Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69647 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1438
Medlemmer: 4
Skjulte: 0
Gæster: 1434

Følg bodybuilding.dk på

Får jeg de tilskud jeg skal have ?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Jeg indtager 3 fiskeolie kapsler samt 2 omnimin tabletter om morgenen . Mit spørgsmål er så , kan det gøre det ?

Når man kigger lidt rundt så kan man se folk som indtager over dobbel så mange forskellige tilskud.
Hvad med aminosyrer ???
Lidt forslag til hvad der kan optimeres ang. mit tilskud , måske noget før senge tid . Indtager selvfølgelig også carbs , protein og kreatin , det er mere vitaminer og mineraler jeg tænker på.

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

JesperCharger skrev:Jeg indtager 3 fiskeolie kapsler samt 2 omnimin tabletter om morgenen . Mit spørgsmål er så , kan det gøre det ?

Når man kigger lidt rundt så kan man se folk som indtager over dobbel så mange forskellige tilskud.
Hvad med aminosyrer ???
Lidt forslag til hvad der kan optimeres ang. mit tilskud , måske noget før senge tid . Indtager selvfølgelig også carbs , protein og kreatin , det er mere vitaminer og mineraler jeg tænker på.

Tror du skal smide noget mere info om hvad det er du vil opnå og hvordan du træner...
Hvis sygdom er svaghed der forlader kroppen så FUCK AF!!!!!
Brugeravatar

Geografisk sted: Jylland

Logbog: Vis logbog

Jeg indtager selv 4 fiskeolie kapsler og 1 omnimin tablet om dagen :)

Jeg tror ikke man får gode resultater ud af at overdosere disse tilskud :)
Mål inden 2030:

Måske at begynde at træne igen: Opnået! YEAH BABY! :D
Brugeravatar

Galleri: Vis galleri (14)
Kostplan: Vis kostplan

Er selvfølgelig heller ikke interesseret i overdosering , det var mere om der var noget jeg manglede ?

Spiser en varieret sund kost , især nu hvor jeg bliver nødt til at smide lidt mere flæsk fordi det simpelthen er blevet for galt :)
Jeg går primært efter styrke men vil da gerne have at kroppen ligesom ser lidt mere normal ud end de fleste pære formede styrkeløftere. (I er ikk alle pære formede .... )

Programmet er sammensat af en fra klubben af så det er der rimelig styr på .

Meget af det man får igennem tilskud kan man få igennem sin kost, tilskud erstatter i nogle tilfælde bare noget mad. Der findes ingen "nødvendige" tilskud som sådan.

Træner her: Anger Mangement

aaarhh ? holder den ?

Kan man godt få den rette mængde af ALLE vitaminer og mineraler bare ved at spise nogenlunde sundt ?
Jeg har ikke 20 forskellige slags grønt til at ligge i køleskabet .

JesperCharger skrev:aaarhh ? holder den ?

Kan man godt få den rette mængde af ALLE vitaminer og mineraler bare ved at spise nogenlunde sundt ?
Jeg har ikke 20 forskellige slags grønt til at ligge i køleskabet .

"Bare ved at spise nogenlunde sundt"

Hvis man spiser nogenlunde sundt så får man jo kun nogenlunde det man har brug for ;-)

Efter min mening så de eneste tilskud du har brug for:
- Fiskeolie
- Multivitamin
- Proteinpulver

Træner her: Anger Mangement

Ikk nogenlunde sundt så ! Jeg spiser sundt ! Og jeg får højst sandsynlige mere frugt og grønt end gennemsnittet . (lige for tiden )
Ville bare være sikker for jeg mente at hvis man bare manglede et mineral eller vitamin , altså hvis mængden ikk helt er nok , så vil det kunne hæmme ens fremgang betydeligt.

At du tror du behøver kosttilskud skyldes god marketing :)
Nubretpumper
Brugeravatar

Du kommer nu med så mange konstruktive posts =D>

JesperCharger skrev:Du kommer nu med så mange konstruktive posts =D>

Alle dyr lever uden vitaminpiller. Kroppen behøver ikke ekstra, når den allerede lever sundt som den skal. Medmindre man er pro, er næsten det hele spild af penge. Dem jeg har set (der er en del på BB.dk og andre sider der gør det her, af hvad jeg har set, dem går jeg ud fra - det er jo en del bedre også at se på ægte eksperimenter fra bodybuildere, end kun på studier lavet på ældrende, overvægtige mænd), har ikke levet bedre fremgang af at poppe BCAA'er, sluge flere shakes om dagen og tage mange vitaminpiller.

Og hvis man spiser ordenligt er det let at komme op på 250g proteinpulver om dagen uden pulver.
Nubretpumper
Brugeravatar

Ja , jeg er også fuldstændig enig .
Men de pro BBer gør det jo også optimalt mht. kosten , og det er lidt der jeg vil hen .. bare fordi man ikke er pro kan man jo godt ønske at man får det optimale ud af det man nu engang bruger en del tid på . Og jeg kommer over den mængde protein jeg skal have i det som jeg spiser.
Ved godt der sikkert er en masse undersøgelser der siger at det ikke er nogen fordel at få mere protein end man kan optage , men jeg vil også godt vædde med at de fleste af jer ligger et godt stykke over "for nu lige at være sikker "
MEn tilbage til det med mineraler 6g v5ta05ner , Det lader lidt til at jeg bare skal fortsætte med de fiskeolie kapsler og omnimin som jeg nu gør , så det bliver jeg ved med :)

Misterhamper skrev:

Alle dyr lever uden vitaminpiller. Kroppen behøver ikke ekstra, når den allerede lever sundt som den skal. Medmindre man er pro, er næsten det hele spild af penge. Dem jeg har set (der er en del på BB.dk og andre sider der gør det her, af hvad jeg har set, dem går jeg ud fra - det er jo en del bedre også at se på ægte eksperimenter fra bodybuildere, end kun på studier lavet på ældrende, overvægtige mænd), har ikke levet bedre fremgang af at poppe BCAA'er, sluge flere shakes om dagen og tage mange vitaminpiller.

Og hvis man spiser ordenligt er det let at komme op på 250g proteinpulver om dagen uden pulver.

Jeg synes jeg spiser godt - men jeg har meget svært ved at nå 250g prots uden tilskud :wink:
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Jah okay :) det er da også nemmest med et par shakes hvilket jeg også får. 1 til morgen mad og på trænings dage 1 før og en efter .

Bay skrev:
Misterhamper skrev:

Jeg synes jeg spiser godt - men jeg har meget svært ved at nå 250g prots uden tilskud :wink:

Seriøst, har du virkelig problemer med det?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Hvis man har trænet 10+ år kan man måske godt have brugt for lidt ekstra lovlige tilskud for at lave fremgang der, men for os med langt under 10 år vi er jo bare begyndere - begyndere behøver ikke gøre det kompliceret for at lave optimal fremgang - for det meste laver dem, der gør det kompliceret, værrere fremgang (dem er der en del af på alle sider jo)
Nubretpumper
Brugeravatar

J-S-O skrev:
Bay skrev:
Misterhamper skrev:

Det kan jeg lige så godt sige ja til - jeg vil have stor problem med at nå en optimal energifordelling uden tilskud.
Thomas Bay
Idrætsfysioterapeut og fysisk træner
Indehaver af Sport112.dk, FysioDanmark Holstebro og FysioDanmark Videbæk
Brugeravatar
Månedens skribent: Februar 2007 Månedens skribent: Marts 2007

Reputation point: 25

Geografisk sted: Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 200.00
- Dødløft: 250.00

Misterhamper skrev:

Jamen kan du så ikke give mig et eksempel på en god nem kostplan hvor man nemt kommer op over 250g protein uden kosttilskud?
Brugeravatar
Månedens skribent: September 2007

Geografisk sted: København

Træner her: Tårnby Styrkeløfter Klub
Fitness World Lyongade

Styrkeliste
- Bænkpres: 120.00
- Squat: 140.00
- Dødløft: 220.00

Galleri: Vis galleri (5)

Det er nok også rigtig nok . Det går også altid bedst for mig når jeg gør hvad jeg mener er rigtigt.
Hvis jeg begynder at gøre alt for mange ting som alle andre så er det ligesom om der ikk sker det samme ?? Måske bare indbildning ....
Tror også at langt hen af vejen så kommer man nok længst med at holde det forholdsvis simpelt

Bay skrev:
J-S-O skrev:
Bay skrev:
Misterhamper skrev:

Det kan jeg lige så godt sige ja til - jeg vil have stor problem med at nå en optimal energifordelling uden tilskud.

Jeg tror der var en smule ironi i Jens' indlæg :P
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Misterhamper skrev:Hvis man har trænet 10+ år kan man måske godt have brugt for lidt ekstra lovlige tilskud for at lave fremgang der, men for os med langt under 10 år vi er jo bare begyndere - begyndere behøver ikke gøre det kompliceret for at lave optimal fremgang - for det meste laver dem, der gør det kompliceret, værrere fremgang (dem er der en del af på alle sider jo)

Hvad mener du med værre fremgang? At gaine for meget fedt, eller for lidt masse?

Nu ved jeg jo godt hvad du vil sige, og jeg vil så mene det modsatte. Sådan er vi så forskellige :wink:
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC: For lidt masse og for meget fedt og for lidt styrke. Dårlig fremgang er hvis man stadig kun bænker 120 efter 3 år eller stadig kun har 40 cm arme eller sådan noget (hvis ens mål ikke bare er at være lidt fitness selvfølgelig, jeg tænker på folk der vil blive store og stærke)

Billede
Havregryn, rugbrød, pålæg, mælk også lidt aftensmad

Hvorfor skulle nybegyndere have brug for diverse kosttilskud? Fordi de ikke laver ordenlig fremgang uden? Ordenlig fremgang handler jo om hvor hårdt og ordenligt man træner og hvor nogenlunde sundt og meget man spiser, ikke om man får 10 BCAAs under træning eller 2g fiskeolie om dagen. Jeg har jo set en del som gør alt hvad de overhovedet kan, at de som de store gutter har fortalt til mig, mister fokus på hvad der er vigtigt og derfor næsten ingen fremgang laver.

Og jeg har ingen anelse om hvad en der faktisk er kæmpestor og stærk behøver for at blive størrere og stærkere, så dem giver jeg jo aldrig råd til. Jeg ved bare hvad en der gerne vil op på OK størrelse og styrke skal gøre imo, og når jeg selv bliver kæmpestor og stærk en dag vil jeg jo også vide hvad der så kræver
Nubretpumper
Brugeravatar

Nu synes jeg heller ikke jeg er nybegynder :) men okay også langt fra nogen som helst podie placering

Misterhamper skrev:MC: For lidt masse og for meget fedt og for lidt styrke. Dårlig fremgang er hvis man stadig kun bænker 120 efter 3 år eller stadig kun har 40 cm arme eller sådan noget (hvis ens mål ikke bare er at være lidt fitness selvfølgelig, jeg tænker på folk der vil blive store og stærke)

Billede
Havregryn, rugbrød, pålæg, mælk også lidt aftensmad

Hvorfor skulle nybegyndere have brug for diverse kosttilskud? Fordi de ikke laver ordenlig fremgang uden? Ordenlig fremgang handler jo om hvor hårdt og ordenligt man træner og hvor nogenlunde sundt og meget man spiser, ikke om man får 10 BCAAs under træning eller 2g fiskeolie om dagen. Jeg har jo set en del som gør alt hvad de overhovedet kan, at de som de store gutter har fortalt til mig, mister fokus på hvad der er vigtigt og derfor næsten ingen fremgang laver.

Og jeg har ingen anelse om hvad en der faktisk er kæmpestor og stærk behøver for at blive størrere og stærkere, så dem giver jeg jo aldrig råd til. Jeg ved bare hvad en der gerne vil op på OK størrelse og styrke skal gøre imo, og når jeg selv bliver kæmpestor og stærk en dag vil jeg jo også vide hvad der så kræver

Ud fra den kostplan du har postet der ser det ikke ud som om det er særlig "nemt" at få 250g protein daligt, når du 1) har et indtag tæt på 4000 kcal (hvilket meget få nybegyndere har brug for) og 2) du er nødt til at indtage 2.5liter mælk inden sengetid.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

MC: Al maden er jo over hele dagen. Et stort glas mælk her, et stort glas mælk, lidt på havregrynene. Det løber jo hurtigt op.
Mange nybegyndere har heller ikke brug for 250g (max 150g for en normal nybegynder sikkert) - det var bare for at vise at en ganske normal kost med masser af de sunde varer hurtigt løber op i proteinerne
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper:

Kost er 100% vejen frem, men vil du ikke forklarer mig hvordan du får hurtig optagelige (bcaa % whey bla.) gennem kosten?

Kosttilskud skal bruges, men bruges rigtig, nemlig som TILSKUD :)
Månedens skribent: August 2008 Månedens skribent: Oktober 2008 Månedens skribent: Januar 2009

Reputation point: 10

Træner her: Ultimate Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Dødløft: 200.00

Misterhamper skrev:MC: Al maden er jo over hele dagen. Et stort glas mælk her, et stort glas mælk, lidt på havregrynene. Det løber jo hurtigt op.
Mange nybegyndere har heller ikke brug for 250g (max 150g for en normal nybegynder sikkert) - det var bare for at vise at en ganske normal kost med masser af de sunde varer hurtigt løber op i proteinerne

Den kost du har indsat der mener jeg ikke er særlig god og/eller varieret - 10 skiver rugbrød, 1/4 pakke havregryn og 2.5 liter mælk + lidt kødpålæg og ½ pakke kød mener jeg hverken lyder nemt eller billigt. Og økonomien spiller helt sikkert også ind for de fleste, og især mange nybegyndere som man må antage er unge der enten bor hjemme eller ikke har råd til at bruge alle deres penge på mad.

Desuden er en proteinshake både nem og billig, og jeg mener bestemt ikke at 40g proteinpulver er værre eller mindre sundt en f.eks. en liter mælk.

Jeg er ikke i tvivl om at du vil få nogle gains af den kost du refererer til, men du skal også regne med at det ikke er alle der skal hae 4k kalorier - for de fleste nybegyndere er det alt alt for meget, og jo mindre mad du skal indtage, jo sværere er det selvfølgelig at få dækket sit proteinbehov.
Brugeravatar

Fitness World Lyongade

Styrkeliste

Poliquin skrev:Misterhamper:

Kost er 100% vejen frem, men vil du ikke forklarer mig hvordan du får hurtig optagelige (bcaa % whey bla.) gennem kosten?

Man kan spise noget mad efter træning. Har hørt om et par bodybuildere fra de gamle dage som tog pizza og cola efter træningspassene.
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=659666
Du kan jo læse den her. Ikke at jeg har undersøgt det, jeg er personligt selv ligeglad med om jeg får kakao eller proteinpulver efter træning, men den kommer jo ind på alle de du efterspørger som fx
Myth 8. Whey is a "fast" protein, ideal for post workout.
plus en masse andre

MC: Jeg siger jo også at helt nye begyndere sikkert behøver max 150g - det er under 2/3 af den mad der. 40g proteinpulver er ligeså billigt som 1 liter mælk, plus du ikke får 48g kulhydrater med proteinpulveret = det er faktisk dyrere med proteinpulver. Den mad jeg har postet er rimelig billig. ½ kg rugbrød + 160g pålæg = 14 kr. 2½ liter mælk = 12 kr. Osv
Nubretpumper
Brugeravatar

Misterhamper skrev:
Poliquin skrev:Misterhamper:

Man kan spise noget mad efter træning. Har hørt om et par bodybuildere fra de gamle dage som tog pizza og cola efter træningspassene.
http://www.t-nation.com/readArticle.do?id=659666
Du kan jo læse den her. Ikke at jeg har undersøgt det, jeg er personligt selv ligeglad med om jeg får kakao eller proteinpulver efter træning, men den kommer jo ind på alle de du efterspørger som fx
Myth 8. Whey is a "fast" protein, ideal for post workout.
plus en masse andre

MC: Jeg siger jo også at helt nye begyndere sikkert behøver max 150g - det er under 2/3 af den mad der. 40g proteinpulver er ligeså billigt som 1 liter mælk, plus du ikke får 48g kulhydrater med proteinpulveret = det er faktisk dyrere med proteinpulver. Den mad jeg har postet er rimelig billig. ½ kg rugbrød + 160g pålæg = 14 kr. 2½ liter mælk = 12 kr. Osv

Men ved den mad du har postet, får man netop IKKE alle de nødvendige vitaminer og essentielle mineraler som kroppen har brug for. Som du selv skrev var nemt igennem almindelig kost.

Så hvis du skal nå de ca 250 gr protein i en fornuftig 40,30,30 fordeling igennem dagen, og samtidig have alle de rigtige vitaminer osv, bruger du endten ALT din tid+penge på at planlægge kost, eller også tager lidt tilskud engang om dagen...
Brugeravatar

Geografisk sted: Aarhus

Jeg spørger måske dumt, men hvorfor snakker vi om proteinindtag på 250 gram; Hvem har reelt set brug for så stort et indtag?
Brugeravatar
Månedens skribent: Januar 2007

Geografisk sted: Ringkøbing

Styrkeliste
- Bænkpres: 105.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 205.00

Galleri: Vis galleri (19)

Tilbage til Kost & kosttilskud