Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

X skrev:Hvor mange g sundt fedt får i ca. om dagen og ved i hvad den anbefalede mængde er for bodybuildere/motionister? Jeg er godt klar over hvordan jeg får det sunde fedt, men de ting hvori det er er jo meget kcal rige så vil hellere ikke spise alt for meget af det. Men gad bare godt vide om man skal have 10 eller 50g om dagen.

Poliquin skrev:Ja jeg får nok + mere![]()
60g Udos + 12stk Bodyman fiske olie piller![]()
Og dagligt nødder, ofte avokado og laks

Madsen123 skrev:Poliquin skrev:Ja jeg får nok + mere![]()
![]()
hvad er grunden til det "i mine øjne" store indtag?

Poliquin skrev:Madsen123 skrev:Poliquin skrev:Ja jeg får nok + mere![]()
![]()
Det er nu ikke specielt stort. Mange anbefalder 1g sundt fedt pr. kg. bw. Det ligger jeg ikke voldsomt meget over![]()
Sundt fedt har ekstremt mange vigtige funktioner i forhold til hypertrofi

WeirdMoose skrev:Please tell?
sidder og spiser og er pt for doven til at søge![]()

WeirdMoose skrev:
Please tell?

Poliquin skrev:Madsen123 skrev:Poliquin skrev:Ja jeg får nok + mere![]()
![]()
Det er nu ikke specielt stort. Mange anbefalder 1g sundt fedt pr. kg. bw. Det ligger jeg ikke voldsomt meget over![]()

Madsen123 skrev:Poliquin skrev:Madsen123 skrev:Poliquin skrev:Ja jeg får nok + mere![]()
![]()
Indtager du så de 60g lige fordelt over dagen eller er der nogle tidspunkter der er at foretrække? som med wheyprotein efter træning osv?

Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:
Please tell?
Nej...
Hvis du ik engang gider søge selv kan det ikke have din store interesse.

WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:
Please tell?
Nej...
Mente ikke du skulle forklare de grundlæggende aspekter til hvorfor fedt er vigtigt for kroppen (det kan man læse sig til i blandt andet artiklerne på siden)
Tænkte mere på om du kunne nævne nogle undersøgelser eller lignende som kunne forklare tingene meget i dybden.
Ja udtrykte mig elendigt og alt for hurtigt i mit første indlæg.

JensL skrev:Du skal have 25 % af din energi fra fedt. 80 g vil være en fin mængde for de fleste mennesker.
Eksempler (25 E% fedt):
2500 kcal = 69 g fedt
3000 kcal = 83 g fedt
3500 kcal = 97 g fedt
4000 kcal = 111 g fedt
4500 kcal = 125 g fedt
Så kan du selv se hvad dit behov er.

Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:
Please tell?
Nej...
Mente ikke du skulle forklare de grundlæggende aspekter til hvorfor fedt er vigtigt for kroppen (det kan man læse sig til i blandt andet artiklerne på siden)
Tænkte mere på om du kunne nævne nogle undersøgelser eller lignende som kunne forklare tingene meget i dybden.
Ja det kan jeg, men igen burde du selv søge først

Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:
Please tell?
Nej...
Ja det kan jeg, men igen burde du selv søge først

RRRR skrev:Hvad et forum til?

Poliquin skrev:RRRR skrev:Hvad et forum til?
Mange tingEn af de vigtigste, er efter min mening, en meningsfuld debat. Sådan en kræver man selv har gjort sit forarbejde, hvilket der ikke er blevet gjort endnu...
Jeg ville gerne servere alt det jeg kunne, men har ikke tiden...

WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:RRRR skrev:Hvad et forum til?
Mange tingEn af de vigtigste, er efter min mening, en meningsfuld debat. Sådan en kræver man selv har gjort sit forarbejde, hvilket der ikke er blevet gjort endnu...
Ved ikke om du læste det jeg skrev, men har sådan set gjort et forarbejde. At jeg bare ikke lige er stødt på netop det som jeg søger er en anden side af sagen. Hvilket var derfor jeg spurgte om du havde nogle undersøgelser eller lignende som du kunne referere til.

Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:RRRR skrev:Hvad et forum til?
Ved ikke om du læste det jeg skrev, men har sådan set gjort et forarbejde. At jeg bare ikke lige er stødt på netop det som jeg søger er en anden side af sagen. Hvilket var derfor jeg spurgte om du havde nogle undersøgelser eller lignende som du kunne referere til.
Tog mig 4 sekunder at finde:
http://www.umm.edu/altmed/articles/omega-3-000316.htm
Der ligger utallige artikler hvis du googler

WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:RRRR skrev:Hvad et forum til?
Ja det du fandt er let og finde og har fundet meget af det. Men det var ikke lige det jeg søgte.
Ved ikke om det var mig der misforstod dit tidligere indlæg, men med "Sundt fedt har ekstremt mange vigtige funktioner i forhold til hypertrofi" mente du da ikke at det havde direkte indvirken på hypertrofi? Altså ikke bare indvirken på kroppens generelle heldbred som hjælper på hypertrofi, men en direkte indvirken.

Men snakker vi nu generalt fedt eller kun sundt fedt, for vil da mene det er ret svært at få 80g SUNDT fedt om dagen, altså avocado, oliven, fisk og nødder osv. Hvis man skal spise 80g sundt fedt udelukkende fra disse 4 ting vil man da få en meget høj mængde kcal ind også.
Hvor er det fra? Normalt anbefales hvad(?)..15% af ens kost skal være protein, det holder jo bare ikke i dette forum - fx hvis man er under cut
De fleste mennesker træner ikke som vi, herinde, gør

Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:WeirdMoose skrev:Poliquin skrev:RRRR skrev:Hvad et forum til?
Ja det du fandt er let og finde og har fundet meget af det. Men det var ikke lige det jeg søgte.
Ved ikke om det var mig der misforstod dit tidligere indlæg, men med "Sundt fedt har ekstremt mange vigtige funktioner i forhold til hypertrofi" mente du da ikke at det havde direkte indvirken på hypertrofi? Altså ikke bare indvirken på kroppens generelle heldbred som hjælper på hypertrofi, men en direkte indvirken.
Oka tror jeg forstår nu![]()
Hypertrofi sker jo på grund af kroppens utallige funktioner - ikke blot en eller to, men mange mange.... Kort sagt har sundt fedt en vigtig rolle i mange af disse funktioner, bla. dannelsen af flere vigtige hormorner

JensL skrev:Men snakker vi nu generalt fedt eller kun sundt fedt, for vil da mene det er ret svært at få 80g SUNDT fedt om dagen, altså avocado, oliven, fisk og nødder osv. Hvis man skal spise 80g sundt fedt udelukkende fra disse 4 ting vil man da få en meget høj mængde kcal ind også.
Det nærmest umuligt helt at undgå mættet fedt ja, men derfor kan man sagtens få størstedelen af sit fedtbehov dækket via gode kilder.
1 g fedt giver 9 kcal, og det er altså uanset om det er sundt eller usundt fedt!
80g fedt sundt eller usundt giver altså 720 kcal.

Jep, kcal'erne i fedt er det samme om det er sundt eller "usundt" fedt...men kcal'erne i de ting hvori der er sundt fedt er meget høje som f.eks nødder og avocado, men i kylling hvori der er usundt fedt er ret få. Er det ikke nogenlunde rigtig?

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 46 gæster