Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69649 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1407
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1404

Følg bodybuilding.dk på

Familiens mad vs. egen mad?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Synes jeres kærester/familie i er "kedelige" eller fanatiske, pga. i går op i jeres kost?

Jeg har altid lavet 2 slags mad, hvilket er hul i hovedet. Min kæreste er utroligt kræsen og kan simpelthen ikke lide f.eks wokretter, steaks, vildt, fisk eller kylling, så der har vi et problem, for jeg elsker kød. Det jeg laver til ham, er pastaretter eller traditionelt dansk mad, men for det meste fars-retter, madtærter, noget med sovs og kartofler eller salater.

Når vi er ude, så hører jeg altid den der fra familien "skal du ikke have et stykke kage mere", eller "hvorfor skal du ikke have smør i din kartoffel?" og klassikeren - "Pinky man kan ikke leve af kød" :lol: Min mor elsker at fortælle med gru, hvordan jeg åd en halv roastbeef til morgenmad som barn.

Hvordan er det hjemme hos jer med maden?

Reputation point: 0

Geografisk sted: Nordjylland

Træner her: Fitness World Aalborg

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Min far fatter hat af det, kalder det fanatisk og overdrevet. Min mor er dog bedre forstående overfor det.
Uddannet Sportsmassør - Fra Frederiksberg.
250DKK/1 time fysiurgisk massage.
Skriv en PM hvis det har interesse.
Brugeravatar

Reputation point: 235

Geografisk sted: Frederiksberg

Træner her: TarGet Fitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 1337.00
- Squat: 1337.00
- Dødløft: 1337.00

Logbog: Vis logbog

Bone-14 skrev:Min far fatter hat af det, kalder det fanatisk og overdrevet. Min mor er dog bedre forstående overfor det.

+1

min far prøver altid at finde alle mulige argumenter/udsagn/artikler, der påviser at min levestil er usund/overdreven. Han har heller ikke noget imod at dreje udsagnene til sin egen fordel så de lyder mere aggresive. Det kan selvfølgelig være irriterende til tider, men han gør det jo kun fordi han holder af mig.
There are people who say that they can and there are people who say that they cant

Both are usually right
Brugeravatar

Reputation point: 15

Mine forældre går begge meget op i kost, så bliver ikke kaldt noget her :)
Brugeravatar

Reputation point: 140

Geografisk sted: Fyn

Styrkeliste
- Bænkpres: 134.20
- Squat: 155.40
- Dødløft: 206.60

Min far og hans kone tror, min livsstil er farlig.

Min mor accepterer det derimod og nyder, når jeg laver paleo-inspireret mad til hende og jeg, når jeg engang imellem er hjemme.

Generelt ser folk dog ret skævt til mig, da jeg ikke spiser morgenmad og frokost på arbejde overhovedet :)
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

Pinky Tuscadero skrev:Synes jeres kærester/familie i er "kedelige" eller fanatiske, pga. i går op i jeres kost?

Jeg har altid lavet 2 slags mad, hvilket er hul i hovedet. Min kæreste er utroligt kræsen og kan simpelthen ikke lide f.eks wokretter, steaks, vildt, fisk eller kylling, så der har vi et problem, for jeg elsker kød. Det jeg laver til ham, er pastaretter eller traditionelt dansk mad, men for det meste fars-retter, madtærter, noget med sovs og kartofler eller salater.

Når vi er ude, så hører jeg altid den der fra familien "skal du ikke have et stykke kage mere", eller "hvorfor skal du ikke have smør i din kartoffel?" og klassikeren - "Pinky man kan ikke leve af kød" :lol: Min mor elsker at fortælle med gru, hvordan jeg åd en halv roastbeef til morgenmad som barn.

Debat er vejen frem.
Det er ret nemt at argumentere til din fordel og få tingene bragt iorden.

Førhen var min mor også helt freaky.
Når der bliver inviteret på mad nu, spørger hun hvor meget kød, hvilket kød og om jeg vil have noget til det.

Er nogen umulige kan man jo bare fremhæve at det er derfor de måske ligner lort, og man selv ligner en græsk gud.

Pludselig er mors og svigermors mad igen bedre end ens egen.

Styrkeliste
- Bænkpres: 55.00

Kostplan: Ingen kostplan

SpliFF skrev:
Er nogen umulige kan man jo bare fremhæve at det er derfor de måske ligner lort, og man selv ligner en græsk gud.

+ 1 !!!

Her er det på samme måde som med bone-14.. Min far ser også underligt til når man står og vejer maden, min mor er som sådan ligeglad, hun interesserer sig også mere for træning end min far så hun ved også godt hvor stor en del kosten spiller ind.
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus Ø

Træner her: Ultimate Gym

Mine svigerforældre havde fået indtrykket af at jeg kun spiste kylling "når nu man trænede sådan"

Så derfor får vi 90% af gangene kylling når vi kommer på besøg :mrgreen:
Brugeravatar

Reputation point: 25

Geografisk sted: Randers

Træner her: Randers styrke og motionsklub (Fjeren)

De tager det sku meget cool. efter de har set hvor meget fremgang jeg har fået min krop, kan de godt se, at de måske selv burde gå lidt mere op i det. så nu spørger de gerne til råds om ting.
Winners never Quit - Quitters never Win
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvidovre Kbh

Træner her: Workout & Fitness club

Mine forældre ser positivt på det. De går selv op i kosten og syntes det er spændende, dog syntes de nogen gange at maden kan blive lidt for fyldt med kød og grøntsager. Men ellers er de clear med det :-)

Geografisk sted: Galten

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 100.00

Galleri: Vis galleri (3)

Pinky Tuscadero skrev:Synes jeres kærester/familie i er "kedelige" eller fanatiske, pga. i går op i jeres kost?

Min mor elsker at fortælle med gru, hvordan jeg åd en halv roastbeef til morgenmad som barn.

for jeg elsker kød

.. du lyder som drømmekvinden, just saying.

:mrgreen:
.. eat, drink, fornicate, defecate, dream, dance, die.
Brugeravatar

Reputation point: 1244

Geografisk sted: The Perimeter

Kostplan: Ingen kostplan

Det kommer nok an på hvor sundhedsbevidste/sportsinteresserede ens familie er. Der er det zip, zero, nada, zilch, bortset fra min svigerfar.

Jeg synes det er meget nemmere om sommeren, så kan man grille, og der er ingen der ser ingen skævt til at man fråder i kød (måske andre kvinder, for mit vedkommende, men så er der mere til mig :dance: ).
Nu kommer vi ind i denne her sovs & kartofler/snart jul sæson, hvor alle ikke kan forstå, man ikke hopper på juleslikket bigtime.

Self. er det jul, og det skal man da også fejre, men sgu da ikke fra nu af, og indtil nytår, og så undrer folk sig over, hvorfor de tager 5+ kg på i de måneder #-o

Pinky Tuscadero skrev:Det kommer nok an på hvor sundhedsbevidste/sportsinteresserede ens familie er. Der er det zip, zero, nada, zilch, bortset fra min svigerfar.

Jeg synes det er meget nemmere om sommeren, så kan man grille, og der er ingen der ser ingen skævt til at man fråder i kød (måske andre kvinder, for mit vedkommende, men så er der mere til mig :dance: ).
Nu kommer vi ind i denne her sovs & kartofler/snart jul sæson, hvor alle ikke kan forstå, man ikke hopper på juleslikket bigtime.

Self. er det jul, og det skal man da også fejre, men sgu da ikke fra nu af, og indtil nytår, og så undrer folk sig over, hvorfor de tager 5+ kg på i de måneder #-o

Statistisk set tager de fleste faktisk mest på om sommeren, da folk er meget opmærksomme på julens fristelser. Modsat må man åbenbart godt drikke en fire-fem øl og mæske sig i grillpølser og deslige om sommeren - det tager man jo ikke på af :wink:
Brugeravatar
Chef-moderator

Reputation point: 470

Geografisk sted: Århus

Træner her: Crossfit Copenhagen - Spartan Mentality CrossFit
Fitness Studiet Østergrave

Styrkeliste
- Bænkpres: 117.50
- Squat: 155.00
- Dødløft: 210.00

Galleri: Vis galleri (8)

min familie er ved at brække sig af jeg sidder der og kan æde en bunke kylling med tilbehør, imens deres pommes og steak har brug for en redningskrans for at overleve ketchup el sovsen som den er ved at dø i , de har svært ved at forstå mine spisevaner ....
selv mine børn er startet på at æde som farmand her :D
Life is like a coin. You can spend it any way you wish, but you only spend it once.
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Træner her: FitnessWorld Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 90.00
- Squat: 110.00
- Dødløft: 130.00

Galleri: Vis galleri (7)

Garik skrev:
Pinky Tuscadero skrev:Det kommer nok an på hvor sundhedsbevidste/sportsinteresserede ens familie er. Der er det zip, zero, nada, zilch, bortset fra min svigerfar.

Statistisk set tager de fleste faktisk mest på om sommeren, da folk er meget opmærksomme på julens fristelser. Modsat må man åbenbart godt drikke en fire-fem øl og mæske sig i grillpølser og deslige om sommeren - det tager man jo ikke på af :wink:

Hmm pølser vs. steaks - steak umms wins :joy:

Mine forældre tænker på ingen måde over kosten.
De er ret så danske.. De mener også, at det er lige meget, om hakket oksekød er på 3-7% eller 12-15%..
De mener også, at det er unødvendigt, at tænke over fedtprocenten i kødet. For dem er kød, bare kød.
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 180.00

Galleri: Vis galleri (1)

The Rookie skrev:Mine forældre tænker på ingen måde over kosten.
De er ret så danske.. De mener også, at det er lige meget, om hakket oksekød er på 3-7% eller 12-15%..
De mener også, at det er unødvendigt, at tænke over fedtprocenten i kødet. For dem er kød, bare kød.

Det er da også unødvendigt, hvis de ellers spiser varieret og har de kropslige mekanismer i orden, som hjælper os til at opretholde homeostasis.

dem macros
Brugeravatar

Jenslyn87 skrev:
The Rookie skrev:Mine forældre tænker på ingen måde over kosten.

Det er da også unødvendigt, hvis de ellers spiser varieret og har de kropslige mekanismer i orden, som hjælper os til at opretholde homeostasis.

dem macros

Der er ikke varieret kost, på nogen måde. Sjældent grønsager til aftensmaden, mangel på grønsager generelt.
Mussetrussen skrev:Det The Rookie laver er nærmest kunst. Det' sgu smukt

IG:
https://www.instagram.com/glutesngluten/
Brugeravatar

Træner her: SPH GYM

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00

Galleri: Vis galleri (1)

Hjemme har de vænnet sig til det, min mor spørger sågar om hun skal afmåle min mad! Der hvor jeg skal høre mest er på arbejdet, de forstår ikke mængden af mad og hvordan man kan spise div grøntsager osv og hvorfor man skulle leve så sundt! Jeg var en enkel gang så træt af at de hele tiden skulle kommentere min mad, så jeg sagde til min chef at der nok en grund til at jeg så ud som jeg gør og han som han gør. Han er vel 50kg overvægtig. Så blev der ikke diskuteret mad længere! :-=

Reputation point: 5

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00

Tilbage til Kost & kosttilskud

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 52 gæster