Håber i forstår mit spørgsmål

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

RippedInFourWeeks skrev:Jeg har et spørgsmål omkring failure, når man træner til failure, vil det sige at man træner et rep udover hvad man kan? Dvs i bænkpres kan jeg presse 120kg x 6, men så går den heller ikke længere, efter jeg har taget det sidste rep (6) har jeg så kørt til failure? Eller skal man presse en ekstra (forced rep) før man er ude i at køre til failure? Så skal jeg også spørge om, om der er fare for at stangere i styrke ved at træne så hårdt, at man ikke kan tage et rep mere.

thaden skrev:JEg tænker at failure er når du prøver at løfte, at du så ikke kan, og du fejler (Failure)
Forced rep, er vel hvor du tager en rep, hvor du ikke selv kan løfte det hele, og en spotter hjælper dig med at løfte vægten. Har set så mange der laver 3-4 forced reps i deres sæt i fitnessworld, det er lidt sjov :-)

Moose skrev:RippedInFourWeeks skrev:Jeg har et spørgsmål omkring failure, når man træner til failure, vil det sige at man træner et rep udover hvad man kan? Dvs i bænkpres kan jeg presse 120kg x 6, men så går den heller ikke længere, efter jeg har taget det sidste rep (6) har jeg så kørt til failure? Eller skal man presse en ekstra (forced rep) før man er ude i at køre til failure? Så skal jeg også spørge om, om der er fare for at stangere i styrke ved at træne så hårdt, at man ikke kan tage et rep mere.
failure er når du fejler dit rep, dvs. at du ikke kan få stangen op mere ved egen hjælp. i hvertfald i min ideologi

RippedInFourWeeks skrev:Moose skrev:RippedInFourWeeks skrev:Jeg har et spørgsmål omkring failure, når man træner til failure, vil det sige at man træner et rep udover hvad man kan? Dvs i bænkpres kan jeg presse 120kg x 6, men så går den heller ikke længere, efter jeg har taget det sidste rep (6) har jeg så kørt til failure? Eller skal man presse en ekstra (forced rep) før man er ude i at køre til failure? Så skal jeg også spørge om, om der er fare for at stangere i styrke ved at træne så hårdt, at man ikke kan tage et rep mere.
failure er når du fejler dit rep, dvs. at du ikke kan få stangen op mere ved egen hjælp. i hvertfald i min ideologi
okay, skal man så bare træne så tæt på failure som muligt, eller skal man holde lidt afstand?

RippedInFourWeeks skrev:thaden skrev:JEg tænker at failure er når du prøver at løfte, at du så ikke kan, og du fejler (Failure)
Forced rep, er vel hvor du tager en rep, hvor du ikke selv kan løfte det hele, og en spotter hjælper dig med at løfte vægten. Har set så mange der laver 3-4 forced reps i deres sæt i fitnessworld, det er lidt sjov :-)
hehe, jeg træner også i fitness world, og jo, det ser man alt for tit! Jeg prøvede at snakke 2 bekendte fra det, men ham den ene sagde det var det dummeste han nogensinde havde hørt

Moose skrev:RippedInFourWeeks skrev:thaden skrev:JEg tænker at failure er når du prøver at løfte, at du så ikke kan, og du fejler (Failure)
hehe, jeg træner også i fitness world, og jo, det ser man alt for tit! Jeg prøvede at snakke 2 bekendte fra det, men ham den ene sagde det var det dummeste han nogensinde havde hørt
Det behøver nødvendigvis ikke at være dumt at køre flere forced-reps.

toto_G4M3R skrev:RippedInFourWeeks skrev:Moose skrev:RippedInFourWeeks skrev:Jeg har et spørgsmål omkring failure, når man træner til failure, vil det sige at man træner et rep udover hvad man kan? Dvs i bænkpres kan jeg presse 120kg x 6, men så går den heller ikke længere, efter jeg har taget det sidste rep (6) har jeg så kørt til failure? Eller skal man presse en ekstra (forced rep) før man er ude i at køre til failure? Så skal jeg også spørge om, om der er fare for at stangere i styrke ved at træne så hårdt, at man ikke kan tage et rep mere.
okay, skal man så bare træne så tæt på failure som muligt, eller skal man holde lidt afstand?
Sådan kan man ikke stille det op. Hvis man kører 40 sæt dagligt giver det jo sig selv at man ikke skal smide alle 40 sæt til failure.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 4 gæster