jeg), nogle EZ-bar og andre noget tredje
- Lav evt. øvelsen med siden til et spejl så du kan se om du reelt kører den rigtigt. Har også set flere køre den med 15 - 30 graders incline, dette har jeg dog ikke erfaringer med
Jeg håber du kan bruge disse råd, og at de kan hjælpe dig med at få fjernet ubehaget ved at køre øvelsen