Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69646 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1539
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1536

Følg bodybuilding.dk på

Falder i søvn når jeg spiser usundt - hvorfor?

Udskriv emne

Debat om løst & fast

Tilbage til Off topic

Som titlen indikerer har jeg det problem, at efter jeg har spist usundt, så falder jeg i søvn. Usundt i mit tilfælde kunne være at spise 500ml is eller en plade 80-90% chokolade. Dette problem har jeg ikke altid haft, det er faktisk kommet snigende de sidste par måneder. Mener ikke det kan være rigtigt, at når jeg endelig har en cheat-day så kan jeg være sikker på, at jeg ligger og sover som en baby lige efter indtagelse. Har i nogen ide om hvorfor dette sker? Og nej det er ikke fordi jeg er i søvnmangel.

-Det er ikke et troll indlæg, så håber på nogle seriøse svar.
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Reputation point: 0

Geografisk sted: køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Nizzle skrev:Som titlen indikerer har jeg det problem, at efter jeg har spist usundt, så falder jeg i søvn. Usundt i mit tilfælde kunne være at spise 500ml is eller en plade 80-90% chokolade. Dette problem har jeg ikke altid haft, det er faktisk kommet snigende de sidste par måneder. Mener ikke det kan være rigtigt, at når jeg endelig har en cheat-day så kan jeg være sikker på, at jeg ligger og sover som en baby lige efter indtagelse. Har i nogen ide om hvorfor dette sker? Og nej det er ikke fordi jeg er i søvnmangel.

Cheat meals = Svære at nedbryde samt høje kalorier. Det er derfor nemmere for din krop at få dig til at sove så den nemmere kan nedbryde alt maden. Dette kunne være en mulighed

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.00
- Squat: 145.00
- Dødløft: 187.50

Logbog: Vis logbog

Da jeg for nyligt cuttede, oplevede jeg lidt det samme. Når jeg havde et cheat meal/ high carb meal, gav det selvfølgelig lidt energi og overskud på længere sigt, men lige i timerne efter indtagelsen blev jeg ofte ret dvask og udmattet.

Hvad forklaringen helt præcist er, har jeg ikke et kvalificeret bud på :)

Geografisk sted: Aalborg

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 158.00
- Dødløft: 180.00

Muligvis fordi du efter indtagelse af "tom" energi, får en stor stigning i dit blodsukkerniveau. Efter et lille stykke tid vil det så falde igen, og så vil man føle sig træt. :)
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Ø

Træner her: Ultimate Gym

MTR93 skrev:Muligvis fordi du efter indtagelse af "tom" energi, får en stor stigning i dit blodsukkerniveau. Efter et lille stykke tid vil det så falde igen, og så vil man føle sig træt. :)

Ja det er sån set forklaringen... det er derfor det er meget bedre at spise noget sundt, så blodsukkeret ikke falder voldsomt bagefter, for så er man dobbelt så træt som før man spiste det.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Kan sagtens følge jeres pionte. Det er selvfølgelig klart!

Jeg oplever det dog stadig, hvis mit cheatmeal består af noget sundt, men blot er større end normale måltider (Fx. en stor portion havregryn med whey 100 og mælk, hvilket jeg ofte brugte som high carb meal under cut), hvilket egentig er det, der undrede mig mest :)

Styrkeliste
- Bænkpres: 122.00
- Squat: 158.00
- Dødløft: 180.00

Hvad laver du efter du har spist? Ligger du dig ned på sofaen eller hvordan lykkes det dig at falde i søvn bare sådan lige pludseligt? Hvis det sker i bussen osv så skal du nok søge læge :-s
Brugeravatar
Månedens skribent: Maj 2008 Månedens skribent: Juli 2008
Moderator

Reputation point: 257

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 302.50
- Squat: 215.00
- Dødløft: 250.00

Galleri: Vis galleri (3)

Matti49 skrev:Kan sagtens følge jeres pionte. Det er selvfølgelig klart!

Jeg oplever det dog stadig, hvis mit cheatmeal består af noget sundt, men blot er større end normale måltider (Fx. en stor portion havregryn med whey 100 og mælk, hvilket jeg ofte brugte som high carb meal under cut), hvilket egentig er det, der undrede mig mest :)

Nogen gange kan man også godt blive søvnig efter et stort måltid, da kroppen bruger energi på at fordøje, derfor man altid er så s****e træt juleaften efter det kæmpe måltid. Men ikke fordi det ligefrem lyder som det vilde, men kommer nok an på så mange ting.

Reputation point: 10

Geografisk sted: Fredericia

Træner her: Fitness World Lyongade
Fitness World

Kulhydrater frigiver insulin, som fører til øget tryptofan i hjernen, der igen omdannes til seratonin - et stof der gør en søvnig. Det kunne også være en stor del af forklaringen på det.
Loggen på min hjemmeside: morinist.dk
Brugeravatar
Månedens skribent: Marts 2008

Geografisk sted: Hygind, Vestfyn

Træner her: Fitness World Assens

Kostplan: Ingen kostplan

Jeg spiser efter paleo seks dage om ugen (mandag-lørdag). Søndag er cheat-day hvor der bliver spist usundt. Jeg har indset, at jeg ikke har viljestyrken til, at leve ultra sundt. Derfor har jeg en cheat-day, og jeg synes selv det fungerer ret godt. Med hensyn til hvad jeg gør efter jeg har spist usundt, så ser jeg typisk film eller gamer pc/ps3.
never argue with a fool he will only bring you down to his lv, and beat you with experience.

Geografisk sted: køge

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 170.00
- Dødløft: 190.00

Nizzle skrev:Som titlen indikerer har jeg det problem, at efter jeg har spist usundt, så falder jeg i søvn. Usundt i mit tilfælde kunne være at spise 500ml is eller en plade 80-90% chokolade. Dette problem har jeg ikke altid haft, det er faktisk kommet snigende de sidste par måneder. Mener ikke det kan være rigtigt, at når jeg endelig har en cheat-day så kan jeg være sikker på, at jeg ligger og sover som en baby lige efter indtagelse. Har i nogen ide om hvorfor dette sker? Og nej det er ikke fordi jeg er i søvnmangel.

Er den logiske forklaring ikke, at det usunde mad du spiser har høj GI/GL (Værdi på det glykemiske index).
Dvs dit blodsukker BOOMER op, og SMADRER nedad. Dvs du bliver mega træt?
Mike Tyson
"Lennox Lewis, I'm coming for you man. My style is impetuous. My defense is impregnable, and I'm just ferocious. I want your heart!"
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 115.00
- Dødløft: 120.00

Kostplan: Ingen kostplan

reinkarnation skrev:

Er den logiske forklaring ikke, at det usunde mad du spiser har høj GI/GL (Værdi på det glykemiske index).
Dvs dit blodsukker BOOMER op, og SMADRER nedad. Dvs du bliver mega træt?

Det kan meget vel tænkes at være en del af forklaringen. Glykæmisk indeks.
Det eneste jeg ved, er, at jeg intet ved.
Brugeravatar

Styrkeliste
- Bænkpres: 1.00
- Squat: 2.00
- Dødløft: 3.00

Tilbage til Off topic

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 78 gæster