Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!
Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!
Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!
Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!
Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync
Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner
0 nye indlæg i dag

Xiva skrev:Grunden til man bulker med ca 0,5 kilo om ugen er jo netop af den grund af alt over 0,5 kilo man tager på om ugen bare ville være fedt...
Det var det svar du ledte efter ikke?

NoGood skrev:Xiva skrev:Grunden til man bulker med ca 0,5 kilo om ugen er jo netop af den grund af alt over 0,5 kilo man tager på om ugen bare ville være fedt...
Man kan med stor sandsynlighed formode at mindst halvdelen vil være overflødigt fedt med 0,5 kg per uge. Det er meget sjældent at gaine mere end 12kg muskel om året.

emilaamand skrev:NoGood skrev:Xiva skrev:Grunden til man bulker med ca 0,5 kilo om ugen er jo netop af den grund af alt over 0,5 kilo man tager på om ugen bare ville være fedt...
Man kan med stor sandsynlighed formode at mindst halvdelen vil være overflødigt fedt med 0,5 kg per uge. Det er meget sjældent at gaine mere end 12kg muskel om året.
så dvs. jeg faktisk kan veje mig selv, hver måned og er vægten steget over 1 kilo, så skal jeg holde lidt igen med Kcal?

SørenDP skrev:emilaamand skrev:NoGood skrev:Xiva skrev:Grunden til man bulker med ca 0,5 kilo om ugen er jo netop af den grund af alt over 0,5 kilo man tager på om ugen bare ville være fedt...
så dvs. jeg faktisk kan veje mig selv, hver måned og er vægten steget over 1 kilo, så skal jeg holde lidt igen med Kcal?
Du kan jo ikke bulke uden at få lidt fedt med samtidig. Hvis du sigter efter 0,5 kg om ugen er det den optimale kombi af effektiv muskel-gain og minimal fedt-gain.

SørenDP skrev:emilaamand skrev:NoGood skrev:Xiva skrev:Grunden til man bulker med ca 0,5 kilo om ugen er jo netop af den grund af alt over 0,5 kilo man tager på om ugen bare ville være fedt...
Du kan jo ikke bulke uden at få lidt fedt med samtidig. Hvis du sigter efter 0,5 kg om ugen er det den optimale kombi af effektiv muskel-gain og minimal fedt-gain.

emilaamand skrev:Tak, det ville jeg prøve at gå efter så. Alt er jo muligt
skal jeg så ikke holde kontrol med min fedtprocent? eller stiger den hele tiden under Bulk?

NoGood skrev:emilaamand skrev:Tak, det ville jeg prøve at gå efter så. Alt er jo muligt
skal jeg så ikke holde kontrol med min fedtprocent? eller stiger den hele tiden under Bulk?
Din fedtprocent behøves ikke at stige under et kalorieoverskud, men den vil sandsynligvis gå op, specielt hvis ikke du har helt styr på kosten.

emilaamand skrev:NoGood skrev:emilaamand skrev:Tak, det ville jeg prøve at gå efter så. Alt er jo muligt
Din fedtprocent behøves ikke at stige under et kalorieoverskud, men den vil sandsynligvis gå op, specielt hvis ikke du har helt styr på kosten.
tak for svarne.
syntes også det giver mere mening, ville jo være mærkeligt hvis man SKULLE blive fed, for at Gaine muskler. jeg vil holde mig opdateret på Bloggen, når jeg lige har købt mig en vægt i morgen, samt fået min fedttang.

NoGood skrev:Undskyld mig, men hvordan kan 24kg om året hvor af højst 12kg er muskel være optimalt?
Det er muligt at tage muskel på og holde den samme fedtprocent året rundt. Man vil altid tage fedt på, men det er slet ikke nødvendigt at lave en 50/50 fordeling af fedt og muskler. De 500g om ugen er nemme at holde øje med og jeg vil tro det er derfor det løber som pesten.
Selv hvis man gainer mindre muskel vil det kunne betale sig. Eksempelvis en der vejer 80kg og tager 10kg muskel på et år ved at gaine 500g om ugen. Det vil svare til at tage 14kg fedt på, men lad as bare sige han kun tager 10kg på. Dvs. han skal bruge 5 måneder med et vægttab på 2kg om måneden eller 500g om ugen. Han vil i bedste fald beholde al sin muskelmasse og sandsynligvis miste noget. Det vil sige han gainer 10kg muskel per 17 måneder. Det er ca. 600g om måneden i gennemsnit.
Tager du den samme person og får ham til at holde ca. den samme fedtprocent vil han måske ikke få helt lige så meget muskelmasse så han gainer kun 7kg, dvs. 30% mindre hvilket jeg tror er noget overdrevet. Så på 12 måneder får han 7kg muskel og 700g fedt. Det giver de samme 600g muskel om måneden, men han skal ikke bekymre sig om at cutte eller se dårlig ud en 6-8 måneder om året.

SørenDP skrev:NoGood skrev:Undskyld mig, men hvordan kan 24kg om året hvor af højst 12kg er muskel være optimalt?
Det er muligt at tage muskel på og holde den samme fedtprocent året rundt. Man vil altid tage fedt på, men det er slet ikke nødvendigt at lave en 50/50 fordeling af fedt og muskler. De 500g om ugen er nemme at holde øje med og jeg vil tro det er derfor det løber som pesten.
Selv hvis man gainer mindre muskel vil det kunne betale sig. Eksempelvis en der vejer 80kg og tager 10kg muskel på et år ved at gaine 500g om ugen. Det vil svare til at tage 14kg fedt på, men lad as bare sige han kun tager 10kg på. Dvs. han skal bruge 5 måneder med et vægttab på 2kg om måneden eller 500g om ugen. Han vil i bedste fald beholde al sin muskelmasse og sandsynligvis miste noget. Det vil sige han gainer 10kg muskel per 17 måneder. Det er ca. 600g om måneden i gennemsnit.
Tager du den samme person og får ham til at holde ca. den samme fedtprocent vil han måske ikke få helt lige så meget muskelmasse så han gainer kun 7kg, dvs. 30% mindre hvilket jeg tror er noget overdrevet. Så på 12 måneder får han 7kg muskel og 700g fedt. Det giver de samme 600g muskel om måneden, men han skal ikke bekymre sig om at cutte eller se dårlig ud en 6-8 måneder om året.
Når du ligger i et konstant kcal-overskud flere år i træk fungerer din model bare ikke i praksis.
Jo længere tid du bulker, jo mere fedt vil du også gaine. Jo kortere af gangen du er i overskud, jo mere lean muskel vil du gaine, og det er også derfor at man normalt ikke anbefaler at man bulker i mere end 5 måneder.
Jeg siger ikke at der er noget galt med at bulke lean, men for at opnå optimale resultater på kortest tid, findes der bare langt mere effektive metoder. Jeg tror ikke det er for sjov at alle de store gutter gør det

NoGood skrev:De fleste professionelle bodybuildere gør det ikke. Jeg ved at Poliquin herinde fra heller ikke går ind for det.
Det du siger med at man gainer mere lean muscle er kun delvist rigtigt - efter en hård diæt er der en rebound effect der gør at du umiddelbart efter gainer muskel hurtigere, men det er ingenting i forhold til den mængde muskel der bliver tabt under et cut. At man tager hurtigt vægt på er ikke lig med at man tager hurtigt muskel på. Man kan kun gaine så og så meget muskel per måned - ligegyldigt hvor mange ekstra proteiner og kalorier du smider ned.
EDIT:
Man vil kun tage mere og mere fedt på hvis du stiger og stiger i vægt og fedtprocent, da kroppens evne til at lagre fedt stiger i takt med at der kommer flere fedtceller.

SørenDP skrev:NoGood skrev:De fleste professionelle bodybuildere gør det ikke. Jeg ved at Poliquin herinde fra heller ikke går ind for det.
Det du siger med at man gainer mere lean muscle er kun delvist rigtigt - efter en hård diæt er der en rebound effect der gør at du umiddelbart efter gainer muskel hurtigere, men det er ingenting i forhold til den mængde muskel der bliver tabt under et cut. At man tager hurtigt vægt på er ikke lig med at man tager hurtigt muskel på. Man kan kun gaine så og så meget muskel per måned - ligegyldigt hvor mange ekstra proteiner og kalorier du smider ned.
EDIT:
Man vil kun tage mere og mere fedt på hvis du stiger og stiger i vægt og fedtprocent, da kroppens evne til at lagre fedt stiger i takt med at der kommer flere fedtceller.
Såvel som man så kan gaine muskler uden at stige i fedt-procent, kan man vel også cutte uden at miste muskelmasse? Jeg har da adskillige steder læst at man sagtens kan cutte uden at miste nogen nævneværdig muskelmasse.
Jeg forholder mig bare til hvad der står i artiklen om at bulke herinde.

SørenDP skrev:Såvel som man så kan gaine muskler uden at stige i fedt-procent, kan man vel også cutte uden at miste muskelmasse? Jeg har da adskillige steder læst at man sagtens kan cutte uden at miste nogen nævneværdig muskelmasse.
Jeg forholder mig bare til hvad der står i artiklen om at bulke herinde.

Ja, det er muligt, men du skal bruge væsentlig længere tid på at cutte uden at miste muskelmasse når man når et vist niveau og selv hvis du kan gøre det uden at miste muskelmasse vil du heller ikke bygge muskelmasse imens.
Og hvis vi skal køre den derud kan man også cutte og gaine muskelmasse samtidig hvis bare dit kalorieoverskud er lavt nok i forhold til dit niveau.
Jeg har sagt hvad jeg mener og jeg kan ikke stå inde for at anbefale et vægtgain på 24kg om året hvis man træner for udseendets skyld eller i nogle andre sammenhænge for dens sags skyld. Jeg mener helt bestemt at det er en meget bedre og sundere tilgang til kosten at tage moderat på og holde en lav fedtprocent hele året. Derudover kan det også være hårdt for psyken at lægge i kalorieunderskud i længere tid og jeg ville heller ikke sætte mit gode humør på spil hvis ikke det strengt taget er nødvendigt.

SørenDP skrev:Hvis du sigter efter 0,5 kg om ugen er det den optimale kombi af effektiv muskel-gain og minimal fedt-gain.

mafi skrev:NoGood skrev:EDIT:
Så lige i et tv program at antallet af fedtceller er det samme!!
Lidt ligesom "hvor mange muskler har du"???
An average adult has 30 billion fat cells with a weight of 30 lbs or 13.5 kg. If excess weight is gained as an adult, fat cells increase in size about fourfold before dividing and increasing the absolute number of fat cells present.[1]
Fat cells (adipocytes) are like little bags. The more fat you put in the bags, the bigger they get. However, the bags can only hold so much fat. But lucky for us (or not) our body is a fantastic storage machine built for survival. As a result, it can also increase fat storage by adding more fat cells. The more fat cells you have, the easier it is for your body to store fat.

Nick9000 skrev:SørenDP skrev:Hvis du sigter efter 0,5 kg om ugen er det den optimale kombi af effektiv muskel-gain og minimal fedt-gain.
Hvad baserer du det på?

mafi skrev:Så lige i et tv program at antallet af fedtceller er det samme!!

sebbt skrev:mafi skrev:Så lige i et tv program at antallet af fedtceller er det samme!!
Du så det i "Ha' det godt" på DR1 ikke? Det eneste der stod var:
spørgsmål: Mister man fedtceller når man taber sig?
Svar: Nej, fedtcellerne skrumper bare ind!
Du kan altså godt opbygge flere fedtceller men du kan ikke komme af med dem igen. Jeg har også en kilde der bekræfter dette, hvis du er interesseret. Så NoGood har ret

mafi skrev: Men smid da dit link op jeg vil gerne læse det:).

NoGood skrev:De fleste professionelle bodybuildere gør det ikke. Jeg ved at Poliquin herinde fra heller ikke går ind for det.

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 14 gæster