Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69544 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1305
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1302

Følg bodybuilding.dk på

Fitness Instruktør uddannelse

Udskriv emne

Træning for større muskler og/eller en mere veltrænet krop

Tilbage til Fitness & bodybuilding

Hej jeg er en gut på 16 år, som overvejer at droppe ud af gymnasiet får at tage en fitness instruktør uddannelse. Dog har jeg nogle spørgsmål angående dette.
-Hvor gammel skal man være?(jeg har en 9. klasse folkeskole)
-Er der optagelsesprøver eller lignene?
-Hvor kan man blive det?
-Er der andre former for uddannelse indenfor fitness/kost-ernæring som ikke kræver mere end en 9. klassed uddannelse?
Har prøvet at søgt men kunne ikke finde noget konkret.
Brugeravatar

Reputation point: 0

Geografisk sted: Sæd

Styrkeliste
- Bænkpres: 80.00
- Dødløft: 125.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Kardon93 skrev:Hej jeg er en gut på 16 år, som overvejer at droppe ud af gymnasiet får at tage en fitness instruktør uddannelse. Dog har jeg nogle spørgsmål angående dette.
-Hvor kan man blive det?
-Er der andre former for uddannelse indenfor fitness/kost-ernæring som ikke kræver mere end en 9. klassed uddannelse?

Hvor langt er du med GYM?

At tage en fitnessuddannelse fordi det er det, der ligenu har din interesse vil være umådeligt kortsigtet planlægning af dig. Tag din gym-udannelse, evt. en HF, hvis du bedre kan overskue 2 år og så har du ligesom det som fundament.

Det er ikke mit indtryk at en instruktørudannelse giver noget specielt; man skal på et lidt højere niveau før det bliver noget ved. Der er forskellige uddanelser, enten på universiteten eller professionsbachelorer, der kunne være relevante.

Jeg bør selvfølgelig tilføje, at man altid skal gøre det man føler for. Derfor må man dog gerne tænke tingene igennem en ekstra gang :)
"At hjælpe er at forstå" - Søren Kierkegaard

Træningstøj Proteinpulver
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 80

Geografisk sted: Aalborg

Træner her: Unifitness

Styrkeliste
- Bænkpres: 190.00

8800 skrev:
Kardon93 skrev:Hej jeg er en gut på 16 år, som overvejer at droppe ud af gymnasiet får at tage en fitness instruktør uddannelse. Dog har jeg nogle spørgsmål angående dette.
-Hvor kan man blive det?

Hvor langt er du med GYM?

At tage en fitnessuddannelse fordi det er det, der ligenu har din interesse vil være umådeligt kortsigtet planlægning af dig. Tag din gym-udannelse, evt. en HF, hvis du bedre kan overskue 2 år og så har du ligesom det som fundament.

Det er ikke mit indtryk at en instruktørudannelse giver noget specielt; man skal på et lidt højere niveau før det bliver noget ved. Der er forskellige uddanelser, enten på universiteten eller professionsbachelorer, der kunne være relevante.

Jeg bør selvfølgelig tilføje, at man altid skal gøre det man føler for. Derfor må man dog gerne tænke tingene igennem en ekstra gang :)

Jeg kan ikke tage en HF da jeg ikke har 10. klasse, jeg er et halvt år henne og har lige fra dag 1 følt det ikke var noget for mig, dog har jeg bare prøvet at holde motivationen så godt oppe som muligt, men med udsigten til 2½ år mere, og mindre og mindre motivation virker det ikke som noget jeg kan holde ud. Jeg vil nok tage mit første år færdig for altid at kunne vende tilbage, men jeg vil bare gerne have noget at lave.
Jeg intresserer mig meget for fitness/ernæring, så uddannelser/kurser inden for dette område som man kan tage i jylland på min alder med en 9. klasse folkeskole, ville jeg gerne kigge nærmere på. Jeg tænker at jeg altid senere kan tage de sidste 2 år hvis jeg får lyst til skolen igen, og så også komme ud med et bedre snit som giver større muligheder.
Brugeravatar

Styrkeliste

Du bør virkelig gøre dig selv den tjeneste at slå koldt vand i blodet,
og lige tænke dig om, evt lige uddybe hvad du vil på længere sigt.

Instruktør jobbet kan være en fin tjans, omend så godt som alle jeg er
stødt på i tidens der har haft det job, kun har brugt det som studiejob
(ved siden af studier som fx idræt, fys, læge, kiropraktor osv).

Desuden er der flere ting i det, du kommer fx ikke særlig langt kun med
en 9.klasse eksamen, kedeligt fact of life, og dernæst er der bare ikke
ret mange fuldtidsstillinger ude i centrene, ikke i de kommercielle centre
jeg lige har føling med i hvert fald, folk må gerne rette mig her, og de stillinger
er typisk af administrativ karakter, såsom centerleder.

Hvis det er den her retning du gerne vil i, så er der masser af muligheder
for beslægtede uddannelser, alt efter om du fatter interesse for ernæring
eller behandling eller undervisning.

Tjek fx

http://www.sdu.dk/Uddannelse/Fuldtidsst ... ndhed.aspx

http://www.sdu.dk/Uddannelse/Efter_vide ... ening.aspx

http://internet.suhrs.dk/Uddannelse/PBi ... rside.aspx
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Galleri: Vis galleri (1)
Kostplan: Ingen kostplan

Hvis dine interesser ligger inden for fitness/ernæring er det IMO temmelig dumt at droppe ud af gymnasiet - det er det nemmeste springbræt til en videregående (og frem for alt brugbar) uddannelse inden for det felt.
This is your life and it's ending one minute at a time
Brugeravatar
Moderator

Reputation point: 710

Geografisk sted: Østerbro

Træner her: The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 155.00
- Dødløft: 225.00

Kan ikke være andet end enig med de andre. Sæt dig ned, og tænk grundigt over det. Dine muligheder uden stx, hf, hhx etc. er stort set lig 0, medmindre du har et eller andet medfødt talent. Eller hvis du beslutter dig for at tage en håndværkeruddannelse.

Jeg troede selv at jeg ikke skulle bruge gymnasiet eller noget af det andet til noget efter folkeskolen, men måtte sande at jeg havde taget fejl, og da jeg var 18 år startede jeg på min 10 klasse, for at kunne starte på hf. Jeg er færdig med min hf til sommer, har haft nogle pauser undervejs som barsel, arbejde osv. Jeg kan ikke vente med at blive færdig og endelig komme videre til en uddannelse der interesserer mig og som jeg selv vælger.

Pointen er, at dine muligheder for spændende og udfordrende arbejde, indenfor den branche du søger, bliver langt større hvis du færdiggør gymnasiet og derefter kigger efter en videregående uddannelse. Gymnasiet er måske hverken spændende eller sjovt, men det er der nu engang mange ting i livet der ikke er. Man bliver bare bedre stillet, hvis man klarer de ting alligevel.
"Society is an insane asylum run by the inmates" - Erving Goffman

Geografisk sted: All around....

Træner her: Fitness World Husum

Karl Æg skrev:Hvis dine interesser ligger inden for fitness/ernæring er det IMO temmelig dumt at droppe ud af gymnasiet - det er det nemmeste springbræt til en videregående (og frem for alt brugbar) uddannelse inden for det felt.

Det nytter mig bare ikke meget at tage gymnasiet og komme ud med et lorte snit, hvis jeg ved jeg kan yde langt mere. Dog føler jeg bare ikke jeg gider 2½ år hvor hver dag er demotiverende og ligegyldig.
Brugeravatar

Styrkeliste

Havde det på same måde som dig da jeg startede på gymnasiet, så jeg droppede ud og tog et arbejdsår hvorefter jeg så startede på hf. nu er jeg færdig til sommer og fortryder på ingen måde at jeg lige fik det år med arbejde.. det udvidede min horisont + jeg fik mere lyst til studierne. jeg opdagede at 'de voksnes liv' med at arbejde hver dag ikke er så sjovt som det lyder..

jeg synes du skal droppe ud hvis du ikke føler for gymnasiet, men synes ikke du skal starte på fitness uddannelsen, du skal bare få dig et fuldtidsarbejde og så overveje om du skal begynde på stx igen eller måske en hhx
Drømmer om scenen en dag, dog er jeg sikker på at nå det..
Brugeravatar

Geografisk sted: Hillerød

Styrkeliste
- Bænkpres: 130.00
- Squat: 190.00
- Dødløft: 230.00

Kan fortælle dig så meget, at hvis du rent hypotetisk udførte din plan, ville dine muligheder for at få et job som instruktør være ekstremt lave, der er allerede tonsvis af arbejdsløse instruktøre, og de fleste af dem har bedre kriterier end en ung nyudannet instruktør.

Hvis du endeligt skulle være så heldig, at komme ind til en jobsamtale, og dygtig nok til at sælge dig selv, ville dine timer være ekstremt lave(10-15) og lønnen er virkelig dårlig, så gør det kun hvis du virkelig brænder for at hjælpe andre mennesker, og samtidig har noget andet du kan som kan give dig smør på brødet.

Logbog: Ingen logbog

Vcent skrev:Kan fortælle dig så meget, at hvis du rent hypotetisk udførte din plan, ville dine muligheder for at få et job som instruktør være ekstremt lave, der er allerede tonsvis af arbejdsløse instruktøre, og de fleste af dem har bedre kriterier end en ung nyudannet instruktør.

Hvis du endeligt skulle være så heldig, at komme ind til en jobsamtale, og dygtig nok til at sælge dig selv, ville dine timer være ekstremt lave(10-15) og lønnen er virkelig dårlig, så gør det kun hvis du virkelig brænder for at hjælpe andre mennesker, og samtidig har noget andet du kan som kan give dig smør på brødet.

Jeg ville også arbejde som noget andet ved siden af, men tænkte bare hvis jeg nu droppede ud for at få styr på de andre ting i livet, for så at kunne tage de sidste to år mere seriøst og få langt bedre snit, kunne det jo være en god måde for mig at lære noget nyt om et emne der interesserer mig utrolig meget.
Brugeravatar

Styrkeliste

Mener uddannelsen kan tages i Randers =P~

Problem nr. et med den er at folk selv skal finde praktikplads, hvilket er tæt på umuligt. (arbejder selv i et center, og ved hvor mange af de folk der søger, og hvor desperate de er)

Problem nr. to er det danskefitness marked lige pt. der på godt og ondt må betegnes som discount, og er derfor ikke intresseret i at optage folk med ekstra uddannelse, eller kompetencer ind, idet disse resulterer i større lønudgifter.

Kan godt forstå din umiddelbare interesse for uddannelsen, men tror egentlig du skal overveje om du rent faktisk er intresseret i jobs i fitness branchen altså reception osv? Det er jo det uddannelsen er blevet drejet til efter hvad jeg har læst.

Ville som andre også har skrevet begynde at kigge på studier med lidt breddere jobmuligheder, men stadig med en afspejling af din interesse. To års studietid virker bare dumt at bruge på noget du gerne vil arbejde med på fritidsbasis.
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C

Det du kan tage er nogle mindre kurser som giver dig adgang til at blive ansat som instruktør.

Du kan så senere læse videre til personlig træner og der kan du godt lave gode penge, men der skal du have en masse salgskurser osv også. Og hvis du allerede nu ikke gider skole osv, vil du nok få det svært.

Hvis du vil læse ernæring, som du siger du interesserer dig for, skal du have en adgangsgivende eksamen.. plus at du nok heller ikke vil kunne overleve læsningen på sådan et studie hvis du ik kan finde motivationen nu.
En blind viking med influenza kan smadre omkring 850 vegetarer
Billede
Bodyman,Bodylab
Brugeravatar

Reputation point: 650

Geografisk sted: Hvidovre

Træner her: Workout & Fitness club

Galleri: Vis galleri (18)

Jeg ville også arbejde som noget andet ved siden af, men tænkte bare hvis jeg nu droppede ud for at få styr på de andre ting i livet, for så at kunne tage de sidste to år mere seriøst og få langt bedre snit, kunne det jo være en god måde for mig at lære noget nyt om et emne der interesserer mig utrolig meget.

det er fair nok at være kørt skoletræt, der har vi nok alle været.

Der er også andre veje til Rom end gymnasiet, dog siger min erfaring mig
at alle jeg kendte i sin tid, uden undtagelse, der droppede ud ligesom du snakker
om at gøre, de kom aldrig igang igen. De vænnede sig til fuldtidsjob og den løn
der fulgte med, og satte deres udgifter derefter, og så var det løb kørt.

Anygay, hvis du vil have en fremtid i branchen som andet end instruktør,
og slave den til 100 kr/timen, så skal der en eller anden form for uddannelse til.
Deal with it..
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Styrkeliste
- Bænkpres: 155.00
- Squat: 270.00
- Dødløft: 270.00

Tilbage til Fitness & bodybuilding