Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 734
Medlemmer: 2
Skjulte: 0
Gæster: 732

Følg bodybuilding.dk på

Fedtprocent og træning, osv.

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Jeg var inde og få målt min fedtprocent, muskelmasse osv. for første gang i fredags mener jeg det var, det er også ligemeget.
men jeg blev ret overrasket over min fedtprocent, som sagde 15% hvilket er positivt, da jeg troede den var på over 20, pga. alt det fedt på maven.. min muskelmasse var 72.5% hvilket jeg også syntes er okay? er det ikke rimelig positivt? jeg træner back 2 basics 4 gange i ugen, og cardio 2 gange i ugen.

Kostvejlederen sagde så, at hvis jeg skulle ned og have vaskebræt osv. så skulle jeg skifte rutinen ud, og bytte om på dagene. Altså cardio 4 dage og styrketræning 2 dage.. det syntes jeg virker mærkeligt.. og jeg tænker at jeg vil miste alt for meget muskelmasse på det? :-)

Reputation point: 0

Logbog: Ingen logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Ingen kostplan

simonp3 skrev:Jeg var inde og få målt min fedtprocent, muskelmasse osv. for første gang i fredags mener jeg det var, det er også ligemeget.
men jeg blev ret overrasket over min fedtprocent, som sagde 15% hvilket er positivt, da jeg troede den var på over 20, pga. alt det fedt på maven.. min muskelmasse var 72.5% hvilket jeg også syntes er okay? er det ikke rimelig positivt? jeg træner back 2 basics 4 gange i ugen, og cardio 2 gange i ugen.

Kostvejlederen sagde så, at hvis jeg skulle ned og have vaskebræt osv. så skulle jeg skifte rutinen ud, og bytte om på dagene. Altså cardio 4 dage og styrketræning 2 dage.. det syntes jeg virker mærkeligt.. og jeg tænker at jeg vil miste alt for meget muskelmasse på det? :-)

Din kostvejleder er et fjols, og din muskelprocent er ikke 72,5.
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Logbog: Vis logbog
Kostplan: Vis kostplan

Okay.. har du lidt argumenter evt? jeg er selv skeptisk, da jeg aldrig har fået det målt før. De tal hun skrev ned til mig, giver heller ikke 100% i alt, så er i tvivl om det overhovedet er i procenter..
Sidst rettet af simonp3 6. maj 2014, 15:01, rettet i alt 1 gang.

simonp3 skrev:Kostvejlederen sagde så, at hvis jeg skulle ned og have vaskebræt osv. så skulle jeg skifte rutinen ud, og bytte om på dagene. Altså cardio 4 dage og styrketræning 2 dage.. det syntes jeg virker mærkeligt.. og jeg tænker at jeg vil miste alt for meget muskelmasse på det? :-)

Der er intet problem i at styrketræne 4 gange om ugen, hvis dit mål er at gå ned i fedtprocent.
Hvorvidt du skal dyrke cardio 2 eller 4 dage om ugen er ikke afgørende for om du taber dig eller ej. Få styr på dit ligevægtsindtag og indtag 10-15% færre kalorier end det. Så vil du tabe dig.
Dit ligevægts indtag vil selvfølgelig - på daglig basis - blive forøget jo mere cardio du laver. Husk at tage højde for det.
Wendler 5/3/1
PHAT
IIFYM

All in one. Tjek det ud!
leave-your-ego-at-the-door-t79481-90.html

Reputation point: 5

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 112.50
- Squat: 145.00
- Dødløft: 157.50

toto_G4M3R skrev:
simonp3 skrev:Jeg var inde og få målt min fedtprocent, muskelmasse osv. for første gang i fredags mener jeg det var, det er også ligemeget.

Din kostvejleder er et fjols, og din muskelprocent er ikke 72,5.

Godt indlæg Toto =D>
The god is here, brah.

Følg mig på bodyspace

CatharsisBrah

Reputation point: 30

Jeg ved at være godt trætte af de folk der går rundt i fitnesscenterne og tror de ved alt ,, men de lukker kun lort ud :)

jeg blev selv målt til 5 % men hvis jeg skal samligne mig med andre her på siden vil jeg mene den ligger på 18
deres maskine er lige til at smide ud

Reputation point: 60

Styrkeliste
- Bænkpres: 67.50
- Squat: 80.00
- Dødløft: 110.00

simonp3 skrev:Okay.. har du lidt argumenter evt? jeg er selv skeptisk, da jeg aldrig har fået det målt før. De tal hun skrev ned til mig, giver heller ikke 100% i alt, så er i tvivl om det overhovedet er i procenter..

Ja, det har jeg. 15% af din krop er fedt, 72,5% er muskel.. Så skal de sidste 12,5 % være blod, hud, knogler, indre organer, hjerne osv osv...
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev:
simonp3 skrev:Okay.. har du lidt argumenter evt? jeg er selv skeptisk, da jeg aldrig har fået det målt før. De tal hun skrev ned til mig, giver heller ikke 100% i alt, så er i tvivl om det overhovedet er i procenter..

Ja, det har jeg. 15% af din krop er fedt, 72,5% er muskel.. Så skal de sidste 12,5 % være blod, hud, knogler, indre organer, hjerne osv osv...

Kan godt se det, hun skrev også 60 under vand 3.8, eller 4.8 under knogler.. det var en Tanita vægt så jeg. Er det så helt ubrugeligt, eller er det en fin vejledning?

simonp3 skrev:
toto_G4M3R skrev:

Kan godt se det, hun skrev også 60 under vand 3.8, eller 4.8 under knogler.. det var en Tanita vægt så jeg. Er det så helt ubrugeligt, eller er det en fin vejledning?

Brug den som vejledning fremfor et præcist måleredskab.
Den er fin at bruge over to forskellige gange til at se en forskel over tid i fedtmasse, såfremt diverse parametre bliver overholdt. (samme tidspunkt på dagen, ikke spist noget tid før, etc.)
Chayen Daniel Kashi
Fysioterapeut.
Brugeravatar

Reputation point: 90

Geografisk sted: Lørenskog, Norge

Træner her: Fitness World - Holstebro

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 240.00

simonp3 skrev:
toto_G4M3R skrev:

Tanita er ikke brugbar til fedtprocent. Prøv at få målt fedtprocent før træning, og efter. Der vil sikkert være en stor forskel. Og ellers prøv at bunde en liter vand, så giver den også et helt andet svar end før.. Ergo er den utilregnelig. Køb dig en fedt tang. Den giver et meget bedre sammenligningsgrundlag. Den viser ikke forskelligt fra det ene øjeblik til det andet.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

Folk har en tendens til at gå alt for meget op i deres fedtprocent. Er det ikke langt vigtigere at du kan li hvad du ser i spejlet? Det kan være en god ide at få taget et par billeder en gang imellem, en gang om måneden eller hver anden, på den måde kan du nemmere se om der sker noget, eftersom vi ser os selv hver dag og derved har svært ved at bedømme om der er fremgang eller ej.

Men som der allerede er sagt, så er de vægte ikke meget værd, lad være med at fokusere på de tal der kommer ud af dem.

Din træner/kostvejleder siger også noget sludder. Der er ingen der siger at man skal træne en masse cardio for at tabe sig og få six-pack eller hvad man nu vil. Nogen vælger udover deres normale styrketræning at dyrke noget ekstra cardio for at hjælp det på vej, men det handler jo stadig i bund og grund om at ligge i et kcal underskud. Personligt dyrker jeg ikke ekstra cardio under cut, jeg spiser bare det mindre.
Sidst rettet af Sakin 6. maj 2014, 18:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar

Reputation point: 20

Træner her: FitnessDK Slagelse
FitnessDK Gentofte

Styrkeliste
- Dødløft: 170.00

Galleri: Vis galleri (3)

Sakin skrev:Folk har en tildens til at gå alt for meget op i deres fedtprocent. Er det ikke langt vigtigere at du kan li hvad du ser i spejlet? Det kan være en god ide at få taget et par billeder en gang imellem, en gang om måneden eller hver anden, på den måde kan du nemmere se om der sker noget, eftersom vi ser os selv hver dag og derved har svært ved at bedømme om der er fremgang eller ej.

Men som der allerede er sagt, så er de vægte ikke meget værd, lad være med at fokusere på de tal der kommer ud af dem.

Din træner/kostvejleder siger også noget sludder. Der er ingen der siger at man skal træne en masse cardio for at tabe sig og få six-pack eller hvad man nu vil. Nogen vælger udover deres normale styrketræning at dyrke noget ekstra cardio for at hjælp det på vej, men det handler jo stadig i bund og grund om at ligge i et kcal underskud. Personligt dyrker jeg ikke ekstra cardio under cut, jeg spiser bare det mindre.

High five :)
Brugeravatar

Reputation point: 121

Chelsea2013 skrev:
Sakin skrev:Folk har en tildens til at gå alt for meget op i deres fedtprocent. Er det ikke langt vigtigere at du kan li hvad du ser i spejlet? Det kan være en god ide at få taget et par billeder en gang imellem, en gang om måneden eller hver anden, på den måde kan du nemmere se om der sker noget, eftersom vi ser os selv hver dag og derved har svært ved at bedømme om der er fremgang eller ej.

High five :)

I know, men jeg kunne godt tænke mig at få et standpunkt angående selve tallene :-) og så længe det var gratis.. det med billederne skal jeg også have gjort. Gjorde det for et stykke tid siden.

Sakin skrev:Folk har en tendens til at gå alt for meget op i deres fedtprocent. Er det ikke langt vigtigere at du kan li hvad du ser i spejlet? Det kan være en god ide at få taget et par billeder en gang imellem, en gang om måneden eller hver anden, på den måde kan du nemmere se om der sker noget, eftersom vi ser os selv hver dag og derved har svært ved at bedømme om der er fremgang eller ej.

Der er intet galt i at gå op i ens fedtprocent. Det er fint nok at kigge sig i spejlet, men det er dels svært at være objektiv, samt at vurdere om det går i den rigtige retning. Fedtprocenten kan bruges som et redskab til at se hvor meget muskel man gainer under bulk, eller hvor meget muskel man taber under cut, for på den måde at få et fingerpej om man gør noget rigtigt eller om det er helt hen i vejret.
Brugeravatar

Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste

toto_G4M3R skrev: så skal de sidste 12,5 % være blod, hud, knogler, indre organer, hjerne osv osv...

Organerne er da også en del af muskelmassen ;)
Brugeravatar

Reputation point: 104

Geografisk sted: Spanien

Træner her: Ullerslev motioncenter

Styrkeliste
- Bænkpres: 110.00
- Squat: 160.00
- Dødløft: 185.00

Din kostvejleder burde bruge mere tid på at vejlede dig i kost og mindre på at vejlede dig i træning.
Jobs skrev:Du har verdens stærkeste muskler under verdens klogeste hoved.

Jeg har en blog nu!
Brugeravatar

Reputation point: 635

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 17.00
- Squat: 54.00
- Dødløft: 23.00

Sakin skrev:Folk har en tendens til at gå alt for meget op i deres fedtprocent. Er det ikke langt vigtigere at du kan li hvad du ser i spejlet?

This x 10.000.

Det kan vel være lige meget om den er 6-8 eller 10. Har du en god masse med veins hist og her, så skal man da bare nyde det. Mine øjne bløder hver gang jeg ser en poste "Bedøm min fedtprocent". Jamen hvad fanden skal du bruge det til? Skrive det på dit CV?

Reputation point: 115

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Brugere online

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 8 gæster