Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1157
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1154

Følg bodybuilding.dk på

Failure i bænkpres

Udskriv emne

Har du ikke den store praktiske eller teoretiske erfaring, så kom indenfor. Her findes ingen 'dumme spørgsmål'

Tilbage til Begynder forum

Hej jeg har både hørt og læst at det er skidt og godt at køre til failure, bare man ikke gør det hver eneste gang.
Jeg har haft den dårlige vane at køre til failure i BB bænkpres hver gang.
Jeg køre pt. 5x6 i bænkpres og det sker altid at jeg failer ved 5. og 6. rep ved 4+5 sæt.

Skal jeg måske tage mindre reps i de sidste sæt eller er det okay at køre til failure, hvad foreslår i?

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

du bør ikke køre til failure hver gang :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog

EL0 skrev:Hej jeg har både hørt og læst at det er skidt og godt at køre til failure, bare man ikke gør det hver eneste gang.
Jeg har haft den dårlige vane at køre til failure i BB bænkpres hver gang.
Jeg køre pt. 5x6 i bænkpres og det sker altid at jeg failer ved 5. og 6. rep ved 4+5 sæt.

Skal jeg måske tage mindre reps i de sidste sæt eller er det okay at køre til failure, hvad foreslår i?

Er dine pauser mellem set lange nok?
<script></script>

Geografisk sted: Roskilde

Træner her: FitnessDK Roskilde

Styrkeliste
- Bænkpres: 11.00
- Squat: 11.00
- Dødløft: 11.00

Galleri: Vis galleri (1)

Ja det burde de være, træner sammen med en anden, så jeg kører efter han har kørt et sæt og omvendt.

EL0 skrev:Ja det burde de være, træner sammen med en anden, så jeg kører efter han har kørt et sæt og omvendt.

Det højst sandsynlig ikke lang nok tid..
Circumstances doesn't matter only state of being
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Ringsted

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 215.00

I må meget gerne stå og sludre lidt imellem hinanden. Ellers bliver der alt for lidt pause ja.. Derudover bør du begynde at vænne dig til, at hvis du kan mærke du sandsynligvis ikke kan nuppe den næste rep, så forsøger du heller ikke. Det kan virke mærkeligt at holde sig tilbage på den måde, men det virker altså :)

Geografisk sted: Århus

Træner her: Ultimate Gym

Kører selv efter 2-3 mins pause mellem hver sæt i de store basis øvelser som Bænk - KVDL - Squat. Hvis du stadig kører failure med pauser på den længde, tag et par kilo af i dit sidste sæt så du kan kører det færdigt uden at ramme failure.
Hård træning, giver spæk på nosserne!!

Hvis du er gået helt i stå på en vægt og kører failure igen og igen kunne du også overveje at starte en progressionscyklus eller et spas program :)

ST.K skrev:
EL0 skrev:Ja det burde de være, træner sammen med en anden, så jeg kører efter han har kørt et sæt og omvendt.

Hold da kæft :D
Det er da rigeligt!

Hvis dit mål er at vokse, så fortsæt!
Hvis det er styrke, ja så længere pauser.

Jeg træner altid til failure. Mindst 1 sæt pr øvelser. Og det er alle musklerne jeg gør det i, hver gang!
Få så meget blod i musklen og så store pump så muligt med en rep range på 6-12, så skal du sku nok vokse! De styrkeløfterråd er ikk til andet end forvirring for folk som gerne vil vokse. Desværre er der alt for mange styrkeløftere herinde som mener de har fundet vejen frem "bare" fordi de bænker meget.. Alt det med vægte - skråt op med det, vægten er langt fra så vigtig som folk tror.

Albert Beckles blev i sin tid spurgt hvor meget han curlede med. Journalisterne var sjokket da han svarede "45 pounds with lots of squeeze " :king:
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 180.00

raunen skrev:
ST.K skrev:

Hold da kæft :D
Det er da rigeligt!

Hvis dit mål er at vokse, så fortsæt!
Hvis det er styrke, ja så længere pauser.

Jeg træner altid til failure. Mindst 1 sæt pr øvelser. Og det er alle musklerne jeg gør det i, hver gang!
Få så meget blod i musklen og så store pump så muligt med en rep range på 6-12, så skal du sku nok vokse! De styrkeløfterråd er ikk til andet end forvirring for folk som gerne vil vokse. Desværre er der alt for mange styrkeløftere herinde som mener de har fundet vejen frem "bare" fordi de bænker meget.. Alt det med vægte - skråt op med det, vægten er langt fra så vigtig som folk tror.

Albert Beckles blev i sin tid spurgt hvor meget han curlede med. Journalisterne var sjokket da han svarede "45 pounds with lots of squeeze " :king:

Åhh nej dog... Det er fint nok du kører til failure hver gang og tilsyneladende er så heldig at have en krop, der kan holde til det. Men tro ikke du kan generalisere ud fra din egen erfaring!
De her gutter kører 5-6 reps i bænk. Det tager måske 1 min., hvilket er en utrolig kort pause i en basisøvelse som bænkpres. Medmindre man kører AHT style selvfølgelig. Var det en isolationsøvelse som curls ville det være okay, men i en basisøvelse holder det altså ikke med kun 1 minuts pause, når man gerne vil køre tungt. Hvilket de her folk jo gerne vil, når de kører til failure på så få reps. Desuden er der en bevist sammenhæng mellem intensiteten i ens træning og responset i form af muskelvækst. Dermed ikke sagt at vægten er altafgørende, men tro ikke du med din tilsyneladende snæversynede tilgang til træning, kan vurdere hvor meget det betyder for alle mennesker.

Hans problem er han failer vægten efter nogle sæt, ergo virker det som et fatigue tegn. Han nævner intet om hypertrofi formål?
Circumstances doesn't matter only state of being
Brugeravatar

Reputation point: 10

Geografisk sted: Ringsted

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 220.00
- Dødløft: 215.00

Tak for de vidt forskellige svar :-)
Jeg tror jeg skal prøve mig frem, både med længere pause eller bare at fortsætte med at køre til failure.

p.s mit mål er altså at vokse, altså hypertrofi..

ST.K skrev:

Hvor lang tid bør man egentlig bruge?? Jeg bruger normalt 4-5 minutter mellem sets'ne når jeg smider lidt flere kg på og 4-6 gentagelser - er dette for lang tid?
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg

EL0 skrev:Tak for de vidt forskellige svar :-)
Jeg tror jeg skal prøve mig frem, både med længere pause eller bare at fortsætte med at køre til failure.

p.s mit mål er altså at vokse, altså hypertrofi..

Så skal du bestemt få hvile nok og ha styr på den generelle viden om kost angående muskel hypertrofi træning, prøv at tage en længere pause fra din træning f.eks en uge fra sidste bryst træning og se om du føler mere eller mindre besvær ved samme vægt som sidst når du presser dig selv.

Failure i bænkpres er bestemt ikke en indikation for muskel hypertrofi .
Mr BB Statue siger, træn hårdt spis fornuftigt og sov godt.
Brugeravatar

Geografisk sted: DK

Styrkeliste
- Bænkpres: 95.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 160.00

Kostplan: Ingen kostplan

Tilbage til Begynder forum

Brugere online