Bruger login

Tilbudsguide, uge 45, 2019
And og æg!

Tilbudsguide, uge 44, 2019
Svinemørbrad og mandler!

Tilbudsguide, uge 43, 2019
Havregryn og oksefilet!

Tilbudsguide, uge 42, 2019
Olivenolie, granatæble og mango!

Statistik

Vi har 69648 registrerede brugere. Nyeste registrede medlem er JosephSoync

Vores medlemmer har i alt skrevet 2050006 indlæg i 100495 emner

0 nye indlæg i dag

I alt: 1461
Medlemmer: 3
Skjulte: 0
Gæster: 1458

Følg bodybuilding.dk på

(For) lav fedtprocent?

Udskriv emne

Kosten og dens betydning for optimale resultater

Tilbage til Kost & kosttilskud

Hej alle.
Jeg har cuttet den sidste månedes tid, og det er egentlig gået helt fantastisk. Fik ikke målt min fedtprocent, da jeg var på ferie, den dag mit cut stoppede. Uden at vide det præcist, vil jeg skyde på 5-6 % fedt.
Jeg begyndte dog ikke at bulke, eller spise særligt meget efter cuttet, da jeg ikke gad at tænke på kosten mens jeg var på ferie. Jeg har i midlertidig et tååårnhøjt stofskifte, så jeg tog faktisk ikke mere end 2-300 gram på, på ferien.

Før jeg planlagde mit cut, glemte jeg dog at tænke på en rimelig væsentlig ting: Ramadan. Den begyndte her i Lørdags. Og for dem der ikke ved det, så går det ud på at jeg hverken må spise eller drikke, fra solopgang til solnedgang.
Som nævnt tidligere er mit stofskifte pænt tough, så Ramadan'en medfører selvfølgelig at jeg har tabt mig en del.
Nu behøver i ikke at fortælle mig hvor usundt det er osv.. Jeg er udemærket godt klar over det, og det går mig meget på. Men det er også noget jeg føler, at jeg bliver nødt til.

Jeg vil selvfølgelig ikke udsætte mig selv for nogen fare eller noget i den dur, det indebærer jo også at have en rimelig fedtprocent. Så mit spørgsmål i forbindelse med dette er, hvor langt jeg må komme ned, før jeg begynder at ramme noget af det vigtige fedt? Jeg mindes at have læst et sted, at de mest essentielle fedtstoffer begynder at forsvinde ved de 3-5 %, afhængig af hvem man er. Jeg kan dog ikke finde noget sted hvor der står, så det kan muligvis være noget pis jeg har læst et sted.

Min fedtprocent er målt med en af de billige plastic fedttange, og jeg har udregnet min fedtprocent med Jason & Pullock (3-punkts måling) og Durnin & Womersley (4-punkts måling). J & P fik min fedtprocent til 4,3 %, og D & W fik den til 4,6 %. Når de to ligninger giver et så ens resultat, tænker jeg at ligninger usikkerhed er meget lav (kan selvfølgelig ikke lave en stensikker konklusion ud fra dette). Dog tænker jeg at en billig plastic fedttang, nok giver en del usikkerhed? Eller hvad?
Her er et link til fedttangen: http://www.bodylab.dk/shop/ImagePopup.a ... ctMessage= .

Reputation point: 0

Styrkeliste
- Bænkpres: 100.00
- Squat: 130.00
- Dødløft: 145.00

Logbog: Vis logbog
Galleri: Intet galleri
Kostplan: Vis kostplan

Det er en voldsomt lav fedtprocent! Prøv at smide et billede op? Jeg tror dog ikke det er farligt for dig, at faste det stykke tid!
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50

Vil overraske mig, hvis du var sådan en lav fedtprocent uden at tænke så meget over det. Kroppen skriger vel nærmest efter næring på 5%
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Jeg kan med 100% sikkerhed sige at du ikke har en fedtprocent så lav. En af mine venner målte hans egen fedtprocent med bodylabs tang til at være 3,85%, hvor han nok mere havde en fedtprocent på ~9%. Jeg brugte selv tangen til både at lave en 4-punkts- og en 9-punktsmåling og fik en fedtprocent på omkring 12-13%. For en uge siden fik jeg en DEXA-scanning, som målte ~22%.

Bodylabs fedttang er derfor ikke meget værd.
Brugeravatar

Reputation point: 15

Geografisk sted: København

Er i hvert fald glad for at høre at tangen er så upræcis! Trøster mig lidt :D
Hvilke billeder skal det være? Ben og front torso?

Styrkeliste

Hvornår du spiser din mad er mere eller mindre underordnet - så længe du får nok af den hver dag, så sker der ikke noget.
The only time "success" comes before "work" is in the dictionary.

Det ved jeg egentlig godt, men kan ikke få proppet så mange kcal ned, på så lidt tid. Solen går først ned omkring halv 10, hvilket betyder jeg har 4-5 timer at spise i. Har prøvet at spise lidt forskellige kalorie bomber, i de her 3 dage Ramadan'en har forløbet. Deriblandt slik, nødder, sovs og fastfood. Jeg kan simpelthen ikke få klemt mere ned end omkring de 2500.
Jeg ved godt at det alligevel skulle være nok, men taber mig alligevel. Det er sådan set heller ikke min situation lige nu, som jeg er bekymret for, men nærmere om 28 dage..

Styrkeliste

Jeg vil mene at det er et stort problem ikke at kunne drikke vand indtil 21.30 - 22.00 stykker. Blodsukkeret må også lide lidt (meget) ...

Reputation point: 35

Her er så et par billeder. Sig til hvis i har brug for nogle bedre til at bedømme, de blev rushed lidt :)

(Har nu slettet billederne)
Sidst rettet af 29dall 23. jul 2012, 18:53, rettet i alt 1 gang.

Styrkeliste

din fedtprocent er nok nærmere 10-12% end 5-6%
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 240.00

Okay, det er jeg rigtig lettet over at hører :D Og på en måde rart, men samtidig skuffende, at hører plastic tangen tager fejl.

Jeg vejer 70 kg i skrivende stund, hvis vi går ud fra jeg har 10 % kropsfedt, skal jeg altså først være bekymret omkring de 66 kg?

Styrkeliste

Du skal være bekymret, når du ligner en KZ-fange og/eller oplever ubehag. Du vil i øvrigt ligne en KZ-fange, hvis du taber dig lad os sige 5kg - der skal mere masse på, før det vil se pænt ud at komme helt ned i fedtprocent.

29dall skrev:Okay, det er jeg rigtig lettet over at hører :D Og på en måde rart, men samtidig skuffende, at hører plastic tangen tager fejl.

Jeg vejer 70 kg i skrivende stund, hvis vi går ud fra jeg har 10 % kropsfedt, skal jeg altså først være bekymret omkring de 66 kg?

De skal du ikke være bekymret for, du opnår ikke en fedt procent på 3-5% uden voldsom indsats.
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense

Træner her: OBBC

Styrkeliste
- Squat: 120.00
- Dødløft: 140.00

Logbog: Ingen logbog
Kostplan: Ingen kostplan

Milky skrev:Du skal være bekymret, når du ligner en KZ-fange og/eller oplever ubehag. Du vil i øvrigt ligne en KZ-fange, hvis du taber dig lad os sige 5kg - der skal mere masse på, før det vil se pænt ud at komme helt ned i fedtprocent.

Vil lige gøre opmærksom på, at det ikke har været min intention at komme så langt ned i vægt. Var gået hen og blevet lidt små kvabset, så ville tabe mig en anelse. Jeg træner ikke for at se pæn ud, så så længe jeg ikke bliver ulækker fed/tynd rager fedtprocent mig en papand :) Nu var det bare i forbindelse med, hvad der er usundt.

tazed skrev:De skal du ikke være bekymret for, du opnår ikke en fedt procent på 3-5% uden voldsom indsats.

Godt at høre. Så du er overbevist om, at jeg i løbet af Ramadan'en ikke taber mig de kilo?

Styrkeliste

Du taber dig jo ikke, hvis du indtager nok kalorier.

29dall skrev:Okay, det er jeg rigtig lettet over at hører :D Og på en måde rart, men samtidig skuffende, at hører plastic tangen tager fejl.

Bare fordi du ryger ned på 66 kg vil du ikke være 5% stadigvæk. Din krop taber jo ikke kun fedt.
Brugeravatar

Reputation point: 65

Styrkeliste
- Bænkpres: 180.00
- Squat: 230.00
- Dødløft: 267.50

Nogen der ved hvor meget forbrændingen bliver nedsat, i forbindelse med lavt kalorieindtag? Eller hvor meget muskelmasse der går til grunde, ved et kcal indtag der ligger ca 1000 kcal under ligevægts indtaget?

Milky skrev:Du taber dig jo ikke, hvis du indtager nok kalorier.

Jo tak, så langt er jeg med. MEN som jeg også forklarede tidligere, har jeg svært ved at indtage så mange kcal på så lidt tid. Har også forklaret at jeg har prøvet, men det ikke har lykkedes mig.

Styrkeliste

29dall skrev: af 29dall » 23. jul 2012, 20:30
Jo tak, så langt er jeg med. MEN som jeg også forklarede tidligere, har jeg svært ved at indtage så mange kcal på så lidt tid. Har også forklaret at jeg har prøvet, men det ikke har lykkedes mig.

Du skrev tidligere at du har prøvet nogle kaloriebomber i form af slik, nødder og mcdonalds, men simpelthen ikke kan klemme mere ned? Har du evt. prøvet med nogle shakes tilsat noget kokosmælk eller forskellige olier, typisk er det nemmere at få ned end fast føde
Brugeravatar

Reputation point: 25

Styrkeliste
- Bænkpres: 150.00
- Squat: 225.00
- Dødløft: 240.00

Neertoft skrev:
29dall skrev: af 29dall » 23. jul 2012, 20:30

Du skrev tidligere at du har prøvet nogle kaloriebomber i form af slik, nødder og mcdonalds, men simpelthen ikke kan klemme mere ned? Har du evt. prøvet med nogle shakes tilsat noget kokosmælk eller forskellige olier, typisk er det nemmere at få ned end fast føde

Er desværre lige løbet tør for WG, men er slet ikke sikker på min mave kan kapere mere. Ellers er det bare på grund af de usunde ting. Anyhow, så går min mave AMOK efter en hel dags fastning, alene ved det jeg spiser nu. Og det er slet ikke til at holde ud, men vil da prøve at komme noget olie og lign. på de ting jeg spiser imorgen :)

Styrkeliste

Sikkert ikke populært det her...
... Men chokolade kiks er det mest kalorie holdige jeg nogen sinde har været udsat for!

121 kcal pr shokolade kiks fra aldi!
2335 kcal i en pakke til en 10'er. Det er kraftedme nemme kcal!

Du kan holde vægten ihvertfald. Det ved jeg. Ellers var du aldrig kommet op på den...

Så hvis du bare spiser 4-5 chokoladekiks mellem måltiderne hver dag. Så er du pludselig i et overskud der gør at du tager 500 gram på om ugen! Utroligt, hvor lidt der egentlig skal til :)
Brugeravatar

Reputation point: 134

Træner her: FitnessDK Vallensbæk
Fjerritslev Motioncenter
The Gym

Styrkeliste
- Bænkpres: 104.50
- Squat: 132.50
- Dødløft: 167.50