Mussetrussen skrev:Det er ikke en dum idé at bygge selv. Jeg har lige bygget et drivhus ud af genbrugsmaterialer, det kostede mig ikke en klink og ikke et eneste visit i et byggemarked. Jeg byggede denne nordic hamstringsbænk for nogle år siden, så den bruger jeg hjemme
Den er lavet af en gammel bordplade og et selvoppusteligt liggeunderlag. Har været ved at rode lidt med en hypersbænk, måske man kunne slå 2 fluer med 1 smæk og lave en kombineret glute ham/hypersbænk. Jeg har faktisk et par dæk liggende, og svigerfar er træmand. Han har masser af træ liggende. Det kunne sagtens være et sjovt projekt.
Ej hvor fedt, er det din gym? Det er jo uovertruffen sejt!
Husk dog på, at det at lave det ekstremt gennemført, feks. at sørge for at overfladen på en sådan plade laves ud af læder feks. fra læderjakker, det kan gøre det hele meget mere prof. alike, ja mere end enddog en fabrikeret til foremålet hamraise, da man sådan ikke skal spekulere overhovedet (!!!) over at skulle passe på ikke at rive skumgummiet i stykker, jeg tror faktisk dette frigør, mentalt, en del neurologisk materiale til sådan bedre at kunne engageres i øvelsens udførelse. Man føler sig bedre tilpas også når mere fri og dette i sig selv giver udslag i mere og bedre integrering i udførelse af øvelsen. Ved godt det kan lyde blødt , men det er altså en mulighed at det kan være rigtigt!
Det er fedt at eksperimentere med anatomien og fysiologien, for måske at kunne lave optimale maskiner selv, OG det er fint med perspektiv for at kunne ændre yderligere senere, ved altså ikke at konstruere maskinen uden mulighed for yderligere tilpasninger undervejs - hvilket måske i sig selv kan udvikle indsigter i brug af muskulaturen man ikke rigtigt kan studere sig til.